Leidimų neturintiems asmenims draudžiama ardyti transporto priemones, nes automobilių atliekos yra pavojingos aplinkai ir žmonių sveikatai. Nelegalūs transporto priemonių ardytojai daugiausiai pelno gauna iš transporto priemonių kėbulų ir elektros instaliacijos laidų, todėl būtina apriboti šių atliekų supirkimą, teigiama Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos pranešime žiniasklaidai.
Automobilių laužynas
© Organizacijos archyvas

Lietuvoje yra nemažai fizinių (pasitaiko ir juridinių) nelegalių transporto priemonių ardytojų, kurie iš gyventojų superka automobilius arba juos ardo prie namų, garažuose ar kitose vietose nesilaikydami aplinkosaugos reikalavimų. Automobilių ardytojai parduoda transporto priemonių dalis, o automobilio kėbulą ir laidus priduoda į metalo laužo supirkimo įmones. Vertės rinkoje neturinčios automobilių atliekos dažniausiai išmetamos į komunalinių atliekų konteinerius, pamiškes ar nuošalias vietas.

„Vien praeitą savaitę asociacija gavo tris pranešimus apie nelegalius automobilių ardytojus, veiklą vykdančius kelių kilometrų atstumu vienas nuo kito Vilniaus pakraštyje. Tokie faktai patvirtina, kad Aplinkos ministerijai pavaldžių regioninių aplinkos apsaugos departamentų vykdoma kontrolė yra neefektyvi – aplinkos apsaugos inspektoriai neužtikrina, kad nebenaudojami automobiliai nebūtų ardomi nelegaliai.

Nelegalūs ardytojai nemoka jokių mokesčių ir daro didelę žalą valstybei, teršia aplinką ir sukelia pavojų žmonių sveikatai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Pasak jo, atsižvelgiant į tai, kad nelegalūs transporto priemonių ardytojai daugiausiai pelno gauna iš transporto priemonių kėbulų ir elektros instaliacijos laidų, tikslinga apriboti jų supirkimą.

„Ūkio ir Aplinkos ministerijoms pateikėme siūlymus teisės aktuose numatyti, kad transporto priemonių kėbulo atliekas ir elektros instaliacijos laidus būtų galima supirkti tik iš juridinių ir individualia veikla besiverčiančių fizinių asmenų, kurių ūkinėje veikloje susidaro minėtos atliekos. Tokie asmenys turėtų pateikti dokumentus, įrodančius šių atliekų susidarymą jų vykdomoje ūkinėje veikloje“, – sako V. Jankoitas.

ENTPTA skaičiavimais, kasmet Lietuvoje išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 20 proc. (10-12 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, šias atliekas būtina perdirbti.

Pasak Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovo Alfredo Skinulio, GIA kartu su ENTPTA yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. „Mūsų asociacija organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą ir ES direktyvos vykdymą Lietuvoje. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos yra tinkamai sutvarkomos ir nepatenka į aplinką“, – sako A. Skinulis.

Teisės aktai numato, kad transporto priemonių supirkimu ir ardymu gali užsiimti tik įmonės ir asmenys, turintys taršos leidimus, pavojingų atliekų tvarkymo licencijas, veiklos draudimus, baigę pavojingų atliekų tvarkymo mokymus, registruotos atliekų tvarkytojų valstybės registre ir pan. Fiziniams asmenims draudžiama savarankiškai ardyti jiems nuosavybės teise priklausančias transporto priemones.

Visos nebetinkamos eksploatuoti transporto priemonės turi būti nugabentos tik į apdorojimo įmones, atitinkančias teisės aktų nustatytus reikalavimus, arba atiduotos transporto priemonių gamintojams ar importuotojams, kurie vėliau perduoda jas atliekų tvarkytojams.

„Regitros“ duomenimis, 2017 metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,5 mln. transporto priemonių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Netvarkingoms transporto priemonėms ruošiama nauja tvarka (11)

Šiuo metu veikianti tvarka, kai transporto priemonės, kurių techninė apžiūra ar privalomasis...

Ateina pavojingiausias metas vairuotojams (1)

Antroji rudens pusė vairuotojams yra pati pavojingiausia: spalio ir lapkričio mėnesiais ne...

Griežtas policijos atsakas norintiems 0,5 promilės vairuotojams (437)

Nei 0,4 promilės, nei 0,5 promilės ir net ne 0,2 promilės. Bet kuriuo iš šių atvejų žmogus yra...

Avarijos kaltininko paieškos: nemandagus elgesys, psichologinis spaudimas ar net grasinimai (1)

Rudenį, lyginant su šiltuoju sezonu, keliuose penktadaliu išauga eismo nelaimių skaičius, rašoma...

Transporto spūstys mieste: patarimai, kaip prie jų prisitaikyti (23)

Jeigu kiekvieną darbo dieną transporto spūstyje užstringate bent valandai, tai per metus susidaro...

Top naujienos

Vilniaus autobusų stoties privatizavimo istorijoje – labai garsios pavardės (170)

Sostinės vadovams ir vieno iš svarbiausių miesto transporto centrų – Vilniaus autobusų stoties...

Vadovų apklausa žada gerų naujienų laukiantiems didesnių algų (64)

Net 97 proc. įmonių vadovų ketina kelti atlyginimus darbuotojams kitais metais. Tai parodė...

Už namą Laurų kvartale milijono neužteks (60)

Namai Vilniaus Laurų kvartale parduodami retai. Dar rečiau apie tokius objektus pranešama skelbimų...

Kinijos propagandos mašina: cenzūra nuo politinės minties iki lytinių santykių (23)

Jei kontroliuojate viešąją komunikaciją, tai galite kontroliuoti, ką žmonės galvoja ir kaip jie...

NBA sezono startas: K. Irvingo sugrįžimą į Klivlandą užgožė kraupi G. Haywardo trauma (2)

Pirmasis 2017-2018 metų NBA reguliariojo sezono susitikimas padovanojo žiūrovams itin gražią ir...

Prabangus dangoraižis smenga ir svyra (4)

58 aukštų San Fransisko dangoraižis smunka ir krypsta į šoną – gyventojai teigia, kad jų...

„Lietuvos automobilis 2017“: teisininkų favoritai – prabangūs modeliai

Tęsdamas išskirtinį mūsų šalyje nacionalinį „Lietuvos automobilio 2017“ projektą, DELFI...

„Real“ Madride nesugebėjo palaužti „Tottenham Hotspur“ pasipriešinimo „Spartak“ ir „Liverpool“ prapliupo įvarčiais (13)

UEFA Čempionų lygoje H grupės lyderių Madrido „Real“ ir Londono „ Tottenham Hotspur “...

Tyrimas: žiniasklaidoje labiausiai matomi didžiausi miestai, kurortai konkuruoja stipriau (2)

Žiniasklaidos dėmesys, skiriamas didiesiems Lietuvos miestams, pasiskirsto daugmaž tolygiai pagal...

Aktorės G. Spanic gyvenimas mažai kuo skiriasi nuo jos vaidintų muilo operų pamatykite, kaip ji atrodo dabar! (1)

Žinomos Venesuelos aktorės Gabrielos Spanic , kurią Lietuvos žiūrovai puikiai pažįsta iš...