aA
Viešai naudojami keliai, lenktynių trasos, filmų scenos, automobilių kultūros renginiai ir pavienių žmonių asmeninės kolekcijos – „Toyota Supra“ buvo, ir vis dar galima išvysti visur. Nuo ryškiausiai sužibėjusios, paskutinės – ketvirtosios kartos „Supros“ nuriedėjimo nuo konvejerio, praėjo net 17 metų ir po tokios pertraukos atėjo ta diena, kai buvo atverstas naujas „Supra“ istorijos puslapis.
"Toyota Supra"
"Toyota Supra"
© Vytautas Pilkauskas

Šlovė iš praeities

Japonijoje kaip „Celica XX“ karjerą pradėjusi „Supra“ bėgant laikui ir pritaikant atnaujinimus buvo pervardinta net kelis kartus. Visai netrukus nuo produkcijos pradžios ji buvo vadinama „Toyota Celica Supra“, o 1986 metais, kai pasirodė trečioji modelio karta, „Supra“ ir „Celica“ pavadinimai buvo atskirti.

Iš tiesų trečioji karta jau sufleravo kur link juda gamintojas. Praėjus metams po trečiosios kartos pasirodymo, 1987 m., jau buvo išleista „Supra Turbo“. Šis modelis tapo dar galingesnis, kai pasirodė pirmosios modelio versijos su 1JZ – 2,5 l šešių cilindrų eilėje varikliais. Visgi tai buvo dar ne viskas. 1993 m. pasirodė garsioji ir labiausiai išpopuliarėjusi ketvirtoji karta, o kartu su ja, ir garsusis 2JZ – 3 l šešių cilindrų eilėje variklis.

Šis modelis tapo ikona, kurios populiarumo nesumažino ir 2002 m. nutraukta jos gamyba. Įvairūs automobilių entuziastai „Supras“ pradėjo modifikuoti, o pačio modelio kaina tapo didesnė nei tada, kai modelis buvo parduodamas. Nors po 2002 m. daugelis manė, kad tai jau viskas, dar 2017 m. pasklido kalbos, kad modelio gaminimas bus pratęstas. Gerbėjų džiaugsmui, tokia diena išaušo.

Grėsminga, tačiau maloni

Naujoji „Toyota Supra“ gerokai pasikeitusi – įgijo ryškesnes formas, tapo labiau kampuota ir piktesnė, atsirado daugiau ir didesnės oro angos. Tačiau tai nereiškia, kad ją galima supainioti su kitu modeliu. Tenka pripažinti, kad „Supra“ vis vien išliko atpažįstama. Automobilio išvaizda – ekspresyvi ir traukianti akį, o tai geriausiai parodo pro šalį einančių ar važiuojančių žmonių reakcijos bei skirto dėmesio kiekis. Modelyje taip pat daug dėmesio skirta aerodinamikai.

Įsėdus į automobilio vidų, pirmiausia, ką verta paminėti – itin patogios, apglėbiančios sėdynės. Inžinieriai išties pasistengė, kad automobilyje, net ir nevažiuojant, sėdėti būtų gera ir patogu. Visgi tai, ką vairuotojas mato prieš save, labiau primena BMW bei „Toyota“, tačiau tai jokia naujiena, ar ne?

„Toyota“ kurdama naująją „Suprą“ nusprendė bendradarbiauti su BMW, tad automobilių gamintojai surėmė pečius ne tik dėl naujo „Supra“ modelio, bet ir dėl naujo BMW Z4. Tačiau apie tai kitą kartą.

"Toyota Supra"
"Toyota Supra"
© Vytautas Pilkauskas

Kitas, nereiškia, kad blogesnis

Kalbant apie interjerą, svarbu paminėti, kad inžinieriai čia kaip reikiant pasidarbavo. Automobilio apdailos minkštos, malonios liesti, o multimedija lengva ir patogu naudotis. Tačiau apie tai neišsiplėsiu, nes tikriausiai sutiksite, kad šiame automobilyje svarbiausia yra tai, kaip jis važiuoja ir valdosi.

Bendradarbiavimo su BMW pasekmė – naujas variklis. Legendinio 2JZ nebeliko, tad naujosios „Supros“ širdis plaka naujo 3 l šešių cilindrų eilėje benzininio variklio, su dviejų kanalų turbokompresoriumi, ritmu. Automobilio galia siekia 335 AG (250 kW) ir 500 Nm, o tai „Suprai“ iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 4,3 sekundės. Kaip tai jaučiasi realiame gyvenime? Smagiai.

Iš tiesų, žodis „smagiai“ labai gerai apibūdina vairavimo patirtį. „Supra“ bėgėjasi sparčiai, yra vikri ir valdosi išties maloniai ir gerai. Dėl žemo svorio centro, plačios tarpvėžės ir trumpos bazės net ir didesniu greičiu sukant posūkį automobilis ant kelio laikosi stabiliai, o vieninteliai „užpakaliuko pakraipymai“ jaučiami tada, kai pajudant iš vietos akceleratoriaus pedalas nuspaudžiamas iki dugno. Žinoma, spaudžiant daugiau, degalų sąnaudos taip pat kyla, todėl kompiuteris paskaičiavo, kad važiuojant sparčiau, automobilis sunaudoja 15l /100 km.

Viskas vardan vairuotojo patirties

Dar daugiau pojūčių galima patirti įjungus „Sport“ režimą, kai automobilis kiekvienam prisilietimui prie akceleratoriaus tampa dar jautresnis. Pedalo jautrumas apskritai sužavėjo nuo pirmų spustelėjimų, mat jokio uždelsimo čia nėra ir automobilis visą laiką yra pasiruošęs iškart vykdyti tai, ko panorėsite. Tiesa, „Sport“ režimas paaštrina ir automobilio skleidžiamą garsą, kuris – it melodija automano ausims: pokši, šaudo ir kitaip džiugina širdį.

Didelės liaupsės „Toyota“ inžinieriams tenka ir dėl amortizacijos bei pakabos darbo. Pakaba standi, gana kieta, bet ne per daug, todėl automobilis, užkietėjusiam entuziastui, galėtų pakeisti ir kasdienį automobilį. Žinoma, labiausiai šio modelio potencialą išnaudoti būtų galima lenktynių trasoje. Nors gamintojo atstovai teigia, kad jos vieta miestų gatvėse, mat lenktynėms sukurta speciali versija, tam išdrįsiu paprieštarauti. Kodėl? Nes kaip ir minėjau, tai iš tiesų smagus automobilis, kuriuo norisi važiuoti greičiau, kaip ir posūkiuose – greitėti, o ne stabdyti.

Tiems, kurie neįsivaizduoja kelionių be muzikos, turėtų patikti ir JBL garso aparatūra, kuri iš tiesų kokybiškai atkuria muzikos garsus ir padeda užgožti išorinius garsus, jei to norisi.

Gamintojo atstovai teigė, jog naujosios „Supra“ kaina prasidės nuo 64400 eurų, o bandyto modelio kaina – 67450 eurų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
2.5000

Naudoto „Kia Sportage“ testas: sužinokite kuo jis geresnis už kitus ir kodėl toks populiarus (1)

Ketvirtos kartos „ Kia Sportage “ buvo gaminamas nuo 2015 iki 2021 metų (atnaujintas 2018...

Naujo „Nissan Juke Hybrid“ testas: veikia gerai lyg „Prius“

Antros kartos „ Nissan Juke “ debiutavo 2018 metais ir, žinoma, jo laukė kur kas didesni...

Naujo „Suzuki S-Cross“ testas: už tokią kainą nerasite nieko panašaus

Prieš bandydamas naują „ Suzuki S-Cross“ didelių lūkesčių nepuoselėjau – jis pagamintas...

Naujo „Audi SQ7“ testas: ar su 500 AG pavyks važiuoti taupiai?

Prieš kelis metus galingiausi „Audi“ Q serijos SUV automobiliai turėjo turbodyzelinius...

Naudoto „Opel Grandland“ testas: ko vertas didžiausias gamintojo SUV

2017 metais debiutavęs „ Opel Grandland X “ (atnaujinimo metu atsikratęs X raidės pavadinime)...

Top naujienos

Delfi PliusDalia Plikūnė

Kubilius apie prognozuojamą krizę: gerai, kad žmonių lūkesčiai dar nėra labai dramatiški (2)

Kitapus Atlanto niaukiantis ekonominio dangaus debesims, gyventojai ir Lietuvoje perspėjami dėl...

Po siaubingos kaktomušos užsiliepsnojo „Audi“: ne gelbėjo, o filmavo, kaip sudegė 17-metis

Nuo narkotinių medžiagų apsvaigusio jauno vyro vairuojamas automobilis „ Audi A4 “ kaktomuša...

Kremliaus kritikai: asmeninę Xi Jinpingo žinią gavęs Putinas akivaizdžiai išsidavė (4)

Kazachstano prezidentas Kasymas Žomartas Tokajevas neseniai pasižymėjo drąsiais pareiškimais,...

Karas Ukrainoje. Rusija vėl užpuolė Kyjivą: sostinėje nugriaudėjo galingi sprogimai Maskva pateikė cinišką paaiškinimą (1)

Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio įspėjimai, jog Rusiją įsiutins Ukrainai suteiktas...

Sinoptikai: visą savaitę Lietuvos nepaliks tikra kaitra

Artimiausiomis dienomis Lietuvoje laikysis tropinė oro masė - bus karšta, tokią prognozę...

Monika Marija nustebino išvaizdos pokyčiais: pamatykite, kaip dabar atrodo garsi atlikėja (1)

Atlikėja Monika Marija nevengia išvaizdos pokyčių – anksčiau moteris nusirėžė ilgus,...

Kaip iš šiltnamio be chemikalų išvyti skruzdėles

Skruzdėlės gali būti ne tokie nekenksmingi vabzdžiai, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio....

Nustebintas Teterevkovos strategas: nežinia, kur Kotrynos riba, kur ji sustos specialiai „Delfi“ iš Budapešto

Pasaulio plaukimo čempionatas Kotrynos Teterevkovos treneriui Michailui Romanovskiui pateikė kur kas...

Rusijos įtūžio sulaukusi Lietuva iš NATO laukia lemtingų sprendimų: jei šito nepamatysime, tai bus skaudi nesėkmė visiems (1)

Nesiliaujantys Rusijos grasinimai dėl tranzito į Kaliningradą tik dar kartą įrodė, jog kitą...