aA
Posūkiai į kairę ir vairuotojai, nepaisantys važiavimo pirmenybės, opi problema Lietuvos keliuose. Kone kas savaitę per visą Lietuvą nuskamba žinios apie tragiškus eismo įvykius, kurių dalyviai pamiršo svarbiausias saugaus eismo taisykles, o policija, susiėmusi už galvų, nemokėjimą pasukti į kairę prilygina epidemijai.
Buivydiškių ir Ozo gatvių sankryža
© DELFI / Andrius Ufartas

Statistika policijos pareigūnų susirūpinimą patvirtina. Nuo šių metų pradžios iki liepos galo, kas penktas eismo įvykis, kuriame žuvo žmonės, susijęs su tuo, kad vairuotojai nepaiso reikalavimo duoti kelią pagrindiniu keliu važiuojančioms transporto priemonėms.

Vertinant vien tik liepos mėnesio eismo įvykius, situacija dar prastesnė. Kas trečias eismo įvykis, kuriame žuvo žmonės, įvyko būtent dėl to, kad nebuvo paisoma reikalavimo duoti kelią.

Padariniai – tragiški

Susidūrimai tada, kai transporto priemonė suka į kairę ir nepraleidžia važiuojančių pagrindiniu keliu eismo dalyvių, toli gražu ne visuomet baigiasi tik aplamdytomis skardomis ir lengvais nubrozdinimais. Dažnu atveju toks neatsargumas pareikalauja žmonių gyvybių.

Štai šiemet liepą tragiško įvykio metu užgeso vyro gyvybė. Jis susidūrė su automobilio vairuotoju, kuris suko į kairę ir nepraleido kario, važiuojančio motociklu. Avarijoje motociklininkas mirė, o automobilio vairuotojas buvo sužalotas.

Siaubinga nelaimė šiemet užfiksuota ir kelyje A14, ties Molėtais, kur susidūrė du lengvieji automobiliai. Jame prireikė ne vieno greitosios pagalbos ekipažo, mat nukentėjo ne tik keli suaugusieji, bet ir vaikai. Tiriant įvykį paaiškėjo, kad vieno iš automobilių vairuotojas sankryžoje nusprendė sukti į kairę ir nepraleido važiuojančio pagrindiniu keliu automobilio. Deja, avarija pareikalavo aukų – sunkių sužalojimų neištvėrusi 7-metė mergaitė mirė.

Pasiteisinimų begalė

Eismo įvykį sukdami į kairę sukėlę vairuotojai teisinasi itin įvairiai. Štai ir minėtos tragiškos avarijos ties Molėtais, kelyje A14, atveju, į kairę sukęs vairuotojas pasakojo, jog jam pasirodė, kad pagrindinis kelias yra laisvas ir jame važiuojančių automobilių nėra.

Marija Kazanovič, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė, pasakojo, kad tenka išgirsti įvairiausių priežasčių, kodėl kilo avarija.

„Dažniausiai vairuotojai aiškina, kad skubėjo, neįvertino atstumo iki priešinga eismo kryptimi važiuojančio vairuotojo. Pasitaiko atvejų, kai kaltinami gamtos reiškiniai – ryškiai šviečia saulė, lyja ir pan.“, – kalbėjo žinovė.

Svarbiausia taisyklė

Dažnai vairuotojai nežino, kaip taisyklingai reikia pasukti į kairę sankryžoje, reguliuojamoje šviesoforu, tačiau neturinčioje atskiros sekcijos sukantiems. Tokiu atveju vairuotojas privalo įvažiuoti į sankryžos vidurį ir ten sulaukti, kol priešinga kryptimi važiuojantys vairuotojai pravažiuos, ir tik tada kirsti sankryžą.

Jei išvažiuoti norima iš šalutinio kelio ir pasukti į kairę, privaloma įsitikinti, kad abi eismo juostos laisvos. Tai yra, nebus sutrukdyta nė vienam eismo dalyviui, važiuojančiam pagrindiniu keliu. Tik įsitikinus, kad pasukti saugu, galima išvažiuoti į kelią.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pabrėžė, kad svarbiausia laikytis vienos paprastos taisyklės: „kol nematai, kad kelias laisvas, tol nevažiuok“. Kitaip tariant, vairuotojai privalo kelissyk pasitikrinti, ar tikrai spės įveikti sankryžą, pasukti į kairę, ir tą padarys nesukeldami avarinės situacijos.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(61 žmogus įvertino)
3.4590

Po tragedijų įspėja: laukinių gyvūnų vairuotojai turi saugotis net miestuose (25)

Atėjus rudeniui eismo sąlygas apsunkina ne tik vis dažniau iškrentantis lietus, ar rytais...

Pasiūlė tėvams „klevus“ automobiliuose stebėti kameromis: taip sumažėtų avarijų (19)

Tyrėjai siūlo tėvams apsiginkluoti kameromis, kurios leistų jiems stebėti, kaip vairuoja jų...

Vieną Vilniaus senamiesčio gatvę vairuotojams teks kurį laiką aplenkti (2)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad dėl AB „ Vilniaus šilumos tinklai “ įgyvendinamų...

Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą (2)

Itin dažnos keblios situacijos gatvėse patvirtina – automobilių vairuotojų ir viešojo...

Vairuotojai neįvertina atšalusių orų pavojaus: klaidas supranta tik po eismo įvykio (9)

Nors prasidėjęs ruduo dienomis vis dar džiugina pakankamai aukšta temperatūra, vėsesni rytai...

Top naujienos

Plyšus aortai, retas kuris išgyvena: norint sumažinti riziką, veiksmų imtis galima nedelsiant (20)

Rugsėjo 19-ąją visame pasaulyje minima aortos diena. Santaros klinikų kraujagyslių chirurgas...

Norint rasti auklę, teks paplušėti: papasakojo, kokius reikalavimus kelia tėvai, o kokių užgaidų turi auklės (27)

Prasidėjus rudeniui, daugelis mamų grįžta į darbus, o vaikai keliauja į darželius. Jei vietą...

Kupiškyje iš tėvų atimti vaikai išgyveno kančias: globėja 5-erių berniuką laikė rūsyje (201)

Kupiškio rajone, kaip įtariama, prieš penkiametį smurtavo laikinoji globėja. Ji vaiką uždarė...

ES baiminasi: viena iš jos pačios bloko narių gali Johnsoną ištraukti iš bėdos (36)

Europos Sąjunga baiminasi, kad Borisas Johnsonas stengsis įtikinti Vengriją vetuoti „ Brexit...

Rusijos komandos marškinėlius užsivilkęs Kalnietis dalijo rezultatyvius perdavimus (18)

Mantas Kalnietis po kiek ilgesnio nei savaitės poilsio po pasaulio čempionato vėl išbėgo ant...

Nausėda ir Skvernelis sukirto rankomis dėl „gyvūlių ūkio“ naikinimo: kiek realu tai pasiekti (71)

Trečiadienį ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad su prezidentu Gitanu Nausėda rado...

Užkalnis. Kodėl lietuviai blogai maitinasi ir kaip juos perauklėti (228)

Šlapia dešra ir forminė duona vaikų ligoninėse, fotografuota iš įvairių kampų ir įkelta į...

Kurtinaičio „Chimki“ paskendo klaidose, CSKA parodė raumenis

Naujam sezonui besirengianti Rimo Kurtinaičio treniruojama Maskvos srities „Chimki“ komanda...

Technologijų tobulėjimas gali sukelti tikrą karinės technikos perversmą: kalba apie naujos kartos tankus (81)

Elektrinės transporto priemonės vis labiau populiarėja. Tai skatina ir ekologiniai įsitikinimai,...

Kuodis: makroekonominė kriminologija yra labai smagus ir prasmingas sportas, juo užsiimu daug metų (21)

„Iš principo tas legalus gyvulių ūkis tai gausybė išimčių, kurios nėra pateisintos...