aA
Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai skelbia radusi sprendimą, kaip mažinti automobilių taršą ir spūstis centrinėje miesto dalyje – trečiadienį Taryboje priimtas sprendimas, kuris normuos automobilių statymo vietų įrengimą sostinės Senamiestyje ir miesto centre. Sprendimas priimtas remiantis sėkminga užsienio šalių patirtimi mažinant automobilių srautus miestų centruose.
Automobiliai
Automobiliai
© DELFI / Andrius Ufartas

Nuo šiol Vilniuje keičiama automobilių statymo vietų įrengimo tvarka naujų būstų statytojams – ji nustatys tiek maksimalų, tiek minimalų automobilių stovėjimo vietų skaičių prie naujai statomų, rekonstruojamų ar remontuojamų objektų, taip pat keičiant statinio paskirtį.

Patvirtintos 4 zonos, kuriose nustatyti koeficientai – kiek mažiausiai ar daugiausiai automobilių parkavimo vietų turės įrengti objekto statytojas. Pavyzdžiui, sostinės Senamiesčio 1-ojoje zonoje patvirtintas 0,25 minimalus ir 0,5 maksimalus koeficientas, t.y. čia statomam 100 kv.m. biurui ar keturiems butams statytojas privalės įrengti mažiausiai vieną parkavimo vietą, o daugiausiai – dvi vietas.

Vilniaus miegamuosiuose rajonuose tokios lubos nenustatytos – čia bus galima įrengti maksimalų parkavimo vietų skaičių, o statytojas vietą automobiliui privalės užtikrinti kiekvienam butui ar biuro patalpai.

Naujoje tvarkoje numatyta, kad miesto centrinėje dalyje statomiems gyvenamosios paskirties pastatams statytojai galės įrengti maksimaliai vieną automobilių stovėjimo vietą vienam butui, jeigu ta vieta įrengta požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Iki šiol Senamiestyje statomiems dviem butams reikėjo įrengti vieną parkavimo vietą, 25 kv. metrams biurų – taip pat vieną automobilio stovėjimo vietą.

Vilniaus suskirstymo zonomis schema
Vilniaus suskirstymo zonomis schema
© Vilniaus savivaldybė

„Automobilių skaičius Vilniuje kasmet auga – nuo 2010 iki 2016 m. jis išaugo 11 proc. Didelę miesto centrinės dalies teritoriją sudaro automobilių stovėjimo erdvės, nepaliekant erdvės pėstiesiems, dviratininkams, nors miesto centrinė dalis turi būti skirta būtent jiems. Sprendimas mažinti automobilių statymo vietų skaičių centre paskatins visuomenę naudotis viešuoju transportu, dalijimosi paslaugos automobiliais, dviračiais ar keliauti pėsčiomis, o būstų statytojai prisidės prie geresnės tokios infrastruktūros mieste kūrimo“, – sako Vilniaus Miesto plėtros departamento direktorius Mindaugas Pakalnis.

Su padidėjusiais srautais miesto senamiesčiuose susidūrę kiti Europos miestai pasirengė automobilių stovėjimo valdymo politikas, kurios nustato griežtas automobilių stovėjimo sąlygas mieste bei naujų vietų atsiradimo galimybes ateityje. Taip ne tik valdomas automobilių srautas, bet ir mažinama visuomenės priklausomybė nuo asmeninio automobilio bei skatinama naudotis alternatyviais keliavimo būdais.

Pavyzdžiui, Ciūrichas automobilių stovėjimo vietų centre nedidina nuo 1990-ųjų, todėl miesto erdvės atviros pėstiesiems, centras neapstatytas automobiliais. Štutgarte pradėjus taikyti automobilių stovėjimo gatvėje valdymo planą srautai į teritoriją sumažėjo 20 proc. Edinburge sėkmingas stovėjimo vietų skaičių ribojimas paskatino viešojo transporto naudojimą, kuris nuo 2000 iki 2006 m. išaugo net 25 proc. Užsienio šalių pavyzdžiai rodo, kad pradėjus taikyti tokią stovėjimo vietų kontrolę, kelionių skaičius asmeniniais automobiliais gerokai sumažėjo ir gyventojai pradėjo rinktis alternatyvius keliavimo būdus – viešuoju transportu, pėsčiomis ar dviračiu.

Nauja tvarka nustato ir minimalų automobilių parkavimo vietų įrengimo skaičių – nuo centro nutolusiuose rajonuose statytojas privalės įrengti mažiausiai vieną vietą automobiliui vienam būstui ar biuro patalpai, o jų neįrengę – mokėti kompensacijas. Privačių statytojų sumokėta kompensacija už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas bus naudojama susisiekimo infrastruktūrai plėtoti – pėsčiųjų ir dviračių takams įrengti, elektromobilių pakrovimo stotelėms, viešoms automobilių stovėjimo aikštelėms, sistemai „Statyk ir važiuok“, viešojo transporto plėtrai ir gerinimui, rašoma savivaldybės pranešime.

DELFI anksčiau jau rašė, kad „Statyk ir važiuok“ sistema patyrė fiasko, nes Vilniuje įrengtos aikštelės stovi tuščios.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (11)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (40)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Ne tie degalai: ką daryti, jeigu į dyzeliu varomą automobilį įsipylėte benzino (85)

Degalinėje padaryta klaida automobilio baką pripildant ne tais degalais gali brangiai kainuoti,...

12 darbų, kuriuos kiekvienas vairuotojas turi atlikti prieš artėjančią žiemą (31)

Kalendorinei žiemai nenumaldomai artėjant, vairuotojai suskumba tinkamai pasirengti šaltajam...

Kokius gedimus gali išduoti iš vidaus rasojantys automobilio langai (44)

Vėstantys orai ir trumpėjančios dienos vairuotojams mesteli vis daugiau iššūkių ir nemalonių...

Top naujienos

Šimonytė: vietos ministerijose nėra rezervuotos, bet kandidatus mes turime (14)

Konservatorių lyderė Ingrida Šimonytė sako, kad galėtų pasiūlyti kandidatų į ministrus visose...

Raudonojoje zonoje – jau 21 savivaldybė: Veryga pasakė, kas jose keisis (155)

Vis daugiau savivaldybių dėl aukšto jose sergamumo COVID-19 liga patenka į raudonąją zoną ....

Lietuva pabudo kitokia: įvardino skaudžiausius naujos koalicijos kampus ir geidžiamiausius postus (1041)

Seimo rinkimų naktis buvo vainikuota bendra Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių...

Grybauskaitė: šie rinkimai – geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvai tokiu laikotarpiu (427)

„Šie rinkimai – tai geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvai tokiu sudėtingu laikotarpiu“, –...

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas. Konservatoriai laimėjo: kaip keisis Lietuvos politinis ir ekonominis gyvenimas?

Lietuva išsirinko naują valdžią — opozicijoje esantys Tėvynės sąjunga – Lietuvos...

Ultimatumo laikas baigėsi: virtinėje Baltarusijos bendrovių – streikai skelbiama, kad pasirodė OMON

Virtinėje stambių Baltarusijos bendrovių vyksta streiką pradėti pasirengusių darbuotojų...

Naujos izoliacijos sąlygos apibrėžtos iki smulkmenų: taisyklės galioja ir šeimos nariams (279)

Izoliuojantis namuose arba kitose gyvenamosiose patalpose galioja griežtos taisyklės. Pavyzdžiui,...

Paėmę didmiesčius konservatoriai laimėjo Seimo rinkimus atnaujinta (1615)

Sekmadienį Lietuva išsirinko tryliktąjį Seimą – naujos sudėties Tautos atstovybę.

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (11)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

|Maža didelių žinių kaina