aA
Antroji rudens pusė vairuotojams yra pati pavojingiausia: spalio ir lapkričio mėnesiais ne vienerius metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pabrėžia, kad šiuo metu visiems eismo dalyviams reikėtų elgtis atsargiau – šį sezoną eismo sąlygos itin sudėtingos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Briedžio ir automobilio avarija
© Šiaulių aps. VPK

„Kiekvieną rudens mėnesį eismo dalyviai susiduria su naujais iššūkiais. Rugsėjį į gatves suplūsta daugybė vairuotojų ir eismas miestuose akivaizdžiai suintensyvėja. Spalio mėnesį vairuotojus užklumpa pirmosios netikėtos šalnos, gyvūnų migracija, o lapkritį neišvengiamai susiduriama su ilgai trunkančiu tamsiuoju paros metu bei lietumi, kuomet matomumas gerokai suprastėja“, – teigia R. Bieliauskas.

Šiemet ruduo vairuotojams atneša dar daugiau iššūkių. Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba stebi kritulių kiekį skirtinguose šalies rajonuose ir daugelis 2017-ųjų mėnesių yra gerokai lietingesni nei ankstesniais metais. Pavyzdžiui, rugsėjo mėnesį Lietuvos rajonuose iškrito 90-190 mm kritulių – tai yra 1,5-2,5 karto daugiau nei mėnesio vidurkis.

Migracijos pikas – dabar

Praėjusių metų spalio mėnesį ERGO atlygino beveik 86 tūkst. eurų žalą susidūrimus su migruojančiais laukiniais gyvūnais patyrusiems vairuotojams. Šių metų skaičius kol kas mažesnis – vertinant pirmas 15 spalio dienų, atlygintų žalų suma siekia beveik 12 tūkst. eurų. Tačiau, anot R. Bieliausko, per antrąją spalio mėnesio pusę ši suma dar gali gerokai išaugti.

„Spalis yra rudeninės gyvūnų migracijos pikas. Vairuotojai turėtų būti atsargūs važiuodami tamsiu paros metu, o ypatingai vietose, kuriose įrengti apie gyvūnų migraciją įspėjantys kelio ženklai. Dažnu atveju į kelią išbėgusio žvėries apvažiuoti neįmanoma – šie gali išnirti prieš pat automobilį, tad skaudžių pasekmių riziką sumažinti gali tik saugus greitis ir atidumas“, – pataria draudimo ekspertas.

Laukiniai žvėrys – tik vienas iš spalio mėnesio pavojų. Ne mažiau problemų gali sukelti ir netikėtos šalnos, pasirodančios antroje mėnesio pusėje. Vairuotojai tuomet dar įpratę prie vadinamojo „vasarinio vairavimo režimo“, kuomet keliai nėra slidūs, o ir automobiliai būna „apauti“ šiltajam sezonui skirtomis padangomis.

„Automobilio su vasarinėmis padangomis vairavimas per plikledį yra labai pavojingas. Vairuotojams siūlau stebėti oro temperatūrą ir nedelsti iki lapkričio mėnesio – žiemines padangas montuoti siūloma temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas primena, jog rudenį kelio danga tampa slidi ne tik pašalus. Nuo medžių nukritę ir asfaltą užkloję lapai kelio dangą padaro itin slidžia, stabdymo kelias ant jos pailgėja dešimtimis procentų.

Paskutinis spalio sekmadienis taip pat trunka 25 valandas – dėl valanda atgal pasukamo laiko pailgėja šviesus paros metas rytais, tačiau jis atitinkamai sutrumpėja vakarais.

Lapkritį baudžia tamsa

Lietus ir tamsa yra du deriniai, kurių automobilių vairuotojai itin nemėgsta. Šis duetas labai pablogina matomumą ir būtent lapkričio mėnesį su juo vairuotojams susidurti tenka dažniausiai.

„Dėl spalio pabaigoje pasukamo laiko lapkritį iš darbų žmonės dažnai grįžta jau tamsoje. Tai pavojinga ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems, todėl jie tamsiu paros metu turėtų matomose vietose prisisegti atšvaitus ar neštis įjungtą žibintuvėlį“, – primena R. Bieliauskas.

Automobilio vairuotojas atšvaitą prisisegusį pėsčiąjį pastebi maždaug tris kartus didesniu atstumu nei pamatytų jį be šviesą atspindinčių elementų. Pavyzdžiui, artimąsias šviesas naudojantis vairuotojas pėsčiąjį be atšvaito pamatys iki jo likus tik 50-iai metrų, o tą, kuris matomoje vietoje prisisegęs atšvaitą, – prieš 150.

Eismo įvykių daugiau registruojama lapkričio 1-ąją. Visų šventųjų dieną žmonės daug keliauja, lanko artimųjų kapus, susitinka su retai matomais giminaičiais, o intensyvus eismas bei išsiblaškymas – pagrindinės avaringumo priežastys.

R. Bieliauskas akcentuoja, jog paskutinį rudens mėnesį kone kiekvieną rytą vairuotojai susiduria su plikledžiu. Net ir esant teigiamai oro temperatūrai negalima būti tikriems, jog vietomis asfalto danga nėra ypatingai slidi.

„Jeigu miesto gatvės nėra slidžios, tai dar nereiškia, kad neslidūs ir tiltai bei viadukai. Plikledis greičiausiai susidaro būtent ant jų ir miškingose vietovėse, kur asfaltą sunkiau pasiekia saulės spinduliai“, – sako draudimo ekspertas.

Tiek miestų gatves, tiek užmiesčių kelius prižiūrintys kelininkai paprastai teikia prioritetą būtent tokioms vietovėms ir jas prižiūri dažniausiai. R. Bieliauskas primena, jog neįmanoma visų kelių prižiūrėti idealiai ir pašalinti kiekvieną kvadratinį metrą plikledžio, tad vairuotojai turėtų padaryti viską, kas priklauso nuo jų, – automobilį „apauti“ geromis žieminėmis padangomis, įvertinti valytuvų būklę, pasirūpinti žieminio langų skysčio atsargomis ir technine savo turimo transporto būkle.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Liudvikas Andriulis. Piktas monstras, gąsdinantis Skvernelį (93)

Su siaubu žiūrėdamas vakarykštį Skvernelio pasisakymo apie visuomenės teisę žinoti įrašą,...

Klimatologai - apie anomalijas Lietuvoje: žiemą laukia šilumos bangos, o Vėlinės bus labai šaltos (33)

Šiuo metu mus džiugina bobų vasara. O kokie gi orai laukia likusį rudenį, kokia bus žiema? Pasak...

Dėl remontuojamoje gatvėje sproginėjančių padangų kaltina pačius vairuotojus (8)

Neseniai prasidėjęs Laisvės prospekto atkarpos nuo Architektų g. viaduko iki Oslo gatvės...

Karbauskiui prabilus apie Pranckiečio atsakomybę ir apkaltą Urbšiui, šis turi vieną atsakymą: viskas dėl Kildišienės (297)

„Valstiečių“ frakcija artimiausiuose posėdžiuose trečiadienį ir ketvirtadienį spręs...

Turkų dienraštis: žurnalistas konsulate nužudytas itin brutaliai (58)

Dingęs Saudo Arabijos žurnalistas Jamalas Khashoggi buvo kankinamas Rijado konsulate Stambule, o...

Tėvų baubas – sloga: gydytoja įvardino pagrindines klaidas, bandant padėti vaikams

Visi tėveliai žino – kai vaiką užpuola sloga , laukia bemiegės naktys. Jei sloguoja kūdikis...

Vilniuje šluojamas prabangus būstas: įvardijo brangiausius pirkinius (79)

Pastarojo pusmečio prabangaus būsto pardavimai, palyginti su tuo pačiu laiku pernai, išaugo 59...

Rudenį nebūtina tapti svogūnu: kaip sluoksniuoti drabužius ir neatrodyti juokingai (7)

Man dažniau būna karšta, nei šalta. Todėl neturiu daug šiltų drabužių, tačiau labai mėgstu...

Šių eismo dalyvių gatvėse tuoj nebeliks: šalčio vis dar bijo labiau nei kamščių (1)

Turbūt dažnas pastebėjo, kad Lietuvoje šiltuoju metų laiku tikimybė kelyje sutikti dviratininką...

Pietų pertrauka trijose Vilniaus mokyklose, kur patekti – vieni niekai: nežinau, ar įmanoma pavalgyti pigiau (51)

Nerimstant aistroms, diskusijoms, įvairiems pasisakymams apie pasikeitimus švietimo įstaigų...