„Tyrimo metu paaiškėjo, kad kas antras internautas yra labiau susirūpinęs įvairių produktų įtaka jam. Tuo metu žmogaus poveikis gamtai akcentuotas rečiau – 41 proc. komentarų“, – sakė TNS LT komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Analizuojant su ekologija susijusias temas socialinėje erdvėje, paaiškėjo, kad žodžiai „ekologija“ ir „ekologiškas“ dažniausiai vartoti internautams kalbant apie plataus vartojimo prekes. 40 proc. visų komentarų turėjo sąsajų su šia prekių grupe. Penktadalį komentarų sudarė atsiliepimai apie maistą, o kiek mažiau, arba 16 proc., apie energetiką. Rečiau šie žodžiai sutinkami komentaruose apie gyvenimo būdą – 6 proc., po 4 proc. apie žemės ūkį ir transportą.

Aptariant plataus vartojimo prekes beveik pusėje, t.y. 48 proc. komentarų, žodis „ekologiškas“ sietas su kosmetika. 31 proc. sudarė komentarai apie ekologiškus drabužius. Toliau pagal komentarų pasiskirstymą rikiuojasi atsiliepimai apie buitinę chemiją – 7 proc., 6 proc. apie higienos prekes ir 5 proc. apie žaislus.

Tuo metu diskusijose apie energetikos sektorių, 75 proc. komentarų ekologija sieta su skalūnų dujų išgavimo tema. Tarp internautų, besidalijančių mintimis apie „žalią“ energetiką, komentarai apie vėjo bei saulės energiją sudarė 12 proc. tokių atsiliepimų.

Vertinant internautų aktyvumą pasisakant ekologijos tema skirtinguose socialinės medijos kanaluose, paaiškėjo, kad 46 proc. atsiliepimų ekologijos tematika pasirodė interneto forumuose, 36 proc. – tinklalapių komentaruose, o 17 proc. – socialinio tinklo „Facebook“ atviruose įrašuose.

Tyrimas atliktas šių metų vasario 1 – kovo 15 dienomis. Naudojant TNS LT ir „NewsPoint“ socialinės medijos monitoringo sistemą buvo išanalizuoti 1158 Lietuvos internautų pasisakymai interneto tinklapiuose, forumuose, socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Twitter“ ekologijos tema.