aA
Daugiau nei trečdalis (35,7 proc.) šalies vairuotojų galvoja, kad prabangių automobilių savininkai mano turintys daugiau teisių kelyje ir todėl vairuojantys savanaudiškiau. Agresyvius brangesnių automobilių vairuotojų veiksmus dažniausiai teigia patiriantys vyresnio amžiaus gyventojai.
Jūrmaloje sudaužytas Mercedes-Benz CL65 AMG
© DELFI.lv

Tokius duomenis atskleidė draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“, įgyvendinančios pykčio keliuose mažinimo iniciatyvą „Nulis pykčio“, atliktas vairuotojų tyrimas.

Pasak psichologės ir „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantės Eglės Masalskienės, šių vairuotojų pozicijos nereikėtų vertinti vienareikšmiškai.

„Nors trečdalis apklaustųjų teigia, jog pastebi prabangių automobilių vairuotojų išsišokimą kelyje, tai gali būti tik išankstinė nuostata. Ji dažnai priklauso nuo asmeninio vertinimo. Tačiau būtina pastebėti, kad visuomenės nuostatos iš niekur dažniausiai neatsiranda, todėl gali būti, jog prabangius automobilius vairuojantys žmonės iš tiesų yra linkę keliuose sau leisti daugiau nei kitų transporto priemonių savininkai. Todėl šie eismui trukdantys ar bent jau kitus eismo dalyvius erzinantys veiksmai nelieka nepastebėti“, – pasakojo E. Masalskienė.

Tyrimo duomenimis, prabangius automobilius vairuojančių eismo dalyvių savanaudiškumą dažniau patiria 46-55 m. gyventojai. Net 4 iš 10-ties jų įvardijo susiduriantys su kitų eismo dalyvių atliekamais agresyviais veiksmais keliuose. Be to, šiuos brangesnių automobilių vairuotojų pasipuikavimus kelyje dažniau patiria mažesnių miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Tačiau tik kas penktas Panevėžio ir Šiaulių miestų gyventojas prisipažino, kad yra patyręs neigiamas emocijas sukėlusius prabangių automobilių vairuotojų veiksmus.

Dažniausiai prabangius automobilius gyventojai perka dėl kokybės arba noro būti pastebėtais – „išsiskirti iš minios“. „Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) atlikti vairuotojų tyrimai parodė, kad „tiuninguotų“ automobilių vairuotojai dažniausiai vairuoja agresyviau nei kiti eismo dalyviai. Savo automobiliu besižavintys amerikiečiai linkę viršyti greitį, neužleisti kitų vairuotojų ir nerodyti įspėjamųjų posūkio ženklų. Taip elgdamiesi „kietesnes“ transporto priemones turintys žmonės tokiu būdu stengiasi susilaukti dėmesio, susimąsto, kaip kitiems eismo dalyviams pademonstruoti savivertę ir potencialią galią“, – komentavo E. Masalskienė.

Ji teigė, kad būtent toks prabangių automobilių vairuotojų elgesys gali suerzinti kitus eismo dalyvius ar pėsčiuosius, o ypatingai vyresnio amžiaus gyventojus.

Nacionalinį vairuotojų tyrimą „Lietuvos draudimo“ užsakymu 2013 metais atliko tyrimų bendrovė „Spinter“. Tyrimo metu apklausta daugiau nei 1,1 tūkst. vairuotojų visoje Lietuvoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Po šiltos žiemos nauji pasiūlymai: vertins, ar sutrumpinti žieminių padangų naudojimo terminą (46)

Susisiekimo ministerijai išnagrinėjus galiojantį kaimyninių šalių reglamentavimą, susisiekimo...

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (53)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (225)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (61)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Top naujienos

Kęsto Komskio verslas žlunga nesumokėjęs našlaičiams (150)

Vilnietė Simona Kibirkštytė viena augina du mažus vaikus. Be tėvo juos paliko tragiška avarija,...

Pirkėjams rūpi ne tik kaina: už skandalus įmonės sumoka kritusiais pardavimo rodikliais (48)

Lietuviai skaito produktų etiketes, o specialūs produktų žymėjimai, tokie kaip „ekologiška“...

Nuramino dėl Vilniuje įtarto koronaviruso atvejo: visi mėginiai neigiami (134)

Dėl koronaviruso tirto iš šiaurės Italijos grįžusio vyro mėginiai buvo neigiami, patvirtino...

Italija ištikta šoko, pirminio koronaviruso šaltinio nustatyti nepavyksta šalį krečia ir politikų rietenos (53)

Europoje kilusios koronaviruso bangos paliestoje Italijoje tolydžio plinta panika. Šalies...

Mirė Sausio 13-osios byloje kaltu pripažintas buvęs sovietų gynybos ministras (104)

Maskvoje mirė buvęs Sovietų Sąjungos gynybos ministras Dmitrijus Jazovas , pranešė Rusijos...

Koronavirusui skverbiantis į Europą, prognozuojamos pasekmės: Lietuvos ekonomikai tai atsilieps (33)

Lietuvos ekonomikai Kinijoje ir Šiaurės Italijoje siaučiančio koronaviruso pasekmės bus...

Ant suolo lemiamu metu paliktas Motiejūnas: Kinijoje gynybos principai kitokie (14)

Donato Motiejūno sugrįžimas į Lietuvos rinktinę nebuvo rožėmis klotas. Pasitelkęs savo...

The Economist

Vėl paverskime Europą nuobodžia! (1)

ES ginčijasi dėl smulkmenų ir džiaugiasi grįžusiu nuobodžiu stabilumu.

Bankai nespėja dalyti paskolų, tačiau NT analitikas ragina pradėti galvoti logiškai (63)

Ekonomistai jau kelerius metus viešojoje erdvėje kalba, kad gyvenimas Lietuvoje gerėja. Vienas iš...

Euras reaguoja į pasaulinio finansavimo isteriją: sunku atremti kitų valiutų patrauklumą (33)

Dar per anksti skelbti apie euro traukimąsi, net po prasčiausios jo metų pradžios nuo 2015 metų....

|Maža didelių žinių kaina