„Lietuviai, turbūt, nuo seno mėgo automobilius, todėl ir dabar situacija yra būtent tokia. Tai žmonėms, kaip atsarginė priemonė, jei kada reikėtų kur nors nuvykti – kad būtų galimybė tai padaryti“, – sakė doc. S. Pukalskas.

Mokslininkas teigė, kad apskaičiuoti, kada automobilį turėti apsimoka, jei jis naudojamas asmeninėms reikmėms, o ne komercinei veiklai, – sunku.

„Kai automobilis naudojamas nuvažiuoti nuo darbo į namus ar kažkur į parduotuvę, tai jis jokios naudos neneša, iš esmės yra nuotolis, todėl paskaičiuoti, kada jis atsiperka – tiesiog neįmanoma“, – aiškino mokslininkas.

Paklaustas, ar mažai nuvažiuojamų kilometrų nekenkia pačiam automobiliui, mat servisų meistrai dažnai akcentuoja, kad stovintis automobilis taip pat gali sugesti greičiau, doc. S. Pukalskas teigė, kad tokios įžvalgos labiau aktualios senesniems automobiliams, kuriems aplinkos poveikis turi daugiau įtakos.

„Tai labiau būdinga kokiam senesniam automobiliui, kuris dėl besikaupiančios drėgmės gali pradėti rūdyti. Bet vėlgi, labai svarbu, kokios yra automobilio laikymo sąlygos, ar jis stovi drėgnam garaže, ar kokioj atvirtoj patalpoj, kur jis nuolat vėdinasi“, – sakė doc. S. Pukalskas.

Statistika iškalbinga ir atsižvelgiant į automobilių amžių, mat Lietuvoje jų ne tik daugiausia, bet automobilių parkas yra ir seniausias, o štai Estijoje, automobilius iki 6 metų turi 40 proc. gyventojų. Lietuvoje tokius automobilius turi tik 18 proc. gyventojų.

Mokslininkas teigė, kad tokia statistika gali būti susijusi su tuo, jog ir pragyvenimo lygis Estijoje yra šiek tiek geresnis. Tiesa, S. Pukalskas atkreipia dėmesį, kad jei tas pats automobilis eksploatuojamas ilgą taiką, tai galbūt ir nėra blogai, kadangi keičiant automobilį ir utilizuojant seną, taip pat sukuriama tarša.

„Visų pirma, nė vieno automobilio neįmanoma utilizuoti 100 proc., antra – utilizavimui reikalinga energija, todėl ilgiau eksploatuojamas automobilis mažiau prisideda prie taršos“, – įžvalgomis dalijosi mokslininkas.

Doc. S. Pukalskas sutiko, kad tai, jog Lietuvoje, kaip ir Latvijoje, yra daug senų automobilių, ateityje gali tapti problema, o šalys gali patapti ir savotiškais automobilių utilizavimo centrais, mat ir dabar automobilių laužynų – apstu. Tiesa, jis kartu ir ramino, kad vis dar išlieka ir tokių automobilių išvežimo iš šalies tikimybė, mat juos vis dar gali nupirkti vairuotojai iš kitų, žemesnį pragyvenimo lygį turinčių šalių.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau.