aA
Mitas, kad aukščiau sėdintys vairuotojai mato daugiau ir geriau, itin gajus. Dėl to ne ne tik lengvųjų automobilių vairuotojai, bet ir pėstieji ar dviratininkai nevengia manevruoti prie pat sunkiasvorio automobilio, važiuoti jo šone ar priekyje. Ir ne vienas pašiurptų sužinojęs, kad iš tiesų vilkiko vairuotojas nė neįsivaizduoja, kad jie yra šalia – užtektų vieno judesio ir susidūrimas galėtų pasibaigti mirtimis.
Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

Tokią žinią ketvirtadienio rytą paskelbė akcijos „Būk saugus kelyje“ iniciatoriai. Akcija skirta vilkikų ir neapsaugotų eismo dalyvių saugumo didinimui. Organizatoriai pabrėžia, kad tokia akcija siekiama padidinti visuomenės supratimą apie vilkikus, jų dydį ir aukštį, jų vairuotojų matymo lauką ir t.t.

Kaip aiškino Skirmantas Mačiukas, akcijos partnerio „Circle K Lietuva“ vadovas, daugeliui atrodo, kad jeigu jau vilkikas turi didelius veidrodžius, jo vairuotojas mato geriau. Deja, anot jo, realybė kitokia – net ir šeši veidrodžiai neleidžia panaikinti milžiniškų aklųjų zonų.

„Buvau tikrai nustebęs, kai pamačiau, kiek daug vairuotojas turi nematomų zonų“, – prisipažino jis.

Akcijos iniciatoriai pademonstravo, kiek daug vilkikų vairuotojai turi nematomų zonų. Pavyzdžiui, erdvė ne tik už vilkiko priekabos, bet ir prie pat kabinos priekio sunkiasvorio vairuotojui yra nematomos. Nemato jis ir tų, kurie atsiduria kiek tolėliau nuo kabinos, prie priekabos šono. Ši erdvė šoninio vaizdo veidrodžiuose taip pat lieka nematoma.

Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

Kur būti pavojingiausia?

Švedijos sunkvežimių gamintojo „Volvo Trucks“ avarijų grupės tyrimų duomenimis, didžiausią pavojų neapsaugotiems eismo dalyviams kelianti zona yra dešinioji sunkiasvorės transporto priemonės pusė, kuriose įvyksta apie 36 proc. eismo įvykių.

Čia dažniausiai neįvertinama į dešinę lėtai sukančio vilkiko greitis arba judėjimo kryptis. Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkės Lauros Salokaitės tai nestebina, nes eismui vykstant dešiniąja kelio puse joje yra šaligatviai su į važiuojamąją kelio dalį judančiais pėsčiaisiais ir dviratininkais. Be to, manevrai į dešinę pusę sukuria situacijas, kai vilkikai išvažiuoja iš savo eismo juostos ar gali pavojingu atstumu priartėti prie šaligatvio ar perėjos krašto.

Vilkiko priekis taip pat yra pavojinga zona, čia fiksuojama apie 33 proc. eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, dviratininkai ar mopedų vairuotojai.

„Iš tiesų regos laukas priekyje yra geresnis dėl transporto priemonės aukščio, tačiau jei pėsčiasis ar dviratininkas stovi labai arti kapoto, jų vilkiko vairuotojas tikrai gali nepastebėti. Kartu vilkiko priekis yra ta vieta, kur galima paprasčiausiai pamojuoti vairuotojui ir jam linktelėjus įsitikinti, kad jis tikrai jus mato. Sudėtingiau, jei pėstieji ar dviratininkai yra netoli vilkiko šono, bet ir čia galima pritaikyti paprastą taisyklę – jei šoniniame veidrodyje gerai matote vairuotoją, tikėtina, kad jis jus irgi mato. Tačiau jei vairuotojo šoniniame veidrodyje nematote, greičiausiai esate aklojoje vilkiko zonoje“, – atkreipia dėmesį Darius Visakavičius, „Girteka Logistics“ vairuotojų akademijos lektorius.

Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

Stoja taip pat lėčiau

Dėl didelių gabaritų ir priekabose vežamų krovinių svorio vilkikams reikia daugiau erdvės manevravimui, be to, jų stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis nei lengvojo automobilio. Pavyzdžiui, važiuojant 60 kilometrų per valandą greičiu, automobilio stabdymo kelias sieks apie 73 metrus, o vilkiko – apie 83 metrus.

Kuo greitis didesnis, tuo ilgesnis ir stabdymo kelias. 100 kilometrų greičiu važiavęs automobilis sustos už maždaug 157 metrų, o vilkiko su priekaba stabdymo kelias bus beveik 185 metrų, todėl netikėtai kliūtį pamatęs vilkiko vairuotojas net ir labai stengdamasis negalės greitai sustabdyti transporto priemonės.

Šiemet sausį-birželį Lietuvoje užfiksuota beveik 1,3 tūkst. eismo įvykių, kuriuose sužeista beveik 1,5 tūkst. žmonių. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, daugiausiai, arba 33 proc. įvykių, kuriuose žuvo žmonės, sukėlė saugaus važiavimo greičio nepasirinkę arba jį viršiję vairuotojai. Tačiau antroje vietoje (24 proc.) atsidūrė kelių eismo taisykles ignoravę ir skaudžius eismo įvykius sukėlę pėstieji.

Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

„Pėstieji yra visaverčiai eismo dalyviai, turintys ne tik teises, bet ir pareigas. Deja, dar trūksta savitarpio supratimo ir pagarbos tarp eismo dalyvių, realaus suvokimo, ar jie iš viso yra matomi transporto priemonių vairuotojams ir kaip elgtis, kad skaudžių nelaimių būtų išvengta. Tikimės, kad ši eismo saugumo iniciatyva prisidės prie saugumo kelyje padidinimo“, – teigia L. Salokaitė.

Specialiai šiai akcijai išleista 30 tūkst. mokomųjų knygelių vaikams, kuriomis siekiama supažindinti, ką svarbiausio vaikai turi pastebėti, kaip elgtis ir kaip išlikti matomiems bei saugiems šalia tokių didelių transporto priemonių kaip vilkikai. Mokomosios užduočių knygelės bus dalinamos „Circle K“ degalinėse visoje Lietuvoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.0909

KET dviračių takais leidžia važiuoti tik dviratininkams, bet realybė graudi: kasdien – dešimtys susidūrimų (3)

Kelionėms ir aktyviam laisvalaikiui lietuviai vis dažniau renkasi dviračius, o besiplečiant...

Ištyrė, kurie automobiliai į avarijas patenka dažniausiai, – karūna teko visai ne BMW (68)

Viena svarbiausių užduočių perkant naudotą automobilį yra nustatyti, ar jis kada nors dalyvavo...

Perspėja apie tai, ką automobiliui gali reikšti liūtis: vienam vairuotojui draudikai išmokėjo net 23 tūkst. eurų (11)

Liepos pradžioje Vilnių skandinęs lietus privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją....

30 laipsnių lauke, vilkiko kabinoje – ir 50: kaip vėsintis tolimųjų reisų vairuotojams?

Lietuvą ir dalį Europos alinantys karščiai neretai virsta rimtais išbandymais daugybei žmonių....

Po galingų potvynių Europoje perspėja, kaip atpažinti, ar bandote nusipirkti ne skendusį automobilį (25)

Europą nusiaubus galingiems potvyniams, ne vieno miesto gatvės atsidūrė po vandeniu. Ekspertai...

Top naujienos

Vilniaus bažnyčioje – siaubingi išpuoliai: prie altoriaus – dar neregėtos orgijos (331)

Vilniaus centre esančioje Dievo Gailestingumo Šventovėje – siaubingi išpuoliai: jau daugiau...

Verslui Vyriausybės užmojai netikėti: kodėl bus galima į parduotuvę, bet ne į lauko kavinę ar sporto klubą (420)

Šalies verslo atstovai sutrikę – Vyriausybės siūlymai griežtinti pandemijos valdymą juos...

Per praėjusią parą į Lietuvą neįleistas 321 neteisėtas migrantas

Per pastarąją parą buvo prie Lietuvos sienos buvo apgręžtas 321 migrantas, sulaikyta 19 į...

Atrankos dugne atsidūrusi ir apie stebuklą prabilusi Palšytė: prieš 2 savaites dar abejojau, ar pavyks taip šokti specialiai Delfi iš Tokijo (112)

Nuo rudenio neviešinta kojos operacija ir pusės metų pasiruošimo stebuklas leido 29 metų Airinei...

Justina Maciūnaitė | D+

NT ekspertai jau dabar gali pasakyti, kokių kainų rinkoje ir kokių būstų galite tikėtis

NT ekspertai sutaria, kad pandemija pakeitė gyventojų įpročius ir požiūrį į būstą. NT...

Po pertraukos užsikūrusi JAV nepaliko vilčių australams ir žengė į žaidynių finalą penktą kartą australai kovos dėl bronzos (21)

Ketvirtadienį ryte Tokijo žaidynių pirmame pusfinalyje JAV rinktinė turėjo bėdų pirmoje...

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas. Vasarą lietuviai pinigines atvėrė plačiau: kur ir kam išleidžiama daugiausiai

Ekspertai teigia, kad žmonės atostogoms šiemet pinigines atvėrė plačiau, tad kur lietuviai...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Top 15. Valymo paslaugas teikiančiose įmonėse – nuo svaiginančių iki vos skurdo ribą perlipančių algų (1)

Naujausiame portalo Delfi reitinge išvysite, kokius gi atlyginimus gauna valymo paslaugas...

Didžiųjų įmonių planai dėl grįžimo į biurus JAV: siaučiant virusui viskas keičiasi (12)

COVID-19 atvejų augimas paskatino JAV darbdavius stabdyti grįžimo į biurus planus ir įvesti...

Policija pradėjo tyrimą dėl grasinimo įvykdyti teroristinį nusikaltimą 12-koje objektų (50)

Lietuvos policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl grasinimo įvykdyti teroristinį nusikaltimą...