Elektros sistemos gedimai, eismo įvykiai, išsikrovęs akumuliatorius ir variklio sistemos bei pakabos bėdos – tokios penkios pagrindinės priežastys, dėl kurių vairuotojams dažniausiai teko kviesti pagalbą kelyje šių metų pirmą ketvirtį.
© Shutterstock nuotr.

Draudimo bendrovės „Lietuvos draudimo“ pagalbos kelyje tarnybos duomenimis, daugiau kaip 80 proc. pagalbos iškvietimų buvo dėl gedimų, pasibaigusio kuro, avarinio durelių atrakinimo. Eismo įvykiai sudarė apie 18 proc. visų iškvietimų. Trimis atvejais iš keturių automobilius prireikė transportuoti iki dirbtuvių.

„Nemažai rūpesčių kelia elektros sistemos – kuo naujesni automobiliai, tuo daugiau juose įvairios elektronikos. Šiai sustreikavus, sistema neretai iškart dėl saugumo blokuoja variklio darbą ir tenka tvarkyti problemą servise. Senesniuose automobiliuose bėdų sukelia susidėvėjusi elektros instaliacija, netvarkingi laidai“, – sako „Lietuvos draudimo“ pagalbos kelyje tarnybos „Euro Asista“ atstovas Tomas Kliučinskas. Elektros sistemos gedimai sudaro apie penktadalį techninės pagalbos iškvietimų.

Antra pagal dažnumą iškvietimų priežastis – eismo įvykis. Kartais klientai paskambina tik pasikonsultuoti dėl eismo įvykio deklaracijos pildymo, tačiau dažniausiai – kai prireikia transportuoti automobilį iš įvykio vietos. Statistiškai, transportavimas yra dažniausiai suteikiama pagalbos kelyje paslauga ne tik eismo įvykių, bet ir kitų gedimų atvejais.

Gana nedaug situacijų, kai profesionalią pagalbą įmanoma suteikti vietoje arba telefonu – 77 proc. atvejų klientų automobilius tenka gabenti iki serviso. Mūsų tarnybos duomenimis, vidutiniškai šių metų pirmą ketvirtį vienas iškvietimas vairuotojams būtų kainavęs apie 87 eurus, jeigu jie neturėtų pagalbą kelyje suteikiančio draudimo“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų skyriaus vadovas Artūras Juodeikis.

Nemažai bėdų vairuotojams pridaro ir variklio sistemos – jų gedimai trečia populiariausia priežastis, sudaranti apie 12 proc. visų iškvietimų.

„Paprastesnius gedimus vairuotojai gali susitvarkyti patys ar padedami aplinkinių vairuotojų. Tačiau dauguma gedimų vietoje nesutvarkomi: elektros gedimai, greičių dėžės problemos, sankabos, generatoriaus, pakabos bėdos. Tokiais atvejais gabename automobilį specialiu vilkiku į remonto dirbtuves. Lyno niekada nenaudojame – bėdos ištiktas vairuotojas nebūtinai turi patirties valdyti velkamą automobilį, o juk velkant dažnai neveikia jo vairo stiprintuvas, todėl sudėtinga įvažiuoti į posūkius, reikia stebėti, kad būtų įtemptas lynas. Todėl mes visada transportuojame pakraudami automobilį ant specialios priekabos“, – aiškina T.Kliučinskas.

Kas dešimtas kreipėsi dėl pradurtos padangos

Anot T. Kliučinsko, kas dešimtas skambutis į pagalbos kelyje tarnybos skambučių centrą būna dėl pradurtos padangos. „Šią bėdą lengvai galime sutvarkyti kelyje, vis dėlto net ir tokiu nesudėtingu atveju neretai tenka transportuoti automobilį iki serviso. Priežastis paprasta – labai dažnai vairuotojai neturi, nesivežioja arba pamiršta gražinti į vietą laikinai išimtą atsarginę padangą. Kartais jos tiesiog nėra automobilio komplektacijoje, o kartais padanga yra – bet jau seniai sutrūnijusi ir iš jos jokios naudos“, – sako T. Kliučinskas.

Pasak jo, tam tikrais atvejais pradūrus padangą pakanka ir konsultacijos telefonu. „Dalis vairuotojų turi padangas, kurias pradūrus dar galima važiuoti nustatytą atstumą laikantis tam tikrų greičio apribojimų, vadinamąsias „run-flat“ – išsiaiškinus tai telefonu, pakonsultuojame, kaip saugiai nuvažiuoti iki serviso“.

Tradiciškai, žiemos sezoną daug iškvietimų dėl išsikrovusių akumuliatorių – dėl to skambino kas dešimtas bėdos ištiktas vairuotojas. Jeigu jau teko keliskart akumuliatorių „gaivinti“, specialistai pataria jį pilnai įkrauti arba pakeisti nauju. Apie 7 proc. iškvietimų pirmą ketvirtį buvo dėl problemų su degalais: sugedus degalų siurbliui, tiesiog pamiršus laiku papildyti degalų baką arba įsipylus ne tos rūšies degalų.

„Dažniausiai, netinkamų degalų įsipilama pasiskolinus automobilį arba jį pakeitus – pavyzdžiui, anksčiau pildavosi dyzelino, o dabar turėjo piltis benzino, bet automatiškai įsipylė įprastų degalų. Jei taip nutiko – labai svarbu neužvesti variklio, kad degalai nepatektų į sistemą, o kviesti pagalbą ir transportuoti automobilį iki serviso, kur degalų sistemą išvalys ir nuostoliai nebus tokie dideli, kaip jau užvedus variklį su netinkamais degalais“, – pataria „Lietuvos draudimo“ pagalbos kelyje tarnybos atstovas.

Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ pagalbos kelyje tarnybos šių metų pirmo ketvirčio iškvietimų duomenys, telefonu dažniausiai suteikiamos konsultacijos, kai vairuotojai sunerimsta dėl užsidegusių lempučių prietaisų skydelyje, nežino, kaip užpildyti eismo įvykio deklaraciją, nesugeba atsiblokuoti vairo.

„Užsidegus geltonai lemputei prietaisų skydelyje, važiuoti galima – bet ji įspėja, jog reikėtų apsilankyti servise, greičiausiai, jau metas keisti kažkurią susidėvėjusią detalę. Užsidegus raudonai lemputei, važiuoti toliau negalima. Telefonu pakonsultuojame ir kaip atblokuoti užsiblokavusį vairą. Regis, tai yra paprasti dalykai, tačiau negavus profesionalios konsultacijos sukelia daug streso“, – sako „Lietuvos draudimo“ pagalbos kelyje tarnybos „Euro Asista“ atstovas T. Kliučinskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūlo automobilio žiemą nelaikyti garaže (73)

Korozija – lyg plintanti mirtina liga, kuri pavojinga kiekvienam automobiliui. Jei norite nuo...

Popiežius ragina kelių policiją kovoti su pažeidėjais, bet būti gailestingą (1)

Popiežius Pranciškus pirmadienį paragino kelių policiją būti gailestingą sustabdžius eismo...

Toks elgesys važiuojant gatvėmis kainuos brangiai (47)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė skaitytojų siųstas laiškas su nuotrauka,...

Nauji vairuotojų įpročiai: sužinokite, kas pakeitė tempimo virves (4)

Rudenį kasmet daugėja atvejų, kuomet dėl kelyje sugedusių automobilių vairuotojams tenka...

Kas skiria debiutantą ir gerą vairuotoją (3)

Tam, kad vairuotojas bet kokiomis sąlygomis galėtų visiškai kontroliuoti savo transporto...

Top naujienos

Skvernelis nesirengia stoti į Karbauskio partiją (232)

„Valstiečių“ į premjerus deleguotas Seimo narys Saulius Skvernelis nėra jį į politikos...

Šokiruojančioje nuotraukoje – skaudi vilniečio pamoka: norėjo pasigražinti, o liko randuotas (49)

Vidutinio amžiaus vyras nusprendė imtis pokyčių. Panaršęs internete ir sužinojęs apie kitų...

Vytautas Kasiulevičius traukiasi iš Lietuvos medikų sąjūdžio lyderių papildyta 22.53 (129)

Naujai susikūrusio Lietuvos medikų sąjūdžio vienas iš lyderių Vytautas Kasiulevičius...

Perkūnkiemio bendruomenė savo gyvenimą rodo filme (137)

Tankiausia Vilniuje užstatyto Perkūnkiemio rajono bendruomenė ne tik kovoja už savo teises ir...

Palydovo darytos nuotraukos rodo agresyvius Kim Jong Uno planus (95)

Palydovo darytos nuotraukos rodo agresyvų Šiaurės Korėjos lyderio Kim Jong Uno siekį pasistatyti...

Neramumai Ukrainoje: Porošenko sušaukė neeilinį posėdį dėl Rusijos veiksmų ir padėties Luhansko srityje (5)

Dėl padėties pablogėjimo Luhansko srityje, Ukrainos prezidentas Petro Porošenko sušaukė...

Gavusi sąskaitą nustebo – restoranas įtraukė dar nematytą mokestį (462)

Restorane gautoje sąskaitoje – 20 –ties centų mokestis. Tiek už vandens buteliukus buvo...

Kuzminskui susitarti su Los Andželo „Lakers“ nepavyko (36)

Mindaugui Kuzminskui susitarti su Los Andželo „Lakers“ ekipa nepavyko – pranešama, jog...

Ką daryti, kad augintiniai nesugadintų Kalėdų: gelbsti tik išradingumas (1)

Kalėdų laikotarpiu gyvūnai tarsi pameta galvas. Jiems smagu stebėti, kokiais žaisliukais...

Randa retas: ar tarp zebrų matote barsuką? (13)

Įvairūs galvosūkiai vis dažniau priverčia internautus gerai pasukti galvas bandant surasti kokį...