aA
Vairavimo egzaminai – tarsi gyva legenda. Kiekvienas būsimas vairuotojas į juos ateina su savo išankstiniu nusistatymu bei požiūriu į egzaminuotojų vertinimą. Tai lemia iš lūpų į lūpas perduodama informacija, kuri virsta mitais, dažnu atveju neatitinkančiais realybės. Todėl „Regitros“ egzaminuotojai dalijasi informacija apie praktikos egzaminų vertinimą bei pataria, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Vairavimo teorijos egzaminas "Regitroje"

„Pirmiausia reikėtų pastebėti, kad vairavimo egzamino vertinimo kriterijai nėra slapti. Juos galite rasti mūsų interneto svetainėje regitra.lt. Beje, čia yra ir daugiau naudingų patarimų, kurie padės sėkmingai išlaikyti egzaminus. Pavyzdžiui: virtualios vairavimo pamokos ar užduodami klausimai prieš egzaminą“, – pasakoja „Regitros“ Vilniaus filialo egzaminuotojas Edgaras Spiglazovas.

Praktikos egzamino metu gali būti fiksuojamos šios klaidos: nekritinės, specifinės pasikartojančios (šešios nekritinės klaidos, atliekant tą patį vertinamą veiksmą) ir kritinės. Tam, kad egzaminas būtų išlaikytas, galima padaryti ne daugiau kaip 8 nekritines klaidas ir nė vienos kritinės bei specifinės pasikartojančios klaidos.

Nekritinės klaidos

Nekritinės klaidos – tai yra smulkesnės klaidos, kurios rodo nepakankamą įgūdžių lygį, tačiau nesukelia grėsmės kitam eismo dalyviui ir nesudaro potencialiai pavojingos situacijos.

„Dažniausia nekritinė klaida susijusi su stebėjimu ir žvalgymusi. Taigi, žvalgymasis, žvalgymasis ir dar kartą žvalgymasis – tai pirmoji ir pagrindinė taisyklė kelyje. Apskritai, būtina nuolat stebėti aplinką, nes kartais net ir 2 sekundės situaciją gali pakeisti iš esmės. Kuo daugiau žvalgysitės – tuo daugiau matysite, o kuo daugiau matysite – tuo saugiau važiuosite“, – sako Aidas Urbonas, kuris būsimus vairuotojus egzaminuoja „Regitros“ Kauno filiale.

Klaida, dėl kurios vairavimo egzamine būsimi vairuotojai susimauna dažniausiai
© DELFI / Karolina Pansevič

Pasak A. Urbono, naujuose automobiliuose dažnai būna įdiegtos pagalbinės saugumo sistemos: galinio vaizdo kameros, parkavimo ar aklosios zonos davikliai, susidūrimo kaktomuša įspėjimo sistema bei kt. Šios sistemos – puikus pagalbininkas vairuotojui, tačiau jos nesuteikia teisės mažiau žvalgytis bei stebėti veidrodėlius.

Posūkio signalai – dar vienas dalykas, į kurį būtina atkreipti išskirtinį dėmesį. Posūkių signalų rodymas yra tarsi kalbėjimas su kitais eismo dalyviais. Jais mes įspėjame apie ketinimus ir apie būsimus veiksmus eisme. Dažniausia pradedančiųjų vairuotojų klaida – posūkio signalų nerodymas prieš pradedant važiuoti, sustojant ar apsisukinėjant.

„Dar viena dažna nekritinė klaida, kurią daro pradedantieji vairuotojai – netinkamas greičio pasirinkimas. Egzaminui turime tik valandą. Taigi, per ribotą laiką mes turime įvertinti, ar būsimas vairuotojas geba tinkamai valdyti automobilį bei reaguoti į eismo situaciją ne tik judėdamas labai lėtai, bet taip pat ir važiuodamas kartu su srautu, didžiausiu leistinu greičiu. Kitaip tariant, egzamino metu prašome važiuoti ne tik ne per greitai, bet ir ne per lėtai, jei to nereikalauja eismo sąlygos“, – teigia egzaminuotojas.

Sukčiai apsimeta „Regitros“ darbuotojais ir siūlo nusipirkti vairuotojo pažymėjimą
Sukčiai apsimeta „Regitros“ darbuotojais ir siūlo nusipirkti vairuotojo pažymėjimą
© DELFI / Karolina Pansevič

Kritinės klaidos

Jeigu nekritinės klaidos nesukelia grėsmės kitiems eismo dalyviams, tai kritinės – atvirkščiai. Be to, jos gali trukdyti tinkamai ir saugiai valdyti transporto priemonę. Viena iš dažniausiai pasitaikančių nekritinių klaidų per egzaminą įvyksta artėjant prie pėsčiųjų perėjų.

„Visi žinome, jog pėstieji – pažeidžiamiausia eismo dalyvių grupė. Būtent pėsčiųjų perėjose nutinka skaudūs eismo įvykiai, todėl itin svarbu ugdyti įprotį kiek įmanoma anksčiau pastebėti pėsčiuosius. Egzamino metu pasitaiko atvejų, kai būsimi vairuotojai važiuodami per pėsčiųjų perėją arba pro kitą automobilį neįsitikina, jog nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti. Todėl, jei pamatėte, kad prie pėsčiųjų perėjos stovi žmogus, pristabdykite, o privažiavus, jei reikia, sustokite“, – sako egzaminuotojas Edgaras.

Anot egzaminuotojo, neretai būsimi vairuotojai netinkamai taiko ir važiavimo pirmumo taisykles: „nupiešus tą pačią sankryžą ant popieriaus lapo ir paklausus, kas per sankryžą važiuos pirmas, didžioji dalis atsakytų teisingai. Nepaisant to, įgytas teorines žinias ne visada tinkamai pritaiko praktikoje“, – teigia egzaminuotojas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
3.1579

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (56)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (245)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai (1)

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (50)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Atšilus orams vairuotojai atsipalaidavo, tačiau nevalia pamiršti svarbios datos (2)

Po vėsių rudeniškų orų į Lietuvą porai savaičių atėjo bobų vasara, o su ja – šilti,...

Top naujienos

Globėjų pasakojimas griebia už širdies: mama neaugina nė vieno vaiko, nors laukiasi jau septinto (7)

„Šiuos du zuikius Raimonda augina, šitą aš, dar du zuikiai yra įvaikinti ir mes neturime...

DELFI reportažas iš gaisro iškankinto kaimo: primena Černobylį, nėra žmonių, žūsta gyvūnai papildyta 17:57 (321)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Kauno klinikose nukentėjusios paauglės mama: gydytojas prašė apie tai niekam nepranešti, siūlė kompensaciją (498)

Penktadienį vakare per Lietuvą nuskriejo žinia, kad paauglei iš Jonavos Kauno klinikose į...

Kainos svetur: kiek už duoną ar bananus teks sumokėti Emyratuose (132)

Jungtiniuose Arabų Emyratuose tikrai ne visur vienodos kainos – Abu Dabis ar Dubajus jau...

Tektoninis lūžis: Lietuva iš krepšinio donorės virsta importuotoja

Lietuva dešimtmečius garsėjo kaip krepšinio gamykla, ruošianti produkciją ekonomiškai...

Sekmadienį yra didelė tikimybė pagerinti Lietuvos orų rekordą (11)

Šeštadienį mūsų laukia dar viena labai šilta ir graži diena. Naktį vietomis tvyrojęs rūkas...

Didžiosios Britanijos parlamentarai pritarė pasiūlymui 3 mėnesiams atidėti „Brexit“ Johnsonas delsti nenori. Papildyta 18:20 (104)

Šeštadienį Didžiosios Britanijos parlamento Bendruomenių Rūmų deputatai balsavo dėl pataisos,...

Garsus plastikos chirurgas apie moterų norus – „pripūstos“ krūtinės eina užmarštin (4)

Vienas garsiausių Lietuvoje plastikos chirurgų, plastinės rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas...

Dirba veikiančiame ugnikalnyje, iš kurio sklinda odą ėdantys nuodai: visa tai – dėl „velnio aukso“ (8)

Tiršti dūmai uždengia dangų virš Ijeno kalno, o ore tvyro sudegusių degtukų kvapas. Iš...