aA
Traukinio ir automobilio susidūrimą galima palyginti su automobilio ir aliumininės skardinės susidūrimu. Nepaisant to, vairuotojai vis tiek rizikuoja ir kerta pervažas matydami artėjantį traukinį.
Automobilis prie geležinkelio
© Corbis

Anot pasauline statistika besiremiančio Australijos "Office of Road Safety" ir Teksaso "Department of Insurance", dauguma automobilių ir traukinių susidūrimų įvyksta dieną, esant geroms eismo sąlygoms.

Atsakomybė stengiantis išvengti eismo įvykio tenka automobilio vairuotojui, kadangi traukinio vairuotojas neturi galimybės manevruoti, be to, jo stabdymo atstumas yra nepalyginamai ilgesnis. „Net važiuodamas per saugomą geležinkelio pervažą, automobilio vairuotojas privalo būti labai atsargus. Visada prieš užvažiuojant ant bėgių reikia būti įsitikinus, kad manevras yra saugus. Neturėtume tikėtis, kad išgirsime artėjantį traukinį“, – pabrėžia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weselis.

„Jei automobilis užstringa ant bėgių ir nėra jokios galimybės jį pajudinti, vairuotojas turi nedelsdamas palikti jį ir pasitraukti nuo bėgių bei bėgti link atvažiuojančio traukinio. Tokiu būdu galima sumažinti riziką, jog būsime sužaloti automobilio nuolaužų“, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Jei vairuotojas kirsdamas pervažą pastebi, kad užkardas ima leistis, jis turėtų vis tiek važiuoti į priekį, kad nebūtų įkalintas ant bėgių. Jeigu atrodo, kad užkardai ar šviesos veikia netinkamai, apie tai iš karto reikėtų pranešti pervažos prižiūrėtojui.

„Ypač atsargūs turėtų būti vairuotojai, kurių transporto priemonė turi priekabą ar velka kitą automobilį. Jie turėtų puikiai žinoti bendrą automobilio/automobilių ilgį ir turėti omenyje, jog didesnė masė reiškia ilgesnį stabdymo kelią“, – paaiškina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Ta pati taisyklė galioja sunkvežimių vairuotojams. Rizikuojant kirsti geležinkelio pervažą paskutinę minutę gali nutikti taip, kad visas automobilis nespės pasitraukti nuo bėgių ar užkardas nusileis tarp automobilio ir priekabos.

Saugumo geležinkelio pervažose patarimai:
• Visada tikėkitės atvažiuojančio traukinio;
• Prieš kirsdami bėgius sulėtinkite automobilį ir apsidairykite į abi puses;
• Niekada nekirskite bėgių, jei matote ar girdite atvažiuojantį traukinį;
• Pervažoje ar prieš ją nelenkite kitų transporto priemonių;
• Nesustokite per arti bėgių – prisiminkite, kad traukinys yra platesnis negu bėgiai, todėl jam reikia daugiau erdvės abiejose pusėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (6)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Top naujienos

Į Rytų Ukrainą plūdo išskirtinė Rusijos technika: po mokymų rusų kariams nustatė vienodą diagnozę (103)

Prieš penkerius metus, antrojoje 2014 m. rugpjūčio mėnesio pusėje, vadinamasis „Ilovaisko...

Lietuvis daro tai, apie ką daugelis svajoja, bet nedrįsta: mano tikslas – pasiekti visišką dugną (20)

Prieš trejus metus prisidengęs Modus Vivendi slapyvardžiu 24-erių Edgaras Bajerčius sėdęs ant...

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (83)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (190)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme (7)

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (17)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (96)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (10)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (75)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (87)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...