Ankstyvą trečiadienio rytą pravėrus socialinės medijos programėlių duris buvau greitai ir aiškiai informuotas apie situaciją Vilniaus mieste – katastrofa, skelbė dalis mano „Facebook“ draugų. Miestas stovi kamščiuose, dėl visko kaltas meras ir „Grinda“. Situacija kaip ir aiški, ar ne? Nebūtinai, nes kita dalis bičiulių rato pasakojo, jog vilniečiai vėl pamiršo kaip vairuoti.
Linas Ramoška
© Rauvis.lt

Kuri auditorija sako tiesą? Mano galva ta, kuri moka vairuoti.

O tokių tikrai nėra labai daug. Taip, mes visi turime vairuotojo pažymėjimus, visi vairuojame jau kurį laiką, tačiau kiek iš mūsų iš tiesų supranta ką daro? Kiek lavina savo vairavimo įgūdžius? Vienetai? Mano bičiulių tarpe šių žmonių daugiau, bet aš dirbu su automobilių sportu, tad natūralu, kad išmokęs lėkti mišku 200 km/val. Greičiu miesto iššūkius įveiksi nesunkiai. Ar to reikia visiems? Galbūt ne, bet judėti ta linkme reikia.

Suvirškinus visą internete pateiktą informaciją, replikas ir skundus, likau tik su viena mintimi – galbūt metas visiems pripažinti, kad vairuoti vis tik nemoka? Aš nekaltinu „Grindos“ ar mero, nes jie nesusiję su žiema ir ne jie padarė avarijas, kurios užkimšo miestą – jas padarė vairuotojai, kurie neįvertino kelio dangos, savo padangų ir vairavimo sąlygų.

Atidžiau peržvelgus incidentų nuotraukas, nesunku suskaičiuoti ir atpažinti priežastis: pusėje nuotraukų matome 20-25 metų senumo prancūziškus modelius, kurių rinkos vertė neperkopia 500 eurų. Ar šie automobiliai apauti 400 eurų vertės naujomis padangomis? Vargu, o turėtų būti. Ar šie vairuotojai prieš žiemos sezoną skyrė laiko ir nukeliavo į slidžių dangų aikštelę atnaujinti savo įgūdžius? Taip pat vargu ir jei seniau tiesiog nebuvo vietų tam atlikti, tai dabar tokios aikštelės veikia šalia visų didmiesčių.

Mintis gana paprasta – bet kokios problemos sprendimas prasideda nuo jos pripažinimo. Ar Jūsų automobilio padangos naujos? Geros? Minkštos? Ar tik atitinka protektoriaus gylį? Ar Jūs reguliariai lavinate savo vairavimo įgūdžius? Kasdienis maršrutas namai-darbas lavina nebent gebėjimą daugiau žvelgti į telefono ekraną ir mažiau į kelią, nes prisimenate maršrutą.

Jei po šių klausimų jaučiatės turėdamas teisingus, bet nedžiuginančius atsakymus, atleisk bičiuli – tau keliuose ne vieta. „Bet juk niekas taip nedaro?!“ – atsakysite. Daro. Ir jie „Facebook’e“ pyksta ne ant mero, o ant žioplių.

O jeigu rimtai – kiek valstybei kainuoja avarijos? Ir kiek kainuotų kartą per, tarkime, dvejus metus priverstine tvarka siųsti visus vairuojančius į uždarus autodromus, kuriuose veikiančios slidžių dangų aikštelės jiems primintų, jog jie nemoka vairuoti? Ir tai atlikti privaloma tvarka, nes kaip matome, didesnė dalis vairuojančių tam prasmės nemato.

Kiek gyvybių sutaupytume, kiek pinigų sutaupytų draudimo bendrovės ir kiek uždirbtų naujų padangų pardavėjai? Mano akimis šis planas pasmerktas sėkmei, tik ar atsiras politinės valios iš tiesų išspręsti eismo saugumo problemas. Ir tą atlikti ne per baudas, bausmes, draudimus, o per tą vienintelę veikiančią priemonę – švietimą.

Pagyvensim, pamatysim.

Autorius yra Lietuvos automobilių sporto bendruomenės atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (38)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (23)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (4)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Kaimynus sukiršino vaizdo stebėjimo kameros (16)

Keturbučio namo kieme įtaisytos vaizdo stebėjimo kameros įplieskė konfliktą tarp kaimynų.

Prezidento rinkimai: trys svarbiausi kandidatai turi priežasčių tylėti (452)

Likus mažiau nei metams iki prezidento rinkimų populiariausiais kandidatais išlieka asmenys, kurie...

Užkalnis: pasveikinkim tuos, kas ne emigrantai (168)

Niekada nelaikiau, ir dabar nelaikau savęs emigrantu todėl, kad emigracija lietuvių kalboje yra...

Ir jaunučiai Europos čempionate liks be medalių – ketvirtfinalyje pralaimėta kroatams (91)

Europos jaunučių iki 16-os metų čempionate Lietuvos rinktinė traiškė varžovus keliasdešimties...

Buvęs KGB karininkas: Rusijoje – didžiulės paranojos ženklai 2,3 mln. rusų – „stop sąrašuose“ (566)

Kremlius vis labiau ir labiau milijonams rusų apsunkina galimybes išvykti į kitas šalis. Ypač...

Rašytojas Edmundas Malūkas dovanojo 7 ha pievos šieną – kuo baigėsi eksperimentas (85)

Šimtų tūkstančių egzempliorių tiražu leidžiamų detektyvų autorius Edmundas Malūkas...

Įrengusi butą jaunai šeimai, dizainerė parodė, kaip reikia trūkumus paversti privalumais

Neretai daugeliui iš mūsų tenka įsigyti butus, kuriuose iš anksto išvedžioti pagrindiniai...

Draugystė su raide, arba kaip mano vaikas išmoko skaityti

Kada vaiką pradėti mokyti skaityti – vienas iš daugelį mamų kamuojančių klausimų. Lietuvių...

„TV Pagalbos“ žvaigždė Rūta Filejeva kartu su bendraminčiais išpildė vaikų svajonę (3)

Nedaugelis žino, kad „TV Pagalbos“ žurnalistė Rūta Filejeva taip pat yra ir labdaros bei...

Prekyba žmonėmis Panevėžyje: mergina buvo išnaudota pornografijai (13)

Apie prekybos žmonėmis problematiką Lietuvoje kalbama jau gana seniai, tačiau naujos prekybos...