Statistika policijos pareigūnų susirūpinimą patvirtina. Nuo šių metų pradžios iki liepos galo, kas penktas eismo įvykis, kuriame žuvo žmonės, susijęs su tuo, kad vairuotojai nepaiso reikalavimo duoti kelią pagrindiniu keliu važiuojančioms transporto priemonėms.
Vertinant vien tik liepos mėnesio eismo įvykius, situacija dar prastesnė. Kas trečias eismo įvykis, kuriame žuvo žmonės, įvyko būtent dėl to, kad nebuvo paisoma reikalavimo duoti kelią.
Padariniai – tragiški
Susidūrimai tada, kai transporto priemonė suka į kairę ir nepraleidžia važiuojančių pagrindiniu keliu eismo dalyvių, toli gražu ne visuomet baigiasi tik aplamdytomis skardomis ir lengvais nubrozdinimais. Dažnu atveju toks neatsargumas pareikalauja žmonių gyvybių.
Štai šiemet liepą tragiško įvykio metu užgeso vyro gyvybė. Jis susidūrė su automobilio vairuotoju, kuris suko į kairę ir nepraleido kario, važiuojančio motociklu. Avarijoje motociklininkas mirė, o automobilio vairuotojas buvo sužalotas.
Siaubinga nelaimė šiemet užfiksuota ir kelyje A14, ties Molėtais, kur susidūrė du lengvieji automobiliai. Jame prireikė ne vieno greitosios pagalbos ekipažo, mat nukentėjo ne tik keli suaugusieji, bet ir vaikai. Tiriant įvykį paaiškėjo, kad vieno iš automobilių vairuotojas sankryžoje nusprendė sukti į kairę ir nepraleido važiuojančio pagrindiniu keliu automobilio. Deja, avarija pareikalavo aukų – sunkių sužalojimų neištvėrusi 7-metė mergaitė mirė.
Pasiteisinimų begalė
Eismo įvykį sukdami į kairę sukėlę vairuotojai teisinasi itin įvairiai. Štai ir minėtos tragiškos avarijos ties Molėtais, kelyje A14, atveju, į kairę sukęs vairuotojas pasakojo, jog jam pasirodė, kad pagrindinis kelias yra laisvas ir jame važiuojančių automobilių nėra.
Marija Kazanovič, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė, pasakojo, kad tenka išgirsti įvairiausių priežasčių, kodėl kilo avarija.
„Dažniausiai vairuotojai aiškina, kad skubėjo, neįvertino atstumo iki priešinga eismo kryptimi važiuojančio vairuotojo. Pasitaiko atvejų, kai kaltinami gamtos reiškiniai – ryškiai šviečia saulė, lyja ir pan.“, – kalbėjo žinovė.
Svarbiausia taisyklė
Dažnai vairuotojai nežino, kaip taisyklingai reikia pasukti į kairę sankryžoje, reguliuojamoje šviesoforu, tačiau neturinčioje atskiros sekcijos sukantiems. Tokiu atveju vairuotojas privalo įvažiuoti į sankryžos vidurį ir ten sulaukti, kol priešinga kryptimi važiuojantys vairuotojai pravažiuos, ir tik tada kirsti sankryžą.
Jei išvažiuoti norima iš šalutinio kelio ir pasukti į kairę, privaloma įsitikinti, kad abi eismo juostos laisvos. Tai yra, nebus sutrukdyta nė vienam eismo dalyviui, važiuojančiam pagrindiniu keliu. Tik įsitikinus, kad pasukti saugu, galima išvažiuoti į kelią.
Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pabrėžė, kad svarbiausia laikytis vienos paprastos taisyklės: „kol nematai, kad kelias laisvas, tol nevažiuok“. Kitaip tariant, vairuotojai privalo kelissyk pasitikrinti, ar tikrai spės įveikti sankryžą, pasukti į kairę, ir tą padarys nesukeldami avarinės situacijos.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Ekspertai apie žieminių padangų naudojimą vasarą: brangstant degalams, tai – finansiškai skausmingas sprendimas
„Žieminės padangos jau beveik atgyveno, per vasarą jas visiškai užbaigsiu ir rudenį pirksiu...
Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau
Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...
Nuo šiol dėl eismo nesklandumų vilniečiai turės kreiptis į 3 skirtingas įmones
Siekdama užtikrinti eismo saugumą ir darbų atlikimą laiku, Vilniaus savivaldybė sostinę...
Kvapą gniaužiančios situacijos Vilniaus gatvėse: kai kuriuos vairuotojus galima vertinti vien riebiais žodžiais (5)
Nors dažniausiai apie rudenį kalbama, kaip apie laiką, kai visi ima dar labiau skubėti, stebint...
Grašys: po avarijos retas prisipažįsta, kad naudojosi telefonu
Lietuvos kelių policijos pareigūnai pastebi, kad nemaža dalis vairuotojų vis dar naudojasi...
Top naujienos
Kas iš tikrųjų vyksta su planais stiprinti su NATO pajėgas Lietuvoje: problema visai ne Vokietijoje
Lietuva nori stiprinti NATO priešakines pajėgas – siekia, kad čia būtų nuolat dislokuota...
Lietuvos įmonės susiduria su užsakymų nukėlimu: pasaulinėje rinkoje – niūrios nuotaikos
Lietuvos įmonės kalba apie komponentų krizę, su kuria šiuo metu susiduriama pasaulyje. Teigiama,...
Rimvydas Valatka. Ukraina, krauju nuplauta
Birželio 23-ąją įvyko tai, ką 2013-ųjų lapkričio 21-ąją nutraukė Janukovyčiaus klika....
Karas Ukrainoje. Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši žmonės, tarp jų septynerių metų mergaitė Rusija teigia smogusi raketų gamyklai Kyjive (1)
Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio įspėjimai, jog Rusiją įsiutins Ukrainai suteiktas...
Kubilius apie prognozuojamą krizę: gerai, kad žmonių lūkesčiai dar nėra labai dramatiški (4)
Kitapus Atlanto niaukiantis ekonominio dangaus debesims, gyventojai ir Lietuvoje perspėjami dėl...
Daugiau nei pusė pasaulio vartotojų pandemijos metu netaupė
Daugiau nei pusė pagrindinių ekonomikų vartotojų per pandemiją nesukaupė santaupų, rodo apklausa.
Sinoptikai: visą savaitę Lietuvos nepaliks tikra kaitra
Artimiausiomis dienomis Lietuvoje laikysis tropinė oro masė - bus karšta, tokią prognozę...
Monika Marija nustebino išvaizdos pokyčiais: pamatykite, kaip dabar atrodo garsi atlikėja (2)
Atlikėja Monika Marija nevengia išvaizdos pokyčių – anksčiau moteris nusirėžė ilgus,...
Po siaubingos kaktomušos užsiliepsnojo „Audi“: ne gelbėjo, o filmavo, kaip sudegė 17-metis (5)
Nuo narkotinių medžiagų apsvaigusio jauno vyro vairuojamas automobilis „ Audi A4 “ kaktomuša...
Kremliaus kritikai: asmeninę Xi Jinpingo žinią gavęs Putinas akivaizdžiai išsidavė (4)
Kazachstano prezidentas Kasymas Žomartas Tokajevas neseniai pasižymėjo drąsiais pareiškimais,...