Ryškios ilgo „variklio“ gaubto briaunos, siauri priekiniai ir klasikiniai trijų dalių galiniai žibintai, į galą žemėjantis kupė stiliaus kėbulas... Ir visa tai – madingame krosoverio stiliaus apvalkale.

Toks yra naujasis XXI amžiaus legendinio „Ford Mustang“ ainis. Aišku, elektrinis. Aišku, galingas, GT versijoje pasiekiantis net 481 AG ir iki 100 km/val. įsibėgėjantis per 3,7 sekundes.

Žinoma, tuo gali pasigirti ir „Tesla“ (su kurios „Model Y“ akivaizdžiai konkuruoti ir nusitaikė „Ford“), bet visgi subjektyviai vertinant „Mustang“ atrodo įdomiau. Ir, žinoma, ne taip dažnai sutinkamas kelyje kaip „Tesla“. Bet palikime tai vertinti estetams nes kur kas svarbesnės yra elektromobilio galimybės.

Bazinis nuo 54 500 eurų kainuojantis modelis (veiklos nuoma – nuo 857 eurų) turi galinius ratus sukantį 269 AG elektros variklį ir 68 kWh talpos akumuliatorių, kurio teorinis nuvažiuojamas atstumas yra 400 km.

O štai mano bandyta versija turėjo du elektros variklius su sumine 351 AG galia ir 88 kWh talpos akumuliatoriumi – toks modelis iki 100 km/h įsibėgėja per 5,1 s, o nuvažiuojamas atstumas siekia 540 km. Kaina – nuo 66 900 eurų, bandyta versija – 70 150 eurų.

Norite nuvažiuoti dar toliau? Tada bus net pigiau nes net 610 kilometrų gamintojas žada įveikti su tik galinius ratus varan
iu ir talpesnį 88 kWh akumuliatorių turinčiu modeliu. Kuris ir įsibėgėja visai ne prastai per 6,2 sekundes.

Tad su tokia įspūdinga net bazinių modelių dinamika savo charakteriu jis yra artimesnis „Tesla“ nei „Volkswagen“ grupės elektromobiliams, kurie toli gražu nėra tokie dinamiški. Bet su vokiečių koncerno elektromobiliais juos sieja vienas panašumas – maksimalus 150 kW įkrovimo greitis.

Ir čia „Hyundai“ ir „Kia“ elektromobiliai yra pranašesni, kadangi juos galima įkrauti iki 250 kW siekiančia galia. Žinoma, jei jums tai aktualu, keliaujate Vakarų Europoje ar tenka pasinaudoti tomis keliomis Lietuvoje esančiomis „Ionity“ įkrovimo stotelėmis.

Elektromobilio salonas – „Tesla“ ir „Volkswagen“ elektromobilių hibridas. Didelis kaip „Tesla“ 15,1 colio įstrižainės vertikalus ekranas centre (su stilingu pasukamu garso valdikliu), tačiau papildomai – ir mažytis (kaip ID. šeimoje) ekranėlis už vairo. Iki visiškos laimės norėtųsi projekcinio ekrano su papildyta realybe kaip tuose pačiuose ID. elektromobiliuose – vardan tokio atsisakyčiau informacinio ekrano už vairo.

O štai centriniame ekrane – galybė nustatymų, į kuriuos galima pasinerti valandų valandas. Reikia pasakyti, kad „Tesla“ parinktys yra paprastesnes ir naudojimas patogesnis. Bet neišeina tvirtinti, kad „Ford“ siūlomas didelis nustatymų pasirinkimas yra blogai – galima itin detaliai individualizuoti parametrus pagal save, o dažniausiai naudojamas programas susikelti į pagrindinį ekraną. Be to, čia automobilio dirbtinis intelektas vertina jūsų įpročius ir viršutinėje ekrano eilutėje pasiūlo dažniausiai naudojamas programas.

Deja, važiavimo savo eismo juosta palaikymo sistema gana grubiai sukioja vairą (yra net trys intensyvumo lygio nustatymai ir buvo nustatytas švelniausias), taip pat ji nemato juostomis neatskirtų kelkraščių – tiek „Tesla“, tiek ir kiti šiuolaikiniai elektromobiliai tokių problemų neturi. Ir tai būtų bene didžiausias priekaištas „Ford“ elektromobiliui.

O štai kuo jis žymiai pranašesnis už „Tesla“, tai važiavimo komfortu, ypatingai akustiniu – salone mažas tiek aerodinaminis, tiek ir nuo ratų sklindantis triukšmas. O ir pakaba suderinta komfortiškai, nors ir ne pernelyg išskydusiai – 2200 kg svorio elektromobilis valdomas subalansuotai ir tikrai azartiškai.

Nieko keisto, kadangi europiniam modeliui buvo parinkti kitokie nustatymai, spyruoklės, amortizatoriai. Ir tik kai pasirenkamas aštriausias „Untamed“ važiavimo režimas (beje, su smagiai ir šiek tiek ironiškai skambančia V8 motoro garso imitacija), tuomet po akceleratoriaus spustelėjimo ir maksimalios galios pažadinimo, šie kėbulo bangavimai pradeda erzinti – tokiu atveju gelbėtų tik GT versijoje siūloma reguliuojamo standumo „MagneRide“ pakaba.

Bet kiek ten reikia tos didžiausios galios – mieste ir užmiestyje man visiškai užteko labiausiai energiją taupan
io „Whisper“ režimo. Kiek pavyko pritaupyti? Ogi esant 10-12 temperatūrai (tad salonas buvo šildomas ir tam naudojama 14 proc. visų energijos sąnaudų) ir daugiausiai važinėjant užmiestyje, energijos sąnaudos siekė 20 kWh. Kompiuteris žadėjo, kad iš viso viena įkrova būčiau nuvažiavęs 388 km – nors tai ir ne gamintojo žadami 540 kilometrų, bet visgi pakankamai, kad nebesukti galvos dėl atstumo.

Daugiau apie naują „Ford Mustang Mach-E“ žiūrėkite vaizdo apžvalgoje.