Pirmadienį Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje pristatytos ir aptartos papildomos priemonės, kurios leistų sumažinti avaringumą ir užtikrinti didesnį eismo dalyvių saugumą šalies keliuose.

„Kalbant apie jaunus vairuotojus, pirmadienį mes diskutavome apie tokius dalykus, kaip per įvairiausius mokesčius, draudimo įmokas yra apribojama galimybė bet kam įsigyti galingesnį ar greičiau įsibėgėjantį automobilį, kuris galbūt išprovokuoja kai kurias klaidas“, – „Žinių radijui“ sakė S. Girdauskas.

„Kita vertus, aišku, turim suprasti, kad mes turėtume įvairiausiomis priemonėmis šviesti, mokyti vairuotojus elgtis kultūringai, nepažeidinėti eismo taisyklių. Galų gale, didinti savo kvalifikaciją ir tokiu būdu mažinti tokių eismo įvykių galimybę“, – laidoje „Aktualioji valanda“ kalbėjo viceministras.

Pirmadienį Darbo partija įregistravo įstatymo pataisas, kuriomis numatoma, kad dvejų metų vairavimo stažo neturintys asmenys negalėtų vairuoti galingų automobilių. S. Girdauskas mano, kad tai būtų pernelyg komplikuota teisiškai, reikėtų galvoti, ką daryti su vairuotojais, kurie jau gavo teises.

„[Jauniems vairuotojams] reikia iš tiesų daugiau dėmesio, daugiau praktikos, daugiau galimybių mokytis mokymo centruose, specialiuose įrengtuose autodromuose tam, kad keltų kvalifikaciją. Bet teisiškai išskirti vieną ar kitą yra labai sudėtinga. <...> Vairuotojams reikia suteikti galimybę tobulėti, kad jie jaustųsi saugiai, atsakingai ir vairuotų pagal kelių eismo taisykles“, – teigė viceministras.

Saugaus eismo ekspertas: nelaimėsime karo keliuose, kol neturėsime specialistų

Jeigu automobilis buvo techniškai tvarkingas, vairuotojas neišgėręs, tai vadinasi, avarija atsitiko dėl vairuotojo kvailo elgesio, kalbėdamas apie sekmadienio įvykį „Žinių radijui“ sakė saugaus eismo ekspertas Vigilijus Sadauskas.

Sekmadienio popietę Vilniuje apie prie Operos ir baleto teatro automobilis įlėkė į viešojo transporto stotelę ir visiškai ją sudaužė. Automobilį vairavo 20 m. blaivus jaunuolis.

Saugaus eismo ekspertas įsitikinęs, kad negalime įveikti karo keliuose, kol eismo saugumo klausimais neįdarbinsime ekspertų.

„Dabar, kai įvyksta kelio įvykis, policija kažkiek užsifiksuoja, kiek sugeba, tiek sugeba. Na, čia jau kita problema, kad anksčiau policininkai buvo inžinieriai, o dabar tik baudų dydžius žinantys specialistai. Ir tuomet, jeigu neišanalizuoji, kodėl įvyko eismo įvykis, kaip tu gali spręsti. <...> Klausimas pirmas – žmonės, kurie dirba saugiame eisme, turi būti kompetentingi. Antras – jų vadovai turi turėti nors šiek tiek smegenų tam, kad paklausytų“, – laidoje „Dienos klausimas“ sakė V. Sadauskas.

Čia pat pašnekovas pateikė savo siūlymus, kaip galima būtų sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių keliuose. Aišku, kaip teigė V. Sadauskas, ar visi siūlymai gali pasiteisinti, vėlgi turėtų aiškintis specialistai.

„Jeigu mes matome, kad dėl tokių priežasčių kyla tokie įvykiai, mes žiūrime, kaip to išvengti. Elementaru, sakiau, nuo 17 m. leidžiama vairuotojui vairuoti automobilį, bet tiktai šviesiu paros metu, nuo registracijos arba deklaracijos vietos tiktai 100 km spinduliu ir tiktai su suaugusiu žmogumi. Jis per metus važinėdamas įgis patirties. Antras dalykas, jeigu per metus du kartus padarei eismo įvykį, niekas nedraudžia pusei metų tau atimti teises. Dabar, sakykim, nėra tokio dalyko. <...> Jeigu jaunas vairuotojas nori vairuoti galingą automobilį, prašau, per tris metus praeik papildomus kursus“, – teigė saugaus eismo ekspertas.

Parengė Monika Kasnikovskytė

Laida „Dienos klausimas“ transliuojama darbo dienomis 13.05 val.

Laida „Aktualioji valanda“ transliuojama darbo dienomis 17.08 val.