aA
Pavasario pranašai daugeliui žmonių – ilgėjančios dienos, sugrįžtantys paukščiai ir pražystantys medžiai. Vairuotojai prie šių rodiklių prideda dar vieną – duobes gatvėse.
Duobės (asociatyvi nuotr.)
Duobės (asociatyvi nuotr.)
© DELFI skaitytojo nuotr.

Sušilus orams jų, kaip taisyklė, gatvėse atsiranda kasdien, o kelininkai visų akimirksniu užtaisyti negali. To rezultatas – kai kurios gatvės tampa automobilių slalomo trasomis, kuriose ne visada sekasi net ir labiausiai patyrusiems vairuotojams, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Šito proceso išvengti Lietuvos klimato sąlygomis nelabai įmanoma. Antroje žiemos pusėje ir pavasario pradžioje naktį temperatūra paprastai nukrenta žemiau nulio, o dieną pakyla iki teigiamos. Tai lemia, kad naktį ant asfalto buvęs vanduo sustingsta, o dieną vėl tampa skysta mase.

Kiekvieną parą besikartojantis procesas ardo asfaltą, tad ankstyvą pavasarį vairuotojams gali neužtekti rankų pirštų kasdien skaičiuojant naujas jų kelyje atsivėrusias duobes.

Nuostoliai siekia ir tūkstančius

Į duobę įvažiavę vairuotojai ne visada iš balos išlipa sausi – kartais tenka keisti padangą, kartais – tiesinti ratlankį, o kartais netgi remontuoti važiuoklės dalis. Nepavykus išvengti duobės ir įvažiavus į ją priekiniu ratu, kartais į jos spąstus pakliūna ir galinis ratas – tada nuostoliai gali padvigubėti.

Draudimo bendrovių duomenimis, į duobę įvažiavusio automobilio nuostoliai siekia nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

Vidutinė išmoka nukentėjusiems vairuotojams siekia apie 700 eurų. Ji dažniausiai galioja tik turintiems kasko draudimą – civilinės atsakomybės draudimas tokių nuostolių paprastai nekompensuoja, nebent siūlomos papildomos paslaugos.

Dažniausiai duobėse nukenčia padangos. Smūgis į duobę paprastai pažeidžia šoninį padangos sutvirtinimą, vadinamąjį „kordą“, o tuomet ji pažeistoje vietoje išsipučia. Dėl atsiradusio ir plika akimi neretai nematomo „guzo“ ji gali sprogti.

„Toks pažeidimas gali būti nepastebimas, tačiau daryti didelę įtaką automobilio keleivių saugumui. Po kiekvieno rimtesnio smūgio į duobę rekomenduočiau apsilankyti autoservise, kur specialistai apžiūrėtų automobilio padangas“, - sako padangų gamintojo „Goodyear“ vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas.

Serviso mechanikams nustačius padangos deformaciją, ją tektų keisti nauja. Tai nebūtinai reiškia didelius piniginius nuostolius kasko draudimo neturintiems vairuotojams – pavyzdžiui, „Goodyear“ padangų gamintojas papildomai siūlo draudimą nuo bet kokio pažeidimo: pradūrimo, įplyšimo, pažeidimo dėl smūgio, patirto normaliomis, kasdieninėmis važiavimo sąlygomis.

Kaip išvengti duobės?

Išvengti smūgio į duobę ne visada įmanoma – kone kiekvienas vairuotojas yra pakliuvęs į tokius spąstus. Dažnai jas sunku pastebėti iš tolo, ypatingai tamsiu paros metu.

„Duobių šiuo metu išvengti sunku – net labiausiai patyrę vairuotojai neturi šimtaprocentinio imuniteto. Siūlyčiau važiuojant duobėtomis gatvėmis ne tik būti atidesniems, bet ir keliauti mažesniu greičiu. Tų pačių priemonių reikėtų laikytis važiuojant per balas – vanduo gali būti uždengęs aštriabriaunę duobę“, - pataria E. Latkauskas.

Jis pažymi, kad išvydus duobę, reikėtų mažinti greitį ir bandyti ją apvažiuoti. Jeigu tai nepavyksta ir smūgio į duobę išvengti nepavyks, prieš pat ją reikėtų atleisti stabdį ir ištiesinti vairo padėtį – taip bus sumažinta tikimybė pažeisti tiek padangą, tiek važiuoklės dalis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (37)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (7)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Tarp Seimo narių – rimtas konfliktas: dirbti su tauta ar karantinuotis su tauta (260)

Šią savaitę buvo patvirtintas koronaviruso atvejis tarp Seimo kanceliarijos darbuotojų. Kovo...

Verslininkai griebiasi šiaudo: bankams neskolinant, apgulė kitas paskolas dalijančias įmones paklausa augo 5 kartus (73)

Kovo 16-ąją Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės įvedus karantiną, savo duris laikinai užvėrė...

Baltarusių žiniasklaidai ministerijos dokumentą nutekinę šaltiniai: ar Vitebskas taps Bergamu?

Nors Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka Pasaulio sveikatos organizacijos paskelbtą...

Aiškėja daugiau detalių apie koronaviruso kilmę: tikrasis kaltininkas yra sumanesnis už mokslininkus (142)

Vienas populiariausių mitų apie koronavirusą – jis buvo sukurtas laboratorijoje. Tokią teoriją...

Naujausi duomenys Lietuvoje: šiuo metu šalyje koronavirusu užsikrėtę 44 medikai daugiausia Vilniuje (23)

Šiuo metu, remiantis sekmadienio dienos duomenimis, koronavirusu užsikrėtę 44 medikai, sako...

Lukašenka pažėrė naujų įžvalgų apie sportą ir virusus: ar tu matei, kad jie čia skraidytų? (31)

Baltarusijos futbolo čempionatas vyksta , o šios šalies prezidentas Aleksandras Lukašenka pats...

The Economist

Pandemijos pabaigos kaina: greičiausiai reikės priimti labai skausmingų sprendimų (1)

Norint tiek išsaugoti gyvybes, tiek išgelbėti ekonomiką greičiausiai reikės priimti labai...

Šalys pradeda kaupti maisto atsargas, keldamos pavojų pasaulinei prekybai (42)

Maisto atsargas šiuo metu kaupia ne tik pirkėjai. Kai kurios vyriausybės konoraviruso pandemijos...

Psichoterapeutas: jei situacija tęsis dar 6 savaites, bus kardinalių socialinių pokyčių (683)

Nors pandemija palies visas gyvenimo sritis, ypatingą svarbą turi kintanti socialinė...

Niūri britų mokslininkų prognozė: mirčių nuo COVID-19 skaičius gali būti sukrečiantis JAV ekspertas: aukų šalyje gali būti iki 200 tūkst. (294)

Nepaisant įgyvendinamų griežtų priemonių, Imperatoriškojo koledžo Londone mokslininkai...

|Maža didelių žinių kaina