Rekonstruojant šviesoforais reguliuojamas sankryžas Lietuvoje vadovaujamasi Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėmis, kurios tam tikrais atvejais draudžia įrengti lenteles su žaliomis rodyklėmis.
© D.Santockio nuotr.

Pernai spalį įsigalioję Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai dar labiau pakoregavo eismo organizatorių planus, nes nuo 2020 m. sausio 1 d. lentelių su žaliomis rodyklėmis neliks. Todėl jau dabar naujose sankryžose, kuriose reikalingas didesnis dešiniojo posūkio pralaidumas, įrengiami atskiri šviesoforai posūkiui į dešinę.

Viena tokių – neseniai Vilniuje rekonstruota Kalvarijų g.-P. Lukšio g. sankryža. Prieš rekonstrukciją posūkiui iš Lukšio g. į dešinę, į Kalvarijų g., buvo įrengta lentelė su žalia rodykle. Po rekonstrukcijos jos neliko, tačiau taip pat buvo neteisingai numatytos šviesoforo fazės, tad kilo nemažos spūstys P. Lukšio g. Eismo dalyviai be abejo pirmiausiai ėmė keiksnoti lentelę panaikinusius valdininkus. Tačiau, kaip parodė vėlesnė praktika, eismą galima organizuoti daug sklandžiau ir saugiau be lentelės su žalia rodykle. Pakoregavus fazes, dešiniajam posūkiui iš P. Lukšio g. buvo įrengtas atskiras šviesoforas. Sukti saugiai į dešinę (nereikia nieko praleisti) dabar leidžiama dvejose fazėse, o laikas posūkiui siekia daugiau nei 1 minutę.

Laikinoji sostinė naujose sankryžose vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis atskirus šviesoforus su rodyklėmis į dešinę pradėjo įrengti dar anksčiau. Buvo įrengti šviesoforai, kurie valdomi adaptyviai, t.y. reaguoja į eismo jutiklius, ir, priešingai nei lentelė, nekelia pavojaus eismui. Pernai, gruodžio pradžioje ties prekybos centru „Molas“ įrengta nauja reguliuojama sankryža. Posūkiui iš prekybos centro aikštelės, vietoje lentelės su žalia rodykle, įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę. Žalia rodyklė užsidega, kai suveikia eismo jutikliai. Be to, sukant į dešinę pėstiesiems dega raudonas signalas, ir, priešingai – einant pėstiesiems, raudonas signalas dega sukantiems į dešinę.

Panašus eismo reguliavimas numatytas ir pernai rugsėjo mėn. rekonstruotoje Vytauto pr. ir Miško g. sankirtoje, panaikinus lentelę su žalia rodykle. Iki rekonstrukcijos vairuotojai, degant draudžiamam signalui su lentele sukantys iš Miško g. į dešinę, šioje vietoje dažnai keldavo pavojų gan nemažam pėsčiųjų srautui, nes nėra užtikrintas matomumas iš kairės kelio pusės (vaizdą užstoja pastatai), tad, norint praleisti eismą Vytauto pr., dažnai tekdavo užvažiuoti ir sustoti ant pėsčiųjų perėjos. Dabar dešinysis posūkis reguliuojamas šviečiančiomis rodyklėmis. Jei pėsčiasis nenuspaudžia mygtuko, dešinysis posūkis leidžiamas kartu su kairiuoju. Jei visgi pėsčiasis nuspaudė mygtuką, dešinysis posūkis trumpai užlaikomas, kol praeina pėstieji. Pasibaigus pėsčiųjų eismui, leidžiama saugiai atlikti manevrą į dešinę.

Dar vienas pavyzdys be lentelių – 2013 m. lapkričio mėn. atidaryta reguliuojama sankryža prie prekybos centro „Maxima“ T. Masiulio g., Kaune. Posūkiui iš prekybos centro numatytas taip pat šviesoforas su rodyklėmis, kurio žalias signalas įjungiamas, kai automobilis užvažiuoja ant eismo jutiklių. Užsidegus žaliai rodyklei į dešinę, galima sukti netrukdomai, nes pėstiesiems dega raudonas signalas. Saugu ir pėstiesiems – kai jiems dega žalias signalas, automobiliai stovi.

2012 m. gruodžio mėn. Kaune buvo rekonstruota K. Petrausko – Vydūno al. sankryža. Iš K. Petrausko g. į dešinę, į Vydūno al., ypač piko valandomis, suka nuolatinis eismo srautas, tad iki rekonstrukcijos eismo reguliavimas su lentele kėlė grėsmę pėstiesiems. Atnaujinus sankryžą buvo įrengta atskira eismo juosta į dešinę, o posūkį ėmė reguliuoti išmanusis šviesoforas. Dėkinga sankryžos konfigūracija suteikia šviesoforo į dešinę žalią signalą laikyti įjungtą nuolat, išskyrus atvejus, kai gatvę nori pereiti pėstieji. Kad eismas nebūtų stabdomas be reikalo, žalia rodyklė užgęsta tik tuomet, jei pėsčiasis nuspaudžia mygtuką. Nors po rekonstrukcijos, kaip įprasta, kai kurie vairuotojai, pasigedę lentelės, piktinosi, kad jos nėra, tačiau per porą metų nėra tekę matyti jokių spūsčių posūkiui į Vydūno al.

Taigi ten, kur dešinysis posūkis išties intensyvus, vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis reikalingi ir galimi kiti sprendimai, kurie ne tik suteikia papildomą laiką sukti į dešinę, bet ir leidžia tai atlikti saugiai. Mažiau apkrautose sankryžose atskirų eismo juostų ir šviesoforų, žinoma, niekas neįrengs. Tačiau eismo reguliavimo išmanumą galima pasiekti ir kitomis priemonėmis – tam, kad, pavyzdžiui, naktį nereikėtų stovėti prie tuščios sankryžos, gali būti įrengti eismo jutikliai, kurie uždegs žalią signalą prie sankryžos privažiavusiam vairuotojui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuojate automobilį su turbina? Šis straipsnis jums (47)

Kad ir ką bedarytumėte, dar niekam nepakenkė profesionalų patarimai. Ši auksinė taisyklė...

Kai automobilis virsta krosnimi

Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per...

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (12)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti (1)

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Top naujienos

Planas, kaip užvaldyti gatvę: savivaldybė – lyg nuolanki tarnaitė (50)

Vilniuje esančių Pavilnio sodų gyventojai jau ilgą laiką siekia atverti visuomenei gatvę, kuria...

Paskelbė naujas didžiausias algas: dešimtuke – netikėti naujokai (87)

Daugiau kaip 18 tūkst. Eur – tokia didžiausia vidutinė alga gegužės mėnesį mokėta vienoje...

Maldeikienė stoja į kovą dėl prezidento posto: skelbia, kaip gelbės Lietuvą (484)

Varžytis kitąmet vyksiančiuose prezidento rinkimuose ketinanti Seimo narė Aušra Maldeikienė...

Lenkijos žiniasklaida be pasigailėjimo lupa kailį nuo rinktinės stratego – komanda žaidžia kiemo futbolą (34)

„Po ketverių metų Lenkija taps pasaulio čempione“, – kažkur traukė du šios rinktinės...

Paprastas būdas pasitikrinti, ar nepagavo infekcija: užteks servetėlės kuo skiriasi žiemos ir vasaros peršalimas? (5)

Daugelis mano, jog vasarą bijoti peršalimo neverta. Tačiau nuolatiniai oro temperatūros...

Futbolo čempionato įkarštyje galimybė susipažinti su Rusija: vietos, kurias būtina aplankyti (29)

Birželio ir liepos mėnesiais viso pasaulio akys nukreiptos į Rusiją ir joje vykstantį futbolo...

Vandalizmo aktas Lukiškių aikštėje: pavogta kapsulė su dokumentais (56)

Pirmadienio rytą Lukiškių aikštėje pamatytas vaizdas šokiravo ne vieną. Išniekintas...

„MG Baltic“ byla. Idealus partijų trejetukas ir kyšis, kurį Masiuliui įteikė TV eteryje (68)

Politinės korupcijos bylą ištyrę prokurorai teigia, kad dabar jau iš politikos pasitraukęs...

Adomaitis: kiekvienas treneris norėtų tokių problemų (11)

Lietuvos krepšinio rinktinė pradeda pasiruošimą Pasaulio čempionato atrankos rungtynėms su...