Vilniuje atidarytas pirmasis švedų koncerno „Scania” sunkvežimių ir autobusų prekybos ir serviso paslaugų centras, kuriame įgyvendinti visi naujausi techniniai reikalavimai. Atidarymo metu pirmą kartą Lietuvoje bus pristatomas naujos kartos Euro 6 emisijos standartą atitinkantis variklis, į aplinką išmetantis 5 kartus mažiau teršalų nei jo pirmtakas.

Pagal Europos Komisijos direktyvą ES šalyse nuo 2014 m. įsigalios reikalavimas pirmą kartą registruojamiems sunkiasvoriams automobiliams turėti būtent tokį variklį. „Scania” pirmoji pradėjo serijinę jų gamybą. Specialistų teigimu, Euro 6 emisijos standarto varikliai į aplinką išmeta mažiausiai teršalų - maždaug penktadalį kiekio, kurį išmeta ankstesnio modelio – Euro 5 emisijos standarto variklis. Kuro sąnaudos ir eksploatavimo savybės išliko tokios pat. „Vakarų Europos šalyse dirbantiems vežėjams investicija į modernias žaliąsias technologijas atsipirks, nes jiems numatomos kelių ir kitų mokesčių lengvatos”, – sakė bendrovės „Scania Lietuva” vadovė Asta Petrašiūnienė.

Investicijos į „Scania” naują centrą ir jo techninę įrangą siekia 4 mln. eurų.

„Scania“ pirmoji Lietuvoje pristato „Euro 6” emisijos standartą atitinkančius naujos kartos variklius. Pagrindinės jų savybės:

- Išskirtinis eksploatavimo ekonomiškumas

- Nepakitęs našumas

- Ženkliai sumažinta išmetamųjų dujų emisija

Transporto priemones jau galima sertifikuoti pagal naujas taisykles.

Pripažinta technologija, kurioje naudojama tokia pat kaip ir naujausių „Euro 5” variklių platforma, užtikrina ilgalaikę vertę ir pelningumą. Jau galima konkuruoti versle, pasitelkiant mažiausiai aplinkai kenkiančią ir pažangiausią technologiją rinkoje.

- „Euro 6” yra reikšmingas žingsnis mažinant emisijos lygį lyginant su „Euro 5”:

- „Euro 6” emisija yra 1/6 mažesnė nei „Euro 5” variklių.

- „Scania” „Euro 6” varikliuose net 95 proc. sumažėjo azoto oksidų (NOx) emisija ir yra 5 kartus mažesnė nei „Euro 5” emisijos standaro varikliuose.

- Išmetamose dujose esančių kietųjų dalelių kiekis sumažintas perpus. Tam, kad variklis atitiktų naujuosius išmetamųjų dujų emisijos reikalavimus, jame taip pat kaip ir „Euro 5” varikliuose įdiegta išmetamųjų dujų recirkuliavimo (EGR) sistema.

- Išmetamųjų dujų recirkuliacija (EGR) sumažina taršą degimo metu tiesiog degimo kameroje.

„Euro 6” išmetamųjų teršalų standartai Europos Sąjungoje ir kai kuriose kaimyninėse šalyse įsigalios jau nuo 2012 m. gruodžio 31 d. naujiems automobilių modeliams, o po metų – nuo 2014-ųjų pradžios – visiems naujiems parduodamiems automobiliams.

„Euro 6“ išmetamųjų teršalų standartai

Greta ankstesnių teisės aktų, „Euro 6“ direktyva reikalauja skaičiuoti kietąsias išmetamąsias daleles, o bandymo procedūra yra pirmasis žingsnis darniojo pasaulinio standarto link.

Išmetamųjų teršalų teisės aktuose reglamentuojama: azoto oksidai (NOx), kietosios dalelės (masė), kietosios dalelės (skaičius), amoniakas (NH3), anglies monoksidas (CO) ir angliavandeniliai (HC).

„Euro 6“ standartas bus pradėtas taikyti naujiems modeliams nuo 2012 m. gruodžio 31 d., o jau esamiems modeliams – dar po vienerių metų.