Užsimoję įvardyti skiriamuosius visureigių bruožus, padarėm šiokį tokį netaktą ir pažeidėm subordinaciją. Po galingo variklio ir geros transmisijos, trečias svarbiausias koziris bekelės pokeryje – teisinga prošvaisa.
© Gamintojo archyvas

Anąkart leidęsi į išvedžiojimus, kiek drąsos visureigių entuziastams prieš sudėtingesnę ekspediciją bekelėje galėtų ir turėtų įkvėpti mašinos priekyje sumontuota gervė, peršokom vieną krosoverių evoliucijos laiptelį. Kad ir kiek tobulintute savo techniką, jei jos prošvaisa (atstumas tarp kelio ir žemiausio automobilio apatinio taško) neperlips lengvųjų automobilių zonos riboženklio (t. y. bus mažesnė nei 18-20 cm), greičiausiai net nepasieksite tokios vietos, kur iš tiesų būtina naudoti gervę, arba tai nutiks nepadoriai greitai.

Visureigių perdirbimo specialistas Robertas Aukščiūnas, vadovaujantis dirbtuvėms „Hardman“ sako, kad standartinį krosoverį aprūpinus gerve gana stipriai kinta jo charakteristikos.

Visureigių ABC. Nusilenkite jos didenybei prošvaisai
© Gamintojo archyvas

„Net ir pačios kompaktiškiausios visureigiams skirtos kokybiškos gervės sveria 50 – 60 kilogramų. Kadangi jos montuojamos šiapus priekinės ašies, kinta pastovioji apkrova, o drauge ir automobilio valdymas. Norint išvengti šalutinio poveikio, kurį gali sukelti gervės atsiradimas, mes visuomet siūlome koreguoti prioritetų sąrašą ir pirmiausia patobulinti važiuoklę. Pasirinkus teisingus sprendimus gali nutikti taip, kad paprasčiausiai neliks poreikio investuoti į gervę – visureigis natūraliai įveiks kur kas sudėtingesnes kelio atkarpas be pašalinės pagalbos. Sutvarkius važiuoklę ir protingai padidinus prošvaisą visureigio komfortas nepakinta, o valdymas prastame kelyje pastebimai pagerėja, jau nekalbant apie kitą pravažumo lygį“, – aiškina R. Aukščiūnas.

Jei visureigių entuziastas vis vien nori papuošti mašinos nosį gerve, tiuningo profesionalai parenka atitinkamus priekinius amortizatorius ir spyruokles. Šie komponentai privalo būti parinkti tiksliai tokiai pastoviajai mašinos apkrovai, kokia bus fiksuojama po gervės bei kitų papildomų aksesuarų sumontavimo.

Visureigių ABC. Nusilenkite jos didenybei prošvaisai
© Gamintojo archyvas

Pačios gervės turėtų būti parenkamos atsižvelgiant į visureigio masę. Pasak Roberto, kalbėti apie hidraulinių gervių naudojimą įprastoje bekelėje galima nebent teoriškai, nes jos iš esmės skirtos specialiajam transportui, turinčiam susidoroti su išskirtinai dideliais krūviais. Tuo tarpu „miunchauzeniškam“ savęs gelbėjimui visiškai pakanka elektrinės gervės, kurių galingumas siekia 4275-5625 kg. Tokių parametrų gervės pilnai patenkino elektros linijas aptarnaujančių energetikų poreikius, kurie nutraukytų laidų remontuoti keliauja su pikapais, aprūpintais aukštuminiams darbams skirtais bokšteliais.

Bet grįžkime prie prošvaisos. Kaip ją padidinti ir peršokti į tikrų visureigių žaidimo teritoriją? Kaip žinia, miesto visureigių prošvaisa paprastai svyruoja tarp 18-22 centimetrų, o rėminės konstrukcijos visureigių kartais siekia net 35 cm.

„Pernelyg mažos prošvaisos problemą labai efektyviai išspręsti sumontavus specialius pakabos detalių rinkinius. Tinkamai parinkti amortizatoriai ir spyruoklės prošvaisą padidina iki 4 centimetrų. Turint galvoje kad automobilių inžinieriai svarbiu laiko kiekvieną milimetrą, toks pokytis iš tiesų yra labai reikšmingas, – akcentuoja R. Aukščiūnas. – Galinėje visureigio pakaboje keičiamas amortizatorius ir lingės, bei jų tvirtinimo elementai.“

Visureigių ABC. Nusilenkite jos didenybei prošvaisai
© Gamintojo archyvas

Beje, visų pakabos tobulinimui naudojamų detalių gamintojai savo produkciją yra sertifikavę ir suderinę jų parametrus su automobilių konstruktoriais. T. y. net sąlyginai didelės intervencijos važiuoklę „neišveda iš proto“ elektroninių aktyvaus saugumo sistemų.

R. Aukščiūnas taip pat atkreipia dėmesį, kad nors pakabos tobulinimo detalių paketai paprastai skiriami rėminių visureigių „perginklavimui“, yra sukurti atitinkami sprendimai ir krosoverių savininkams.

„Tarkim „Nissan X-Trail“ prošvaisą galima padidinti maždaug 30 mm sumontavus spyruokles. Jos ilgesnės už standartines, tačiau suderintos su serijiniais amortizatoriais – pastarųjų keisti nereikia, todėl automobilio komforto lygis išlieka nepakitęs, – dėsto visureigių dirbtuvių vadovas. – Kita vertus, šiame visureigių segmente dažnesni atvirkštiniai procesai: krosoverių šeimininkai prašo pažeminti pakabą. Taip siekiama suteikti automobiliui daugiau stabilumo ar išgauti norimą eksterjero vaizdą parinkus didesnio diametro ratus“.

Miesto visureigių galimybes bekelėje padidinti galima dar vienu būdu – sumontuojant plienines dugno apsaugas. Jos leidžia kur kas drąsiau šturmuoti giliomis provėžomis išvagotą kelią, žiemą įveikti suledėjusio sniego pusnis ar parkuotis aukštais bordiūrais apjuostose aikštelėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (14)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Automobilių pirkimo istorijos: suklastoti dokumentai ir paslaptingai dingstantys pardavėjai (63)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI ) informuoja, jog...

„CityBee“ integravo pirmuosius alkoblokus: dalijasi testavimo rezultatais (4)

Automobilių dalijimosi operatorius „CityBee“ testuoja alkoblokus savo automobiliuose. „Siekiame...

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės (38)

Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia...

„Regitra“ žengė labai svarbų žingsnį (19)

„ Regitra “, siekdama didinti elektroninių paslaugų plėtrą, žengė labai svarbų žingsnį...

Top naujienos

Orai: atkeliauja lietus, griaustinis ir vėsa (7)

Antroje savaitės pusėje pagaliau sulauksime lietaus. Ketvirtadienį šalį dar spės užlieti 30...

Planą „B“ be Jasikevičiaus turintis Motiejūnas įvertino išvykstančius: važiuoja, kur uždirbs daugiau (19)

Kauno „Žalgirio“ generalinis direktorius Paulius Motiejūnas tik iš žiniasklaidos sužinojo,...

Psichologė įvardijo, kas lemia jūsų mitybą: kodėl sunku keisti įpročius ir juos išlaikyti? (28)

Ar kada nors susimąstėte, kas lemia mūsų maisto pasirinkimus? Psichologai teigia, jog kiekvieną...

Pergalė prieš kazino: lošimų bendrovė privalės grąžinti vyrui 6,5 tūkst. praloštų eurų (62)

Teisminis ginčas Klaipėdos miesto teisme išnagrinėtas priklausomybę įrodžiusio vyro naudai....

Vėlų vakarą sostinėje, prie policijos būstinės, į stovintį pareigūno automobilį rėžėsi motociklas (5)

Vėlų trečiadienio vakarą, apie 23.15 val., Vilniaus pakraštyje esančioje Visorių g....

Veryga brandina planą: palies pamėgusius privačias ligonines (370)

Sveikatos apsaugos ministerija sukūrė planą, kaip valstybės finansus ligoninėms susieti su...

Ironiška Kurtinaičio „padėka“ klubo vadovybei: tikrai padarėte viską, kad būtų lengviau (20)

Rimas Kurtinaitis LKL sezono apdovanojimų vakare nestoko geros nuotaikos, spėjo prasilenkdamas...

Islandijoje svajonių darbą susiradęs lietuvis negali atsidžiaugti (53)

Antrus metus iš eilės gidu pietryčių Islandijoje dirbantis Žilvinas Žebrauskas negali...

Užkalnis. Vilnius nebetinka būti sostine. Perkelkime ją į Kauną (598)

Daug metų didžiavausi ir gyriausi, kad, gimęs Kaune, esu vilnietis. Džiaugiausi, kad po 16 metų...

Pirkėjas „Maximoje“ užfiksavo koktų vaizdą – dar labiau papiktino darbuotojos reakcija (158)

Esu nuolatinis parduotuvių tinklo „Maxima“ pirkėjas, tačiau tai, ką pamačiau ir teko patirti...