Laikas nestovi vietoje – atrodo tik neseniai dar buvo pavasaris ir džiaugėmės pradžiuvusiais keliais, o dabar „ant nosies“ vėl ruduo su dažnėjančiais lietumis ir vis labiau šlampančiais keliais. Tačiau lietūs dar menka bėda, prisiminus, jog po rudens artėja žiema ir jau reikia ruoštis žiemos sezonui. Bene pirmasis iš būtinųjų pasiruošimo darbų – išsirinkti žiemines padangas ir jomis laiku „apauti“ automobilio ratus.
© Gamintojo nuotr.

Šiais laikais gauti žiemines padangas ir jas permontuoti – juokų darbas: ir pardavėjų, ir meistrų pilna kiekviename mieste. Bet dėl to rūpesčių nesumažėja. Svarbiausias ramybės neduodantis klausimas, o kokias padangas rinktis iš galybės pavadinimų ir pasiūlymų? Juk norisi ir geros kainos, ir tuo pačiu, geros kokybės.

Klausimas išties svarbus, o atsakyti nepasigilinus bus sudėtinga. Tuo labiau, jog renkantis žiemines padangas menkai tepadeda ir visoje Europos Sąjungoje standartizuotas padangų žymėjimas.

Standartizuotas žymėjimas yra vienodas tiek vasarinėms, tiek ir žieminėms padangoms, o iš jo galima sužinoti tris padangų charakteristikas – kuro taupymo efektyvumą, stabdymo ant šlapios kelio dangos įvertinimą bei skleidžiamą triukšmo lygį. Pirmi du parametrai vertinami santykinėje skalėje nuo geriausio lygio „A“ iki prasčiausio – „G“. Jeigu ieškotume geriausių padangų pagal tokį žymėjimą, tektų rinktis „AA“ vertinimą turinčias padangas, tačiau tuomet išsirinktume tik... vasarines padangas! Turbūt jau niekam nekyla abejonių, kad žiemą su jomis važiuoti tiesiog neįmanoma, todėl naujausias EU žymėjimas, švelniai tariant, yra visiškai netinkamas žieminių padangų vertinimui.

Tad kaip rinktis kokybiškas žiemines padangas? Pirkti brangią garsių gamintojų produkciją ar kitais būdais ieškoti racionalaus sprendimo tarp kainos ir kokybės?

Kodėl brangesnės padangos nebūtinai yra geresnės

Padangų prekybos įmonės „Egzotika“ savininkas Rokas Lipeikis kiekvienam pirkėjui pataria pirmiausia vadovautis savo galva. O tam bent šiek tiek reiktų išmanyti žieminių padangų rinkos specifiką – taip bus daug lengviau susigaudyti pasiūloje.

Padangų pardavėjai vienbalsiai sutaria, kad žiemą prioritetas yra saugumas, tad renkantis padangas pirmiausiai į tai ir reikia atsižvelgti. Antra, renkantis padangas vairuotojai neturėtų susikoncentruoti į naująjį padangų žymėjimą, nes iš jo neįmanoma nustatyti net dešimtadalio svarbiausių žieminių padangų savybių kaip, pavyzdžiui: elgesys ant ledo, sniego, pažliugusio sniego, atsparumas akvaplanavimui ir t.t. Nors dalis šios informacijos jau prieinama publikuojamuose žieminių padangų testuose, bet ir juos reikia vertinti atsargiai.

Mat patys garsiausi padangų gamintojai susikoncentravę į geriausius testų rezultatus ir siekia patenkinti specifinius ir reiklius Skandinavijos valstybių poreikius. O geriausi testų rezultatai pasiekiami tuomet, kai padangoms naudojama ypač minkšta guma, labai elastingas padangų karkasas ir papildomos technologijos, skirtos išgauti gerą sukibimą kuo žemesnėje temperatūroje.

Tačiau tokios padangos paprastai ilgai ir kokybiškai tarnauja tik esant nuolatinei neigiamai temperatūrai – būtent skandinaviško tipo klimatui, kur žiemos yra ilgos, stabilios ir labai šaltos. Tuo tarpu lietuviškos žiemos su polaidžiais, ilgai besitęsiančiomis gan aukštomis teigiamomis temperatūromis nėra labai tinkamos šioms padangoms – kuo aukštesnė aplinkos temperatūra, tuo labiau kaista padangos ir sparčiau dyla ypač minkšta guma. Tai puikiai žino tie vairuotojai, kurie ir vasarą važinėja su minkšto mišinio žieminėmis padangomis – geriausiu atveju jų užtenka porai metų. Taip nutinka todėl, kad minkšto mišinio padangų guma smarkiau kaista, tad gamintojai jų nerekomenduoja naudoti esant aukštesnei nei 15 laipsnių temperatūrai, o ypatingai dėl to nukenčia automobilio valdymas. Taip pat labai elastingas karkasas mūsų duobėtuose keliuose dažnai yra trūkumas, nes dažnai sugadinami ne tik ratlankiai, bet ir pačios padangos.

Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad dažnai pasitaiko, jog Lietuvoje eksploatuojamos brangiausios, Skandinavijos rinkai skirtos, garsių gamintojų padangos eksploatacinėmis savybėmis, ypač atsparumu dėvėjimuisi ir smūgiams nusileidžia mažiau žinomų gamintojų, tokių kaip „Roadstone“, „Kenda“ ar „Maxxis“ gaminiams. O ir jų kaina gerokai didesnė. Mažesni gamintojai dažniausiai orientuojasi ne į aukščiausius testų rezultatus, kurie jiems ko gero sunkai būtų pasiekiami, o stengiasi sukuti vertę kitur, t.y. koncentruojasi į labiau žemiškus dalykus kaip geriausios eksploatacinės savybės, aukščiausias kainos ir kokybės santykis. Naudojami kietesni gumos mišiniai, standesni ir tvirtesni karkasai užtikrina atsparumą smūgiams, didesnę ridą, tolygų dėvėjimasį, todėl nuvažiuotų kilometrų kaina tampa dar mažesnė.

Pasak R. Lipeikio, įsigilinus į žieminių padangų rinkos specifiką, dažnam pirkėjui, ieškančiam optimalaus santykio tarp kainos ir kokybės tampa akivaizdu, kad nebūtina rinktis tik brangiausias žinomų gamintojų padangas. Ypač tais atvejais, kuomet ieškoma minkšto mišinio ar dygliuotų padangų.

Be to, R. Lipeikis tikina, jog seniai praėjo tie laikai, kai kokybiškus minkštos gumos padangų mišinius mokėjo pagaminti tik „Nokian“ ir „Michelin“ – dabar tokių gamintojų yra daugiau nei 20, tad pirkėjas, rinkdamasis padangas, drąsiai daugiau dėmesio gali skirti ekonominiams rodikliams, o ne vien prekės ženklui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ar mokate tinkamai važiuoti greitėjimo ir lėtėjimo juostose? (20)

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir...

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (6)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

KAM įspėja: šalies keliuose – didelis karinės technikos judėjimas (172)

Artimiausiu metu Lietuvoje ir Baltijos šalyse vyks keletas regiono saugumą stiprinančių didelio...

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą (143)

Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą...

Top naujienos

„Lonely Planet“ Vilnių pripažino viena karščiausių Europos kelionių krypčių (1)

Didžiausias pasaulyje kelionių gidų leidėjas „ Lonely Planet “ Vilnių pripažino viena iš...

Ukrainietis kreipėsi į Trumpą ir lietuvius: ar jūs žinojote apie šiuos nusikaltimus? (272)

Gerbiamas JAV prezidente, ar amerikiečių ir lietuvių kariniai patarėjai žinojo apie Ukrainos...

Skvernelis įvardijo, kas jam kiša koją pildoma (48)

Premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad didžiausią grėsmę jo vyriausybės planuojamoms...

Moterį pašiurpino kelionė traukiniu į Kauną: esu nusivylusi, bet tylėti nebegaliu (121)

Kasdien į darbą Vilniuje iš Kauno ir atgal traukiniu Eglė (pavardė redakcijai žinoma) važiuoja...

Per karališkąsias vestuves – netikėtas vaizdas: operatorius vos negavo širdies smūgio (8)

Lėktuvas, skridęs į Hitrou oro uostą, pateko į objektyvą, bandžiusį įamžinti į...

Tūpsnis žemvaldžiams: paprasti mirtingieji apie tai galėtų nebent pasvajoti (65)

Publikavus DELFI tyrimą apie gyventojų interesus pažeidžiančias statybas Kėdainių rajono...

CSKA akys krypsta į Davidą Blattą, tačiau maskviečiai nepamiršta ir Šaro (24)

Toli nuo prieš sezoną keltų tikslų likęs Maskvos CSKA klubas žvalgosi, kas galėtų pakeisti...

Per savaitę Vilniuje – 240 pažeidimų dėl neišvežtų atliekų, skiriamos baudos (9)

Per savaitę Vilniuje užfiksuota beveik 240 pažeidimų tvarkant atliekas, daugiausia – dėl laiku...

Prieš pat svarbiausią abiturientų egzaminą – nerimą pasėjęs NEC akibrokštas (13)

Valstybinį lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą vertinsiantys mokytojai sukilo prieš naują...