aA
Apsilankykite populiarioje elektromobilių įkrovimo stotelių paieškos programoje „PlugShare“ (veikia ir įprastoje naršyklėje), pasirinkite greitojo CCS įkrovimo jungtį ir pažiūrėkite kiek tokių vietų yra prie pagrindinių Lietuvos kelių.

Net kelios dešimtys. Puiku! Dar geriau – beveik visomis jomis (tiksliau tomis, kurios pastatytos Susisiekimo ministerijos iniciatyva) galima naudotis nemokamai. Bet, deja, kas nemokamai, tas jau kompromisas. Pirmiausiai, prie jų dažniausiai rasite besikraunantį elektromobilį (žinoma, toje pačioje programoje ar kituose šaltiniuose galima iš anksto pasidomėti stotelės užimtumu, bet tai – menka paguoda, kai aplinkui 50 kilometrų spindulių kito pasirinkimo tiesiog nėra). O ir tas „greitasis“ įkrovimas, kurio galia siekia vos 50 kW, šiuolaikiniais masteliais vertinant nelabai ir nusipelno tokio apibūdinimo.

Ir, kas dar blogiau, nors tokios įkrovimo stotelės turi po dvi 50 kW įkrovimo jungtis, vienu metu stotelėje gali krautis tik vienas elektromobilis. Kam ta antra jungtis taip ir lieka neaišku. O jei savaitgalį nuspręsite elektromobiliu pakeliauti po šalį, pasidomėkite kiek tokių įkrovimo stotelių yra, pavyzdžiui, šiaurės rytų Lietuvoje.

Pasakysiu. Ogi keturios – netoli Giedraičių, Utenoje, Zarasuose ir Visagine. Visos nemokamos ir spėkite kokia jūsų sėkmės tikimybė, kai keliaudamas nuspręsite papildomai (ir sąlyginai greitai) įkrauti elektromobilio akumuliatorių? Kai elektromobilių entuziastų forumuose perskaitai, kad net ir tie, kurie važinėja nepigiausiais „Tesla“, sugeba susukti po 30 000 kilometrų, per tą laiką elektromobilį įkraudami vien tik nemokamose vietose, jūsų šansai prieš tokius profesionalus atrodo diletantiškai. Tiesa sakant, beviltiškai.

Kodėl atsiminiau keliones ir įkrovimo galimybes? Ogi todėl, kad bandytas „Audi e-tron Sportback“ (apie pirmąjį gamintojo elektromobilį „Audi e-tron“ skaitykite čia) yra puikus kelioninis elektromobilis, tobulai tinkantis išvykoms su šeima. Erdvus net ir sėdintiems gale, talpus, labai komfortiškas (pneumatinė pakaba ir puiki garso izoliacija), dinamiškas ir pagamintas laikantis aukščiausių markės kokybės standartų – idealus automobilis tolimoms kelionėms.

Su sąlyga, kad kelyje bus galimybė jį įkrauti. Nors jo didelės, net 95 kWh bendros talpos akumuliatoriai leidžia nuvažiuoti gana toli, visgi 2,5 tonos elektromobilio masė, dviejų variklių pasiekiama 300 kW galia (o dar galima ir 370 kW versija su trimis elektros varikliais) ir neidealios eismo sąlygos gamintojo deklaruojamus 372-452 nuvažiuojamus kilometrus sumažino iki maždaug 300, kuriuos įveikiau oro temperatūrai už puikiai nuo išorinio pasaulio izoliuoto salono esant maždaug nuliui laipsnių.

Aišku, išvykoms po regioninius parkus greičiausiai užteks ir vienos įkrovos (įkrovimas namuose su „Wallbox“ įkrovimo stotele užims nuo 7 val. 40 min iki 11 val. 29 min (www.e-stoteles.lt duomenimis), tačiau važiuojant standartinį atstumą nuo sostinės iki pajūrio įprastu tempu teks stoti papildomam įkrovimui. Ir štai vėl ta pati problema – nors šiame kelyje yra kelios įkrovimo vietos, mokama ir palaikanti didesnę nei 50 kW galią yra tik viena „Ionity“ stotelė ties Kryžkalniu (ir ta pati rašymo dieną vis dar neveikė). O visos kitos stotelės – nemokamos su visomis anksčiau paminėtomis pasekmėmis.

Tačiau elektromobilumo tendencija akivaizdi – vien per 2020 metus lietuviai įsigijo beveik tiek pat elektromobilių, kiek jų buvo iš viso įregistruota Lietuvoje per visus ankstesnius metus (Susisiekimo ministerijos duomenimis, iš viso Lietuvoje iki 2021 m. balandžio 1 d. buvo įregistruoti 2778 elektromobiliai, tuo metu kai 2020 m. sausio 1 d. jų buvo tik 1434).

O nuo šiol paramą elektromobilių įsigijimui gaus ir juridiniai asmenys, tad elektromobilių dalis didės dar greičiau. Aišku, 4000 eurų tėra vos 4,5 procento nuo bazinės 88 600 eurų kainuojančio „Audi e-tron Sportback“ kainos (bandyta versija kainavo 112 900 eurų), bet visgi tai yra dar viena motyvacija įmonėms įsigyti elektromobilius, mažinant ne tik eksploatacinius kaštus, bet ir vietinę taršą.

Taigi, taip sparčiai didėjant elektromobilių skaičiui ir atsiradus įkrovimo poreikiui, neabejotinai atsiras ir daugiau įkrovimo vietų ne tik miestuose. Žinoma, mokamų, o ir reikia tikėtis, kad ir tos pačios nemokamos bus apmokestintos (gal ne tiek kiek prabangiai gyvenančioje sostinėje, bet visgi) ir sutvarkytos bent tiek, kad vienu metu būtų galima įkrauti du elektromobilius. Kad ir tik 50 kW siekiančia galia, bet geriau nei nieko.

Daugiau apie „Audi e-tron Sportback“ elektromobilio privalumus ir trūkumus žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
2.6429

Elektromobilio „Škoda Enyaq“ testas: daugiau automobilio už tą pačią kainą (99)

Pirmuosius įspūdžius apie neseniai Lietuvoje debiutavusį čekišką elektromobilį „ Škoda...

Atnaujinto „Jaguar F-Pace“ testas: solidi alternatyva iš Britanijos (35)

Jei vidutinio dydžio „Premium“ SUV iš Vokietijos, Japonijos ar Švedijos jums ne prie...

Naujo „Subaru Outback“ testas: gali nepatikti tik vienas dalykas (69)

Prieš naujo „ Subaru Outback “ testą perskaičiau ką 2015 metais rašiau apie ankstesnį...

Naujo „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ testas: aistros kaina – 100 000 eurų (40)

Gerai pamenu kai prieš kelis metus turėjau dilemą – kurį tos pačios klasės automobilį rinkti...

Elektromobilio „Mercedes-Benz EQA“ testas: logiškas pasirinkimas miestui (87)

„ Daimler AG “ gamintojas yra įsipareigojęs, kad iki 2022 metų pabaigos visi „ Mercedes-Benz...

Top naujienos

Raminta Rakauskė | D+

Šeimos paskaičiavo išlaidas maistui: per mėnesį susidaro nemenka suma, įspėjama – kainos kils

Lietuviai maistui prekybos centruose per mėnesį išleidžia gana apvalias sumas. „Luminor“...

Naujausia apklausa parodė Nausėdos vertinimą: klojasi kelią antrajai kadencijai, tačiau kokia to kaina (42)

Nepaisydamas kritikos ir politinio karo su valdančiaisiais konservatoriais prezidentas Gitanas...

Orai: Joninių naktį prireiks skėčių (11)

Šiandien šalies orus lems mažo gradiento, žemesnio slėgio laukas. Ryte švies saulė, šiek...

Tėčio netektį išgyvenanti Vaida Genytė – apie lemtingus jo žodžius ir norą gyventi: jis mirė dar šviesaus proto

Vaida Genytė išgyvena netektį – Anapilin iškeliavo jos tėtis šviesaus atminimo visuomenės...

Lemiamu metu spindėjęs Modričius išgelbėjo pasaulio vicečempionų mundurą (24)

Pasaulio vicečempionai vaikščiojo labai plonu ledu, tačiau reikiamu momentu apie save priminė...

Mobingo darbe apraiškos įgauna pagreitį: daugėja bylų, garsiau kalba ir aukos (1)

Dirbančių ir patiriančių mobingą iš savo darbdavių ar kolegų šalyje nemažai. Vieni tokio...

Kraustytis iš Seimo viešbučio nori ne visi: netiki, kad butą Vilniuje išsinuomos už 300 eurų (212)

Seime kelią skinasi įstatymo projektas, pagal kurį be kita ko būtų atsisakoma ir Seimo...

Gydytoja pasakė, kas gali rimtai pažeisti plauko struktūrą: gresia ir labiau pražilti

Puikiai žinome, kad saulė gali ne tik lepinti, bet ir žaloti odą, todėl tepame odą...

Roma Macijauskaitė | D+

26-ių Karolina jau turi 3 mažus vaikus ir vysto 5 verslus: „multitaskinimas“ yra mano kraujyje (3)

Ką reiškia gyventi „labai kukliai“, Karolina Izabelė Brusokienė (26 m.) žinojo nuo mažens...

„Globalios Lietuvos“ laureatai atsisako priimti apdovanojimą iš Nausėdos papildyta 20.50 (1588)

„Globalios Lietuvos“ apdovanojimų laureatai atsisako priimti šį apdovanojimą iš prezidento...