Elektroninės parduotuves „Senukai.lt“ ir „1A.lt“ Baltijos šalyse valdančios bendrovės „Kesko Senukai Digital“ administracijos vadovė Solveta Bružaitė pranešime spaudai pastebi, kad pastarieji 12 mėnesių darbo rinkoje buvo kaip niekuomet intensyvūs ir kupini iššūkių. Įmonė per pirmąjį karantiną pasamdė 100 naujų darbuotojų, antrojo karantino metu prie įmonės prisijungė dar 54 nauji darbuotojai.

Pašnekovės teigimu, daug pokyčių atnešusi COVID-19 pandemija darbuotojus ir darbdavius išmokė naujų įgūdžių, kurie, tikėtina, pasibaigus karantinui taps kasdienybe.

Didesnis lankstumas

S. Bružaitė pasakoja, kad per pandemiją išryškėjo dvi naujo darbo ieškančių kandidatų grupės. Jos abi pasižymėjo ypač išaugusiu lankstumu tiek dalyvaujant atrankose, tiek pradėjus dirbti.

„Pirmąją grupę sudarė žmonės, skubiai ieškoję naujo darbo ir pajamų šaltinio. Ši grupė labai išaugo dėl sumažėjusio užimtumo, pavyzdžiui, maitinimo, viešbučių ar turizmo sektoriuose. Naujokai buvo ypač lankstūs ir nusiteikę išmokti jiems naujų dalykų per palyginti trumpą laiką“, – teigia ji.

Kita kandidatų grupė – žmonės, turėję pastovias pajamas, bet ieškoję naujų iššūkių: „Tokie kandidatai seniai norėjo save išbandyti perspektyvioje elektroninės prekybos srityje, tačiau prireikė pandemijos, kad pasiryžtų tai padaryti. Jų aukšta motyvacija ir lankstumas taip pat nustebino“, – pasakoja S. Bružaitė.

Įvedimo planas – gerai pradžiai

Pradėjus karjeros etapą naujoje darbovietėje, kiekvienam naujokui labai svarbus aiškus, konkretus ir greitai į naują darbą bei kolektyvą padedantis įsilieti įvedimo planas.

„Pandemijos metu pradėjusiems dirbti ofiso naujokams greičiau įsitvirtinti naujame kolektyve padeda suplanuoti susitikimai su patyrusiais kolegomis, nuolatinis ryšio palaikymas, darbo analizė ir patogūs darbo įrankiai, leidžiantys sklandžiai dirbti nuotoliniu būdu bei palaikyti ryšį su komanda“, – teigia S. Bružaitė.

Tuo tarpu elektroninės prekybos sandėliuose prekes atrenkantiems ir pakuojantiems specialistams sėkmingą pradžią naujame darbe garantuoja informatyvūs mokymai naujoje darbo vietoje, patyrusio darbuotojo pagalba bei nuolatinis palaikymas, klaidų analizė.

Aiški ir pastovi komunikacija

Administracijos vadovė pastebi, kad pirmojo karantino metu darbuotojai tikėjosi pastovios komunikacijos, susijusios su COVID-19 pandemija.

„Rudenį daugeliui mūsų darbuotojų sugrįžus į visišką nuotolinio darbo režimą, ypač išaugo komunikacijos su kolegomis ir vadovais svarba, kokybiškas grįžtamasis ryšys apie savo atliktą darbą ir pasiektus bendrus įmonės rezultatus“, – patirtimi dalinasi S. Bružaitė.

Ji prognozuoja, kad net ir pasibaigus pandemijai, aiški ir reguliari komunikacija išliks vienu būtiniausių ramsčių kiekvienoje organizacijoje, o ryšį su darbuotojais darbdaviai kurs vis originalesnėmis formomis ir įvairesniais kanalais. Darbuotojai taip pat turės proaktyviau komunikuoti ir dažniau rodyti iniciatyvą, norėdami būti išklausyti ir išgirsti.

Mišrus darbas

S. Bružaitė prognozuoja, kad pasibaigus pandemijai daugelis organizacijų liks prie mišraus darbo modelio, kai bus dirbama tiek iš ofiso, tiek iš namų pagal asmeniškai patogų grafiką.

Jos teigimu, vienam specialistui darbus puikiai atlikti gali sektis ir iš sodybos, o kitam, pavyzdžiui, gyvenančiam nedideliame bute su mažais vaikais, visgi patogiau dirbti ofise, kur darbo erdvė bei darbotvarkė yra aiškiai apibrėžtos.

„Daugeliui kasdienybe taps ne tik darbas nuotoliniu būdu, bet ir personalizuotas darbo laikas. Iš besikeičiančios aplinkos matome, kad svarbiausia yra pasiekti gerų rezultatų ir iškeltų tikslų, o susitarimas dėl darbo sąlygų gali būti individualus kiekvieno darbuotojo atžvilgiu“, – apibendrina pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)