Pagrindinės problemos, su kuriomis susidūrė ar vis dar susiduria kauniečiai, yra S. Žukausko g. pirmosios juostos perleidimas maršrutiniam transportui bei draudimas naktimis čia palikti automobilius. Kiemai, savaime suprantama, ne guminiai, o automobilių, grįžus po darbų, dažnai nėra, kur pastatyti.

Nubrėžus pirminį horizontalųjį gatvės ženklinimą, ratuoti gyventojai prarado patogų namų pasiekimą – tekdavo sukti ratus aplink rajoną, kad įvažiuotų į reikiamą kiemą. Važiuojantys į Šiaurės pr. žiedą taip pat susiduria su nepatogumais ir net pavojingomis situacijomis dėl netinkamai sužymėtų eismo juostų.

Nėra, kur statyti automobilius

Nepatenkintų vairuotojų skundai į „Kas vyksta Kaune“ redakciją pradėjo plaukti jau praėjusių metų gruodžio mėnesį, kai šioje gatvėje atsirado ženklai, draudžiantys statyti automobilius. Vairuotojai stebėjosi ir klausė – kur reiks palikti transportą? Savivaldybės atstovai minėtu laikotarpiu aiškino, jog gatvė yra intensyvi, priskiriama C kategorijai, todėl joje turi būti užtikrintas sklandus eismas. Kiek to eismo naktimis buvo – tik komentavę asmenys greičiausiai ir težino.

„Parkavimą uždraudė. Kiemas žiauru, nėra kur statyt. Vakare atvažiuoji – kur palikt mašiną? Nėra. Turėtų biškutį protauti. Galėtų tartis su bendruomene, bet pas mus taip nevyksta“, – apie panaikintą galimybę pirmoje eismo juostoje statyti automobilius kalbėjo vienas iš gyventojų.

Maršrutinio transporto juosta stabdo eismą

Anot kalbintų gyventojų, dėl maršrutiniam transportui skirtos juostos visas eismas šiuo metu vyksta antrąja juosta, nes maršrutinis transportas P. Lukšio ir S. Žukausko g. sankirtoje suka į kairę, todėl iš anksto persirikiuoja į antrąją juostą, kuria važiuoja ir kitos transporto priemonės. O pirmoji, tik maršrutiniam transportui skirta juosta, lieka tuščia ir menkai naudojama.

Antroje juostoje važiuoja ir tie vairuotojai, kurie ieško galimybės apsisukti, nes iš kiemo teritorijos nėra galimybės pasukti kairėn, todėl gatvė esą užkemšama ir eismas stoja. Tiesa, pagal KET 182 str., jeigu antroje juostoje sustojusi transporto priemonė planuoja sukti į kairę, kiti vairuotojai ją gali apvažiuoti, kirsdami maršrutiniam transportui skirtą juostą.

„Nesąmonė. Ten autobusai vis tiek suka tik į kairę, ten net nėra troleibusų juostos tiesiai važiuot. Ir vis tiek, šitoje stotelėje „S. Žukausko g.“ sustoja ir iš karto rikiuojasi į antrą juostą, kuri net ne autobusų juosta. Tiesiog priversti visi, visas transportas važiuoti antra juosta“, – apie maršrutinio transporto juostos trūkumus kalbėjo kaunietis.

„Ta autobusų juosta biškį nelabai man čia patinka. Iš ryto, kai važiuoji ta juosta, tai labai užkimšta būna. Aš nežinau, ar labai reikėjo autobusų juostos šitokioj trumpoj gatvėj“, – pridūrė kitas vairuotojas.

Kauniečiai turi priekaištų ir pakeistai įvažiavimų bei išvažiavimų iš kiemų tvarkai. Vienose vietose horizontalusis žymėjimas leidžia kirsti dvigubą ištisinę juostą, o kitose ne, todėl vairuotojams tenka važiuoti iki vietos, kurioje galima apsisukti ir grįžti į savo kiemą arba keliauti į reikiamą pusę. Šis pakeitimas, kaip teigė vairuotojai, labai apsunkina eismą S. Žukausko gatvėje, o gyventojai užtrunka gerokai daugiau laiko, kad išvažiuotų iš teritorijų ar grįžtų namo.

„Labai nepatenkintas, kad neleidžia įsukinėt iš kitos pusės. Prie žiedo anksčiau buvo įvažiavimas / išvažiavimas, tai irgi labai nesmagu, kad uždarė, nes dabar reikia važiuoti visą tokį ratą aplink žiedą, kad pavyktų įvažiuoti į kiemą. Atrodo, nelabai geras pakeitimas, bent iš gyventojų pusės“, – teigė kitas vairuotojas, taip pat papildęs, jog automobilių stovėjimo problema paūmėjo dėl maršrutinio transporto juostos įrengimo.

Horizontalusis ženklinimas S. Žukausko g. ir Šiaurės pr. žiedinėje sankryžoje taip pat turi trūkumų – klaidina vairuotojus bei kelia avarines situacijas. S. Žukausko gatve atvažiuojantys vairuotojai žiedą pasiekia dvejomis juostomis: pagal nubrėžtas linijas, antroji gatvės juosta įsilieja į pirmąją žiedo juostą, o pirmosios juostos vairuotojams belieka trauktis į šoną arba sukti dešinėn, į Šiaurės prospektą. Kelio ženklų, nurodančių eismą žiedinėje sankryžoje, taip pat dar nėra.

Savivaldybė: pakeitimų reikėjo

S. Žukausko gatvės situaciją naujienų portalui pakomentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius. Jo teigimu, visi darbai atlikti dėl eismo saugumo bei automobilių srauto pralaidumo užtikrinimo ateityje.

„Viešojo transporto juosta pasiteisino, nes S. Žukausko gatvė šiuo klausimu yra intensyvi. Joje – 14 viešojo transporto maršrutų. Dėl automobilių parkavimo S. Žukausko g. skundų nesulaukiame. Gyventojai tvarkos laikėsi vos įrengus naujus ženklus. Kaip ir minėjome anksčiau, pastačius viaduką ties Ašigalio g., atnaujinta S. Žukausko g. taps tranzitine. Tokiu atveju privalome užtikrinti maksimalų gatvės pralaidumą. Šiuo metu rengiamas viaduko techninis projektas.

Važiuojamosios dalies ženklinimas baigiamas. Atsižvelgus į transporto srautus, kai kuriose vietose įrengti kairiniai posūkiai į teritorijas. Horizontaliojo ženklinimo darbai artimiausiu metu bus baigti ir žiedinėje sankryžoje“, – sakė M. Matusevičius.

Viešųjų pirkimų tarnybos duomenimis, S. Žukausko g. kapitalinio remonto techninį projektą parengė ir rangos darbus pagal viešojo pirkimo sutartį atliko AB „Kauno tiltai“. Darbų vertė – beveik 3,1 mln. eurų.