aA
Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm, privalo būti vežami vaikiškose kėdutėse, kurios atitinka jų amžių, ūgį ir svorį. Kai kurios Europos valstybės tokią tvarką jau patvirtino.Tą padarė ir Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) pediatrų draugija. O kokia situacija Lietuvoje?
Vaikiška kėdutė
© DELFI / Valdas Kopūstas

Apie tai diskutuojama su vaikais, jiems dalijami patarimai ir pastabos, kaip keliauti saugiai. Pašnekovė džiaugiasi, kad be išimties visi ikimokyklinio amžiaus vaikai važiuoja jiems skirtose kėdutėse, tačiau yra ir kas neramina.

„Rūpestį kelia tai, kad atsiranda vaikų, kurie jau vyresni, bet jų ūgis dar nesiekia 135 cm ūgio ir tėvai jiems leidžia važiuoti ne kėdutėje.

Kai šia tema kyla diskusija, vaikai klasėje sustoja į eilutę ir vienas paskui kitą matuojasi ūgį. Dažnai tie, kurie yra labai drąsūs ir galvoja, kad yra pakankamai dideli, pamatavus ūgį paaiškėja, jog dar negali važiuoti ne kėdutėje.

Todėl mes paaiškiname, kad jiems tai yra labai nesaugu, nes automobilių saugumo sistemos sukurtos atitinkamo ūgio žmonėms, todėl kėdutė jiems yra privaloma, kol jie dar nesiekia 135 cm ūgio“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ pasakoja Z. Kuprienė.

Metodininkė pastebi, kad pagal eismo statistiką daugiausia vaikų sužalojami kaip pėstieji, tačiau kaip keleiviai jie taip pat nukenčia dažnai.

„Eismo statistikoje tai yra antras skaičius, kai vaikai nukenčia kaip keleiviai. Tai vyksta ir keleiviniame transporte, ir važiuojant lengvaisiais automobiliais“, – pastebi Z. Kuprienė.

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai
© Shutterstock nuotr.

Universalios visiems netiks

Vaikiškų prekių tinklo „Kotryna“ atstovas Saulius Vienažindys sako, kad vis daugiau tėvų, rinkdamiesi vaikišką kėdutę, dėmesį kreipia ne į kainą, bet į tai, kiek kėdutė yra saugi. Tačiau didelė dalis pirkėjų mėgina sutaupyti ir perka universalias kėdutes, kurios, pasak eksperto, nėra pats geriausias pasirinkimas.

„Norėčiau atkreipti dėmesį, kad nuostata, jog sutaupysime pinigų pirkdami universalią kėdutę nėra teisinga. Kėdutės, kurios skirtos nuo 9 iki 36 kilogramų, visgi ne visai tinka nei 9, nei 36 kilogramų vaikui. Reikėtų priimti nuostatą, kad vaikas turi išaugti tris kėdutes – nuo gimimo, kita yra nuo 9 iki 15, ir trečia nuo – 15 iki 36 kilogramų“, – akcentuoja S. Vienažindys.

Naujausi ES saugumo standartai numato, kad vaikiška kėdutė turi būti parenkama atsižvelgiant į tris pagrindinius kriterijus: vaiko amžių, svorį ir ūgį. Taip pat rekomenduojama vaiką kuo ilgiau vežti nugara į priekinį automobilio stiklą. Ekspertas paaiškina, kodėl.

„Įsigaliojus naujiems ES saugumo standartams nurodoma, kad pats saugiausias keliavimo būdas vaikams yra atbulai važiavimo krypčiai. Taip yra todėl, kad apie 25 proc. vaiko kūno svorio sudaro galvytė, todėl tokioje pozicijoje galva atsiremia į atramą ir avarijos atveju nukentėti rizika yra mažesnė“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ teigia S. Vienažindys.

Pašnekovas sutinka, kad saugi vaikiška kėdutė – dar ne viskas. Kaip ir daugeliu kitų atvejų, taip ir kalbant apie vaikiškas kėdutes, net ir geriausias daiktas gali būti mažai ko vertas, jei jis naudojamas neteisingai.

„Net ir pati saugiausia kėdutė yra nelabai ko verta, jei ji automobilyje pritvirtinta neteisingai, pavyzdžiui, neatjungus priekinių keleivio saugos oro pagalvių. Iš tikrųjų, prieš perkant reikėtų atvykti į parduotuvę ir pasikonsultuoti, kad konsultantai patartų, kaip kėdutę saugiai įvirtinti automobilyje“, – pataria S. Vienažindys.

Parengė Vytenis Kudarauskas

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (170)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (234)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (97)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Kauno gatvės virto čiuožykla: pasipylė avarijos, automobiliai neužkyla į kalnus ledas ir magistralėje (197)

Pirmadienį Kaune telkšojusi sniego pliurza vakarop spustelėjus šaltukui gatves padengė ledu...

Top naujienos

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (70)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...

Lietuviai įamžino chaotišką Indijos sostinę: jeigu ši šalis neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti (2)

„Jeigu Indija neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti“, - taip sakė...

Radžvilas: tai ir yra pabaigos ženklas (151)

Didžiosios Britanijos atsiskyrimas yra labai panašus į Sąjūdį, Europos Sąjunga ( ES ) eina...

Sirgalių žinutę išgirdęs Adomaitis po skaudaus pralaimėjimo citavo dukterį (4)

Vilniaus „Ryto“ vyriausiojo trenerio Dainiaus Adomaičio 45-ojo gimtadienio vakaras –...

„Hadsono stebuklas“: kaip išvengta tragedijos (14)

Sausio 15 d. sukako lygiai dešimt metų nuo vadinamojo Hadsono upės stebuklo, kai „ US Airways “...

Skamba antroji „Eurovizijos“ atranka: scenos naujokams tenka išklausyti aštrią kritiką

Šeštadienio vakarą eteryje skamba antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ atrankos filmavimas,...

Kauniečius tyrė 14 metų: vieta, kur gyvenate, tikimybę mirti gali padidinti net 70 proc. (21)

Jei gyvenate toliau nei 300 m nuo parko ir jame nesilankote, turite beveik 70 proc. didesnę tikimybę...

Stilistas rėžė nuomonę apie „Žmonių“ įvaizdžius: jei nepasiruošei, sėdėk tyliai ir apeik raudoną kilimą ratu (245)

Kiekviename renginyje laukiamiausia smalsuolių dalis – raudonas kilimas ir, žinoma, akį...

Sugadintas Adomaičio gimtadienis: „Lietkabelis“ sutriuškino Vilniuje nušvilptą „Rytą“ (404)

Panevėžio „Lietkabelis“ (11-8) įspūdingai nutraukė keturių pralaimėjimų seriją...

Vilniuje automobilis rėžėsi į stulpą, vairuotojas, įtariama, apsvaigęs automobilyje rasta švirkštų (8)

Vilniuje šeštadienio vakarą automobilio nesuvaldęs vairuotojas rėžėsi į stulpą. Į avariją...