Pasirodo, avaringumui įtaką daro ne tik žalingi įpročiai, tačiau ir tam tikros natūralios euforinės būsenos, kurias patiria viena konkreti žmonių grupė – autosporto varžybų dalyviai. Tačiau ne patys lenktynininkai, o lenktynių žiūrovai! Šį keistą reiškinį pakomentavo N40 vyrų autoklubo pilotas Algirdas Kazlauskas.
Bekelės maratone aplink Lietuvą – grėsminga avarija
© Organizatorių nuotr.

Ralio žiūrovų psichologija: kas atsitinka?

„Lenktynių metu, sportininkams važiuojant iš greičio ruožo, bendro naudojimo kelių grioviuose beveik visą laiką pamatysi nuo kelio nulėkusį „civilinį“ automobilį, jei ne du ar tris“, – pastebėjimais dalijasi A. Kazlauskas. – Tas pats kartojasi ir vakare, kai fanai po renginio išsivažinėja namo – nedidelių autoįvykių pastebimai padaugėja“.

Vienas iš vyrų judėjimo N40 įkūrėjų pasakojo, jog kurį laiką nebuvo tikras dėl savo teorijos, siejančios lenktynių stebėjimą su padidėjusiu polinkiu patekti į autoįvykius. Todėl nutarė pasikonsultuoti su specialistais iš kelių policijos. A. Kazlauskas iš bičiulio komisaro gavo atsakymą, jog pareigūnai apie šį reiškinį žino ir po autosporto renginių iš tikrųjų dažnai turi daugiau darbo. Manoma, jog įsiaudrinę lenktynių žiūrovai nejučiomis patys įsijaučia į lenktynininkų vaidmenis, sumažėja baimės faktorius, atsiranda noras greičiau ir efektingiau įveikti kelio vingius.

„Tai jokiu būdu nėra moralinis priekaištas autosporto renginių organizatoriams“, – teigė pilotas. – Anaiptol, lenktynių greitis ir siautulys žiūrovams dovanoja adrenaliną, aistrą ir kitas puikias emocijas, tik svarbu visą tą susikaupusį pozityvą nukreipti tinkamais kanalais, pavyzdžiui, išmėginant savo jėgas tikroje lenktynių trasoje su šiam tikslui pritaikytu bolidu“.

Įspūdingi lietuvių lenktynininkų „stogai“

„300 ežerų ralyje“ su patyrusia Baltarusijos šturmane Tatjana Tsyrfa startavęs A. Kazlauskas taip pat atkreipė dėmesį į skirtingą eismo įvykio kainą lenktynėse ir realiame gyvenime: „Lietuvos ralio čempionato etapuose ir kitose varžybose galima išvysti įspūdingų kūlvirsčių, po kurių bolidai lyg niekur nieko atsitiesia ir nurūksta toliau, todėl atsitiktiniam žiūrovui gali susidaryti klaidingas įspūdis, jog ir kasdienybėje rimtų pasekmių nebus“.

Pavyzdžiui, birželio mėnesį N40 komandos visureigis „Toyota Land Cruiser“ bekelės maratone „4x4 Perimetras“ žemyn stogu nusirito į krūmokšnių paslėptą 4-5 m. gylio skardį po to, kai pilotas 70 km/val. greičiu įveikinėjo staigų posūkį, manydamas, jog kelio kelkraštyje laukia „draugiška pievutė“.

Tuo tarpu Žemaitijos ralyje po dramatiško kūlvirsčio „stogą pagavo“ netgi toks patyręs lenktynininkas kaip Darius Biesevičius, kuriam tąkart asistavo minėtoji T. Tsyrfa. Jo pilotuojamas „Mitsubishi Lancer Evo“ bolidas posūkį įveikinėjo saugiu greičiu, tačiau slysdamas automobilis „užkliuvo“ visiškai nekaltai atrodančiame kelkraštyje, kur veikiausiai savo juodą darbą nudirbo pasislėpęs akmuo ar duobutė. Abiem atvejais ekipažai sėkmingai tęsė savo pasirodymą lenktynėse.

Kas leidžiama ralio lenktynininkui, tas...

Anot A. Kazlausko, sportininkai leidžia sau papokštauti apie tai, kiek per karjerą surinko „stogų“, tačiau realiame gyvenime tokie kūlvirsčiai dažnai baigiasi tragiškai: „Vairuotojai turi įvertinti, jog lenktynėms specialiai rengiamuose sportiniuose automobiliuose yra integruojami ypatingi saugos elementai: sumontuojami specialūs saugos lankai, ekipažas prisisega saugos diržais kurie žmogui neleidžia pajudėti nei centimetro į šoną, jau nekalbant apie tokią smulkmeną kaip aukščiausios kokybės sportinės padangos“.

„Kasdienio eismo metu rizikuoti mėgstančio vairuotojo padangos formaliai dar gali būti tinkamos, tačiau jau ne pirmos jaunystės, todėl sudėtingesnių manevrų metu vairuotoją tokios padangos gali ir pavesti“, – bičiuliui antrino padangomis prekiaujančios kompanijos „Diglita“ direktorius Jan Bogdzievič.

„Neteisūs tie, kurie smerkia žmogaus aistrą greičiui, staigiems posūkiams ir visagaliam adrenalinui, tačiau ekstremaliems automobilizmo malonumams yra vieta ir laikas, todėl ir buriame gyvenimo skonio nepraradusius vyrus į nacionalinį autoklubą“, – tvirtino A. Kazlauskas.

Saugaus ir sportinio vairavimo ypatumais, N40 vyrų autoklubo atstovai, ketina pasidalinti ketvirtadienį, rugpjūčio 28 d., 19 val. Vilniaus senamiestyje, Amatininkų užeigoje, Didžioji g. 19/2. Visi norintys vyrai su šeimomis laukiami viešame pasisėdėjime kurio metu, be vairavimo ypatumų, vaizdais ir įspūdžiais iš ekspedicijos „N40 Trakai - Ulan Bator“ dalinsis klubiečiai Vaidotas Marozas ir Šarūnas Paliokas. Dalyvauti kviečiami visi, kam nesvetimas automobilis ir kam įdomios keistos kelionės keistais automobiliais po keistas šalis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (21)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (25)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (203)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Top naujienos

Dėl siūlomos pensijų reformos vieniems atlyginimas padidės, kitiems – sumažės (65)

Jeigu valdantieji iš tiesų pakeis pensijų kaupimo tvarką, dalies gyventojų atlyginimas į rankas...

„Sofos“ ūkininkus medžios naujomis taisyklėmis (47)

Prasidėjęs pasėlių deklaravimas gali dar labiau atsijoti vadinamuosius „sofos“ ūkininkus....

Toronte į pėsčiuosius rėžėsi mikroautobusas: 10 žmonių žuvo, dar 15 sužeista atnaujinta 7:47 (82)

10 žmonių žuvo ir dar 15 buvo sužeista po to, kai judrioje sankryžoje Toronte į pėsčiuosius...

Mokslininkai pastebėjo neįprastą gamtos reiškinį prie Norvegijos fjordų, kur per karą slėpėsi įspūdingas vokiečių laivas (9)

„Tirpitz“ buvo vienas iš dviejų vokiečių „Bismarck“ klasės laivų Antrajame pasauliniame...

Naujausios tendencijos: išmanūs bus ne tik telefonai, bet ir namai (5)

Netrukus Lietuvoje bus pristatyta dar tik bandoma balsu valdoma išmaniųjų namų sistema. Kol kas...

Rusijai paskelbtos JAV sankcijos smogė ir Latvijai (69)

Rusijos verslininkams paskelbtos JAV sankcijos padarė neigiamą įtaką Latvijos bankų sistemai...

TOP 5 Makaliaus naudojami daiktai patogiai kelionei: kuriuos iš jų naudoji tu? (2)

Niekam nėra paslaptis, kad keliauti man tenka labai daug, o aš tuo labai džiaugiuosi, žinoma!...

Legendiniam modeliui Twiggy jau 68-eri: kaip ji atrodo prabėgus penkiems dešimtmečiams nuo karjeros pradžios? (2)

7-ojo dešimtmečio dievaitė Twiggy ruošiasi minėti 50 metų mados pramonėje sukaktį ir teigia,...

Garsus lenktynininkas nukreipė žvilgsnį į „CityBee“ taranuotą pavėžėtojo automobilį: kilo įtarimų (32)

Sekmadienio paryčiais Vilnių sukrėtė skaudi avarija – girto vairuotojo vairuojamas išnuomotas...

Orai: į šalį atklys nemalonūs reiškiniai (7)

Ilgą laiką lepinę orai subjurs. Pavasaris artimiausiu metu bus vėjuotas ir vėsus, dažnai...