aA
Lietuvoje labai gyvybinga naudotų automobilių rinka. Dažnai naudotos, bet neprastos mašinos ieškantys vairuotojai nusivilia. Gauna visai ne tai, ko norėjo – kiek pavažinėjus atsiveria įvairiausi defektai. DELFI domisi, į ką reikia atkreipti dėmesį ir ko nepamiršti renkantis naudotą automobilį.
Taisomas automobilis (asociatyvi nuotr.)
© AP/Scanpix

Ragina saugotis sukčių

Nors naudotų automobilių pasiūla Lietuvoje nėra maža, surasti patikimą transporto priemonę gali būti sudėtingiau nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Tuo spėjo įsitikinti ir kaunietis Rimas. Ieškodamas svajonių mašinos 32 metų vyras tapo sukčių auka.

„Kai buvau jaunesnis, svajojau apie nuosavą mašiną. Taupiau pinigus. Žinojau, kad pirksiu naudotą. Labai nekantravau. Tai man ir pakišo koją. Radau skelbimą laikraštyje, patiko nuotrauka – paskambinau. Susitikom. Kaip mokėjau, taip apžiūrėjau aš tą automobilį. Žinoma, kad tada jokios patirties tokiuose reikaluose neturėjau. Ilgai nesvarsčiau – nusipirkau. Po savaitės mašina tiesiog užgeso. Atvykus į autoservisą ištiko šokas. Paaiškėjo, kad yra daugybė negrabiai užmaskuotų techninių gedimų. Meistrai pavadino mane laimės kūdikiu, nes tas automobilis galėjo bet kuriuo metu tiesiog užsidegti. Bandžiau skambinti pardavėjo telefonu, bet nieko nepešiau. Sukčių pėdos buvo jau seniai ataušusios“, – prisimena Rimas.

Vilniuje veikiančio autoserviso vadovas Andžej Šimanovski pasakoja, kad panašių istorijų tenka išgirsti nuolat. Specialistas pabrėžia, kad skubėti tikrai nėra kur: „Dažnai žmogus pamatęs labai patinkantį automobilį užsimiršta, nepagalvoja apie kai kuriuos trūkumus. Kartais susiviliojama itin nedidele mašinos kaina. Visada reikia savęs paklausti – kodėl geras daiktas parduodamas taip pigiai?“

Dažnai nesąžiningi pardavėjai moka paslėpti mašinos trūkumus, todėl rekomenduojama realistiškai įvertinti ne tik automobilį, bet ir savo žinias. Kilus abejonėms nereikėtų bijoti konsultuotis su profesionalais.

„Patikrą žmonės dažnai atlieka patys. Tačiau ne visi turi reikalingus įgūdžius ar techniką. Pavyzdžiui, visai neseniai į autoservisą atvyko vaikinas. Jam įtarimą sukėlė prieš kelias savaites įsigyto naudoto automobilio stabdžiai. Optiškai mašina atrodė puikiai, tačiau ją pakėlus pamatėme – galiniai stabdžiai atjungti, vamzdelis nupjautas ir užlenktas. Jei tas žmogus būtų nesikreipęs, viskas galėjo baigtis tiesiog tragiškai“, – pasakoja A. Šimanovski.

Jei perkate naudotą automobilį, visų pirma atkreipkite dėmesį į jo pardavėją. Ar jis atsako į visus jus dominančius klausimus? Ar turi visus reikalingus dokumentus? Ar nebando jūsų atkalbėti, jei norite atlikti bandomąjį važiavimą, patikrinti mašiną kartu su automechanikais?

Automobilių meistro Stanislavo Jankovskij teigimu, nenoras bendrauti su profesionalais gali būti rimtas ženklas, kad prekybininkas turi ką slėpti: „Jei pirkėjas išreiškia norą nuvykti į autoservisą ir patikrinti prekę, o pardavėjas spyriojasi – toks elgesys mažų mažiausiai įtartinas. Tai tenka matyti nuolat. Teisinamasi laiko stoka ar staiga iškylančiais reikalais. Reikėtų nepamiršti – priklausomai nuo mašinos modelio, ta patikra tikrai netrunka visą dieną. Maksimalus patikros laikas – 40 minučių arba valanda. Be to, daugelyje autoservisų galima susitarti ir apžiūrai parinkti abiems pusėms patogų laiką.“

Kaip atlikti naudoto automobilio apžiūrą?

Į akį krito naudotas automobilis, tačiau neaišku, nuo ko pradėti patikrą? Specialistai pabrėžia – mašina turėtų būti išoriškai ir techniškai tvarkinga, todėl atkreipkite dėmesį į vizualų transporto priemonės vaizdą.

Ar ji atrodo tvarkinga? Nenublukusi? Dažnai renkantis naudotą automobilį vadovaujamasi principu – kuo mažiau kilometrų nuvažiavusi mašina, tuo ji kokybiškesnė. Specialistai rekomenduoja per daug nepasikliauti skaičiais. Dažniausiai nesąžiningų prekiautojų naudojama gudrybė – automobilio ridos atsukimas.

A. Šimanovski teigimu, apgavystę gali išduoti automobilio salonas: „Atkreipkite dėmesį į vairą, sėdynę. Jei teigiama, kad su automobiliu nebuvo daug važinėta, šios dalys neturėtų būti aptrintos, išblukusios. Kėdės neturėtų turėti išsidėjimo žymių.“

S. Jankovskij rekomenduoja atkreipti dėmesį į automobilio kėbulą. Ar nesimato dėmių, nelygumų? „Gendantį variklį galime pakeisti. Surūdijusiam kėbului vaistų nėra. Dažnai rūdys išduoda, kad automobilis galėjo būtų sudaužytas ar nekokybiškai surinktas. Kartais gudraujama ir bandoma surūdijusius plotus uždažyti. Jei neapsižiūrėsime ir įsigysime tokį naudotą automobilį, po metų rūdys tikrai vėl išryškės, gali pradėti trupėti“, – įspėja ekspertas.

Atidarykite mašinos kapotą. Variklis neturėtų būti aptekėjęs, pasidengęs neaiškios kilmės dėmėmis.

Kitas svarbus naudoto automobilio patikros etapas – bandomasis važiavimas. Užveskite automobilį ir įsiklausykite. Neaiškios kilmės cypimas ar gergždimas gali būti variklio problemų požymis.

Jei girdite įtarimą keliančius garsus, detaliau ištirti situaciją galima tik nuvažiavus į autoservisą. Čia variklis patikrinamas naudojant specialią įrangą.

Koks maršrutas tinkamiausias bandomajam važiavimui? Geriausia išsirinkti neasfaltuotą kelią. Išvažiuokime ten, kur yra šiek tiek daugiau nelygumų, duobučių. Reikia atsargiai važiuoti nedideliu greičiu ir tiesiog klausytis, kas vyksta su automobiliu. Jei girdime ne itin gražius garsus ne iš salono, o iš pakabos, tai gali rodyti jos laisvumą. Tokiu atveju pakabą reikėtų pasitikrinti autoservise. Jei testuojame naudotą automobilį nelygiame kelyje ir viskas atrodo ir skamba tvarkingai, važiuojame į plentą. Atkreipiame dėmesį į stabdžių pedalą. Jei prie jo prisilietus jaučiama vibracija, tai gali rodyti tam tikrus gedimus“, – pasakoja A. Šimanovski.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Prezidentiniai reitingai: atsakius į šiuos keturis klausimus galima eiti lažintis dėl rinkimų rezultato

Lapkričio mėnesio prezidentiniuose reitinguose toliau savo pozicijas tvirtina jų lyderis Gitanas...

Orai: gausesnis sniegas – tik trumpam (14)

Atkeliavusi sniego zona pirmadienio dieną iš Lietuvos po truputį trauksis. Keliai kai kur vis dar...

Itin nuožmus diktatorius savo aukų ramybėje nepaliko net po kankinančios mirties (117)

Idi Aminas ne be pagrindo įtraukiamas į nuožmiausių pasaulio diktatorių sąrašą. Tai...

Kraupus 14-metės iš Lietuvos nužudymas apauga vis naujomis detalėmis: tarnyboms buvo žinomas ir žudikas, ir jo auka (118)

16-metis, kaltinamas išžaginęs 14 m. Viktoriją, o paskui mirtinai uždaužęs ją į plaktuką...

Per Kalėdas parduotuvės nedirbs: paskelbė visų prekybos centrų darbo laiką (366)

Šiemet nė vienas prekybos centras Lietuvoje nedirbs pirmąją Kalėdų dieną, gruodžio 25-ąją,...

Gudaitis po rungtynių susimušė su varžovu (29)

Artūras Gudaitis sekmadienį Italijos krepšinio čempionate surengė sėkmingą pasirodymą, tačiau...

Kaip meluoja filmų kūrėjai: kas iš tiesų nutinka, kai į automobilį pataiko kulka (34)

Automobiliai yra dažnas veiksmo filmų motyvas. Suderinkite automobilių gaudynes su susišaudymu...

Sabonis sustiprino savo pozicijas lygos lyderių sąraše, „Pacers“ pratęsė pergalių seriją

Ilgiausią savo šio sezono pergalių seriją NBA pirmenybėse pratęsė Indianos „Pacers“...

Kaip pasirinkti – kaupti II ar III pakopos pensijų fonduose? (121)

Lietuvoje egzistuoja trys pensijų pakopos ir kiekviena iš jų suteikia skirtingas kaupimo galimybes....

Rimvydas Valatka. Septyni kiaulių ūkio principai (699)

Eina į pabaigą trečiasis Džiaugsmo sekmadienis su valstiečiais ant altoriaus. Plėsdami vidinę...