aA
Šilti ir sausi orai ne vienam vairuotojui tampa Kelių eismo taisyklių pažeidimo priežastimi. Būtent esant geroms oro sąlygoms, vairuotojai dažniau nepaiso kelio ženklų ir ženklinimo: viršija leistiną greitį, kerta ištisinę liniją ir atlieka lenkimo manevrus tai daryti nepritaikytose vietose. Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad būtent horizontalusis kelio ženklinimas, o ypač ištisinė kelio ženklinimo linija įspėja apie itin rimtus pavojus, todėl ją kirsti yra draudžiama.
Ištisinė linija
Ištisinė linija
© Shutterstock

Visų pirma, vairuotojai turėtų prisiminti, kad atlikdami lenkimo manevrą, jie privalo įvertinti, ar išvažiavę į priešpriešinę eismo juostą, jie galės į savo pusę sugrįžti nekirsdami ištisinės linijos. Mat neretai, net ir matydami, kad tarpai tarp punktyrų tampa mažesni ir tuoj prasidės ištisinė linija, sėdintys prie vairo nevengia išvažiuoti į priešingos judėjimo krypties juostą, o tokie veiksmai kai kuriais atvejais baigiasi skaudžia nelaime.

Tai, ką matote – ne viskas

Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad nors kai kuriais atvejais atrodo, kad matomumas yra pakankamai geras, ištisinė linija būna nubrėžta ne be priežasties. Mat ypač miškingose vietovėse pagrindiniu keliu važiuojantiems vairuotojams yra sunku pastebėti, kad jų kairėje yra išvažiavimas iš šalutinio kelio. Ir nors apie tai įspėja ir kelio ženklai, neretai bet kokiu atveju kitą transporto priemonę aplenkti norintis vairuotojas to ženklo gali net nepastebėti, išvažiuoti į priešpriešinį eismą bei susidurti su iš šalutinio kelio į dešinę išsukinėjančiu ar tik ką išsukusiu, bet lenkiančiojo nemačiusiu automobiliu.

Specialistai pripažįsta, kad tokie eismo įvykiai, kai automobiliai susiduria kaktomuša, neretai baigiasi itin skaudžiomis pasekmėmis, todėl vos pastebėjus, kad prasidėjo ištisinė linija, į tai nereikėtų numoti ranka.

Kelias
Kelias

Neskubėkite

Nepastebėję kelio ženklų ir nepaisydami kelio ženklinimo, vairuotojai gali patekti ir į itin keblią situaciją, kuri taip pat gali baigtis itin skaudžia nelaime. Kai kuriais atvejais, kai kelias po truputį sukasi į dešinę, vairuotojai pastebėję laisvą priešpriešinę eismo juostą, nepaisydami ištisinės linijos pradeda lenkimo manevrą, o iškart po to pamato, kad priekyje – saugumo salelė, dėl kurios, sugrįžti į savo eismo juostą tampa neįmanoma. Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad neretai tokie įvykiai įvyksta, kai lengvųjų automobilių vairuotojai nusprendžia lenkti didesnių gabaritų transporto priemones.

Tiesa, kai kuriais atvejais, jei priešpriešinėje eismo juostoje kitų automobilių nebūna, vairuotojai sugeba sustabdyti transporto priemonę ir saugiai sugrįžti į savo eismo juostą. Vis tik tais atvejais, kai lenkimui pasilikta kelio atkarpa buvo trumpa, o vairuotojas tikėjosi suspėti iki kol priartės priešpriešais atvažiuojantis automobilis, išvengti eismo įvykio gali būti kone neįmanoma.

Kelias
Kelias
© Shutterstock

Pagalvokite apie kitus

Ištisinės linijos negalima kirsti ne tik norint aplenkti kitą automobilį, tačiau ir prireikus sustoti. Jei įmanoma, reikėtų pavažiuoti toliau arba visai nusukti nuo pagrindinio kelio. Vairuotojai dažnai neįvertina, kad tokiose vietose kiti eismo dalyviai sustojusio automobilio gali nepastebėti dėl kalvos ar kelio linkio, o tada, kai kliūtį pamatys, bus priversti staigiai stabdyti ar išvažiuoti į priešpriešinę eismo juostą, kur gali neišvengti susidūrimo.

Itin svarbu, kad tiek važiuojant, tiek stovint, vairuotojai paisytų horizontaliojo kelio ženklinimo, mat nors to vairuotojai gali nematyti, ištisinė linija visada praneša, kad net ir tiesiame kelyje gali tykoti pavojus.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Top naujienos

Į „įmonės zombio“ spąstus patekęs raseiniškis algos neatgauna dvejus metus: direktorius Ačas tvirtina pats esąs įkaitas (8)

Veiklos nevykdančios, turto neturinčios įmonės gali tapti tikru galvos skausmu buvusiems jų...

Gydytojas pažėrė naudingų patarimų, kaip numalšinti po skiepo atsiradusį šalutinį poveikį (86)

Įsibėgėjant vakcinacijai nuo COVID-19 žmonėms kyla vis daugiau su tuo susijusių klausimų:...

Užkalnis: kvepiu, kaip elitinis muilas (23)

Šią antraštę buvo labai paprasta parašyti. Yra raktažodis apie kvapą, yra raktažodis apie...

Lyg iš filmo „Pagirios Las Vegase“, bet veiksmas – Kauno viešbutyje (89)

Vieno Kauno centre esančio keturių žvaigždučių viešbučio darbuotojai negalėjo patikėti...

Vytautas Jokubauskas | D+

Ekspertai įvardijo laikotarpį, kada Kinija susidurs su didžiuliais iššūkiais: jau greit ji bus itin pavojinga

Virš Taivano zujantys karo lėktuvai, Pietų Kinijos jūroje kylančios dirbtinės salos ir...

Internete atsiras dar daugiau ribojimų: štai kas bus laikoma teroristiniu turiniu (156)

Europos Parlamentas vis daugiau dėmesio skiria interneto švarai bei kovai su jame vykdomais ar...

Prieš liepą įsigaliosiantį draudimą – likučių išpardavimas dalyje parduotuvių (148)

Nuo liepos 3 dienos parduotuvėse Lietuvoje nebebus galima įsigyti daugelio vienkartinių plastiko...

Mokyklose nuo rudens lauks naujovės: daugiau matematikos pamokų, fizinio ugdymo ir kai kuriems - papildomas laisvadienis (31)

Vilniaus Maironio progimnazijoje matematikos žinių moksleiviai semiasi keturis kartus per...

ES sumokėjo užstatą, kad būtų paleistas Sakartvelo opozicijos lyderis Melija (50)

Europos Sąjunga šeštadienį pranešė sumokėjusi užstatą, kad būtų paleistas suimtas...

ES susitarė įsigyti iki 1,8 mlrd. „BioNTech/Pfizer" vakcinos dozių (123)

Europos Sąjunga sudarė susitarimą su farmacijos bendrovėmis „BioNTech“ ir „Pfizer“ dėl...