Automobilio pirkimas – jaudinantis įvykis kiekvienam vairuotojui, ypač jei mašina naujutėlaitė ir perkama tiesiai iš automobilių salono. Tačiau aiškėja, kad net ir ten gali būti pardavinėjamos katės maiše. LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pateikia neįtikėtiną istoriją, kaip ir naujų automobilių salone įmanoma nusipirkti perdažytą ir remontuotą transporto priemonę.
Automobiliai
© DELFI / Domantas Pipas

„Rinkis geriausią tarp geriausių!“, „Sėsk ir vairuok!“ – tokie skambūs vienos automobilių atstovybės reklamos šūkiai karčiai atsirūgo jais patikėjusiam Tadeušui Stašinskiui. Nors nauji ir blizgantys automobiliai iš tiesų atrodo lyg saldainiai, faktas, kad išsirinkti geriausią tarp geriausių laidos herojui taip ir nepavyko.

T. Stašinskis keletą metų dirba taksi ir kasdien į darbą išvažiuoja „Opel“ automobiliu. Tai – mėgstamiausia vyriškio markė. Nenuostabu, jog pribrendus poreikiui įsigyti naują transporto priemonę, net nekilo minties rinktis kitą. Šių metų gamybos tamsiai žalia „Opel Zafira“ tiesiai iš salono – tokia buvo T. Stašinskio svajonė.

„Iš pirmo žvilgsnio mašina atrodė kaip mašina. Nauja yra nauja. Neapžiūrinėjau, nes tai – naujas produktas“, – pasakoja vyriškis.

Po poros dienų T. Stašinskis su draugu naują pirkinį apžiūrėjo nuodugniau. Ir liko nemaloniai nustebinti. „Buvo labai pažeista stogo apdaila. Ten buvo poliruota mašina, visur buvo tas baltas polirolis, neištrintas. Buvo matyti, kad mašina buvo poliruota ir perdažyta. Nereikėjo jokių ekspertų, mačiau plika akimi“, – pasakoja T. Stašinskis.

„Opel“ įgaliotas atstovas nekomentavo

Kas nutiko naujam automobiliui ir kodėl tokios būklės jis buvo atiduotas klientui? Miglotas atsakymas pirkėjui iš įgalioto „Opel“ atstovo atskriejo tik po keleto dienų: neva transporto priemonė buvo patekusi į krušą.

Klausimų sukėlė ir negrabus remontas. Net jei automobilis ir būtų pakliuvęs į krušą, T. Stašinskio nuomone, remontuotas jis būtų buvęs kitaip.

„Akivaizdžiai matėsi, kad stogas ir sparnas perdažytas, „kapotas“. Visas dešinės pusės šonas perdažytas. Kaip aš suprantu, po krušos tik stogas turi nukentėti?“ – klausia vyras.

Negana to, T. Stašinskis tikina išsiaiškinęs, kad jokios krušos toje Europos dalyje, kurioje pabuvojo jo svajonių automobilis, net nebuvo. Kuo toliau, tuo labiau ši nemaloni istorija darėsi klampesnė. Mintyse perkratęs visus automobilio perdavimo dienos įvykius, T. Stašinskis prisimena ir dabar jau įtarimų sukėlusią vadybininko pastabą neplauti automobilio šepečiais esą dėl šviežių dažų.

LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ atsakymų paprašė paties pardavėjo. Deja, skelbti pokalbio telefonu dėl šios istorijos aplinkybių „Opel“ įgalioto atstovo „Žaibo ratas“ darbuotojas griežtai nesutiko.

Tuo metu Autoverslininkų asociacijos vadovas Rokas Knyva tikina, kad, priklausomai nuo sutarties sąlygų, prekybos agentas gali ir nežinoti, kas vyksta gabenant automobilį. Esą dažniausiai už transporto priemonės būklę transportuojant atsako gamintojas arba importuotojas.

„Pagal sąlygas yra aiškiai nurodyta: jei nuo autovežio „nukrovė“ jūsų kieme, nuo tada jūs perimate automobilį ir viską sužinote. Perėmimo metu, savaime suprantama, yra tokios procedūros kaip patikra, išorinės būklės [įvertinimas], dokumentų atitikimas ir t.t. Jei pastebite kažkokius neatitikimus, natūralu, kad vėliau aiškinatės, kodėl taip atsitiko, kad gavote ne tokį daiktą, koks buvo užsakytas“, – paaiškino R. Knyva.

Šiuo atveju, net jei pardavėjas atsakomybę už automobilį prisiėmė tik nuo savo slenksčio, ar gali būti, kad savo srities profesionalai nepastebėtų tokių akivaizdžių trūkumų?

„Abejoju, kad akivaizdūs dalykai gali būti pražiopsomi. Bet praktika rodo, kad praslydo toks variantas. Nežinau, išimtinis, išskirtinis, netikėtas atvejis...“ – svarstė R. Knyva.

Tai kas ir kur spėjo taip aplopyti 23 tūkst. eurų kainavusį naują automobilį?

„Jei taip darytų transporto kompanija, būtų savivaliavimas. Jei tai daroma su siuntėjo žinia, tada yra aiškus mechanizmas, kaip sprendžiami nedidelių pažeidimų atvejai“, – pridūrė R. Knyva.

Bet pažvelkime į šią situaciją teisininko akimis. Patyrusio advokato Arno Paliukėno nuomone, sunkiai tikėtina, kad pardavėjas, ypač vėluojant pristatyti automobilį, apie tai, kas vyksta su transporto priemone, nežino nieko.

„Netikiu, kad atstovybė nežinojo. Aš įsivaizduoju struktūrą, kaip jie gauna tuos automobilius. Jei taip ir yra [kad nežinojo], galima daryti prielaidą, kad tai – visiškai nenormalus verslininkų bendravimas tarpusavyje. Tai ta atstovybė Lietuvoje galimai pakišama“, – kalbėjo A. Paliukėnas.

Pasak advokato, už tokį incidentą įstatymų nustatyta tvarka turėtų atsakyti būtent Lietuvos atstovybė, ne užsienio partneriai.

Kas jai grėstų, jei su klientu nepavyktų susitarti draugiškai? Ir kaip baigėsi T. Stašinskio istorija? Apie tai žiūrėkite laidos reportaže.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo registratorių naudotojus: filmuokite, bet socialinius tinklus pamirškite (150)

Šiemet gegužę Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR),...

Kauniečiai suirzo: laukė saugesnės stotelės, bet naujoji pasiekiama krūmynais arba keliu be kelkraščio (50)

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą...

Imasi saugumo autobusuose: vairuotojai keleiviams primins, kad prisisegtų saugos diržus (7)

Keleivius vežančios įmonės, autobusų stotys bei Lietuvos transporto saugos administracija...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (162)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Top naujienos

Juščenka: taika pasiekiama tik dviem keliais – pergale arba pralaimėjimu (126)

Tuoj bus penkeri metai, kai tūkstančiai žmonių Maidane, Ukrainoje, nuvertė tuometinį šalies...

Po savanorio A. Sakalausko žūties Lietuvos spec. tarnybos padarė tai, kas atrodė neįsivaizduojama (303)

1991 m. rugpjūčio 21 d. Vilniuje gindamas šalies parlamentą nuo okupantų kulkos žuvo karys...

Savaitės orai: vasara trauktis atsisako

Po gaivaus trečiadienio į Lietuvą plūstelės gerokai šiltesni orai. Ketvirtadienį termometrai...

Telefonu sutiko išbandyti maisto papildus — netrukus liko skolinga (92)

Bandydami parduoti savo gaminius prekybininkai griebiasi įvairiausių triukų, vienas iš jų —...

Rugsėjis atnešė nemalonių naujienų: tėveliai supažindinti su nauju kainoraščiu (224)

Artėjantis rugsėjis patuštins ne tik tų tėvelių, kurių atžalos jau eina į mokyklą, kišenes....

Ryšių su Rusija turėjusį Trumpo rinkiminės kampanijos vadovą teismas pripažino kaltu (7)

Buvęs Trumpo rinkimų kampanijos vadovas Paulas Manafortas pripažintas kaltu 8-iuose iš 18...

VRK planuoja skelbti mažiau duomenų apie rinkimuose dalyvavusius kandidatus (8)

Vyriausiosios rinkimų komisijos planuose – užverti savo duomenų bazes apie kandidatus. Svarstoma...

Ameriką sukrėtė kraupi šeimos drama (24)

33 metų Kolorado gyventojui Chrisui Wattsui pateikti kaltinimai nužudžius besilaukiančią žmoną...

Broliai atsisveikina su Panevėžiu: įsimylėjome šį miestą (6)

Broliai Kšištofas ir Darjušas Lavrinovičiai netrukus turėtų papildyti „Prienų“ komandą, o...

Neįgaliųjų čempionate lietuvės triumfas džiugina medalių kraitį auksu papildžiusią Airiją (12)

Europos lengvosios atletikos neįgaliųjų čempionate švieslentė fiksavo lietuvės pergalę 1500 m...