aA
Leidimų neturintiems asmenims draudžiama ardyti transporto priemones, nes automobilių atliekos yra pavojingos aplinkai ir žmonių sveikatai. Nelegalūs transporto priemonių ardytojai daugiausiai pelno gauna iš transporto priemonių kėbulų ir elektros instaliacijos laidų, todėl būtina apriboti šių atliekų supirkimą, teigiama Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos pranešime žiniasklaidai.
Automobilių laužynas
Automobilių laužynas
© Organizacijos archyvas

Lietuvoje yra nemažai fizinių (pasitaiko ir juridinių) nelegalių transporto priemonių ardytojų, kurie iš gyventojų superka automobilius arba juos ardo prie namų, garažuose ar kitose vietose nesilaikydami aplinkosaugos reikalavimų. Automobilių ardytojai parduoda transporto priemonių dalis, o automobilio kėbulą ir laidus priduoda į metalo laužo supirkimo įmones. Vertės rinkoje neturinčios automobilių atliekos dažniausiai išmetamos į komunalinių atliekų konteinerius, pamiškes ar nuošalias vietas.

„Vien praeitą savaitę asociacija gavo tris pranešimus apie nelegalius automobilių ardytojus, veiklą vykdančius kelių kilometrų atstumu vienas nuo kito Vilniaus pakraštyje. Tokie faktai patvirtina, kad Aplinkos ministerijai pavaldžių regioninių aplinkos apsaugos departamentų vykdoma kontrolė yra neefektyvi – aplinkos apsaugos inspektoriai neužtikrina, kad nebenaudojami automobiliai nebūtų ardomi nelegaliai.

Nelegalūs ardytojai nemoka jokių mokesčių ir daro didelę žalą valstybei, teršia aplinką ir sukelia pavojų žmonių sveikatai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Pasak jo, atsižvelgiant į tai, kad nelegalūs transporto priemonių ardytojai daugiausiai pelno gauna iš transporto priemonių kėbulų ir elektros instaliacijos laidų, tikslinga apriboti jų supirkimą.

„Ūkio ir Aplinkos ministerijoms pateikėme siūlymus teisės aktuose numatyti, kad transporto priemonių kėbulo atliekas ir elektros instaliacijos laidus būtų galima supirkti tik iš juridinių ir individualia veikla besiverčiančių fizinių asmenų, kurių ūkinėje veikloje susidaro minėtos atliekos. Tokie asmenys turėtų pateikti dokumentus, įrodančius šių atliekų susidarymą jų vykdomoje ūkinėje veikloje“, – sako V. Jankoitas.

ENTPTA skaičiavimais, kasmet Lietuvoje išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 20 proc. (10-12 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, šias atliekas būtina perdirbti.

Pasak Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovo Alfredo Skinulio, GIA kartu su ENTPTA yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. „Mūsų asociacija organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą ir ES direktyvos vykdymą Lietuvoje. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos yra tinkamai sutvarkomos ir nepatenka į aplinką“, – sako A. Skinulis.

Teisės aktai numato, kad transporto priemonių supirkimu ir ardymu gali užsiimti tik įmonės ir asmenys, turintys taršos leidimus, pavojingų atliekų tvarkymo licencijas, veiklos draudimus, baigę pavojingų atliekų tvarkymo mokymus, registruotos atliekų tvarkytojų valstybės registre ir pan. Fiziniams asmenims draudžiama savarankiškai ardyti jiems nuosavybės teise priklausančias transporto priemones.

Visos nebetinkamos eksploatuoti transporto priemonės turi būti nugabentos tik į apdorojimo įmones, atitinkančias teisės aktų nustatytus reikalavimus, arba atiduotos transporto priemonių gamintojams ar importuotojams, kurie vėliau perduoda jas atliekų tvarkytojams.

„Regitros“ duomenimis, 2017 metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,5 mln. transporto priemonių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išsiaiškino, kas mobiliuoju prie vairo naudojasi dažniausiai: lietuvių rezultatai nustebino (8)

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc....

Paaiškino, kokios taisyklės galios į viešąjį transportą grįžtantiems keleiviams (1)

Viešuoju transportu kiekvieną savaitę juda vis daugiau keleivių, o Vilnius rūpinasi jų saugumu....

Trys įspėjimai apie nelygų kelią: kaip elgtis, kai pamatote vieną iš jų (10)

Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai...

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (5)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Paaiškino, ką daryti, jeigu kelyje išsikrovė hibridinis automobilis: tempti ar bandyti užvesti? (90)

Įstrigti kelio pašonėje išsikrovus akumuliatoriui ar pasibaigus degalams yra ne vieno vairuotojo...

Top naujienos

Amerikos lietuvė – apie tai, kaip vos kelios savaitės jos nuomonę apie Trumpą pakeitė iš esmės: kažkada buvau didžiausia jo skeptikė (457)

Į Jungtines Valstijas emigravusi aktyvi moteris, buvusi liberalė Renata Underis sako, kad pastarasis...

Išdrįsus kalbėti vienai, apie Kėdainių priėmimo skyrių prabilo ir kiti: ten yra baisu (108)

Kėdainiuose įvyko grandininė reakcija: vienam žmogui socialiniame tinkle papasakojus nemalonią...

Kavos vartojimo paslaptys: kiek daugiausiai puodelių per dieną galime išgerti (4)

Daugelio rytas prasideda nuo puodelio kavos, kuris suteikia energijos ir leidžia efektyviai pradėti...

Prancūzų pajėgos Malyje nukovė „Al Qaeda“ vadeivą (1)

Prancūzijos ginkluotosios pajėgos Malyje nukovė teroristinės grupuotės „Al Qaeda“...

Kraupi pramoga – žmonių zoologijos sodai – buvo viena pelningiausių XX a. pradžios šou verslo krypčių (226)

XX amžiaus pradžioje atėję į zoologijos sodą Europoje ar Jungtinėse Valstijose, narvuose...

Fiziko žinia bijantiems 5G technologijos: jei valgote raugintas daržoves, tai galite ir saugiai naudoti 5G (35)

5G ryšio technologijos ir nejonizuojančios elektromagnetinės spinduliuotės reikėtų baimintis...

Valdžiai ruošiantis mažinti mokesčius, verslininkai ženklių pokyčių nesitiki: daugiau išlaidauti gyventojų tai nepaskatins (44)

Valdžia šiuo metu svarsto, ar mažinti darbo apmokestinimą. Verslininkų ir ekonomisto nuomone,...

Automobilių aikštelėje „Tvarkiečiai“ likviduos partiją ir prisijungs prie Zuoko (46)

Šeštadienį Vilniuje, prie „Litexpo“ rūmų esančioje automobilių aikštelėje, Lietuvos...

Abejoja, ar vasarą galėsime mėgautis didžiuliais renginiais: organizatoriams jie tiesiog nepakeliami (1)

Vyriausybė patvirtintą renginių organizavimo sąlygų planą, pagal kurį nuo birželio atvirose...

|Maža didelių žinių kaina