aA
Ankstyvą trečiadienio rytą pravėrus socialinės medijos programėlių duris buvau greitai ir aiškiai informuotas apie situaciją Vilniaus mieste – katastrofa, skelbė dalis mano „Facebook“ draugų. Miestas stovi kamščiuose, dėl visko kaltas meras ir „Grinda“. Situacija kaip ir aiški, ar ne? Nebūtinai, nes kita dalis bičiulių rato pasakojo, jog vilniečiai vėl pamiršo kaip vairuoti.
Linas Ramoška
Linas Ramoška
© Rauvis.lt

Kuri auditorija sako tiesą? Mano galva ta, kuri moka vairuoti.

O tokių tikrai nėra labai daug. Taip, mes visi turime vairuotojo pažymėjimus, visi vairuojame jau kurį laiką, tačiau kiek iš mūsų iš tiesų supranta ką daro? Kiek lavina savo vairavimo įgūdžius? Vienetai? Mano bičiulių tarpe šių žmonių daugiau, bet aš dirbu su automobilių sportu, tad natūralu, kad išmokęs lėkti mišku 200 km/val. Greičiu miesto iššūkius įveiksi nesunkiai. Ar to reikia visiems? Galbūt ne, bet judėti ta linkme reikia.

Suvirškinus visą internete pateiktą informaciją, replikas ir skundus, likau tik su viena mintimi – galbūt metas visiems pripažinti, kad vairuoti vis tik nemoka? Aš nekaltinu „Grindos“ ar mero, nes jie nesusiję su žiema ir ne jie padarė avarijas, kurios užkimšo miestą – jas padarė vairuotojai, kurie neįvertino kelio dangos, savo padangų ir vairavimo sąlygų.

Atidžiau peržvelgus incidentų nuotraukas, nesunku suskaičiuoti ir atpažinti priežastis: pusėje nuotraukų matome 20-25 metų senumo prancūziškus modelius, kurių rinkos vertė neperkopia 500 eurų. Ar šie automobiliai apauti 400 eurų vertės naujomis padangomis? Vargu, o turėtų būti. Ar šie vairuotojai prieš žiemos sezoną skyrė laiko ir nukeliavo į slidžių dangų aikštelę atnaujinti savo įgūdžius? Taip pat vargu ir jei seniau tiesiog nebuvo vietų tam atlikti, tai dabar tokios aikštelės veikia šalia visų didmiesčių.

Mintis gana paprasta – bet kokios problemos sprendimas prasideda nuo jos pripažinimo. Ar Jūsų automobilio padangos naujos? Geros? Minkštos? Ar tik atitinka protektoriaus gylį? Ar Jūs reguliariai lavinate savo vairavimo įgūdžius? Kasdienis maršrutas namai-darbas lavina nebent gebėjimą daugiau žvelgti į telefono ekraną ir mažiau į kelią, nes prisimenate maršrutą.

Jei po šių klausimų jaučiatės turėdamas teisingus, bet nedžiuginančius atsakymus, atleisk bičiuli – tau keliuose ne vieta. „Bet juk niekas taip nedaro?!“ – atsakysite. Daro. Ir jie „Facebook’e“ pyksta ne ant mero, o ant žioplių.

O jeigu rimtai – kiek valstybei kainuoja avarijos? Ir kiek kainuotų kartą per, tarkime, dvejus metus priverstine tvarka siųsti visus vairuojančius į uždarus autodromus, kuriuose veikiančios slidžių dangų aikštelės jiems primintų, jog jie nemoka vairuoti? Ir tai atlikti privaloma tvarka, nes kaip matome, didesnė dalis vairuojančių tam prasmės nemato.

Kiek gyvybių sutaupytume, kiek pinigų sutaupytų draudimo bendrovės ir kiek uždirbtų naujų padangų pardavėjai? Mano akimis šis planas pasmerktas sėkmei, tik ar atsiras politinės valios iš tiesų išspręsti eismo saugumo problemas. Ir tą atlikti ne per baudas, bausmes, draudimus, o per tą vienintelę veikiančią priemonę – švietimą.

Pagyvensim, pamatysim.

Autorius yra Lietuvos automobilių sporto bendruomenės atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

5 klaidos, kurias padaro vairuotojai pildydami eismo įvykio deklaracijas (4)

Teisingai užpildyta eismo įvykio deklaracija sumažina nelaimės kelyje sukeltus rūpesčius....

Paaiškino, kokią įtaką turi padangų protektoriaus „milimetrai“ rudenį per lietų (4)

Daugeliui vairuotojų tokia situacija yra žinoma: nors dangus buvo giedras, oras greitai pasikeitė...

Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės (22)

Manevravimas sankryžose ir pirmumo taisyklių nesilaikymas neretai tampa pagrindinėmis eismo...

Galvos skausmas vairuotojams – po kapotu apsigyventi sumanę graužikai (6)

Vėstant orams, graužikai ir kiti gyvūnai ieškosi šiltesnės aplinkos. Draudikai atkreipia...

Kad ruduo nevirstų ašarų pakalne: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas? (4)

Horizontą apdengęs rūkas , tamsa ir laukinai gyvūnai – tai tik kelios priežastys, kodėl...

Top naujienos

Jokubaičio baudų metimai mačo pabaigoje pergale pasaldino Schillerio debiutą Eurolygoje (322)

Martino Schillerio debiutas Eurolygoje buvo įtemptas, bet malonus. Po 7 mėnesių pertraukos su...

Atostogauti išvykusius lietuvius įspėja: nepadarykite vienos klaidos, nes turėsite daug nemalonumų (24)

Šimtai lietuvių skubiai išėjo atostogų ir išskrido atostogauti į saugia kryptimi šiuo metu...

Prieš pat savaitgalį – nauja sinoptikų prognozė: pasimėgauti pavyks tik vienos dienos pusdienį (1)

Penktadienį tankesni debesys pasieks į pietinius šalies rajonus. Vietomis nulis negausus lietus....

Eurolygos sunkiasvorių kaktomušoje Jasikevičiaus auklėtiniai sukaustė CSKA puolimą (6)

Šarūnas Jasikevičius pergalingai pradėjo savo erą „Barcelona“ klube Eurolygoje. Lietuviško...

Etiketo ekspertė sukritikavo Prancūzijos ir Latvijos pirmųjų ponių stilių (155)

Prezidento Emmanuelio Macrono ir jo sutuoktinės Brigitte vizitas Lietuvoje baigėsi prieš...

Jokubaičio žaidimo kreivę bandysiantis tiesinti Schilleris: talentingas vaikis

Pirmą pergalę Eurolygoje per savo karjerą nuskynęs Kauno „Žalgirio“ vairininkas Martinas...

Nausėda apie Baltarusiją: pereiname prie antrojo etapo – sankcijų (129)

Nelegitimus Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka atmetė visus Lietuvos ir kitų šalių...

Patyręs grybautojas patarė, ar dar verta šį savaitgalį eiti grybauti ir ką galima rasti (34)

Lietuviai keletą savaitgalių iš eilės siaubė miškus, o socialiniai tinklai mirgėjo...

Gudaitis su buvusių žalgiriečių kompanija darsyk nuskriaudė „čempionus be trofėjaus“

Stambulo „Anadolu Efes“ žavėjo krepšinio gerbėjus ir pirmavo Eurolygoje, kol sezono...

Ant mirties slenksčio atsidūręs tenoras Vyšniauskas: koronavirusas pavojingas ir apgaulingas (242)

Ką reiškia sirgti koronavirusine infekcija COVID-19 garsus operos solistas, 48 metų Vaidas...

|Maža didelių žinių kaina