aA
Užsimoję įvardyti skiriamuosius visureigių bruožus, padarėm šiokį tokį netaktą ir pažeidėm subordinaciją. Po galingo variklio ir geros transmisijos, trečias svarbiausias koziris bekelės pokeryje – teisinga prošvaisa.
© Gamintojo archyvas

Anąkart leidęsi į išvedžiojimus, kiek drąsos visureigių entuziastams prieš sudėtingesnę ekspediciją bekelėje galėtų ir turėtų įkvėpti mašinos priekyje sumontuota gervė, peršokom vieną krosoverių evoliucijos laiptelį. Kad ir kiek tobulintute savo techniką, jei jos prošvaisa (atstumas tarp kelio ir žemiausio automobilio apatinio taško) neperlips lengvųjų automobilių zonos riboženklio (t. y. bus mažesnė nei 18-20 cm), greičiausiai net nepasieksite tokios vietos, kur iš tiesų būtina naudoti gervę, arba tai nutiks nepadoriai greitai.

Visureigių perdirbimo specialistas Robertas Aukščiūnas, vadovaujantis dirbtuvėms „Hardman“ sako, kad standartinį krosoverį aprūpinus gerve gana stipriai kinta jo charakteristikos.

Visureigių ABC. Nusilenkite jos didenybei prošvaisai
© Gamintojo archyvas

„Net ir pačios kompaktiškiausios visureigiams skirtos kokybiškos gervės sveria 50 – 60 kilogramų. Kadangi jos montuojamos šiapus priekinės ašies, kinta pastovioji apkrova, o drauge ir automobilio valdymas. Norint išvengti šalutinio poveikio, kurį gali sukelti gervės atsiradimas, mes visuomet siūlome koreguoti prioritetų sąrašą ir pirmiausia patobulinti važiuoklę. Pasirinkus teisingus sprendimus gali nutikti taip, kad paprasčiausiai neliks poreikio investuoti į gervę – visureigis natūraliai įveiks kur kas sudėtingesnes kelio atkarpas be pašalinės pagalbos. Sutvarkius važiuoklę ir protingai padidinus prošvaisą visureigio komfortas nepakinta, o valdymas prastame kelyje pastebimai pagerėja, jau nekalbant apie kitą pravažumo lygį“, – aiškina R. Aukščiūnas.

Jei visureigių entuziastas vis vien nori papuošti mašinos nosį gerve, tiuningo profesionalai parenka atitinkamus priekinius amortizatorius ir spyruokles. Šie komponentai privalo būti parinkti tiksliai tokiai pastoviajai mašinos apkrovai, kokia bus fiksuojama po gervės bei kitų papildomų aksesuarų sumontavimo.

Visureigių ABC. Nusilenkite jos didenybei prošvaisai
© Gamintojo archyvas

Pačios gervės turėtų būti parenkamos atsižvelgiant į visureigio masę. Pasak Roberto, kalbėti apie hidraulinių gervių naudojimą įprastoje bekelėje galima nebent teoriškai, nes jos iš esmės skirtos specialiajam transportui, turinčiam susidoroti su išskirtinai dideliais krūviais. Tuo tarpu „miunchauzeniškam“ savęs gelbėjimui visiškai pakanka elektrinės gervės, kurių galingumas siekia 4275-5625 kg. Tokių parametrų gervės pilnai patenkino elektros linijas aptarnaujančių energetikų poreikius, kurie nutraukytų laidų remontuoti keliauja su pikapais, aprūpintais aukštuminiams darbams skirtais bokšteliais.

Bet grįžkime prie prošvaisos. Kaip ją padidinti ir peršokti į tikrų visureigių žaidimo teritoriją? Kaip žinia, miesto visureigių prošvaisa paprastai svyruoja tarp 18-22 centimetrų, o rėminės konstrukcijos visureigių kartais siekia net 35 cm.

„Pernelyg mažos prošvaisos problemą labai efektyviai išspręsti sumontavus specialius pakabos detalių rinkinius. Tinkamai parinkti amortizatoriai ir spyruoklės prošvaisą padidina iki 4 centimetrų. Turint galvoje kad automobilių inžinieriai svarbiu laiko kiekvieną milimetrą, toks pokytis iš tiesų yra labai reikšmingas, – akcentuoja R. Aukščiūnas. – Galinėje visureigio pakaboje keičiamas amortizatorius ir lingės, bei jų tvirtinimo elementai.“

Visureigių ABC. Nusilenkite jos didenybei prošvaisai
© Gamintojo archyvas

Beje, visų pakabos tobulinimui naudojamų detalių gamintojai savo produkciją yra sertifikavę ir suderinę jų parametrus su automobilių konstruktoriais. T. y. net sąlyginai didelės intervencijos važiuoklę „neišveda iš proto“ elektroninių aktyvaus saugumo sistemų.

R. Aukščiūnas taip pat atkreipia dėmesį, kad nors pakabos tobulinimo detalių paketai paprastai skiriami rėminių visureigių „perginklavimui“, yra sukurti atitinkami sprendimai ir krosoverių savininkams.

„Tarkim „Nissan X-Trail“ prošvaisą galima padidinti maždaug 30 mm sumontavus spyruokles. Jos ilgesnės už standartines, tačiau suderintos su serijiniais amortizatoriais – pastarųjų keisti nereikia, todėl automobilio komforto lygis išlieka nepakitęs, – dėsto visureigių dirbtuvių vadovas. – Kita vertus, šiame visureigių segmente dažnesni atvirkštiniai procesai: krosoverių šeimininkai prašo pažeminti pakabą. Taip siekiama suteikti automobiliui daugiau stabilumo ar išgauti norimą eksterjero vaizdą parinkus didesnio diametro ratus“.

Miesto visureigių galimybes bekelėje padidinti galima dar vienu būdu – sumontuojant plienines dugno apsaugas. Jos leidžia kur kas drąsiau šturmuoti giliomis provėžomis išvagotą kelią, žiemą įveikti suledėjusio sniego pusnis ar parkuotis aukštais bordiūrais apjuostose aikštelėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (23)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (25)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Ant Seimo stalo – įstatymo pataisos, įnešiančios lemtingų pokyčių „klevams“ (65)

Siūlymas laikinąjį vairuotojo pažymėjimą paversti galiojančiu ne dvejus, o trejus metus,...

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Top naujienos

Sirijoje žuvusio „Vagner“ samdinio artimieji: neleido net karsto atidaryti (73)

Šių metų balandžio viduryje į Rusijos miestą Čitą iš Sirijos buvo pargabentas privačioje...

Žemės ūkio turizmas Baltarusijoje: mitologija, „dalelė SSSR“ ir savininkai-pensininkai (6)

Šiuolaikinis Lietuvos žemės ūkio turizmas dešimtmečiu vyresnis už Baltarusijos: ši verslo...

Prasidės tikrieji rudens nemalonumai: Lietuvą skandins lietus (7)

Anticiklonas savo pozicijas užleidžia labai nenoriai. Šiandien jis dar žada nepastoviai debesuotus...

Krepšinio aikštelėse – smurto proveržis: nokautai Lenkijoje ir Austrijoje epizodų įrašai (4)

Šeštadienio vakaras buvo neramus Europos krepšinio aikštelėse. Net dviejų šalių – Lenkijos...

Pasipiktinusi mama beda pirštu į savivaldybės apsukrumą: tai vaikų luošinimas (179)

„Neverkite, mamytės, jeigu jūsų vaikas negavo vietos valstybiniame darželyje. Jums pasisekė“,...

Rapšys įspūdingai pagerino rekordą ir laimėjo auksą – visus varžovus pralenkė net 6 sek. (19)

Vroclave (Lenkija) vykstančiose XXIX Marka Petrusewicza atminimo plaukimo trumpajame (25 metrų)...

Į Lietuvą grįžusi ir mažą miestelį pamilusi lietuvė: atrodo, čia net vaikai gimsta kitokie (132)

Monika Peldavičiūtė gyvenimą kūrė milijonus gyventojų skaičiuojančiuose miestuose, tačiau...

Indijoje viešėjusi kaunietė: šią šalį rekomenduoju tiems, kurie pasiryžę daug ištverti (50)

„Oro uoste, Amsterdame, sutikau pasaugoti paryžiečio, skrendančio į Indiją, lagaminą. Kai jis...

Ispanijoje – skausminga Messio trauma, kuri užtemdė svarbią pergalę

Šeštadienio vakarą buvo žaidžiamos trejos Ispanijos „La Liga“ čempionato 9-tojo turo...

Apie modelių tragedijas ryžosi prabilti ir manekenė Radvilė Labutytė: pasinaudoti merginomis siekia ne vienas (122)

Iš Lietuvos kilusiam modeliui Radvilei Labutytei jau seniai ne naujiena darbotvarkė, kurioje –...