Ankstyvą trečiadienio rytą pravėrus socialinės medijos programėlių duris buvau greitai ir aiškiai informuotas apie situaciją Vilniaus mieste – katastrofa, skelbė dalis mano „Facebook“ draugų. Miestas stovi kamščiuose, dėl visko kaltas meras ir „Grinda“. Situacija kaip ir aiški, ar ne? Nebūtinai, nes kita dalis bičiulių rato pasakojo, jog vilniečiai vėl pamiršo kaip vairuoti.
Linas Ramoška
© Rauvis.lt

Kuri auditorija sako tiesą? Mano galva ta, kuri moka vairuoti.

O tokių tikrai nėra labai daug. Taip, mes visi turime vairuotojo pažymėjimus, visi vairuojame jau kurį laiką, tačiau kiek iš mūsų iš tiesų supranta ką daro? Kiek lavina savo vairavimo įgūdžius? Vienetai? Mano bičiulių tarpe šių žmonių daugiau, bet aš dirbu su automobilių sportu, tad natūralu, kad išmokęs lėkti mišku 200 km/val. Greičiu miesto iššūkius įveiksi nesunkiai. Ar to reikia visiems? Galbūt ne, bet judėti ta linkme reikia.

Suvirškinus visą internete pateiktą informaciją, replikas ir skundus, likau tik su viena mintimi – galbūt metas visiems pripažinti, kad vairuoti vis tik nemoka? Aš nekaltinu „Grindos“ ar mero, nes jie nesusiję su žiema ir ne jie padarė avarijas, kurios užkimšo miestą – jas padarė vairuotojai, kurie neįvertino kelio dangos, savo padangų ir vairavimo sąlygų.

Atidžiau peržvelgus incidentų nuotraukas, nesunku suskaičiuoti ir atpažinti priežastis: pusėje nuotraukų matome 20-25 metų senumo prancūziškus modelius, kurių rinkos vertė neperkopia 500 eurų. Ar šie automobiliai apauti 400 eurų vertės naujomis padangomis? Vargu, o turėtų būti. Ar šie vairuotojai prieš žiemos sezoną skyrė laiko ir nukeliavo į slidžių dangų aikštelę atnaujinti savo įgūdžius? Taip pat vargu ir jei seniau tiesiog nebuvo vietų tam atlikti, tai dabar tokios aikštelės veikia šalia visų didmiesčių.

Mintis gana paprasta – bet kokios problemos sprendimas prasideda nuo jos pripažinimo. Ar Jūsų automobilio padangos naujos? Geros? Minkštos? Ar tik atitinka protektoriaus gylį? Ar Jūs reguliariai lavinate savo vairavimo įgūdžius? Kasdienis maršrutas namai-darbas lavina nebent gebėjimą daugiau žvelgti į telefono ekraną ir mažiau į kelią, nes prisimenate maršrutą.

Jei po šių klausimų jaučiatės turėdamas teisingus, bet nedžiuginančius atsakymus, atleisk bičiuli – tau keliuose ne vieta. „Bet juk niekas taip nedaro?!“ – atsakysite. Daro. Ir jie „Facebook’e“ pyksta ne ant mero, o ant žioplių.

O jeigu rimtai – kiek valstybei kainuoja avarijos? Ir kiek kainuotų kartą per, tarkime, dvejus metus priverstine tvarka siųsti visus vairuojančius į uždarus autodromus, kuriuose veikiančios slidžių dangų aikštelės jiems primintų, jog jie nemoka vairuoti? Ir tai atlikti privaloma tvarka, nes kaip matome, didesnė dalis vairuojančių tam prasmės nemato.

Kiek gyvybių sutaupytume, kiek pinigų sutaupytų draudimo bendrovės ir kiek uždirbtų naujų padangų pardavėjai? Mano akimis šis planas pasmerktas sėkmei, tik ar atsiras politinės valios iš tiesų išspręsti eismo saugumo problemas. Ir tą atlikti ne per baudas, bausmes, draudimus, o per tą vienintelę veikiančią priemonę – švietimą.

Pagyvensim, pamatysim.

Autorius yra Lietuvos automobilių sporto bendruomenės atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Manevrai automobiliu kelte baigėsi šiurpia nelaime (4)

Praėjusį šeštadienį Turkijoje, Stambulo uosto rajono Sirkeci prieplaukoje, įvyko šiurpus...

Kokios staigmenos žiemą laukia dviejų trečdalių Lietuvos vairuotojų (10)

Lietuva kartu su Prancūzija ir Liuksemburgu patenka tarp trijų Europos šalių, kuriose dyzelinu...

Draudikų statistika atskleidžia, kada BMW vairuotojai ilsisi (36)

Ko reikėtų tikėtis ir kaip planuoti keliones per šventes: net du ilgieji savaitgaliai šiemet...

„Regitra“: nereikia smerkti kito vairuotojo už jo klaidas (2)

Geras vairuotojas turi gebėti ne tik laiku numatyti galimas kitų eismo dalyvių klaidas, bet ir...

Ragina neprarasti budrumo: vos atvarius automobilį į „Regitrą“ teko su juo atsisveikinti (43)

Prieš trejus metus atsiradus galimybei Lietuvai pasiekti Interpolo ir Šengeno informacinę sistemą...

Top naujienos

Kas iš tiesų vyko už KTU gimnazijos durų: tėvai nusprendė nebetylėti (151)

Kauno technologijos universiteto ( KTU ) gimnaziją supurtęs skandalas, kai esą nusirašinėjusius...

Didesnės algos, pensijos: kodėl nuo estų atsiliekame vis stipriau (202)

Jei Estija iš Baltijos šalių išsiskiria didžiausiu vidutiniu atlyginimu, „į rankas“...

Populiarumą prarandantį Liberalų sąjūdį aplenkė Puteikio vadovaujama partija pirmauja konservatoriai (61)

Parlamentaro Naglio Puteikio vadovaujama Lietuvos centro partija reitinguose pirmą kartą aplenkė...

Putinas ketvirtajai kadencijai ruošiasi imituodamas pasirengimą karui (108)

Vladimiras Putinas ketvirtą kartą kandidatuoja į Rusijos prezidentus. Jo politinė programa iki...

Gydytojai manė, kad šios mergaitės išgelbėti neįmanoma: lemiamą žodį tarė motina (3)

Mergaitė, kuriai vos gimus prireikė skubios, Jungtinėje Karalystėje niekada iki šiol neatliktos...

Manevrai automobiliu kelte baigėsi šiurpia nelaime (4)

Praėjusį šeštadienį Turkijoje, Stambulo uosto rajono Sirkeci prieplaukoje, įvyko šiurpus...

Švariausiame pasaulio mieste draudžiama kramtyti gumą, o drambliai vaikšto šalia turistų

Inovacijomis garsėjantis Singapūras – nepaprastai tankiai apgyvendintas miestas , tačiau dėl...

Interjero dizaineriai parodė, kaip į 25 kv. m. sutalpino viską, ko reikia būstui

Kiek kvadratinių metrų ploto užtenka patogiai ir kokybiškai gyventi? Dizaineriai Dalia ir Nauris...

Chabarovske gyvenantis pensininkas sovietinį butą pavertė XVIII a. pilies menėmis

Chabarovske (Rusija) gyvenantis pensininkas Borisas Dunajevskis pavertė Chruščiovo laikų butą...

Paprastas būdas, kaip sutvarkyti lėtai veikiantį telefoną

Išmanieji telefonai tobulėja itin sparčiai, todėl dažnai atrodo, jog nė vienerių metų...