aA
Lietuvos kelių policijos duomenimis, per pirmuosius du šių metų mėnesius daugiau nei 9,5 tūkst. kartų užfiksuotas pažeidimas, kai vairuojant naudojamasi mobiliuoju telefonu. Palyginti su 2020 m. sausio ir vasario duomenimis, šis skaičius išaugo beveik triskart. Draudimo bendrovės „If“ inicijuotas visuomenės tyrimas atskleidė, kad naudojimasis mobiliuoju telefonu vairuojant – lietuvius labiausiai erzinantis vairuotojų įprotis. Tačiau aplinkinių susierzinimas netrukdo tokiam elgesiui dažnėti, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Piktas vairuotojas
Piktas vairuotojas
© Shutterstock

Net 56 proc. apklaustųjų įvardijo, kad labiausiai erzinanti situacija kelyje jiems yra kitų vairuotojų naudojimasis mobiliuoju telefonu.

„Apklausa parodė tai, kas kelia nerimą ir pažvelgus į kelių policijos statistiką – mobiliųjų prietaisų naudojimas vairuojant yra opi problema, ir situacija keičiasi ne į gera. Pažeidėjų daugėja, o registruodami eismo įvykius vairuotojai vengia prisipažinti, kad tikroji jų priežastis yra neatsakingas elgesys prie vairo“, – teigia Guoda Jasaitė, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė.

Specialistė atskleidžia, kad, norint išvengti asmeninės atsakomybės, dažniausiai ieškoma išorinių priežasčių, kurios pateisintų eismo įvykį. Deja, būtent vairuotojų išsiblaškymas ir į mobilųjį telefoną nukreiptas dėmesys neretai tampa pagrindinėmis eismo įvykių priežastimis.

Didesnių miestų vairuotojai – irzlesni

Susierzinimą kelyje kitiems vairuotojams naudodami garso signalą išreiškia 78 proc. respondentų, o daugiau nei pusė tai daro šaukdami ar gestikuliuodami rankomis. Tyrimo duomenimis, sostinėje ir kituose didžiuosiuose šalies miestuose gyvenantys vairuotojai yra mažiau pakantūs erzinančioms situacijoms, todėl tokios reakcijos daug dažnesnės.

Didmiesčių gyventojai taip pat dažniau įvardijo ir kitas nemalonias, erzinančias situacijas kelyje, kai vairuotojai jiems neleidžia pakeisti eismo juostos ar važiuodami priekyje staigiai stabdo.

Tyrimas atskleidė, kad beveik 60 proc. vairuotojų, būdami prastos nuotaikos ar praradę savitvardą, yra linkę kelyje elgtis neatsargiai: viršyti leistiną greitį, spūstyse mėginti įsiterpti į kitas eismo juostas arba neleisti kitiems vairuotojams įvažiuoti į savo eismo juostą. G. Jasaitė sako, kad, praradus budrumą, šie veiksmai gali padaryti daug žalos.

„Natūralu, jog tokios situacijos dažnesnės didesniuose miestuose, kur eismas daug intensyvesnis nei užmiestyje. Policijos duomenimis, didžioji dalis eismo įvykių nutinka viršijus leistiną greitį ar nepasirinkus saugaus greičio.

Labai dažnai nereikalingų rūpesčių sukelia situacijos, kai automobiliai tiesiog negali prasilenkti kelyje. Vairuotojai neįvertina saugaus atstumo ir susitrenkia automobilių veidrodėliais – tokios situacijos baigiasi abipuse kalte ir papildomais rūpesčiais, nors jų nesunku išvengti tiesiog praleidžiant priešais atvažiuojantį automobilį“, – teigia G. Jasaitė.

Vyrai savitvardą kelyje praranda dažniau

Nors Lietuvoje vis dar gausu stereotipų apie moterų vairavimą, į eismo įvykius dažniau patenka vyrai. Policijos duomenimis, 2020 m. daugiau nei pusė (56,4 proc.) sužeistųjų eismo įvykiuose buvo vyrai.

Apklausos duomenimis, trečdaliu (30,9 proc.) daugiau vyrų pyktį ir nepasitenkinimą kitais vairuotojais išreiškia šaukdami ar gestikuliuodami, o garsinį signalą naudoja 21,2 proc. apklaustų vyrų.

Neigiamoms emocijoms pasidavę vyrai taip pat tampa nekantresni – dvigubai dažniau be reikalo akceleruoja, viršija leistiną greitį, spūstyse spraudžiasi į kitas ar neįleidžia vairuotojų į savo eismo juostas.

„Kelyje audringų emocijų apskritai vertėtų vengti. Jos trukdo susikoncentruoti į vairavimą, todėl kyla didesnis pavojus sukelti eismo įvykį – pavyzdžiui, vos akimirką atitraukę akis nuo kelio tam, kad apšauktumėte per lėtai važiuojantį vairuotoją, galite nepastebėti priekyje stabdančio automobilio ar per perėją einančių pėsčiųjų. Labai svarbu sėdant prie vairo emocijas palikti nuošaly ir nepamiršti paprasto mandagumo“, – pataria draudimo bendrovės transporto žalų grupės vadovė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
3.0000

Draudikai įvardijo, kur Vilniuje po lietaus važiuoti automobiliu pavojingiausia

Vilniečiai tikriausiai dar puikiai prisimena po kiekvieno smagesnio lietaus atsirasdavusį Narbuto...

Naujovė Vilniaus viešajame transporte: vietoj baudos – kontrolės bilietas

Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė komitetuose apsvarstytam klausimui dėl galimybės vietoj...

Per karščius sostinės gatvėse ribojamas sunkiasvorio transporto eismas

Įsivyravus itin karštiems orams, sostinės savivaldybė ėmėsi gatvių dangų apsaugos – laikinai...

Trečiadienio liūtis paskandino Vilnių: vairuotojai įamžino, su kokiais iššūkiais jiems teko susidurti vykstant į darbą (2)

Trečiadienio ryte praūkusi audra į darbus skubantiems sostinėms vairuotojams tapo nemenku...

Šalyje svilinant karščiui – kelininkų įspėjimai vairuotojams: gali atsirasti pavojingų kelio ruožų

Šalį alinant karščiui kelininkai įspėja, kad prakainuoja ne tik žmonės, bet ir asfaltas ,...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Į šią Azijos šalį taip sunku patekti, kad lietuvis jau ėmė galvoti apie nusikaltimą: bendrininkų rasti nepavyko, o planų vos nesužlugdė Lenkija

Manęs klausia, kodėl iki šiol nieko neparašau apie ką tik įvykusią kelionę į Pietų Korėją....

Rusų programišiai „laužia“ Lietuvos informacines sistemas: įspėja, kad tai gali būti dar tik pradžia (7)

Dėl sustabdyto tranzito į Kaliningradą, rusų programišiai nuo penktadienio pradėjo...

„Belligcat“ vadovas: tas šalis, kurios padeda Putino režimui, reikia šalinti iš ES (18)

Nepaisant griežtų sankcijų, karą prieš Ukrainą pradėjusi Rusija iš naftos ir dujų pardavimo...

Pasauliui ir Lietuvai žada recesiją: laimės tik vienas sektorius (2)

Tarptautinė rizikos valdymo bendrovė „Coface Baltics“ naujausiame rizikos valdymo tyrime...

Šiurpus avarijos smūgio garsas pažadino klaipėdiečius: žuvo vyras

Klaipėdoje, netoli degalinės, įvyko skaudi avarija. Vienas avarijos dalyvių žuvo, dar viena...

Karas Ukrainoje. Ukraina ruošiasi galimam puolimui iš Baltarusijos: grėsmė gana didelė okupantai planuoja referendumą dėl Chersono prijungimo prie Rusijos (13)

Rusijos atakos, pareikalaujančios ir žmonių gyvybių, Ukrainoje nesiliauja – vėl apšaudyti...

„Reuters“: kompromisas dėl tranzito į Kaliningradą gali būti pasiektas liepos pradžioje

Liepos pradžioje gali būti pasiektas kompromisinis susitarimas dėl sankcionuotų prekių tranzito...

10 žavingų ir dar neišpopuliarėjusių Europos salų – pamėgtos tautiečių, bet iki šiol neatrastos turistų

Šiose mažose salose atrasite nepaliestą gamtą, neperpildytas pakrantes, tylą ir ramybę.

Naktys išsilaikys tvankios ir toliau kaitins saulės spinduliai

Ir toliau išliksime aukštesnio atmosferos slėgio lauko įtakoje. Debesų bus nedaug, dažnai...

Grybauskaitė: jokių pokyčių dėl Kaliningrado tranzito be Lietuvos sutikimo negali būti (6)

Jokių pokyčių ar atnaujinimų Europos Komisijos ( EK ) gairėse dėl Kaliningrado tranzito be...