GRYNAS.lt skaitytojas Aurimas redakcijai atsiuntė nuotraukų, kuriose jis iš verslo centro, esančio priešais Užupio rajoną užfiksavo centrinėje Vilniaus dalyje Nerimi plaukiančias įtartinai blizgias dėmes. Vyras svarstė, ar į upę nebus išsilieję naftos produktai.

Aurimo atsiųstas nuotraukas nusiuntėme aplinkosaugininkams. Antradienį Vilniaus miesto agentūros vyresnysis specialistas Jonas Bacevičius GRYNAS.lt žurnalistams patvirtino, kad skaitytojo pastebėtos dėmės yra teršalai, į upę patekę po pirmadienį Vilniuje įvykusios avarijos.
Naftos produktų teršalai Neryje

Pareigūnas atskleidė, kad į Nerį pateko su dyzeliniu kuru susimaišiusi alyva. Tačiau pašnekovas ramino, kad gamtai didelė žala nepadaryta, nes avarijos padariniai buvo labai greitai likviduoti. Operatyviai sureagavus pavyko pasiekti, kad į aplinką patektų nedaug, pirminiais skaičiavimais, maždaug trys litrai, teršalų.

Pasidomėjus, kaip automobilių degalai pasiekė už keliasdešimt metrų tekančią Nerį, J. Bacevičius sakė, kad jie upeliais tikrai netekėjo. Tepalai su dyzeliniu kuru į upę pateko tilto lietaus vandens surinkimo sistema. Kaip tik todėl po avarijos aplinkosaugininkai pirmiausia skubėjo uždaryti sistemą, kad ja teršalai netekėtų į upę.

„Teršalų į upę pateko tikrai nedaug. Likviduoti avarijos padarinius padėjo ugniagesiai. Po tiltu yra vandens nuotekyno rinktuvas. Ir tokiu būdu teršalai pateko į Nerį. Laime, spėjome uždaryti išleistuvą, todėl ištekėjo maždaug trys litrai. Taip pat prieš lietų spėjome išsiurbti iš surinkimo šulinio tepalus. Buvo uždarytas kolektorius ir tada viską praplovėm. Be to, „Grinda“ skaidymo priemonėmis apipurškė. Taigi praktiškai visus teršalus surinkom“, - dėstė aplinkosaugininkas.

Pasidomėjus, kokią žalą aplinkai padarė išsilieję tešalai, pareigūnas sakė, kad vyksta tyrimas, tačiau atsižvelgiant į nedidelį jų kiekį, panašu, kad upei didelės žalos nepadaryta. Galiausiai J. Bacevičius tikino, kad tokie incidentai Vilniuje - ne naujiena. Pareigūnas sakė, kad per metus pasitaiko keli atvejai, kai po autoįvykių, į kuriuos patenka sunkvežimiai, į aplinką pateka naftos produktai.

„Kad taip, kaip šįkart, pavyktų likviduoti visų avarijų padarinius, būtų labai šaunu. Apskritai per didesnius autoįvykius dažnai iš sunkvežimių pasklinda teršalai. Per metus dažniausiai būna keli tokie atsitikimai. Šiemet toks įvykis pirmas“, - teigė pareigūnas.