Kaip sakė darbus organizavusios Dubysos regioninio parko direkcijos vadovas Vygantas Kilčauskas, avarinė situacija susidarė todėl, kad per potvynį buvo pralaužtas upę ir šalia jos esančio žvyro karjero vandens telkinį skiriantis sausumos ruožas. Upės tėkmė pakeitė kryptį ir dauguma vandens pradėjo tekėti į karjero telkinį. Dabar pralaužos vietoje formuojamas laikinas slenkstis, iš natūralios upės vagos šalinamos sąnašos.

Kadangi avarinė situacija susidarė dėl žvyro karjero eksploatavimo, ji buvo įvertinta kaip ekstremali ir nutarta imtis priemonių pažeistam Dubysos ruožui atkurti. Jo vagoje gali visai nelikti vandens, nes dėl mažėjančios tėkmės intensyviai kaupiasi nuosėdos, o prasidėjus sausrai padėtis dar labiau pablogėtų. Neatkūrus pažeistos vietos, prasidėtų ekosistemų degradavimo procesai, sunyktų natūralus apie 1 km ilgio upės ruožas. Pradėti atkūrimo darbai finansuojami Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis.

Atkūrus upės tėkmę, bus užtikrintas gamtosauginis vandens debitas natūralioje Dubysos vagoje, taip pat bus sudarytos sąlygos vandens turizmui.

Kad būtų išvengta panašių ekologinių nelaimių, šiemet, pasak Vyganto Kilčausko, numatyta parengti projektą ir konkrečias priemones situacijai stabilizuoti Dubysos upėje ties avarijos vieta.