Pasak Kauno technologijos universiteto (KTU) alumnės, dalyvavimas programoje padėjo ne tik geriau pažinti save, bet ir atsiskleisti jos lyderio savybėmis. Tuo tarpu darbas mokykloje, kai gali padėti atsiskleisti kiekvieno mokinio potencialui ir galbūt atrasti būsimus IT talentus, – suteikia vidinio džiaugsmo ir prasmės.

– Rimante, papasakok apie savo studijas KTU.

– KTU Informatikos fakultete (IF) baigiau informatikos studijas, o šiuo metu studijuoju nuotolinio mokymosi informacinių technologijų magistrantūroje.

Studijuodama bakalauro studijose dažnai savanoriaudavau įvairiuose KTU renginiuose, pavyzdžiui, „Karjeros dienose“, pirmakursių priėmimuose, tarptautinėse programavimo savaitėse, kurių metu vykdavau į mokyklas vesti užsiėmimų.

Taip pat priklausiau KTU IF studentų atstovybei, buvau ryšių su visuomene koordinatorė ir pirmakursių mentorė. Mano 4 metai universitete buvo patys geriausi, nors ir gana sunkūs: susipažinau su nuostabiais dėstytojais, grupės draugais, gavau naudingų teorinių žinių, kurias dabar galiu pritaikyti savo darbe.

Rimantė Grumadaitė (antra iš kairės)

Labai smagu, kad galiu bendradarbiauti su universitetu, ypač su savo fakultetu. Kartu su KTU IF jau pavyko įgyvendinti keletą projektų. Vienas iš jų – vasaros stovykla 7-10 metų vaikams, kurios metu mokėme mažuosius programavimo pagrindų, supažindinom su virtualiąja ir papildytąja realybe, išbandėme mikrokompiuterių galimybes bei aiškinome, kaip kurti mobiliąsias aplikacijas.

Šiuo metu organizuojame 1-8 kl. mokiniams konferenciją „Informiko žinių forumas“, kurios tikslas yra skatinti informacinių technologijų (IT) naudojimą edukaciniame procese, siekiant ugdyti Lietuvos švietimo įstaigų bendruomenės kompiuterinį raštingumą ir puoselėti glaudesnį aukštojo mokslo ir bendrojo lavinimo institucijų bendradarbiavimą. Forumo metu mokiniai pristatys savo projektus, tokius kaip mėgstamiausia knyga, išmani ateitis, gamtos grožis, interneto platybės, kurie buvo sukurti naudojant „Scratch“, „Micro:bit“, „CoSpaces“, „AppLAB“ ir kitus IT įrankius.

– Kaip atsidūrei mokykloje ir programoje „Renkuosi mokyti!“?

– Mano pradžia su „Renkuosi mokyti!“ kiek netradicinė – aš jau kurį laiką dirbau mokykloje, pavadavau kitą mokytoją. Tačiau kiti programos dalyviai į mokyklą atėjo tiesiai po studijų universitete arba nusprendę padaryti naują karjeros posūkį, neturėję prieš tai jokios, su mokymu susijusios patirties. Daugelis nežino, bet dvejus metus dirbti mokytoju galima ir be pedagogo kvalifikacijos, tad programa jos nereikalauja, svarbiausia – motyvacija ir tikėjimas, kad kiekvienas vaikas gali patirti mokymosi džiaugsmą ir sėkmę.

Sudėtingą, bet įdomią atranką įveikusiems dalyviams, programa suranda mokyklą, suteikia reikalingus mokymus, paskiria mentorių ir konsultantą. Skirtingos visų mūsų patirtys, mokymai ir gyvenimas „Vasaros mokykloje“, kiekvieną mėnesį vykstantys programos dalyvių susitikimai yra dar viena priežastis prisijungti prie „Renkuosi mokyti!“. Dveji metai programoje yra ne tik profesinio, bet ir asmeninio augimo laikas.

Kodėl pasirinkai tokį IT specialistui nebūdingą karjeros kelią?

– Manau, kad IT specialistai nebūtinai turi būti programuotojai ar testuotojai. O mokyklą pasirinkau, nes šios įstaigos gyvenimas yra spalvingas, o pats darbas teikia vidinį džiaugsmą, kai gali prisidėti prie kiekvieno mokinio sėkmės kūrimo ir galbūt rasti būsimą IT atstovą.

Kurios klasės moksleivius mokai? Kaip sudomini juos programavimu, IT?

– Mokau 1-8 klasių moksleivius ir pradinių klasių mokytojas. Savo mokinius mokydama programavimo ar IT gudrybių, visada ieškau, kuo jiems tai galėtų būti naudinga, kaip tai siejasi su jų mėgstamomis veiklomis. Pavyzdžiui, kaip pasakų veikėjus galime atvaizduoti virtualioje realybėje, o galbūt susiprogramuoti žingsniamatį su microbitu.

– Kodėl rekomenduotum KTU studentams ir absolventams išbandyti save švietime ir prisijungti prie „Renkuosi mokyti!“?

– „Renkuosi mokyti!“ programoje verta dalyvauti, nes ji suteikia naujų žinių, turi puikius lektorius, yra koncentruota. Teorines žinias iš karto išbandai praktiškai. Mano manymu, šios programos stiprybė yra bendruomenė, kuri tave palaiko, džiaugiasi kartu bei padeda iškilus nesėkmėms.

Ką tau pačiai davė programa?

– Jaučiuosi įgavusi daugiau pasitikėjimo savimi. O dabar, įveikusi jau antrus metus, jaučiu, kad pažinau save iš naujo.

Kaip ir kur matai save ateityje?

– Sunku pasakyti dabar, bet tikiu kad ir toliau būsiu mokytoja.

Šiais metais patekai tarp 3 inovatyviausių IT mokytojų Lietuvoje? Ką tau reiškia šis įvertinimas?

– Sėkmė „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimuose“ man leido įsitikinti, kad einu teisinga kryptimi. Šis įvertinimas yra tarsi „įsipareigojimas“ prieš save, mokinius bei kolegas, kad nesustosiu mokytis ir dalinsiuosi savo žiniomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)