Tikriausiai ne vienas pamenate tokius „Volkswagen“ modelius kaip „Phaeton“ ir „Passat CC“. Pirmasis buvo gamintojo bandymas žengti į „Premium“ segmentą, antrasis – šiek tiek dailesnis ir sportiškesnis tradicinis „Passat“. Nei vienas nei kitas didele sėkme pasigirti negalėjo – tikriausiai tokia ir nebuvo planuota.

Ir štai prieš kelis metus pristatytas „Gran Turismo“ klasės atstovas „Arteon“ tapo dar vienu gamintojo bandymu pristatyti modelį, kuris turėtų išskirtinių bruožų. Išties, išvaizda pavyko šauni, primenanti „Premium“ segmento GT klasės automobilius. Tiesa, salone automobilis nedaug kuo skyrėsi nuo tradicinio „Passat“.

Ir štai su atnaujinimu atsirado nauja kėbulo versija – efektingai atrodantis universalas „Shooting Brake“. Ar šiandien kai visiems reikia automobilių su padidinta prošvaisa, toks modelis turi perspektyvų? Neabejoju, kad daug keliaujantys, tie kam reikia didelės bagažinės ir dažnai važinėjantys greitkeliais, drąsiai atsakys – geresnio pasirinkimo nėra.

Privalumai? Žemas kėbulo siluetas užtikrina mažesnį aerodinaminį pasipriešinimą ir, atitinkamai, mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį triukšmingumą. O žemesnis nei SUV modelių svorio centras lemia geresnes valdymo savybes – tai išties svarbu, važiuojant greitai.

Nuotraukose naujas „Arteon Shooting Brake“ atrodo apgaulingai ir pernelyg panašus į tradicinį „Passat Variant“ universalą. Tačiau matant jį gyvai jis yra akivaizdžiai žemesnis (-5 cm), jau nekalbant apie dureles be rėmų stiklams (priekyje yra dvigubi šoniniai stiklai, mažinantys triukšmingumą) ir efektingai žemėjančią galinę dalį su nuožulniu galiniu stiklu. Tiesa, dėl to į jo bagažinę telpa šiek tiek mažiau, nuo 565 iki 1632 litrų ( į „Variant“ modelio bagažinę telpa nuo 650 iki 1780 l).

Kalbant apie saloną, čia „Arteon“ laukė didesni atnaujinimai, iš kurių vieni labiausiai pastebimų – klimato kontrolės zonoje tradicines rankenėlės pakeitusios jutiklinės zonos. Taip pat tokios pat liečiamosios vietos atsirado ir ant vairo, o nuo šiol galimos ir belaidės „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ programų sąsajos.

Bandžiau benzininį modelį su 150 kW/190 AG varikliu, priekiniais varančiaisiais ratais ir automatine septynių greičių dviejų sankabų DSG transmisija. Gamintojas žada, kad tokia versija vidutiniškai turėtų naudoti 7,4 l/100 km, man važinėjant daugiausiai užmiestyje, jos buvo 7,6 l. Jei važinėti daugiau mieste, jos padidėtų apie 1,5-2 l, tad taupantiems verta pamąstyti arba apie iš tinklo įkraunamą 218 AG hibridinę „eHybrid“ versiją, arba vis dar siūlomus dyzelinius motorus, kurių galios diapazonas svyruoja nuo 150 iki 200 AG.

Kalbant apie kainas, didelių atradimų nėra – „Volkswagen“ gamoje išskirtinis „Arteon“ yra brangesnis už tradicinį „Passat“. Bandytos versijos „Shooting Brake“ kaina prasideda nuo 39 610 eurų, gerai sukomplektuoto bandomojo modelio kaina buvo įspūdingi 55 500 eurų. Naudojantis veiklos nuoma, mėnesinė įmoka yra nuo 513 eurų.

Daugiau apie naują „Volkswagen Arteon Shooting Brake“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.