Eksperimento dalyviu tapo SUBARU Forester su 2 litrų turbodyzeliniu varikliu. Nutarėme išbandyti, kaip automobilis elgsis šiose situacijose: veždamas du dviračius ant stogo, veždamas dviračius ant specialios bagažinės, sumontuotos gale, ant priekabai skirto kablio, taip pat, kokios bus degalų sąnaudos, kai automobilis veš tradicinę aerodinaminę bagažinę. Eksperimentui bagažines pateikė „Thule“ gamintojai.

Bandymui parinkome 30 kilometrų trasą, kurios didžioji dalis driekėsi magistrale, tačiau buvo važiuojama ir miesto gatvėmis nustatytu 50 km/h greičiu.

Didžioji dalis kelio buvo įveikta 110 km/h greičiu, tik viename 2 kilometrų ruože buvo pasiektas 130 km/h greitis. Tą dieną pūtė vidutiniško stiprumo 6 m/s pietų vėjas, oro temperatūra – 14 laipsnių.
Taigi pirmasis bandymas – du dviračiai ant stogo. Prisipažinsiu, buvo šiek tiek nejauku, nes taip dviračių iki šiol nevežiojau. Tačiau važiuodamas nepajutau jokio pašalinio garso, rodės, kad dviračių svoris neturi įtakos automobilio stabilumui posūkiuose. Darsyk supratau, kad šiuolaikinės bagažinės yra geras konstruktorių kūrinys. Automobilis su šiuo kroviniu naudojo 8 litrus dyzelino.

Kitas bandymas – dviračius pritvirtiname ant kitos bagažinės. Ji dedama mašinos gale, ant priekabos kablio. Bagažinė atrodo gana įspūdingai, ji turi atskirą apšvietimo sistemą, vietą numeriams ir gali vežti tris dviračius.

Išsyk matau privalumą, kad dviračius ant jos kur kas lengviau ir greičiau užkelti. Tai gali padaryti ir moteris.

Trūkumas buvo tai, kad dviračiai uždengia galinius numerius, tad bet kuris kompromisų nepripažįstantis policininkas būtų teisus, jus apkaltinęs numerių slėpimu. O už tai labai skaudžiai baudžiama. Visame pasaulyje galima užsisakyti ir trečią valstybinį numerį, o nuo šių metų pradžios – ir Lietuvoje.

Važiuojame. Ir ši bagažinė neturi jokios įtakos vairavimui. Stebėdamas informacinį kompiuterį kelionės pabaigoje išvystu vidutines 7,6 litro degalų sąnaudas. Taigi, vežant dviračius gale, galima sutaupyti apie puslitrį degalų. Nuvažiavus iš Vilniaus į Palangą pavyktų sutaupyti per 3 litrus degalų, arba apie 13,5 litų.

Trečiasis bandymas – aerodinaminė bagažinė. Ne kartą teko važiuoti su panašia bagažine, į kurią sukrauname slides ir kitokius kelionei reikalingus daiktus. Didžiausi tokios bagažinės trūkumai – triukšmas salone ir padidėjusios degalų sąnaudos.

Žiemą su tokia bagažine važiuodamas slidinėti į Italiją įsitikinau, kad ŠKODA Octavia 1.6 TDI naudoja vidutiniškai 1 litru daugiau. O kas bus dabar, uždėjus labai modernią ir neprikrautą švedišką bagažinę?

Važiuojant minėtu greičiu salone nesigirdėjo jokio triukšmo, o kompiuteris kelionės pabaigoje parodė štai tokį rezultatą – 7,2 l/100 km.

Ir paskutinis važiavimas – be jokio krovinio. SUBARU Forester šiuo atveju pasitenkino vidutinėmis 6,4 litro dyzelino sąnaudomis.

Verdiktas būtų toks: jeigu eksperimente būtų dalyvavęs automobilis su benzininiu varikliu, tuomet degalų sąnaudos skirtųsi kur kas labiau. Eksperimento metu įsitikinome, kad dviračius apsimoka vežti pritvirtinus ant priekabos kablio, o jeigu jau ant stogo uždėjome aerodinaminę bagažinę, tai žinokime, kad ji „suvalgys“ papildomą litrą degalų.

Eksperimento dalyviai

Automobilis SUBARU Forester 2.0 D
Du dviračiai
„Thule“ bagažinės
Trasos ilgis – 30 km