„Regitroje“ vairavimo egzaminus laiko gyventojai, siekiantys pirmą kartą įgyti teisę vairuoti motorines kelių transporto priemones, o taip pat vairuotojo pažymėjimą jau turintys gyventojai, siekiantys įgyti teisę vairuoti kitos kategorijos transporto priemones.

Įmonėje egzaminus taip pat laiko ir asmenys, siekiantys susigrąžinti dėl padarytų teisės pažeidimų jau prarastą teisę vairuoti kelių transporto priemones.

Apibendrinti egzaminų statistiniai duomenys rodo, kad didžioji dalis gyventojų laiko egzaminus B kategorijos (lengvojo automobilio) vairuotojo pažymėjimui gauti. Iš jų absoliuti dauguma (99 proc.) praktikos egzaminui renkasi automobilius su mechanine pavarų dėže. Iš pirmo karto egzaminą su tokiais automobiliais pernai išlaikė 41,7 proc. šį egzaminą laikiusių asmenų (2011 m. - 39,4 proc., 2010 m. – 37,5 proc.).

Pasak įmonės specialistų, pastaraisiais metais nuolat gerėjančius praktikos egzaminų rezultatus lemia tai, kad kandidatai į vairuotojus skiria vis daugiau laiko vairavimo įgūdžių stiprinimui tiek mokantis su vairavimo instruktoriumi, tiek su šeimos nariu.

Patariama susipažinti su egzamino vertinimo kriterijais

Laikant vairavimo praktikos egzaminą vertinami būsimojo vairuotojo įgūdžiai ir gebėjimai tinkamai pasirengti saugiam važiavimui bei valdyti transporto priemonę.

Parodyti praktinio vairavimo įgūdžius galima prieš tai išlaikius teorijos egzaminą. Svarbu atminti, kad jo rezultatas galioja, kol bus išlaikytas praktikos egzaminas, bet ne ilgiau, kaip vienus metus. Išlaikius teorijos egzaminą, praktinei daliai galima ruoštis mokantis vairuoti su šeimos nariu, o taip pat vairavimo mokymo įstaigoje.

Prieš mokantis vairuoti, pravartu iš anksto susipažinti su informacija, kaip per egzaminą bus vertinami egzaminuojamojo įgūdžiai. Visa tai išvardinta teisės akte – Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų apraše. Šis dokumentas paskelbtas „Regitros“ interneto svetainės www.regitra.lt skyriuje „Teisės aktai“.

Dažniausiai pasitaikančios kritinės klaidos

Per egzaminą padarytos klaidos skirstomos į nekritines, specifines pasikartojančias ir kritines. Pavojingiausios – kritinės klaidos. Pakanka vienos kritinės klaidos, kad egzaminas būtų neišlaikytas.

Įmonės specialistai atkreipia dėmesį, kad dažniausiai pasitaiko kritinės klaidos, susijusios su signalų, kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų nevykdymu, o taip pat su neteisinga transporto priemonės padėtimi manevruojant. Kaip kritinė klaida vertinamas ir gairelės, kuri imituoja automobilį, kliudymas.
Pastebima, kad egzaminų metu dažnai padaroma įvažiavimo į sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui, o taip pat kelio juostas skiriančios ištisinės linijos kirtimo klaida.

Kitos dažnai pasitaikančios klaidos: užsidegus raudonam šviesoforo signalui neišvažiuojama iš važiuojamų dalių sankirtos, kai buvo įvažiuota į ją ketinant sukti į kairę; sukama į kairę ne iš tam skirtos eismo juostos; viršijamas nustatytas greitis.

Tinkamai pasirengus egzaminui, išvengiama ne tik kritinių, bet ir kitų klaidų. Tačiau nepavykus egzamino išlaikyti iš pirmo karto, galima jį laikyti ir vėliau, bandymų skaičius neribojamas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (90)