aA
Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm, privalo būti vežami vaikiškose kėdutėse, kurios atitinka jų amžių, ūgį ir svorį. Kai kurios Europos valstybės tokią tvarką jau patvirtino.Tą padarė ir Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) pediatrų draugija. O kokia situacija Lietuvoje?
Vaikiška kėdutė
© DELFI / Valdas Kopūstas

Apie tai diskutuojama su vaikais, jiems dalijami patarimai ir pastabos, kaip keliauti saugiai. Pašnekovė džiaugiasi, kad be išimties visi ikimokyklinio amžiaus vaikai važiuoja jiems skirtose kėdutėse, tačiau yra ir kas neramina.

„Rūpestį kelia tai, kad atsiranda vaikų, kurie jau vyresni, bet jų ūgis dar nesiekia 135 cm ūgio ir tėvai jiems leidžia važiuoti ne kėdutėje.

Kai šia tema kyla diskusija, vaikai klasėje sustoja į eilutę ir vienas paskui kitą matuojasi ūgį. Dažnai tie, kurie yra labai drąsūs ir galvoja, kad yra pakankamai dideli, pamatavus ūgį paaiškėja, jog dar negali važiuoti ne kėdutėje.

Todėl mes paaiškiname, kad jiems tai yra labai nesaugu, nes automobilių saugumo sistemos sukurtos atitinkamo ūgio žmonėms, todėl kėdutė jiems yra privaloma, kol jie dar nesiekia 135 cm ūgio“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ pasakoja Z. Kuprienė.

Metodininkė pastebi, kad pagal eismo statistiką daugiausia vaikų sužalojami kaip pėstieji, tačiau kaip keleiviai jie taip pat nukenčia dažnai.

„Eismo statistikoje tai yra antras skaičius, kai vaikai nukenčia kaip keleiviai. Tai vyksta ir keleiviniame transporte, ir važiuojant lengvaisiais automobiliais“, – pastebi Z. Kuprienė.

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai
© Shutterstock nuotr.

Universalios visiems netiks

Vaikiškų prekių tinklo „Kotryna“ atstovas Saulius Vienažindys sako, kad vis daugiau tėvų, rinkdamiesi vaikišką kėdutę, dėmesį kreipia ne į kainą, bet į tai, kiek kėdutė yra saugi. Tačiau didelė dalis pirkėjų mėgina sutaupyti ir perka universalias kėdutes, kurios, pasak eksperto, nėra pats geriausias pasirinkimas.

„Norėčiau atkreipti dėmesį, kad nuostata, jog sutaupysime pinigų pirkdami universalią kėdutę nėra teisinga. Kėdutės, kurios skirtos nuo 9 iki 36 kilogramų, visgi ne visai tinka nei 9, nei 36 kilogramų vaikui. Reikėtų priimti nuostatą, kad vaikas turi išaugti tris kėdutes – nuo gimimo, kita yra nuo 9 iki 15, ir trečia nuo – 15 iki 36 kilogramų“, – akcentuoja S. Vienažindys.

Naujausi ES saugumo standartai numato, kad vaikiška kėdutė turi būti parenkama atsižvelgiant į tris pagrindinius kriterijus: vaiko amžių, svorį ir ūgį. Taip pat rekomenduojama vaiką kuo ilgiau vežti nugara į priekinį automobilio stiklą. Ekspertas paaiškina, kodėl.

„Įsigaliojus naujiems ES saugumo standartams nurodoma, kad pats saugiausias keliavimo būdas vaikams yra atbulai važiavimo krypčiai. Taip yra todėl, kad apie 25 proc. vaiko kūno svorio sudaro galvytė, todėl tokioje pozicijoje galva atsiremia į atramą ir avarijos atveju nukentėti rizika yra mažesnė“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ teigia S. Vienažindys.

Pašnekovas sutinka, kad saugi vaikiška kėdutė – dar ne viskas. Kaip ir daugeliu kitų atvejų, taip ir kalbant apie vaikiškas kėdutes, net ir geriausias daiktas gali būti mažai ko vertas, jei jis naudojamas neteisingai.

„Net ir pati saugiausia kėdutė yra nelabai ko verta, jei ji automobilyje pritvirtinta neteisingai, pavyzdžiui, neatjungus priekinių keleivio saugos oro pagalvių. Iš tikrųjų, prieš perkant reikėtų atvykti į parduotuvę ir pasikonsultuoti, kad konsultantai patartų, kaip kėdutę saugiai įvirtinti automobilyje“, – pataria S. Vienažindys.

Parengė Vytenis Kudarauskas

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (15)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (17)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Ant Seimo stalo – įstatymo pataisos, įnešiančios lemtingų pokyčių „klevams“ (63)

Siūlymas laikinąjį vairuotojo pažymėjimą paversti galiojančiu ne dvejus, o trejus metus,...

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (5)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Top naujienos

Ramanausko-Vanago brolis Albinas: kai mane paleido, iškart supratau, kodėl (6)

Ilgi metai miškuose, tamsiuose, šaltuose ir ankštuose bunkeriuose, sveiku protu nesuvokiami...

Pagrindinių mokesčių trūkumas siunčia rimtą signalą apie Lietuvos ekonomiką (12)

Finansų ministerija skelbia, kad per devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių...

Bankų krizėje įklimpusi Graikija – vis dar be gelbėjimosi plano

Jei manėte, kad Graikijos nesėkmės jau praeityje, manykite iš naujo.

Guoga traukiasi iš aktyvios politikos: kitąmet nedalyvausiu jokiuose rinkimuose (93)

Buvęs liberalas Antanas Guoga , ilgą laiką buvęs laikomas realiausiu „valstiečių“ kandidatu...

Nuošalioje Vilniaus vietoje tiekia autentišką armėnišką maistą: stulbina kainomis ir porcijų dydžiu (196)

Jeigu nebūčiau vykusi automobiliu pro šalį, apie Valakampių paplūdimyje kepamus armėniškus...

Erika Vitulskienė pirmą kartą pozavo su maudymosi kostiumėliu: jei bijai savęs – bijai viso pasaulio

Dar neprasidėjęs televizijos projektas „Dydžio (r)evoliucija“ sulaukia begalės lietuvių...

Rezultatyvumu pradžiuginęs Lekavičius padėjo „Panathinaikos“ sutriuškinti Eurolygos debiutantus (2)

Miunchene antausį gavę Atėnų „Panathinaikos“ (2-1) krepšininkai išliejo susikaupusį...

Orai: artėja šalčiai (10)

Meteorologų teigimu, penktadienis bus gerokai vėsesnis nei praėjusios dienos. Naktį daug kur...

Lietuvių augintojus prispaudė kinai ir ukrainiečiai (125)

Šalies medaus eksportuotojai išgyvena sunkmetį – pirkėjų prireikė žvalgytis net tolimoje...

Panevėžyje nugriaudėjo galingas sprogimas: visiškai sugriauti keli garažai (91)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Panevėžyje, Ateities g. 28, garažų masyve nugriaudėjo...