aA
Laikas nestovi vietoje – atrodo tik neseniai dar buvo pavasaris ir džiaugėmės pradžiuvusiais keliais, o dabar „ant nosies“ vėl ruduo su dažnėjančiais lietumis ir vis labiau šlampančiais keliais. Tačiau lietūs dar menka bėda, prisiminus, jog po rudens artėja žiema ir jau reikia ruoštis žiemos sezonui. Bene pirmasis iš būtinųjų pasiruošimo darbų – išsirinkti žiemines padangas ir jomis laiku „apauti“ automobilio ratus.
© Gamintojo nuotr.

Šiais laikais gauti žiemines padangas ir jas permontuoti – juokų darbas: ir pardavėjų, ir meistrų pilna kiekviename mieste. Bet dėl to rūpesčių nesumažėja. Svarbiausias ramybės neduodantis klausimas, o kokias padangas rinktis iš galybės pavadinimų ir pasiūlymų? Juk norisi ir geros kainos, ir tuo pačiu, geros kokybės.

Klausimas išties svarbus, o atsakyti nepasigilinus bus sudėtinga. Tuo labiau, jog renkantis žiemines padangas menkai tepadeda ir visoje Europos Sąjungoje standartizuotas padangų žymėjimas.

Standartizuotas žymėjimas yra vienodas tiek vasarinėms, tiek ir žieminėms padangoms, o iš jo galima sužinoti tris padangų charakteristikas – kuro taupymo efektyvumą, stabdymo ant šlapios kelio dangos įvertinimą bei skleidžiamą triukšmo lygį. Pirmi du parametrai vertinami santykinėje skalėje nuo geriausio lygio „A“ iki prasčiausio – „G“. Jeigu ieškotume geriausių padangų pagal tokį žymėjimą, tektų rinktis „AA“ vertinimą turinčias padangas, tačiau tuomet išsirinktume tik... vasarines padangas! Turbūt jau niekam nekyla abejonių, kad žiemą su jomis važiuoti tiesiog neįmanoma, todėl naujausias EU žymėjimas, švelniai tariant, yra visiškai netinkamas žieminių padangų vertinimui.

Tad kaip rinktis kokybiškas žiemines padangas? Pirkti brangią garsių gamintojų produkciją ar kitais būdais ieškoti racionalaus sprendimo tarp kainos ir kokybės?

Kodėl brangesnės padangos nebūtinai yra geresnės

Padangų prekybos įmonės „Egzotika“ savininkas Rokas Lipeikis kiekvienam pirkėjui pataria pirmiausia vadovautis savo galva. O tam bent šiek tiek reiktų išmanyti žieminių padangų rinkos specifiką – taip bus daug lengviau susigaudyti pasiūloje.

Padangų pardavėjai vienbalsiai sutaria, kad žiemą prioritetas yra saugumas, tad renkantis padangas pirmiausiai į tai ir reikia atsižvelgti. Antra, renkantis padangas vairuotojai neturėtų susikoncentruoti į naująjį padangų žymėjimą, nes iš jo neįmanoma nustatyti net dešimtadalio svarbiausių žieminių padangų savybių kaip, pavyzdžiui: elgesys ant ledo, sniego, pažliugusio sniego, atsparumas akvaplanavimui ir t.t. Nors dalis šios informacijos jau prieinama publikuojamuose žieminių padangų testuose, bet ir juos reikia vertinti atsargiai.

Mat patys garsiausi padangų gamintojai susikoncentravę į geriausius testų rezultatus ir siekia patenkinti specifinius ir reiklius Skandinavijos valstybių poreikius. O geriausi testų rezultatai pasiekiami tuomet, kai padangoms naudojama ypač minkšta guma, labai elastingas padangų karkasas ir papildomos technologijos, skirtos išgauti gerą sukibimą kuo žemesnėje temperatūroje.

Tačiau tokios padangos paprastai ilgai ir kokybiškai tarnauja tik esant nuolatinei neigiamai temperatūrai – būtent skandinaviško tipo klimatui, kur žiemos yra ilgos, stabilios ir labai šaltos. Tuo tarpu lietuviškos žiemos su polaidžiais, ilgai besitęsiančiomis gan aukštomis teigiamomis temperatūromis nėra labai tinkamos šioms padangoms – kuo aukštesnė aplinkos temperatūra, tuo labiau kaista padangos ir sparčiau dyla ypač minkšta guma. Tai puikiai žino tie vairuotojai, kurie ir vasarą važinėja su minkšto mišinio žieminėmis padangomis – geriausiu atveju jų užtenka porai metų. Taip nutinka todėl, kad minkšto mišinio padangų guma smarkiau kaista, tad gamintojai jų nerekomenduoja naudoti esant aukštesnei nei 15 laipsnių temperatūrai, o ypatingai dėl to nukenčia automobilio valdymas. Taip pat labai elastingas karkasas mūsų duobėtuose keliuose dažnai yra trūkumas, nes dažnai sugadinami ne tik ratlankiai, bet ir pačios padangos.

Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad dažnai pasitaiko, jog Lietuvoje eksploatuojamos brangiausios, Skandinavijos rinkai skirtos, garsių gamintojų padangos eksploatacinėmis savybėmis, ypač atsparumu dėvėjimuisi ir smūgiams nusileidžia mažiau žinomų gamintojų, tokių kaip „Roadstone“, „Kenda“ ar „Maxxis“ gaminiams. O ir jų kaina gerokai didesnė. Mažesni gamintojai dažniausiai orientuojasi ne į aukščiausius testų rezultatus, kurie jiems ko gero sunkai būtų pasiekiami, o stengiasi sukuti vertę kitur, t.y. koncentruojasi į labiau žemiškus dalykus kaip geriausios eksploatacinės savybės, aukščiausias kainos ir kokybės santykis. Naudojami kietesni gumos mišiniai, standesni ir tvirtesni karkasai užtikrina atsparumą smūgiams, didesnę ridą, tolygų dėvėjimasį, todėl nuvažiuotų kilometrų kaina tampa dar mažesnė.

Pasak R. Lipeikio, įsigilinus į žieminių padangų rinkos specifiką, dažnam pirkėjui, ieškančiam optimalaus santykio tarp kainos ir kokybės tampa akivaizdu, kad nebūtina rinktis tik brangiausias žinomų gamintojų padangas. Ypač tais atvejais, kuomet ieškoma minkšto mišinio ar dygliuotų padangų.

Be to, R. Lipeikis tikina, jog seniai praėjo tie laikai, kai kokybiškus minkštos gumos padangų mišinius mokėjo pagaminti tik „Nokian“ ir „Michelin“ – dabar tokių gamintojų yra daugiau nei 20, tad pirkėjas, rinkdamasis padangas, drąsiai daugiau dėmesio gali skirti ekonominiams rodikliams, o ne vien prekės ženklui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 2 tūkst. stovėjimo vietų (14)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (77)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (66)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (117)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (153)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Top naujienos

DELFI eksperimentas Vilniaus gatvėse: kokia transporto priemonė čia greičiausia? (5)

Europos judumo savaitė visus ragina „atkimšti“ gatves nuo automobilių ir prisiminti, kiek daug...

Vilnius prieš popiežiaus vizitą pasikeitė neatpažįstamai: verslininkai įspėja – nemokamų paslaugų nebus (74)

Popiežiaus vizitui besiruošiantis Vilnius keičiasi tiesiog akyse – senamiestyje jau kelias...

Mėnesį dirbau kasininku, dabar tai sapnuoju tik košmaruose (289)

Išaušo rytas, ir pirmieji lankytojai užplūdo kuklią didelio prekybos tinklo parduotuvę netoli...

Buvusi LSMU studentė apkaltino dėstytojus seksualiniu priekabiavimu: ji buvo sulaikyta oro uoste (39)

Penktadienį Kaune šalia Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU ) susirinko grupelė jaunimo...

Vytautas Landsbergis. Šis tas nauja dėl „Generolo Vėtros“ (305)

Vokiečių žurnale „Der Spiegel“ 1984 m. Nr. 17 paskelbto straipsnio apie Plungės ir apskritai...

Vilnietis apsistojo šiurpą keliančiame bute: tikrai ne kiekvienas išdrįstų tokiame pagyventi (1)

Vienoje iš trumpalaikės nuomos platformų „ Airbnb “ galima rasti išties patrauklių, patogių...

Rusija įspėja JAV: nežaiskite su ugnimi (81)

Maskva penktadienį pareiškė, kad naujausios prieš Rusiją nukreiptos Vašingtono sankcijos...

Žemaitaitis kirto Paksui atgal: išgirdę jo kalbas, įsižeidė visi partijos nariai (102)

Tvarkos ir teisingumo partijos pirmininkui Remigijui Žemaitaičiui europarlamentaro Rolando Pakso...

Papiktino ir nustebino: užsukus į parduotuvę buvo parodytos durys (83)

Į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi kauniečiai, kurie mandagiai arba ne taip gražiai buvo...

Lietuvoje gyvenantis perujietis: kai čia nusprendi palikti kompaniją – tai laikoma išdavyste

Lietuvoje gyvenantis perujietis Antonio Bechtle, reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ dėstytojas...