Laikas nestovi vietoje – atrodo tik neseniai dar buvo pavasaris ir džiaugėmės pradžiuvusiais keliais, o dabar „ant nosies“ vėl ruduo su dažnėjančiais lietumis ir vis labiau šlampančiais keliais. Tačiau lietūs dar menka bėda, prisiminus, jog po rudens artėja žiema ir jau reikia ruoštis žiemos sezonui. Bene pirmasis iš būtinųjų pasiruošimo darbų – išsirinkti žiemines padangas ir jomis laiku „apauti“ automobilio ratus.
© Gamintojo nuotr.

Šiais laikais gauti žiemines padangas ir jas permontuoti – juokų darbas: ir pardavėjų, ir meistrų pilna kiekviename mieste. Bet dėl to rūpesčių nesumažėja. Svarbiausias ramybės neduodantis klausimas, o kokias padangas rinktis iš galybės pavadinimų ir pasiūlymų? Juk norisi ir geros kainos, ir tuo pačiu, geros kokybės.

Klausimas išties svarbus, o atsakyti nepasigilinus bus sudėtinga. Tuo labiau, jog renkantis žiemines padangas menkai tepadeda ir visoje Europos Sąjungoje standartizuotas padangų žymėjimas.

Standartizuotas žymėjimas yra vienodas tiek vasarinėms, tiek ir žieminėms padangoms, o iš jo galima sužinoti tris padangų charakteristikas – kuro taupymo efektyvumą, stabdymo ant šlapios kelio dangos įvertinimą bei skleidžiamą triukšmo lygį. Pirmi du parametrai vertinami santykinėje skalėje nuo geriausio lygio „A“ iki prasčiausio – „G“. Jeigu ieškotume geriausių padangų pagal tokį žymėjimą, tektų rinktis „AA“ vertinimą turinčias padangas, tačiau tuomet išsirinktume tik... vasarines padangas! Turbūt jau niekam nekyla abejonių, kad žiemą su jomis važiuoti tiesiog neįmanoma, todėl naujausias EU žymėjimas, švelniai tariant, yra visiškai netinkamas žieminių padangų vertinimui.

Tad kaip rinktis kokybiškas žiemines padangas? Pirkti brangią garsių gamintojų produkciją ar kitais būdais ieškoti racionalaus sprendimo tarp kainos ir kokybės?

Kodėl brangesnės padangos nebūtinai yra geresnės

Padangų prekybos įmonės „Egzotika“ savininkas Rokas Lipeikis kiekvienam pirkėjui pataria pirmiausia vadovautis savo galva. O tam bent šiek tiek reiktų išmanyti žieminių padangų rinkos specifiką – taip bus daug lengviau susigaudyti pasiūloje.

Padangų pardavėjai vienbalsiai sutaria, kad žiemą prioritetas yra saugumas, tad renkantis padangas pirmiausiai į tai ir reikia atsižvelgti. Antra, renkantis padangas vairuotojai neturėtų susikoncentruoti į naująjį padangų žymėjimą, nes iš jo neįmanoma nustatyti net dešimtadalio svarbiausių žieminių padangų savybių kaip, pavyzdžiui: elgesys ant ledo, sniego, pažliugusio sniego, atsparumas akvaplanavimui ir t.t. Nors dalis šios informacijos jau prieinama publikuojamuose žieminių padangų testuose, bet ir juos reikia vertinti atsargiai.

Mat patys garsiausi padangų gamintojai susikoncentravę į geriausius testų rezultatus ir siekia patenkinti specifinius ir reiklius Skandinavijos valstybių poreikius. O geriausi testų rezultatai pasiekiami tuomet, kai padangoms naudojama ypač minkšta guma, labai elastingas padangų karkasas ir papildomos technologijos, skirtos išgauti gerą sukibimą kuo žemesnėje temperatūroje.

Tačiau tokios padangos paprastai ilgai ir kokybiškai tarnauja tik esant nuolatinei neigiamai temperatūrai – būtent skandinaviško tipo klimatui, kur žiemos yra ilgos, stabilios ir labai šaltos. Tuo tarpu lietuviškos žiemos su polaidžiais, ilgai besitęsiančiomis gan aukštomis teigiamomis temperatūromis nėra labai tinkamos šioms padangoms – kuo aukštesnė aplinkos temperatūra, tuo labiau kaista padangos ir sparčiau dyla ypač minkšta guma. Tai puikiai žino tie vairuotojai, kurie ir vasarą važinėja su minkšto mišinio žieminėmis padangomis – geriausiu atveju jų užtenka porai metų. Taip nutinka todėl, kad minkšto mišinio padangų guma smarkiau kaista, tad gamintojai jų nerekomenduoja naudoti esant aukštesnei nei 15 laipsnių temperatūrai, o ypatingai dėl to nukenčia automobilio valdymas. Taip pat labai elastingas karkasas mūsų duobėtuose keliuose dažnai yra trūkumas, nes dažnai sugadinami ne tik ratlankiai, bet ir pačios padangos.

Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad dažnai pasitaiko, jog Lietuvoje eksploatuojamos brangiausios, Skandinavijos rinkai skirtos, garsių gamintojų padangos eksploatacinėmis savybėmis, ypač atsparumu dėvėjimuisi ir smūgiams nusileidžia mažiau žinomų gamintojų, tokių kaip „Roadstone“, „Kenda“ ar „Maxxis“ gaminiams. O ir jų kaina gerokai didesnė. Mažesni gamintojai dažniausiai orientuojasi ne į aukščiausius testų rezultatus, kurie jiems ko gero sunkai būtų pasiekiami, o stengiasi sukuti vertę kitur, t.y. koncentruojasi į labiau žemiškus dalykus kaip geriausios eksploatacinės savybės, aukščiausias kainos ir kokybės santykis. Naudojami kietesni gumos mišiniai, standesni ir tvirtesni karkasai užtikrina atsparumą smūgiams, didesnę ridą, tolygų dėvėjimasį, todėl nuvažiuotų kilometrų kaina tampa dar mažesnė.

Pasak R. Lipeikio, įsigilinus į žieminių padangų rinkos specifiką, dažnam pirkėjui, ieškančiam optimalaus santykio tarp kainos ir kokybės tampa akivaizdu, kad nebūtina rinktis tik brangiausias žinomų gamintojų padangas. Ypač tais atvejais, kuomet ieškoma minkšto mišinio ar dygliuotų padangų.

Be to, R. Lipeikis tikina, jog seniai praėjo tie laikai, kai kokybiškus minkštos gumos padangų mišinius mokėjo pagaminti tik „Nokian“ ir „Michelin“ – dabar tokių gamintojų yra daugiau nei 20, tad pirkėjas, rinkdamasis padangas, drąsiai daugiau dėmesio gali skirti ekonominiams rodikliams, o ne vien prekės ženklui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

Jei į jūsų automobilį įvažiuoja kitas neatsakingas vairuotojas, galite pasiguosti bent tuo, jog...

Kelionė viešuoju transportu Kaune – už ačiū (8)

Šį penktadienį kauniečiai sulauks neeilinės dovanos – važiuoti viešuoju transportu bus galima...

Ketvirtadienį Lietuvos keliuose – ypatingas reidas (65)

Rugsėjo 21 d. Europos kelių policijos tinklas TISPOL yra paskelbęs Europoje dieną be...

Nurodė, kas gali padėti išvengti eismo įvykių rudenėjant

Dalis vairuotojų didžiuosiuose Lietuvos miestuose jau vasaros pabaigoje pradėjo nerimauti dėl...

Sukčių metodai nesikeičia (19)

Nors „ Regitra “ tikina, kad sukčiavimo atvejų egzaminų metu pasitaiko nedaug, pripažįsta,...

Top naujienos

„Mėlynojo banginio“ žaidimas trylikametės gyvenimą pavertė pragaru: už grotų – kėdainiškis (2)

Mirtį sėjantį žaidimą „ Mėlynasis banginis “ žaidusios Kėdainiuose gyvenančios...

Iš Skandinavijos – neslopstantys NT burbulo signalai Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017“ (42)

Kaistanti nekilnojamojo turto ( NT ) situacija ir nuolatinės kalbos apie besiformuojantį NT burbulą...

Rusija karui ruoštis pradeda iš anksto: kaip šifruoti jų siunčiamus signalus Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017“  (425)

Konferencijos „ Lūžio taškas 2017 “ susitikę Lietuvos krašto apsaugos viceministras...

Mia apie gyvenimą prieš skolas: sąskaitoje likus 7 tūkst. galvodavau, kad man krizė (21)

Dabar žiniasklaidos akiratyje dažniau ne dėl savo, o dėl savo vyro veiklos atsidurianti atlikėja...

Į Lenkiją apsipirkti išsiruošusių lietuvių laukė dvi nemalonios staigmenos (53)

Įpusėjus rugsėjui, kai mano šuo didele kaip močiutės palto saga nosimi parodė į subliuškusį...

Atsigavęs R. Seibutis pataikė iš aikštės vidurio, „Neptūnas“ LKL startavo pergale (9)

Naująjį „Betsafe-LKL“ sezoną pradėjo dar dvi komandos – Šiauliuose ketvirtadienio vakarą...

Po dešimtmečio Londone lietuvis Vilniuje atidarė stereotipus laužantį barą

Apie šią vietą Vilniuje jau kuris laikas sklando gandai: „Vieta, kurią sunku rasti“,...

Vadovu tapo vos 21–erių, dabar turi savo verslą ir jau sulaukė britų dėmesio (4)

Jaunius Lingys iš samdomo darbuotojo į vadovo kėdę persėdo prieš ketverius metus. Jis pasirinko...

Konkursas! Laimėk didžiuosius įvaizdžio pokyčius su A. Gilyte nuo galvos iki kojų aprengs „Gedimino 22“

Ruduo – didžiųjų pokyčių metas ir šią frazę sostinėje įsikūręs drabužių salonas...

Misionierių vienuolyne viešbutis piligrimams (1)

Vilniaus arkivyskupija ėmėsi gaivinti Misionierių vienuolyno ansamblį. Įvykus projektinių...