aA
Smulkesnis eismo įvykis šiandien – nors ir nemalonus, tačiau daugeliui itin didelių rūpesčių paprastai nesukeliantis incidentas. Apie kitiems automobilių savininkams sukeltus nuostolius dažnas vairuotojas pamiršta vos užpildęs eismo įvykio deklaraciją, tačiau žvelgiant retrospektyviai – dar prieš 15 metų civilinės vairuotojų atsakomybės draudimu transporto priemones buvo apdraudę išties nedaug vairuotojų, o iki 2000-ųjų transporto priemonės draudimas Lietuvoje apskritai buvo tikra egzotika.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Draudikai skaičiuoja, kad nuo 1997 metų vairuotojų, apdraudusių savo transporto priemones, skaičius mūsų šalyje išaugo daugiau nei 50 kartų, rašoma pranešime žiniasklaidai

25 metų sukaktį Lietuvoje mininčios Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas prisimena vairuotojų kasdienybę anuomet, kai net ir nedidelis kito automobilio įlenkimas ar apibraižymas galėjo nemenkai paploninti piniginę.

„Dabar jau daugeliui turbūt sunkoka įsivaizduoti, tačiau iki 2002 metų apdrausti transporto priemones civilinės atsakomybės draudimu nebuvo privaloma. Gyventojai tai galėjo daryti savanoriškai, tačiau toli gražu ne visi tokią galimybę svarstydavo.

Taigi neapsidraudusiems avarijos atveju žalos atlyginimo klausimus tekdavo spręsti savarankiškai, o tai, be abejo, tapdavo nemenku galvos skausmu“, – pasakoja A. Pilčicas.

Pasak jo, neturint transporto priemonių draudimo tarp eismo dalyvių neretai kildavo nesutarimų dėl žalos dydžio, jos atlyginimo terminų, o net ir nedideli incidentai sukeldavo nemažai įtampos bei įžiebdavo vairuotojų konfliktus.

„Rūpesčių netrūko ir nukentėjusiems vairuotojams, ir avarijos kaltininkams. Ant pastarųjų pečių krisdavo dažnai nemenka piniginių nuostolių našta. Be to, reikėdavo rūpintis, kad patirtos žalos būtų teisingai ir objektyviai įvertintos, o nukentėjęs vairuotojas nepiktnaudžiautų ir neužsiprašytų pernelyg didelės sumos.

Kitai pusei tuo metu tekdavo sukti galvą dėl piniginės kompensacijos iš kaltininko išieškojimo. Taigi į eismo įvykius patekę vairuotojai anuomet turėjo nepalyginamai daugiau rūpesčių nei šiandien, kai savo transporto priemones privalo apdrausti visi“, – sako A. Pilčicas.

Jo teigimu, prieš keliolika metų buvo įprasta, kad dėl nuostolių atlyginimo abi pusės susitaria pasirašydamos ant paprasto popieriaus lapelio ar tiesiog žodžiu pasižada sumokėti tam tikrą sumą pinigų. Būtent tokie susitarimai dažnai vėliau tapdavo ginčų objektu.

Draudimo bendrovės atstovas prisimena, kad pirmiausiai transporto priemonių savininkams Lietuvoje buvo siūloma civilinės atsakomybės draudimo galimybė tik tam tikrose užsienio valstybėse. Vadinamąją žalią kortelę, galiojančią užsienyje, gyventojams buvo siūloma įsigyti jau nuo 1992 m.

Savanorišką transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimą tuometinė „ERGO Insurance“ pirmtakė, bendrovė „Drauda“, gyventojams pradėjo siūlyti 1996 metais. Tiesa, tuomet šį produktą buvo galima įsigyti tik kartu su Kasko draudimu, o draudimo įmoka siekė 8-12 proc. visos draudimo sumos.

„Pačioje pradžioje klientų, įsigyjančių Kasko ir transporto priemonės civilinės atsakomybės draudimus buvo vienetai, tačiau idėja plito, kai kurie gyventojai drausdamiesi sekė Estijos pavyzdžiu, kur privalomas transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas buvo įvestas gerokai anksčiau nei Lietuvoje. Vis tik tuo metu galimų finansinių nuostolių dėl eismo įvykio riziką perduoti draudimo bendrovei mūsų šalyje dar pageidavo tik patys atsargiausi ir labiau pasiturintys gyventojai“, – sako A. Pilčicas.

Skaičiuojama, kad nuo 2002 m. pagal privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo sutartis, vien „ERGO Insurance“ Lietuvoje atlygino daugiau kaip 137 tūkst. žalų, kurių bendra suma siekia 93 mln. eurų. Palyginimui, jeigu 2002 m. „ERGO Insurance“ vairuotojams išmokėjo 2,3 mln. eurų, tai 2015 m. – beveik 11 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasikeitė degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino (194)

Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą,...

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (53)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (56)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (31)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Top naujienos

Paimtų vaikų drama tęsiasi: vaiko teisių specialistai galiausiai išklausė tėvo po susitikimo džiaugsmu netryško (337)

Antradienį po daugiau nei valandos beldimosi į uždarytas duris, atimtų vaikų tėvas Gintaras...

Skripalių apnuodijimą tiriantis rusų žurnalistas slapstosi Baltijos šalyse: manau, man liko pusė metų (56)

Vienas iš Rusijos žurnalistų, padėjęs atskleisti, kad Skripalių nuodytojai ne turistai, o...

Ekspertų liudijimai apie ES milijonus švietimo sistemoje: pirkimai įžūliai imituojami (48)

Direktoriaus postą Giedriui Vaideliui kainavęs Ugdymo plėtotės centro organizuotas ugdymo...

Skelbiama apie aptiktus nužudyto žurnalisto Khashoggi palaikus, „Skynews“ šaltiniai pateikė dar šiurpesnių detalių papildyta 15.20 (291)

Nužudyto žurnalisto Jamalo Khashoggi kūno dalys buvo rastos įmestos į šulinį Saudo Arabijos...

Palikto šuns drama virpina vilniečių širdis: jau 2 metus nesitraukia nuo prie sodybos augančio medžio

Vilniaus gyventojai nerimauja: jų teigimu, prieš porą metų iš sodybos išsikraustęs vyras paliko...

Skaniausias prancūzų receptas, kaip apsiginti nuo siaučiančių virusų: tradicinė česnakų sriuba video receptas (1)

Praėjusią savaitę savo skaitytojams atskleidėme prancūziškos svogūnų sriubos receptą , o...

Neįprastas vaizdas: nuo stipraus vėjo miškas pradėjo „kvėpuoti“

Internete plinta vaizdo įrašas, kuriame matyti tarsi žemė kvėpuotų – paviršius vis pakyla ir...

Tragiškoje avarijoje JAV žuvo lietuvių muzikantas Arūnas Augustaitis (3)

Šį savaitgalį tragiškai žuvo JAV gyvenimą kūręs ir dirbęs lietuvių muzikantas Arūnas...

Vilniuje vyksta masiniai patikrinimai – fiksuoja perpildytas grupes ir nelegalius darželius (140)

Nelegaliai veikiantys darželiai ir daugiau nei dvigubai viršijamos vaikų grupių normos – tokius...

Linas Kojala. Britų taksistas man paaiškino, kodėl įvyko Brexit (160)

„Klausyk, kiek tavo šalyje gyvena žmonių? Trys milijonai? Jungtinėje Karalystėje – beveik...