Pakruojo rajone „DPD Lietuva“ siuntas pristatantis Aidas Paužuolis pasakoja, kad pasiruošimas karantino laikotarpiui įmonėje prasidėjo dar prieš jį paskelbiant – kurjeriai buvo supažindinti su visa reikalinga informacija, naujomis taisyklėmis, palaipsniui aprūpinti apsauginėmis pirštinėmis, kaukėmis ir dezinfekciniu skysčiu.

Jis giria ne tik šias apsaugos priemones naudojančius ir taisyklių besilaikančius savo kolegas, bet ir siuntų gavėjus. Jie nelieka nuošalyje ir aktyviai siūlo, ką būtų galima patobulinti, kaip geriau apsaugoti juos ir jiems siuntas pristatančius kurjerius.

„Geriau apsisaugoti padeda ir žmonių teikiama informacija – socialiniais tinklais jie praneša, kad lankėsi nemažai viruso židinių turinčiose užsienio valstybėse. Tuomet visai kitaip reaguojame, laikomės didesnio atstumo, kad sumažintume bet kokią įmanomą riziką“, – pasakoja pašnekovas.

Tiesa, prasitaria jis, kartais išlaikyti atstumo darbe tiesiog nepavyksta dėl specifinių dalykų. Vienas iš dažniausiai pasitaikančių pavyzdžių susijęs su dokumentų grąžinimo paslauga, kai paslaugos gavėjas turi suraityti savo parašą ant popieriaus lapo. Tačiau ir čia buvo rastas sprendimas.

„Pasirašymui skirtuose dokumentuose dabar turi pakakti vieno gavėjo parašo arba jie rengiami su ryškiomis ir aiškiomis spalvinėmis žymomis vietose, kuriose reikia parašo. Be to, dažniausiai pasirašome lauke, o ne patalpoje. Dar prieš tai dokumentai kurį laiką praleidžia „karantino“ sąlygomis“, – pasakoja A. Paužuolis.

Grynaisiais atsiskaityti negalima

A. Paužuolis sako, kad kurjerių paslaugomis besinaudojantys žmonės naujus „DPD“ saugumo reikalavimus priima pozityviai. Iš jų svarbiausi: sustabdyta galimybė už gautas prekes atsiskaityti grynaisiais pinigais ir bekontaktis pristatymas. Pastaroji naujovė reiškia, kad kurjeris siuntą pristato ir palieka laikydamasis saugaus 2 metrų atstumo. Tuomet gavėjas turi parodyti tapatybę įrodantį dokumentą ir kurjeris į turimą skenerį įveda paskutinius 5 dokumento numerio skaičius, kurie nėra asmens kodo dalis.

„Anksčiau siuntas pristatydavome nuo durų iki durų, o dabar privatiems klientams skambiname, prašome, kad mus pasitiktų lauke, nes ten yra mažesnė tikimybė apsikrėsti. Pats su jokiomis problemomis nesusidūriau ir esamu procesu esu patenkintas – žmonės patys atsitraukia saugiu atstumu. Visi supranta, kad dirbdami tokį darbą rizikuojame, esame lyg kariai“, – įspūdžiais dalinasi pašnekovas.

Tuo pačiu jis pastebi, kad vis dažniau pasitaiko ir tokių atvejų, kai siuntos gavėjas dokumento neturi ar nenori jo pateikti – tuomet jis kartu su siunta skeneriu gali būti nufotografuotas iš saugaus atstumo.

„Žmonės mieliau fotografuojasi nei pateikia tuos penkis skaitmenis. Aišku, tai priklauso ir nuo to, kad nemažai klientų per daugybę darbo metų mane jau pažįsta ir kur kas mieliau pozuoja kartu su siuntiniu, nei parodo tuos skaičius“, – aiškina A. Paužuolis.

Susidomi paštomatais

Jei siuntos gavėjas nesutinka su nauja tvarka, jo turima gauti prekė nukreipiama į paštomatus. Tačiau ir be to, anot A. Paužuolio, pasitaiko atvejų, kai gaunamus siuntinius norima iškart atsiimti viename iš platų tinklą sudarančių paštomatų.

„Gerokai padaugėjo tiek pačių siuntų, kurių pristatoma gal net daugiau nei kalėdiniu laikotarpiu, tiek į paštomatus siunčiamų prekių. Kai anksčiau į jas nukeliaudavo daugiausiai 15 dėžių, dabar jau ir 30 ar daugiau. Mes, kurjeriai, išties džiaugiamės ir vertiname tokį atsakingą žmonių elgesį, nes tokie veiksmai mažina kontaktą bei tuo pačiu riziką apsikrėsti ir skleisti virusą“, – teigia kurjeris.

Aplanko nerimas

A. Paužuolis prisipažįsta, kad praėjus kelioms karantino savaitėms nerimą dėl viruso pradėjo justi ir pats: „Baisu ne tiek dėl savęs, bet dėl kitų. O jei kažką apkrėsiu? Turbūt taip nutiko dėl to, nes perskaitau daug straipsnių, gaunu nemažai žiniasklaidos teikiamos informacijos, kokia padėtis, tad vis atsiranda šiokių tokių dvejonių, nerimo.

Prie šio jausmo stiprėjimo prisideda ir klientų elgesys. Juk jie saugosi, kiek tik įmanoma – prekes priima dėvėdami apsaugines kaukes ir pirštines, vengia bet kokio kontakto. Žmonės išties bijo, kartais net jautiesi kaip raupsuotasis – atvažiavus pas klientą ir perduodant prekę bekontakčiu būdu nuo tavęs traukiasi tolyn“.

Darbo valandų neskaičiuoja

„Apie darbo valandas geriau išvis nepradėsiu pasakoti – sako vyras. O dėl siuntų – darbo kiekis padvigubėjo, kasdien jų pristatau apie 70–90. Panašiai, kiek ir šventiniu laikotarpiu. Kai kurie kolegos turi ir dar daugiau darbo – kasdien pristato ir virš 100 siuntų. Taip pat nereikia pamiršti, kad daug prekių ir surenkame, o darbo apimtys yra smarkiai išaugusios dėl esamos situacijos“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (49)