aA
Ankstyvą trečiadienio rytą pravėrus socialinės medijos programėlių duris buvau greitai ir aiškiai informuotas apie situaciją Vilniaus mieste – katastrofa, skelbė dalis mano „Facebook“ draugų. Miestas stovi kamščiuose, dėl visko kaltas meras ir „Grinda“. Situacija kaip ir aiški, ar ne? Nebūtinai, nes kita dalis bičiulių rato pasakojo, jog vilniečiai vėl pamiršo kaip vairuoti.
Linas Ramoška
© Rauvis.lt

Kuri auditorija sako tiesą? Mano galva ta, kuri moka vairuoti.

O tokių tikrai nėra labai daug. Taip, mes visi turime vairuotojo pažymėjimus, visi vairuojame jau kurį laiką, tačiau kiek iš mūsų iš tiesų supranta ką daro? Kiek lavina savo vairavimo įgūdžius? Vienetai? Mano bičiulių tarpe šių žmonių daugiau, bet aš dirbu su automobilių sportu, tad natūralu, kad išmokęs lėkti mišku 200 km/val. Greičiu miesto iššūkius įveiksi nesunkiai. Ar to reikia visiems? Galbūt ne, bet judėti ta linkme reikia.

Suvirškinus visą internete pateiktą informaciją, replikas ir skundus, likau tik su viena mintimi – galbūt metas visiems pripažinti, kad vairuoti vis tik nemoka? Aš nekaltinu „Grindos“ ar mero, nes jie nesusiję su žiema ir ne jie padarė avarijas, kurios užkimšo miestą – jas padarė vairuotojai, kurie neįvertino kelio dangos, savo padangų ir vairavimo sąlygų.

Atidžiau peržvelgus incidentų nuotraukas, nesunku suskaičiuoti ir atpažinti priežastis: pusėje nuotraukų matome 20-25 metų senumo prancūziškus modelius, kurių rinkos vertė neperkopia 500 eurų. Ar šie automobiliai apauti 400 eurų vertės naujomis padangomis? Vargu, o turėtų būti. Ar šie vairuotojai prieš žiemos sezoną skyrė laiko ir nukeliavo į slidžių dangų aikštelę atnaujinti savo įgūdžius? Taip pat vargu ir jei seniau tiesiog nebuvo vietų tam atlikti, tai dabar tokios aikštelės veikia šalia visų didmiesčių.

Mintis gana paprasta – bet kokios problemos sprendimas prasideda nuo jos pripažinimo. Ar Jūsų automobilio padangos naujos? Geros? Minkštos? Ar tik atitinka protektoriaus gylį? Ar Jūs reguliariai lavinate savo vairavimo įgūdžius? Kasdienis maršrutas namai-darbas lavina nebent gebėjimą daugiau žvelgti į telefono ekraną ir mažiau į kelią, nes prisimenate maršrutą.

Jei po šių klausimų jaučiatės turėdamas teisingus, bet nedžiuginančius atsakymus, atleisk bičiuli – tau keliuose ne vieta. „Bet juk niekas taip nedaro?!“ – atsakysite. Daro. Ir jie „Facebook’e“ pyksta ne ant mero, o ant žioplių.

O jeigu rimtai – kiek valstybei kainuoja avarijos? Ir kiek kainuotų kartą per, tarkime, dvejus metus priverstine tvarka siųsti visus vairuojančius į uždarus autodromus, kuriuose veikiančios slidžių dangų aikštelės jiems primintų, jog jie nemoka vairuoti? Ir tai atlikti privaloma tvarka, nes kaip matome, didesnė dalis vairuojančių tam prasmės nemato.

Kiek gyvybių sutaupytume, kiek pinigų sutaupytų draudimo bendrovės ir kiek uždirbtų naujų padangų pardavėjai? Mano akimis šis planas pasmerktas sėkmei, tik ar atsiras politinės valios iš tiesų išspręsti eismo saugumo problemas. Ir tą atlikti ne per baudas, bausmes, draudimus, o per tą vienintelę veikiančią priemonę – švietimą.

Pagyvensim, pamatysim.

Autorius yra Lietuvos automobilių sporto bendruomenės atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (31)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (81)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (56)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Žaidėjus išteisinęs ir sirgaliams dėkojęs Jankauskas: tai jau kelia neviltį specialiai iš Ploješčio (19)

Tuščios tribūnos nesukliudė antrąkart rumunams įveikti Lietuvos, šįkart rungtynių scenarijus...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (560)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (8)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (325)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (69)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (154)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (152)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...