aA
Dar ne taip seniai kelionė taksi daugeliui asocijavosi su nebūtinai labai malonia patirtimi, o vien bandymas išsikviesti vairuotoją dažnam varydavo neviltį ir pareikalaudavo nemažai kantrybės. Šiandien gi situacija nuo tų laikų jau gerokai pasikeitusi, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Taksi automobilis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Mobiliosios taksi užsakymo programėlės ir platformos taksi vairuotojams „Taxify“ plėtros vadovas Jevgenijus Beloussovas papasakojo apie penkis dalykus, kurie taksi automobiliuose pasikeitė per pastaruosius dešimt metų.

1. Žinai su kuo važiuosi

Berūdijantis, paprastai į antrą dešimtį metų perkopęs ir ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų nukeliavęs abejotinos techninės būklės automobilis neretai būdavo būtent tai, kas pasitikdavo keleivius prieš dešimt metų.

„Šiandien dažno taksi paslaugų vartotojo jau niekaip neįsodintum į senutėlį, patikimai neatrodantį automobilį. Dabar keleiviai jau renkasi vežėjus ir pagal automobilio modelį, ir jo pagaminimo metus. Kai kuriems svarbu, kad automobilis būtų ne tik techniškai tvarkingas, švarus ir patogus, tačiau ir draugiškas aplinkai. Šiandien tai visai nesunku, nes išmaniosios technologijos suteikia gyventojams galimybę vežėją rinktis tiek pagal siūlomus kelionės įkainius, tiek pagal jų vairuojamus automobilius“, – sako J. Beloussovas.

2. Tikslumas – it viešojo transporto

Laikais, kai daugelis taksi kviesdavo rinkdami trumpąjį telefono numerį, tekdavo pasikliauti dispečerės tikinimu, kad automobilis bus vietoje už keleto minučių. Vis tik keletas neretai virsdavo ir visa dešimčia ar net ir dar daugiau.

„Mobiliųjų programėlių naudotojai gali matyti, kur tiksliai šiuo metu yra atvykstantis vairuotojas, po kiek laiko jis bus vietoje, iš kurios namo pusės jis laukia keleivių. Be to, taksi išsikvietęs gyventojas visuomet gali tiesiogiai susisiekti su vairuotoju, patikslinti savo buvimo vietą. Taigi, pagal tikslumą, taksi tapo rimtu konkurentu viešajam transportui“, – aiškina „Taxify“ atstovas.

3. Mandagumas – ne privalumas, o būtinybė

Vienas didžiausių važiavimo taksi minusų didelei daliai keleivių dar ne per seniausiai buvo nemandagūs, netvarkingi, riebesnių žodžių ir replikų nevengiantys bei toli gražu subtiliu muzikiniu skoniu nepasižymintys vairuotojai. Be abejo, tokie jie buvo ne visi, tačiau šis tipažas gerokai pakenkė bendram taksi vairuotojo profesijos įvaizdžiui.

„Šiandien su taksi dispečerinės programine įranga dirbantys vairuotojai yra motyvuoti keleivius aptarnauti kuo geriau ir mandagiau, kadangi kiekvienas klientas gali išreikšti savo nuomonę apie juos, įvertindamas ir parašydamas atsiliepimą. Šie reitingai yra matomi kitiems programėlės vartotojams, nuo jų priklauso vairuotojų gaunamų užsakymų skaičius.

Galima sakyti, šiandien vairuotojai jau taikosi prie keleivių, o nemaloniems stačiokams vietos prie taksi vairo visai nebeliko. Juos pakeitė daugeliu atvejų paslaugūs ir mandagūs vairuotojai, su kuriais keleiviai telefono ekrane gali susipažinti dar prieš sėsdami į automobilį“, – pasakoja J. Beloussovas.

4. Taksometras – kiekvieno telefone

Kita su keliavimu taksi susijusi gyventojų baimė anksčiau būdavo nuojauta, kad ne visi vairuotojai dirba sąžiningai ir nebūtinai nori keleivį į reikiamą vietą pristatyti trumpiausiu keliu. Važiavimas tikslo link aplinkkeliais ir neva trumpesniais keliais, pašėlusiu greičiu besisukantis ar kaip tyčia tuo metu „sugedęs“ taksometras – ne mitas, o dažna anų laikų taksi realybė.

„Šiandien besinaudojantys išmaniesiems įrenginiams skirtomis taksi programėlėmis dar prieš kelionę gali matyti tiek vežėjo įkainį už kilometrą, tiek apytikslę visos kelionės kainą. Be to, išmaniosios technologijos leidžia kelionės metu savo paties telefono ekrane stebėti, kiek kilometrų nuvažiuota ir kiek teks už juos sumokėti.

Žemėlapis, kuriame aiškiai matomas kelionės tikslas ir dabartinė buvimo vieta, leidžia pastebėti, jei kartais vairuotojas važiuoja ne pačiu tiesiausiu ir greičiausiu keliu“, - takoskyrą tarp tada ir dabar brėžia pašnekovas.

5. Laisvė rinktis

Dalis gyventojų šiandien vietoje taksi vairuotojų jau renkasi „pavėžintojus“, analogiškas į įprasto taksi paslaugas laisvu metu nuosavais automobiliais vykdančius privačius asmenis. Nors „pavėžintojų“ paslaugos vis dar teisiškai yra „pilkoje“ zonoje, tačiau dėl didesnės konkurencijos vis tiek laimi paprasti keleiviai, kurie gali rinktis iš daugiau rinkos dalyvių.

Ypač tai aktualu piko metu, kai išauga automobilių paklausa: prieš darbą, po darbo ar didžiųjų renginių metu padaugėja klientų užklausų, deja, taksi vairuotojų dėl to nepadaugėja. Efektyvesnis būdas yra įtraukti „pavėžintojus“, kurie, reaguodami į išaugusią paklausą, gali užsidirbti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (3)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Įvardijo, kurie sostinės žiedai vairuotojams pavojingiausi: avarijos kas antrą dieną (40)

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (82)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (61)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Top naujienos

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (6)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (156)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (75)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (243)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (14)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Draugystes pamiršę, bet Šaro pamokas įsiminę žalgiriečiai: norėjosi atsikratyti įtampos specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai neslepia – pergalė prieš Stambulo „Anadolu Efes“ komandą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (160)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (31)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (62)

Vilniaus „Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės...