GRYNAS.lt, bendradarbiaudamas su Vilniaus dailės akademija (VDA), tęsia straipsnių ciklą „Genialios idėjos“. Čia pateikiame VDA Dizaino, Kostiumo dizaino, Tekstilės ir Stiklo katedrų magistrų darbus, kuriuose daug dėmesio skiriama ekologijai, vartotojiškumo problemai.

VDA Kostiumo dizaino katedros magistrės Aušros Sedlevičiūtės magistro darbo temą „Rankinė – laikmečio ir asmenybės atspindys“ lėmė ne tik asmeninis domėjimasis šiuo aksesuaru. Pašnekovė teigė, jog daug įtakos tam turėjo tyrimų ir vientisos informacijos apie moteriškų ir vyriškų rankinių raidą bei lietuvių dizainerių, dirbančių tik šioje srityje, trūkumas.

Praktinė A.Sedlevičiūtės darbo dalis – kūrybinė rankinių kolekcija „Rankinės ir virsmas“. Ją sudaro aštuoni modeliai, galintys virsti į šešiolika skirtingų formų ir turėti tiek pat skirtingų paskirčių. Autorės teigimu, moteriškų ir vyriškų rankinių vystymosi raida neatsiejama viena nuo kitos, tad ir kolekcija skirta moterims ir vyrams.

„Į rankinę stengiausi pažvelgti ne tik kaip į funkcionalų ar estetinį, bet ir į tokį objektą, kuris gali įgauti įvairias formas, paskirtis ir jas keisti. Rankine stengiausi išreikšti skubančio ir nuolat judančio asmens gyvenimą, kurio aksesuarai ir drabužiai keistųsi, bet kartu ir prisitaikytų prie nuolat kintančios aplinkos“, - apie savo darbą kalbėjo jaunoji dizainerė.

Daugiausia dėmesio kurdama rankines mergina skyrė ne gaminio pabaigtumui, o formai, lankstymui, kirpimui ir konstrukcijai. Medžiagas (natūrali oda, linas, viskozė, poliesteris) rinkosi tokias, kurios padėtų rankinei transformuotis ir neprarasti funkcionalumo. O lankstymo ir virsmo idėjų ieškojo japonų popieriaus lankstymo technikoje origamyje.

Rankinės virsmas, A. Sedlevičiūtės nuotr.

Marškinėliai - kuprinė, A. Sedlevičiūtės nuotr.

Kuprinė..., A. Sedlevičiūtės nuotr.

...ir rankinė, A. Sedlevičiūtės nuotr.

Rankinė, virstanti korsetu, A. Sedlevičiūtės nuotr.

Rankinė, virstanti suknele, A. Sedlevičiūtės nuotr.

A. Sedlevičiūtė, A. Sedlevičiūtės nuotr.