aA
Mitas, kad aukščiau sėdintys vairuotojai mato daugiau ir geriau, itin gajus. Dėl to ne ne tik lengvųjų automobilių vairuotojai, bet ir pėstieji ar dviratininkai nevengia manevruoti prie pat sunkiasvorio automobilio, važiuoti jo šone ar priekyje. Ir ne vienas pašiurptų sužinojęs, kad iš tiesų vilkiko vairuotojas nė neįsivaizduoja, kad jie yra šalia – užtektų vieno judesio ir susidūrimas galėtų pasibaigti mirtimis.
Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

Tokią žinią ketvirtadienio rytą paskelbė akcijos „Būk saugus kelyje“ iniciatoriai. Akcija skirta vilkikų ir neapsaugotų eismo dalyvių saugumo didinimui. Organizatoriai pabrėžia, kad tokia akcija siekiama padidinti visuomenės supratimą apie vilkikus, jų dydį ir aukštį, jų vairuotojų matymo lauką ir t.t.

Kaip aiškino Skirmantas Mačiukas, akcijos partnerio „Circle K Lietuva“ vadovas, daugeliui atrodo, kad jeigu jau vilkikas turi didelius veidrodžius, jo vairuotojas mato geriau. Deja, anot jo, realybė kitokia – net ir šeši veidrodžiai neleidžia panaikinti milžiniškų aklųjų zonų.

„Buvau tikrai nustebęs, kai pamačiau, kiek daug vairuotojas turi nematomų zonų“, – prisipažino jis.

Akcijos iniciatoriai pademonstravo, kiek daug vilkikų vairuotojai turi nematomų zonų. Pavyzdžiui, erdvė ne tik už vilkiko priekabos, bet ir prie pat kabinos priekio sunkiasvorio vairuotojui yra nematomos. Nemato jis ir tų, kurie atsiduria kiek tolėliau nuo kabinos, prie priekabos šono. Ši erdvė šoninio vaizdo veidrodžiuose taip pat lieka nematoma.

Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

Kur būti pavojingiausia?

Švedijos sunkvežimių gamintojo „Volvo Trucks“ avarijų grupės tyrimų duomenimis, didžiausią pavojų neapsaugotiems eismo dalyviams kelianti zona yra dešinioji sunkiasvorės transporto priemonės pusė, kuriose įvyksta apie 36 proc. eismo įvykių.

Čia dažniausiai neįvertinama į dešinę lėtai sukančio vilkiko greitis arba judėjimo kryptis. Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkės Lauros Salokaitės tai nestebina, nes eismui vykstant dešiniąja kelio puse joje yra šaligatviai su į važiuojamąją kelio dalį judančiais pėsčiaisiais ir dviratininkais. Be to, manevrai į dešinę pusę sukuria situacijas, kai vilkikai išvažiuoja iš savo eismo juostos ar gali pavojingu atstumu priartėti prie šaligatvio ar perėjos krašto.

Vilkiko priekis taip pat yra pavojinga zona, čia fiksuojama apie 33 proc. eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, dviratininkai ar mopedų vairuotojai.

„Iš tiesų regos laukas priekyje yra geresnis dėl transporto priemonės aukščio, tačiau jei pėsčiasis ar dviratininkas stovi labai arti kapoto, jų vilkiko vairuotojas tikrai gali nepastebėti. Kartu vilkiko priekis yra ta vieta, kur galima paprasčiausiai pamojuoti vairuotojui ir jam linktelėjus įsitikinti, kad jis tikrai jus mato. Sudėtingiau, jei pėstieji ar dviratininkai yra netoli vilkiko šono, bet ir čia galima pritaikyti paprastą taisyklę – jei šoniniame veidrodyje gerai matote vairuotoją, tikėtina, kad jis jus irgi mato. Tačiau jei vairuotojo šoniniame veidrodyje nematote, greičiausiai esate aklojoje vilkiko zonoje“, – atkreipia dėmesį Darius Visakavičius, „Girteka Logistics“ vairuotojų akademijos lektorius.

Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

Stoja taip pat lėčiau

Dėl didelių gabaritų ir priekabose vežamų krovinių svorio vilkikams reikia daugiau erdvės manevravimui, be to, jų stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis nei lengvojo automobilio. Pavyzdžiui, važiuojant 60 kilometrų per valandą greičiu, automobilio stabdymo kelias sieks apie 73 metrus, o vilkiko – apie 83 metrus.

Kuo greitis didesnis, tuo ilgesnis ir stabdymo kelias. 100 kilometrų greičiu važiavęs automobilis sustos už maždaug 157 metrų, o vilkiko su priekaba stabdymo kelias bus beveik 185 metrų, todėl netikėtai kliūtį pamatęs vilkiko vairuotojas net ir labai stengdamasis negalės greitai sustabdyti transporto priemonės.

Šiemet sausį-birželį Lietuvoje užfiksuota beveik 1,3 tūkst. eismo įvykių, kuriuose sužeista beveik 1,5 tūkst. žmonių. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, daugiausiai, arba 33 proc. įvykių, kuriuose žuvo žmonės, sukėlė saugaus važiavimo greičio nepasirinkę arba jį viršiję vairuotojai. Tačiau antroje vietoje (24 proc.) atsidūrė kelių eismo taisykles ignoravę ir skaudžius eismo įvykius sukėlę pėstieji.

Parodė, kiek iš tiesų kelio mato vilkikų vairuotojai – to nežinodami daugelis rizikuoja
© Organizatoriai

„Pėstieji yra visaverčiai eismo dalyviai, turintys ne tik teises, bet ir pareigas. Deja, dar trūksta savitarpio supratimo ir pagarbos tarp eismo dalyvių, realaus suvokimo, ar jie iš viso yra matomi transporto priemonių vairuotojams ir kaip elgtis, kad skaudžių nelaimių būtų išvengta. Tikimės, kad ši eismo saugumo iniciatyva prisidės prie saugumo kelyje padidinimo“, – teigia L. Salokaitė.

Specialiai šiai akcijai išleista 30 tūkst. mokomųjų knygelių vaikams, kuriomis siekiama supažindinti, ką svarbiausio vaikai turi pastebėti, kaip elgtis ir kaip išlikti matomiems bei saugiems šalia tokių didelių transporto priemonių kaip vilkikai. Mokomosios užduočių knygelės bus dalinamos „Circle K“ degalinėse visoje Lietuvoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.0909

KET dviračių takais leidžia važiuoti tik dviratininkams, bet realybė graudi: kasdien – dešimtys susidūrimų (3)

Kelionėms ir aktyviam laisvalaikiui lietuviai vis dažniau renkasi dviračius, o besiplečiant...

Ištyrė, kurie automobiliai į avarijas patenka dažniausiai, – karūna teko visai ne BMW (62)

Viena svarbiausių užduočių perkant naudotą automobilį yra nustatyti, ar jis kada nors dalyvavo...

Perspėja apie tai, ką automobiliui gali reikšti liūtis: vienam vairuotojui draudikai išmokėjo net 23 tūkst. eurų (11)

Liepos pradžioje Vilnių skandinęs lietus privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją....

30 laipsnių lauke, vilkiko kabinoje – ir 50: kaip vėsintis tolimųjų reisų vairuotojams?

Lietuvą ir dalį Europos alinantys karščiai neretai virsta rimtais išbandymais daugybei žmonių....

Po galingų potvynių Europoje perspėja, kaip atpažinti, ar bandote nusipirkti ne skendusį automobilį (25)

Europą nusiaubus galingiems potvyniams, ne vieno miesto gatvės atsidūrė po vandeniu. Ekspertai...

Top naujienos

Tarp neteisėtų migrantų plinta COVID-19 ir kitos ligos: pasienio savivaldybės neviltyje (6)

Lietuvos sieną neteisėtai kirtę migrantai į mūsų šalį atneša ir kai kurias infekcijas, tarp...

Lietuvos bankas gina siūlymą labiau apmokestinti vidurinę klasę: trumpalaikis skausmas virs didesne nauda (226)

Lietuvos bankui siūlant neapmokestinamąjį pajamų dydį sulyginti su minimalia mėnesine alga, o jo...

Nauji ribojimai įvedami dviem etapais: su pasu nebereikės ir kaukių (1262)

Vyriausybė duoda daugiau nei mėnesį pasiskiepyti nuo koronaviruso, o nuo rugsėjo 13 dienos...

Šimonytė režimo žinią apie irakietį vadina melu: kas vyksta Baltarusijoje – jos pačios reikalas (416)

Premjerė Ingrida Šimonytė teigia Baltarusijos pranešimą apie neva netoli valstybių pasienio...

SAM leido pirmai ir antrai skiepo nuo koronaviruso dozei naudoti skirtingas vakcinas (77)

Sveikatos apsaugos ministerija leido pirmai ir antrai skiepo nuo koronaviruso dozei naudoti...

Rūdninkų poligone – nepatenkintų sąlygomis migrantų minia: VST vadas neslėpė, kad jie ir vienas kitam grasina kraujo kerštu (654)

Viešojo saugumo tarnybos (VST) Rūdninkų poligone apgyvendinta 800 neteisėtai sieną kirtusių...

Alytaus meras Cesiulis pratrūko: daugiau nelegalų priimti neketiname (7)

Migrantų krizė tęsiasi, valdžia imasi prie sienos griežtesnių veiksmų, bet savivaldybės...

Norvegijos valdžia stoja į kovą su influenceriais: nepaisantiems reikalavimo gresia net laisvės atėmimas (21)

Garsūs Norvergijos influenceriai netrukus sulauks itin griežtų apribojimų socialiniuose...

Tragiška avarija prie Birštono: susidūrė „Opel“ ir tarpmiestinis autobusas – žuvo žmogus (20)

Trečiadienį, apie 15 val., Birštono sav., kelyje Prienai-Jieznas, įvyko tragiška avarija .

Saitamos arenoje – dvigubas Ispanijos krepšinio nusivylimas ir dovanėlė šeimininkų gerbėjams

Moterų olimpinio krepšinio turnyro ketvirtfinaliuose Tokijuje dramos buvo kur kas daugiau nei diena...