Nors vairuotojai ir skundžiasi slidžiais bei užpustytais keliais, techninę pagalbą teikiančios įmonės sako, jog skambučių antplūdžio kol kas nesulaukė. Planuojama, kad klientų padaugės prasidėjus itin dideliems šalčiams – tuomet dar dažniau teks vykti padėti užvesti automobilius ir pataisyti užšalusias spynas.
© Shutterstock nuotr.

Pagalbos prašo ir vasarą, ir žiemą

Nors dėl sudėtingų eismo sąlygų techninę pagalbą vairuotojams teikiančioms įmonėms dažniau nei įprastai tenka vykti traukti nuo kelio nuslydusių automobilių, iškvietimų skaičius, pasak jų atstovų, kol kas itin stipriai neišaugo. Planuojama, kad jų padaugės prasidėjus dar didesniems šalčiams.

„Daugiametė patirtis rodo, kad labai didelio skirtumo tarp žiemą ir vasarą gaunamų iškvietimų skaičiaus nėra. - sakė UAB „Sauda“, techninę pagalbą teikiančios įmonės direktorius Saulius Kundrotas. - Kalbu apie tuos atvejus, kai reikia automobilį transportuoti: žiemos metu galbūt auto įvykių nutinka ir daugiau, tačiau mažesnis automobilio greitis, nebūna tų atvejų, kai sumaitojamos mašinos ir jas reikia transportuoti. Jos pačios dar važiuoja“. Vis tik, jis pastebėjo, kad šį gruodį skambučių daugiau nei praėjusį – ankstesniais metais tokiu metu orai buvę šilčiau.

Pasak UAB „Priekabos“ direktoriaus Petro Sadausko, pagalbos kelyje žmonėms reikia, tačiau jie dažniau kreipiasi ne į techninę pagalbą suteikiančias įmones, bet į kitus vairuotojus ar tokią pagalbą jiems suteikiančias draudimo bendroves.

„Iškvietimų daugiau nei įprastą mėnesį, bet jų nėra labai daug, nes žmonės neturi pinigų, juos skaičiuoja. Juos gelbsti kiti, jei nuo kelio nuslysta tik truputį. Būna, kad išsikviečia (techninę pagalbą – DELFI), o kas antro atvažiavus jau neberandi. Dažniausiai klientais būna tie, kurie pakliūna į tokią situaciją, kad be mūsų pagalbos daugiau nieko negali padaryti“, - pasakojo jis.

Skambučių laukia atėjus šalčiams

Pagal individualios veiklos pažymėjimą techninę pagalbą teikiantis Tomaš Jarmolovič sakė, jog kol kas tokie orai – tik „apšilimas“ prieš ateinančius šalčius ir su jais išaugsiantį iškvietimų skaičių. Jis ir kitų įmonių atstovai kalbėjo, jog temperatūrai nukritus iki – 15 – 20 laipsnių šalčio padaugėja skambučių nuo vairuotojų, kuriems užšąla spynos, nebeužsiveda automobiliai.

„Visada būna, kad kai oro temperatūra nukrenta žemiau nei 10 – 15 laipsnių šalčio, padaugėja užsakymų užvesti automobilį, akumuliatoriai būna pasenę, - sakė S. Kundrotas. - Žmonės nesuskumba pasikeisti seno akumuliatoriaus į naują. Važinėja su jais, kai temperatūra siekia nulį, o kai temperatūra būna – 20 laipsnių šalčio, visi tepalai sustingę ir reikia žymiai daugiau jėgos užvesti variklį, akumuliatoriai nusėda“. Jis kalbėjo, kad iškvietimų dėl nebeužsivedančių automobilių padaugėjo jau dabar.

T. Jarmolovič sakė, kad atšalus vairuotojai skambina ir dėl užšalusių spynų, tačiau kol kas iškvietimų bumo dar nėra.

„Užšąla spynos, tačiau dažniausiai kreipiasi dėl to, kad nepavyksta užvesti automobilio – tai daugiau nei devyniasdešimt procentų iškvietimų, - kalbėjo jis. - Realus darbas prasideda, kai atšąla iki – 20 laipsnių šalčio“. Specialistas kalbėjo, kad tuomet tenka dirbti nuo šešių ar septynių ryto. Darbo krūvį rodo ir skaičiai – vasarą tenka pas vairuotojus vykti penkis kartus, o atšalus iki – 25 laipsnių, iškvietimų padaugėja iki penkiasdešimties. „Bet tai būna savaitę per metus - duok Dieve tokią temperatūrą, nes jos gali nebūti ir kelis metus, - kalbėjo T. Jarmolovič. - Kol kas yra maždaug apie dešimt iškvietimų per dieną, jų daugiau priskaičiuojant ir tuos atvejus, kai mašiną reikia transportuoti. Daugiausiai iškvietimų - ryte, kai žmonės nori išvažiuoti, o vėliau atšyla oras“.

Tuo metu Klaipėdoje dirbantis P. Sadauskas kalbėjo, jog žmonės taupo, tad didelio pelno nesitiki.

„Niekas nenori mokėti pinigų, jau geriau paliks tą mašiną. Skambučių, žinoma, padaugės, bet taip, kaip būdavo, pavyzdžiui iki 2008 m., kai pamenu, jog yra tekę per minutę sulaukti aštuoniolikos skambučių, dabar tokių dalykų nebebūna“, - sakė jis.

Pakliuvus į bėdą reikia turėti bent šimtą litų

Pasak P. Sadausko, bent jau jų teikiamos techninės pagalbos paslaugos atpigo – pavyzdžiui, 1993 m., nors degalai ir buvo pigesni, automobilio nugabenimas kainuodavo 200 – 250 litų miesto ribose, kai dabar jų įmonėje paslauga teikiama už 100 – 150 litų. „Užvedimas kainuoja 50 – 60 litų“, - pastebėjo jis.

Vilniuje kainos – kiek didesnės. „Užvedimas - nuo 80 litų, o atrakinimai - apie šimtą“, - pastebėjo T. Jarmolovič. S. Kundrotas nurodė, kad jų bendrovėje smulkūs pataisymai kainuoja apie 60 – 70 litų. Jo teigimu, klientais dažniausiai tampa didmiesčių gyventojai.

Vis tik, pasak jo, į iškvietimus vykstama ne visuomet: „Žmogus kartais, galbūt ir norėdamas apgauti, kviečia techninę pagalbą į užpustytus rajonus, nes negali užvesti automobilio. O mes nesame kelių valymo tarnyba. Jei mes negalime privažiuoti, tai mes ir pasakome, kad tegul kažkas apvalo kelius, o mes privažiuosime“.

Į bėdą kelyje pakliuvę per Kūčias ar Kalėdas jaudintis neturėtų – bendrovių atstovai sakė, jog darbuosis ir šventiniu laikotarpiu.


Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (8)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Susisiekimo ministerija kviečia penktadienį į darbą pavežti kaimyną (17)

Penktadienį, gegužės 25-ąją, visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną. Šia proga...

Vairuotojams Vilniuje – naujas perspėjimas (42)

Sostinėje pristatoma prevencinė saugaus eismo priemonė, padėsianti užtikrinti sklandesnį...

Prieš kelionę su augintiniu: ar apie viską pagalvojote? (4)

Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo...

Draudikai prabilo apie tarp vairuotojų populiarų mitą (23)

Lietuvos keliuose kasmet įvyksta tūkstančiai avarijų. Deja, eismo įvykių kaltininkai ne visuomet...

Top naujienos

Specialistai neteko amo: darželiuose ir mokyklose sviestą pakeis margarinas (227)

„ Sviestas , kur įmanoma, keičiamas aliejumi arba margarinu, kurio sudėtyje sočiųjų riebalų...

Šokiruojantis merginos pagrobimas: gyvą palaidojo po žeme (57)

Barbaros Jane Mackle gyvenimas buvo tikrai kerintis. Daili ir populiari 20 metų mergina buvo Majamyje...

Lietuvos nacionalinės filharmonijos darbuotojų stilius: per koncertus ir po jų – kaip diena ir naktis (11)

DELFI Stilius apsilankė didžiausiame šalies klasikinės muzikos koncertų centre – Lietuvos...

Šaras po pergalės juokavo apie aštuonis kartus operuotą gerklę ir mokė žurnalistus (12)

Kauno „Žalgiris“ be didesnio vargo žengė į Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) pusfinalį....

Sostinėje atgimė vienuolyną su skandalais palikęs baras (18)

Praėjusių metų rugpjūtį baro „ 7 fridays “ darbuotojai staiga turėjo susirinkti daiktus ir...

Vilniuje per susidūrimą sužalotas motociklininkas neteko sąmonės

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23.20 val., Vilniaus senamiestyje, Maironio g., susidūrė...

Kitokia pažintis su Berlynu: nuo apleistų CŽV pastatų iki linksmybių šimtamečiame šokių klube (8)

Planuodami atostogas ar trumpas išvykas svetur, dažniausiai renkamės turistų patikrintas,...

Baisi istorija su laiminga pabaiga: ar žinote, kodėl ugnikalnių išsiveržimai tokie pavojingi lėktuvams?

Jau beveik mėnesį galime stebėti vaizdus iš Havajų, kuriuose savo galią rodo prabudęs...

Asmens duomenų tvarkymas: kiekvienam interneto vartotojui verta sužinoti, kas keičiasi jau šiandien (82)

Lietuvoje nuo gegužės 25 d. pradedamas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) –...

Jautrus vaizdo įrašas sujaudino tūkstančius: penkiametė autistė ištarė pirmuosius žodžius (8)

Moteriai buvo pasakyta, kad jos dukra, turinti autizmo spektro sutrikimą, niekada nekalbės. Štai...