Užsakomųjų paslaugų rinkos augimas didina darbuotojų poreikį

Prieš septynerius metus kaip startuolis veiklą pradėjusi bendrovė šiandien paslaugas teikia į daugiau kaip 50 šalių ir šiuo metu turi 170 darbuotojų. Bendrovės direktorius A. Rynkevič atskleidžia, kad per artimiausius trejus metus šį skaičių planuojama padvigubinti.

„Praėjusiais metais turėjome tikslą įdarbinti 50 specialistų iš finansų bei kitų sričių, šį tikslą pasiekėme ir gerokai viršijome. Šiandien sudėtinga planuoti toliau nei pusmetį į priekį, tačiau įvertinę projektų plėtrą, 2022 metais užsibrėžėme bent 50 proc. ambicingesnį nei pernai tikslą, o per trejus metus numatome padvigubinti dabartinį darbuotojų skaičių ir iš viso pritraukti apie 150 naujų specialistų“, – apie plėtros planus pasakoja A. Rynkevič.
Anot jo, prognozuojama, kad 2020–2024 metais pasaulio užsakomųjų paslaugų rinka augs 7 proc. arba daugiau nei 76 mlrd. JAV dolerių, lyginant su 2 proc. augimu, kuris buvo fiksuotas 2016–2020 metų laikotarpiu.

„Rinkos augimui įtakos turi įvairios priežastys: įmonių siekis sumažinti sąnaudas, didinti veiklos efektyvumą, užsakomąsias paslaugas įmonės neretai pasitelkia ieškodamos tam tikras kompetencijas turinčių darbuotojų, kurių neturi įmonės viduje, arba norėdamos deleguoti šalutines veiklas ar funkcijas darbuotojams iš išorės. Įsitvirtinęs nuotolinio darbo modelis taip pat neabejotinai prisidėjo prie užsakomųjų paslaugų paklausos augimo“, – tikina vadovas ir priduria, jog jo vadovaujamoje įmonėje nuotolinio darbo galimybę yra pasirinkę apie 60 proc. darbuotojų.
Pasak A. Rynkevič, užsakomųjų paslaugų paklausa labiausiai auga informacinių technologijų ir finansų srityse: „Globalūs technologiniai pokyčiai skaitmenizavimo srityje, duomenų analitika ir dirbtinis intelektas neišvengiamai formuoja ir tam tikrų sričių specialistų poreikį, šiuo metu ypač paklausūs finansinių duomenų ir turinio analitikai, finansinių procesų automatizavimo specialistai, finansų socialinių medijų ir skaitmeninės rinkodaros specialistai, grafikos dizaineriai, programuotojai. Paklausa užsakomosioms paslaugoms neatsilieka ir tokios sritys kaip inžinerija, vadyba, rinkodara ar klientų aptarnavimas.“

Pataria neieškoti „tobulų“ darbuotojų

A. Rynkevič pasakoja, jog ieškant naujų darbuotojų vis svarbesni tampa minkštieji (žmogiškieji) įgūdžiai, tačiau pagrindiniais kriterijais išlieka kandidatų profesiniai įgūdžiai, anglų kalbos žinios, gebėjimas prisitaikyti prie sparčiai kintančios aplinkos, kas tapo itin aktualu pandemijos kontekste.

Visgi, ekspertas atkreipia dėmesį į tai, jog net apie 69 proc. organizacijų sunkiai randa kandidatų, kurie atitiktų visus darbdavių reikalavimus, turėtų reikiamų žinių ir kompetencijų. Dėl šios priežasties A. Rynkevič pataria nesileisti į „tobulų“ darbuotojų paieškas ir verčiau koncentruotis į kandidato asmeninių savybių bei įgūdžių visumą, profesinį potencialą.

„Vertindami kandidatus, visuomet siekiame, kad jie atitiktų įmonės puoselėjamas vertybes ir organizacijos kultūrą, būtų inovatyvūs ir kūrybiški, išmanytų savo darbą, norėtų augti ir tobulėti, turėtų idėjų“, – sako „Baltic Virtual Assistants“ vadovas.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją