Ralio žiūrovų psichologija: kas atsitinka?

„Lenktynių metu, sportininkams važiuojant iš greičio ruožo, bendro naudojimo kelių grioviuose beveik visą laiką pamatysi nuo kelio nulėkusį „civilinį“ automobilį, jei ne du ar tris“, – pastebėjimais dalijasi A. Kazlauskas. – Tas pats kartojasi ir vakare, kai fanai po renginio išsivažinėja namo – nedidelių autoįvykių pastebimai padaugėja“.

Vienas iš vyrų judėjimo N40 įkūrėjų pasakojo, jog kurį laiką nebuvo tikras dėl savo teorijos, siejančios lenktynių stebėjimą su padidėjusiu polinkiu patekti į autoįvykius. Todėl nutarė pasikonsultuoti su specialistais iš kelių policijos. A. Kazlauskas iš bičiulio komisaro gavo atsakymą, jog pareigūnai apie šį reiškinį žino ir po autosporto renginių iš tikrųjų dažnai turi daugiau darbo. Manoma, jog įsiaudrinę lenktynių žiūrovai nejučiomis patys įsijaučia į lenktynininkų vaidmenis, sumažėja baimės faktorius, atsiranda noras greičiau ir efektingiau įveikti kelio vingius.

„Tai jokiu būdu nėra moralinis priekaištas autosporto renginių organizatoriams“, – teigė pilotas. – Anaiptol, lenktynių greitis ir siautulys žiūrovams dovanoja adrenaliną, aistrą ir kitas puikias emocijas, tik svarbu visą tą susikaupusį pozityvą nukreipti tinkamais kanalais, pavyzdžiui, išmėginant savo jėgas tikroje lenktynių trasoje su šiam tikslui pritaikytu bolidu“.

Įspūdingi lietuvių lenktynininkų „stogai“

„300 ežerų ralyje“ su patyrusia Baltarusijos šturmane Tatjana Tsyrfa startavęs A. Kazlauskas taip pat atkreipė dėmesį į skirtingą eismo įvykio kainą lenktynėse ir realiame gyvenime: „Lietuvos ralio čempionato etapuose ir kitose varžybose galima išvysti įspūdingų kūlvirsčių, po kurių bolidai lyg niekur nieko atsitiesia ir nurūksta toliau, todėl atsitiktiniam žiūrovui gali susidaryti klaidingas įspūdis, jog ir kasdienybėje rimtų pasekmių nebus“.

Pavyzdžiui, birželio mėnesį N40 komandos visureigis „Toyota Land Cruiser“ bekelės maratone „4x4 Perimetras“ žemyn stogu nusirito į krūmokšnių paslėptą 4-5 m. gylio skardį po to, kai pilotas 70 km/val. greičiu įveikinėjo staigų posūkį, manydamas, jog kelio kelkraštyje laukia „draugiška pievutė“.

Tuo tarpu Žemaitijos ralyje po dramatiško kūlvirsčio „stogą pagavo“ netgi toks patyręs lenktynininkas kaip Darius Biesevičius, kuriam tąkart asistavo minėtoji T. Tsyrfa. Jo pilotuojamas „Mitsubishi Lancer Evo“ bolidas posūkį įveikinėjo saugiu greičiu, tačiau slysdamas automobilis „užkliuvo“ visiškai nekaltai atrodančiame kelkraštyje, kur veikiausiai savo juodą darbą nudirbo pasislėpęs akmuo ar duobutė. Abiem atvejais ekipažai sėkmingai tęsė savo pasirodymą lenktynėse.

Kas leidžiama ralio lenktynininkui, tas...

Anot A. Kazlausko, sportininkai leidžia sau papokštauti apie tai, kiek per karjerą surinko „stogų“, tačiau realiame gyvenime tokie kūlvirsčiai dažnai baigiasi tragiškai: „Vairuotojai turi įvertinti, jog lenktynėms specialiai rengiamuose sportiniuose automobiliuose yra integruojami ypatingi saugos elementai: sumontuojami specialūs saugos lankai, ekipažas prisisega saugos diržais kurie žmogui neleidžia pajudėti nei centimetro į šoną, jau nekalbant apie tokią smulkmeną kaip aukščiausios kokybės sportinės padangos“.

„Kasdienio eismo metu rizikuoti mėgstančio vairuotojo padangos formaliai dar gali būti tinkamos, tačiau jau ne pirmos jaunystės, todėl sudėtingesnių manevrų metu vairuotoją tokios padangos gali ir pavesti“, – bičiuliui antrino padangomis prekiaujančios kompanijos „Diglita“ direktorius Jan Bogdzievič.

„Neteisūs tie, kurie smerkia žmogaus aistrą greičiui, staigiems posūkiams ir visagaliam adrenalinui, tačiau ekstremaliems automobilizmo malonumams yra vieta ir laikas, todėl ir buriame gyvenimo skonio nepraradusius vyrus į nacionalinį autoklubą“, – tvirtino A. Kazlauskas.

Saugaus ir sportinio vairavimo ypatumais, N40 vyrų autoklubo atstovai, ketina pasidalinti ketvirtadienį, rugpjūčio 28 d., 19 val. Vilniaus senamiestyje, Amatininkų užeigoje, Didžioji g. 19/2. Visi norintys vyrai su šeimomis laukiami viešame pasisėdėjime kurio metu, be vairavimo ypatumų, vaizdais ir įspūdžiais iš ekspedicijos „N40 Trakai - Ulan Bator“ dalinsis klubiečiai Vaidotas Marozas ir Šarūnas Paliokas. Dalyvauti kviečiami visi, kam nesvetimas automobilis ir kam įdomios keistos kelionės keistais automobiliais po keistas šalis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)