Prieš porą metų, demontuoti lenteles su žaliomis rodyklėmis nusprendė tuometinė vyriausybė, tačiau kilus triukšmui vėliau sprendimą atšaukė. Dalyje sankryžų, kuriose buvo žaliosios rodyklės, o papildomos sekcijos neišeina, sostinės valdžia norėtų šias lenteles grąžinti.

„Dalis tų rodyklių, kurios buvo panaikintos, jau yra grąžintos ir iš tikrųjų matom vietų, kur dar vienas paketas rodyklių galėtų būti grąžinta tam, kad nekeliant pavojaus eismo saugumui būtų pagerintas eismo pralaidumas“, – aiškino Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Iki šių sprendimų Vilniuje buvo apie 120 lentelių su žaliomis rodyklėmis, tačiau kiek tų lentelių grįš, pasakyti meras dar negali.

„Iš gyventojų gavome daug prašymų, kad kažkada buvo rodyklė, dabar ji yra nuimta ir dėl to ten yra be reikalo stovima ir gaištamas laikas“, – komentavo V. Benkunskas.

Beje, jų nuėmimas, vėliau grąžinimas, kelio ženklų korekcijos šviesoforų keitimas, eismo juostų perbraižymas ir kiti susiję darbai Vilniui jau kainavo 100 tūkst. eurų.

Dėl valdžios sprendimo apie pusantro šimto lentelių su žaliomis rodyklėmis nuėmė ir Kaunas, kol kas grąžino aštuonias. Dar apie 20 grąžinti svarsto. Kur tai vyks, specialistai kol kas tariasi. Beje, Kaunui nuėmimo, uždėjimo, sankryžų pertvarkymo darbai kainavo mažiau nei sostinei – apie 40 tūkst. eurų.

„Tikrai apstebėjome, kad kai kuriose sankryžose, kur lenteles panakinom, atsirado mažesnis eismo laidumas. Jas grąžinus matome, kad eismo srautai tikrai pagerėjo, padaugėjo per sankryžą pravažiuojančių automobilių“, – aiškino Martynas Matusevičius, Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Į dešinę sukti leidžiančias lenteles grąžinti ruošiasi ir Klaipėda.

„Yra sudaryta mūsų darbinė grupė, kuri važiuoja ir nagrinėja. 19 sankryžų jau yra atrinktų. Artimiausiu metu Transporto kompetencijų centrui pateiksime siūlymą į jas grąžinti žaliąsias rodykles“, – sakė Arvydas Vaitkus, Klaipėdos meras.

Klaipėdiečiai to labai laukia ir teigia, kad ta, kas buvo padaryta – nesąmonė.

„Tiek trukdžių gatvėje, stoviu gatvėje, kuria būtų galima važiuoti, tačiau dabar užimu juostą“, – sakė klaipėdietis.

Žalios rodyklės reikalingos, nes sumažina kamščius“, – aiškino kitas.

„Kur nėra mašinų galima pravažiuoti, tad aišku už jas“, – antrino trečias gatvėje kalbintas Klaipėdos gyventojas.

Tačiau imti ir paprasčiausiai prisukti atgal, šių lentelių, savivaldybės negali. Jų grąžinimą, pagal įstatymą, reikia suderinti su Transporto kompetencijų pasikreipusios.

„Jeigu kyla klausimų dėl Vilniaus ir Klaipėdos miestų, tai galime atsakyti tai, kad šios savivaldybės oficialiai dėl lentelių derinimo nėra kreipęsi. Kaunas yra šiais metais, berods, kreipęsis, bet tai buvo metų pradžioje, šiuo metu neturime jokios informacijos dėl galimo pasikreipimo“, – nurodė Evaldas Morkūnas, Transporto kompetencijų agentūros atstovas.

Kol savivaldybės galvoja, kuriose sankryžose reikia minimų rodyklių, transporto kompetencijų agentūros atstovas sako, kad sprendimas, leisti tam tikroje sankryžoje jas grąžinti ar ne, priklauso ir nuo saugumo klausimų.

„Tikrai mes Lietuvoje turim daug sankryžų, kuriose yra prastas matomumas ir kuomet sukdami į dešinę galime nepastebėti atvažiuojančių transporto priemonių, kas yra svarbu sukant į dešinę naudojantis žaliąja lentele“, – sakė E. Morkūnas.

Taip pat modeliuojama, ar grąžinus lentelę tikrai pagerėtų sankryžos pralaidumas. Pirmenybė, vis dėlto, teikiama papildomos sekcijos įrengimui, o ne žaliosios rodykles grąžinimui. Esą taip saugiau.

„Jeigu mes nustatome, kad sankryžos modernizavimas turėtų teigiamą efektą, tuomet mes rekomenduojame, ten, kur leidžia galimybės, vis dėlto įrengti sekciją. Kur neleidžia galimybės modernizuoti sankryžos ir įrengti papildomos sekcijos posūkiui į dešinę, tuomet mes leidžiame įrengti lentelę“, – aiškino E. Morkūnas.

Kiek savivaldybėms kainuos šių lentelių grąžinimas kitąmet, kol kas – nesuskaičiuota.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: