aA
Gelbėjimasis yra pačių skęstančiųjų reikalas. Tą pačią frazę galima pritaikyti ir viešojo transporto keleiviams – už saugumą važiuojant troleibusais ir autobusais atsako pats keleivis. Patarimas tik vienas – įlipę į autobusą ar troleibusą tvirtai įsikibkite į turėklus. Tik nuo jūsų jėgos priklausys, ar staigiau pastabžius nenusirisite į transporto priemonės priekį.
Saugumu viešajame transporte turi rūpintis patys keleiviai
© kaunas.kasvyksta.lt nuotr.

Žiniasklaidoje reguliariai mirga pranešimai apie sužeistuosius viešajame transporte – staigiau pastabžius žmonės krenta, patiria įvairiausius sužeidimus. Kartais – pakankamai rimtus.

Tačiau specialistai sako, kad tokiu atveju pirmiausia reikėtų kaltinti save.

Viešajame transporte nėra saugos diržų, nes nėra ir tokio reikalavimo. Apskritai viešojo transporto priemonės jau iš gamyklų išrieda be saugos diržų. Priešingai nei tarpmiestinio susisiekimo autobusai.

„Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistas Kamilis Doveika sako, kad nėra reikalavimo viešajame transporte įrengti saugos diržus. Be to, saugumo diržų naudojimas būtų sunkiai įgyvendinamas.

„Realiai pagalvojus, griūna tie keleiviai, kurie stovi, o stovint prisisegti būtų sudėtinga. Mūsų taisyklės pabrėžia, kad keleiviai turi saugotis, turime ir edukacinių filmukų, Jau vaikus nuo mažų dienų mokome, kaip elgtis viešajame transporte.

Kaip ir kiekvienoje pasaulio šalyje, įlipus į autobusą pirmiausiai reikia tvirtai įsikibti. Būna, kad žmonės per daug atsipalaiduoja, užsimiršta, užsiima savo reikalais ir nespėja įsikibti. Žinote, autobusas stabdo ne kartą ir ne du. Griūna tik maža dalis keleivių – 1-2 žmonės. Todėl mes visada agituojame žmones pasirūpinti saugumu. O dėl saugos diržų tai praktikoje būtų labai sunku pritaikyti“, - DELFI teigė K. Doveika.

„Saugos diržus reikia prisisegti, jei gamyklose diržai buvo įrengti. Kadangi miesto viešajame transporte leidžiamas ir stovinčių keleivių vežimas ir nėra gamintojo įrengtų diržų, tad tokio reikalavimo nėra.

Dažniausiai nelaimingi įvykiai nutinka, kai žmogaus rankos yra užimtos ir jis judėdamas per transporto priemonę kažkokiais epizodais nesilaiko arba laikosi netvirtai. Tada gali nutikti įvairūs nelaimingi įvykiai“, - sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Specialistas teigia, kad dar nėra buvę atvejo, kad nukentėtų autobuse sėdėjęs keleivis – visos nelaimės susijusios su stovinčiais keleiviais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (116)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (152)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Kaip popiežiaus vizito metu keisis eismas Vilniuje (1)

Šį savaitgalį, rugsėjo 22–23 d., sostinėje bus galima tapti istorinio įvykio liudininkais –...

Kaunas ruošiasi Popiežiaus vizitui: laukiama tikinčiųjų antplūdžio patarė, kur palikti automobilius (107)

Artėjantį savaitgalį Lietuvoje lankysis Popiežius Pranciškus . Sekmadienį katalikų Bažnyčios...

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai (2)

Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm,...

Top naujienos

Karbauskis neskuba patikėti miškų klausimo visam Seimui: per daug žaidimų emocijomis (14)

Valstiečių-žaliųjų frakcijos vadovas Ramūnas Karbauskis sakė, kad miškų kirtimo klausimu...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Baltijos šalims teks rinktis (915)

Šių valstybių padėtis bus nepavydėtina: ekonomika stagnuos, gyvenimo lygis smuks, pramonė...

Po antstolių prabilo matininkai: norėtų didinti įkainius (176)

Po antstolių, mėginusių įrodyti, kad jų atlygis niekuo neišsiskiriantis, eilėje – žemės...

Vaikų maitinimo pertvarka virsta skandalu – susijusi įtakinga interesų grupė (325)

Daug kritikos sulaukęs naujasis Sveikatos apsaugos ministerijos parengtas vaikų maitinimo ugdymo...

Vairuotojo pažymėjimą praradęs kriptomilijonierius Paulius Aršauskas ir vėl sėdo prie „Lamborghini“ vairo (56)

Rugpjūčio 23-iosios dienos vakarą kriptomilijonierius Paulius Aršauskas susidūrė su rimtais...

Gydytojas Unikauskas siūlo pasitikrinti, ar galite vartoti angliavandenius (40)

Yra du žmonių tipai – tie, kurie gali valgyti angliavandenius, ir tie, kurie turi jų atsisakyti,...

Po Ronaldo pašalinimo – šeimos įsiūtis: šios ašaros kainuos brangiai apklausa (22)

Pirmoji Cristiano Ronaldo raudona kortelė per 154 mačus UEFA Čempionų lygoje užgožė kitas...

„The New York Times“: Skripalių apnuodijimu kaltinamų vyrų istorijoje praleidžiame svarbiausią dalyką (45)

Kai du rusai, kaltinami apnuodiję į Angliją perbėgusį šnipą, pasirodė per televiziją ir...

Karys jaučiasi apgautas: ar galėsiu baigti universitetą be finansinių smūgių? (5)

Jeigu nesupyksite, savo vardo neatskleisiu. Esu Lietuvos kariuomenės karys. Savo tarnybą pradėjau...

Gentvilas ir toliau vadovaus Liberalų sąjūdžio frakcijai (19)

Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eugenijus Gentvilas išsaugojo frakcijos seniūno...