aA
Patvirtinus, kad papildomos lentelės su žalia rodykle gali būti grąžinamos į gatves, buvo paskelbta – jos turi atsirasti tik tose vietose, kur jokie kiti infrastruktūros pakeitimai nėra galimi. Nepaisant to, vairuotojai užfiksavo, jog keliose Kauno sankryžose papildomos šviesoforo sekcijos buvo pakeistos lentelėmis. Paklausti, kodėl atsirado tokie pokyčiai, savivaldybės atstovai atšovė, jog kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą ir iškabintų lentelių derinti neplanuoja.
Žalios rodyklės Kaune
Žalios rodyklės Kaune

Kaunietis Dalius Santockis į „Delfi“ kreipėsi teigdamas, jog dar praeitų metų pabaigoje įrengtas papildomas šviesoforo sekcijas Kauno miesto savivaldybė nusprendė panaikinti. Vietoje jų prie šviesoforų buvo įrengtos papildomas lentelės su žalia rodykle.

Skaitytojas aiškino, kad tokie pakeitimai vasario pabaigoje buvo įvykdyti dvejose sankryžose: Jonavos – Nuokalnės g. ir Karaliaus Mindaugo – Kaunakiemio g.

Kaunietis taip pat pasakojo, jog pirmojoje sankryžoje spūstys būdavo retas reiškinys, o Karaliaus Mindaugo pr. vairuotojai net ir esant intensyvesniam eismui galėjo judėti pakankamai greitai, nes pagrindinis šviesoforo signalas neturėjo važiavimo kryptį nurodančių rodyklių.

Remiantis 2019 m. lapkričio 1-ąją įsigaliojusia tvarka, tokiu atveju vairuotojai gali į dešinę pasukti net ir tada, kai papildoma sekcija išsijungia, tačiau dega pagrindinio šviesoforo žalias signalas.

Sutaupyta ar iššvaistyta?

D. Santockis svarstė, jog taip yra švaistomos infrastruktūros gerinimui skirtos savivaldybės lėšos, tačiau Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius teigė, jog iki šiol papildomų lentelių grąžinimas miestui kainavo 250 eurų.

M. Matusevičius tvirtino, kad toks sprendimas – papildomas šviesoforo sekcijas pakeisti lentelėmis, buvo priimtas kolegialiu Eismo saugumo komisijos sprendimu.

„Šią galimybę įvertino visi komisijos nariai. Tarp jų yra tiek eismo saugumo specialistų, įvairių susijusių organizacijų atstovų, tiek ir policijos pareigūnų. Taigi abejoti šių specialistų kompetencijomis nėra pagrindo. Mes stebime, analizuojame situacija ir visuomet laukiame vairuotojų pastebėjimų“, – aiškino M. Matusevičius.

Kauno miesto savivaldybės atstovas aiškino, kad papildomas lenteles su žalia rodykle nuspręsta grąžinti į 11 Kauno sankryžų, tačiau anot jo, situacija yra stebima ir vertinama, todėl esant poreikiui gali būti priimami atitinkami sprendimai, kad eismas Kauno gatvėse vyktų sklandžiai ir saugiai.

Žalios rodyklės grąžinamos į Kauno gatves
Žalios rodyklės grąžinamos į Kauno gatves
© Kauno miesto savivaldybė

Kreiptis neplanuoja

Nors papildomos lentelės su žalia rodykle į gatves gali būti grąžintos tik gavus Transporto kompetencijų agentūros (TKA) išvadas, kad jas įrengti galima, TKA Transporto paslaugų skyriaus vedėjas Evaldas Morkūnas teigė, jog kol kas sankryžų sąrašo Kauno miesto savivaldybė pateikusi nėra. Jo nuomone, dėl šios priežasties, po specialistų vertinimo, kai kurios papildomos lentelės gali būti vėl panaikintos.

„Papildomų lentelių įrengimas turi būti suderintas su mumis, tai daro ir kitos savivaldybės. Pagal nustatytą tvarką prašymo iš Kauno dar nesame gavę, todėl vis dar laukiame“, – sakė E. Morkūnas.

Kauno miesto savivaldybės atstovų paklausus, kada bus pateiktas sankryžų sąrašas TKA specialistams, M. Matusevičius teigė, kad šiuo metu to daryti neplanuoja.

„Kol kas neplanuojame kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą dėl papildomų lentelių įrengimo sankryžose, tačiau stebime situaciją ir jei matysime poreikį, būtinai tai ir padarysime“, – sakė M. Matusevičius.

Žalios rodyklės Kaune
Žalios rodyklės Kaune

Viena tvarka visiems

Tokį savivaldybės sprendimą TKA atstovas vertino kritiškai ir teigė, jog remiantis nustatyta tvarka, visos savivaldybės privalo pateikti sankryžų sąrašą, kuriose planuojama grąžinti žaliąsias rodykles.

„Jei Kauno miesto savivaldybė nesikreips į Transporto kompetencijų agentūrą, savo ruožtu TKA kreipsis į Vyriausybės atstovą, kuris prižiūri Kauno savivaldybę. Tokiu atveju, atsakingas asmuo Vyriausybėje turės Kauno atstovus paraginti, jei jie piknaudžiaus šia situacija“, – patikino E. Morkūnas.

TKA Transporto skyriaus vadovas taip pat aiškino, kad 90 proc. atvejų, kai yra galimybė įrengti šviesoforo sekciją, specialistų išvadose rekomenduojama įrengti sekciją, o ne lentelę. Tiesa, kiekviena situacija yra išnagrinėjama ir įvertinama individualiai.

„Viena iš galimų TKA išvadų – lentelė nesuderinta, antra – lentelė nesuderinta, rekomenduojame įrengti papildomą sekciją posūkiui į dešinę, trečia – lentelė suderinta. Galima daryti išvadą, kad mes rekomenduojame šviesoforo sekciją įrengti vietoje lentelės. Vis tik jei lentelės jau įrengtos, tačiau išvadose bus nepatvirtintos, savivaldybės turės jas panaikinti“, – pabrėžė E. Morkūnas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
4.3000

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Smulkmena, kuri lemia, kad automobilis važiuoja prasčiau nei galėtų (23)

Saugų vairavimą dažnai nulemia kokybiškos padangos. Tinkamas padangų protektoriaus nusidėvėjimo...

Top naujienos

Gydytojas infektologas įvertino vakcinų efektyvumą: vienu aspektu „Astra Zeneca“ tikrai išsiskiria (61)

Lietuvoje netyla diskusijos, ar nereikėtų ilginti intervalo tarp dviejų vakcinos nuo koronaviruso...

Aistė Žebrauskienė | D+

Neramina vis labiau vėluojantys įmonių tarpusavio atsiskaitymai: ekonomistai įspėja apie didesnes problemas

2021-ųjų pradžia Lietuvos ekonomikai buvo geresnė, nei tikėtasi, – šalies BVP augo 1 proc....

Lietingas pavasaris artėja prie pabaigos: šeštadienį sulauksime paskutinės nedidelio lietaus porcijos (2)

Šeštadienio rytą beveik visoje Lietuvoje bus sausa, drėgnesni debesys sukiosis ties vakariniais...

Buvęs imtynininkas gailisi dėl savo poelgio „Metelicoje“: jis mane „kabino“, manė, kad aš – gėjus (200)

Po incidento prie populiaraus Vilniaus naktinio klubo „ Metelica “ buvęs imtynininkas ne tik buvo...

Sukrečianti istorija apie motiną, kuri tapo žudike maniake ir kankino savo pačios šeimos narius (37)

Be to, kad smurtaudavo prieš savo podukras ir jas žemindavo, Shelly Knotek kviesdavosi į namus...

Žiniasklaida: po galimų mainų – antrasis Westermanno sugrįžimas į Kauną (67)

„Barcelona“ ir Kauno „Žalgiris“ veda derybas dėl galimo gynėjų apsikeitimo: ispanų „El...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Apipjaustymas – populiarėjanti mada ar naudinga procedūra? Urologo nuomonė nustebins

JAV, Kanada, Pietų Afrikos Respublika, Naujoji Zelandija, Jungtinėje Karalystė, Pietų Korėja –...

Kol lietuviai stovi eilėse prie vakcinų, rusai savo „Sputniku“ skiepytis nenori net už pinigus (1013)

„Milijonas prizų“ – tokią programą nusprendė įgyvendinti Maskva, norėdama prisivilioti...

Lietuvių noras dirbti Anglijoje blėsta: nebetraukia sezoninis darbas, keičiasi kryptys (180)

Darbą užsienyje siūlančios Lietuvos kompanijos pastebi, kad nuo šių metų Europos rinkoje vyksta...