Kaip rašoma pranešime spaudai, vis tik Kauno būsto modernizavimo specialistai pastebi, kad neretai gyventojus gąsdina pats renovacijos procesas. Daugumai jis atrodo painus, sudėtingas ir labai ilgas. Tačiau viskas tampa žymai paprasčiau, jei gyventojams visuose renovacijos etapuose padeda renovuojamo daugiabučio renovacijos administratorius. Renovacijos administratoriumi gali tapti daugiabutį administruojanti įmonė, konkretaus daugiabučio bendrijos pirmininkas arba renovacijos administravimo paslaugas teikianti įmonė.

Svarbiausias administratoriaus tikslas – kokybiškas gyventojų atstovavimas

Tvirtindami investicinį planą daugiabučio namo gyventojai patvirtina ir renovacijos administratorių. Dažniausiai, kai daugiabučiai namai yra atstovaujami bendrijų pirmininkų, iki šio etapo visus formalumus atlieka jie patys. Žinoma, potencialus renovacijos administratorius gali teikti pagalbą pirmininkui.

Investicinio plano rengimas – labai svarbus etapas. Jis turi būti atliktas pagal įstatymuose numatytas procedūras. Teisingas procedūros įgyvendinimas daro įtaką tolimesnei renovacijos eigai ir jos sėkmei.

Jeigu bendrijos pirmininkas nėra pasiryžęs savarankiškai administruoti renovacijos proceso, iki investicinio plano tvirtinimo jis turi priimti sprendimą, kas tą darbą atliks. Butus administruojančios įmonės šio rūpesčio neturi, nes jos turi atskirus renovacijos skyrius, kurie daugiabutį į renovaciją „veda“ nuo pat pradžių – jau nuo paties pirmo susitikimo, kuomet su gyventojais aptariama galimybė renovuoti daugiabutį.

Pagrindinė ir pati svarbiausia renovacijos administratoriaus funkcija – gyventojų atstovavimas. Administratorius privalo visame renovacijos procese pagelbėti gyventojams, jiems paaiškinti laukiančių etapų tvarką, atsakyti į aktualius klausimus. Renovacijos administratorius turi būti aktyvus, komunikabilus bei žingeidus ir siekti esminio tikslo – sklandaus renovacijos proceso.

Aktyvūs gyventojai prisideda prie sklandaus renovacijos proceso

Reikia nepamiršti, kad ir namo bendruomenė turi aktyviai bendrauti su renovacijos administratoriumi. Išsakydami savo nuogąstavimus, kad, pavyzdžiui, statybos darbai yra vykdomi netinkamai ar kad statybininkai netinkamai elgiasi, o galbūt kad nesilaikoma saugumo reikalavimų ar neužtikrinama tvarka statybų aikštelėje, žmonės gali labai stipriai prisidėti prie sėkmingo projekto įgyvendinimo.

Natūralu, kad renovacijos procese gyventojai gali susidurti su įvairiausiais klausimais. Būtent renovacijos administratorius turi gyventojams suteikti visą išsamią informaciją.

Renovacijos administratorius turi spręsti visus nesklandumus bei problemas, kurių natūraliai gali atsirasti. Administratorius turi derintis prie besikeičiančios įstatyminės bazės, kontroliuoti ir rangovų darbus, kurie gali vėluoti ar neatitikti gyventojų lūkesčių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją