DELFI „Lietuvos automobilio“ rinkimuose, kuriuose savo mėgiamiausius modelius rinko skaitytojai iš visos Lietuvos ir suburta speciali komisija, pergalė atiteko trims „Volvo“ modeliams. Šios markės gerbėjų klubų nariai juokavo, kad jiems dar kartą pavyko įrodyti, kad yra itin vieningi. Tris pergalę pelniusius skirtingų kartų, vertės ir amžiaus „Volvo“ modelius DELFI patikrino „Bosch“ servisuose ir išsiaiškino, kokios „ligos“ šiuos modelius kamuoja, kiek gali kainuoti gedimų remontas ir kam pasiruošti tokį modelį perkant.

Piniginę patuštino iš karto

Antrosios kartos „Volvo V70“, pagamintą 2002 m., turintį dyzelinį 2,4 l 96 kW variklį, DELFI rado Alytuje, „Volvo Alytus“ klubo nario Eimanto garaže.

Išpuoselėtas, švariai nuplautas automobilis nustebino dviem dalykais. Pirmiausia – ypatinga galine sėdyne, kurios centrinę dalį pakėlus ir nulenkus į priekį, išsidėlioja savotiškas staliukas. Tokio, prisipažino automobilio savininkas, jis nėra matęs daugiau jokiame V70 modelyje.

Volvo V70

Antrasis nustebinęs dalykas – po automobilio kapotu esantis variklis. Savininkas ne tik kilstelėjo jo galią iki 130 kW, bet ir plastikines variklio apdailas nudažė Švedijos vėliavos spalvomis.

Vaikinas pasakojo, kad automobilis jam tinka ir patinka visomis prasmėmis: užtektinai erdvės, galios, komforto, patogu naudoti kasdienai. Tiesa, įsigijęs automobilį, neslėpė jis, jau po metų turėjo gerokai patuštinti piginę, mat prireikė remontuoti automobilio sankabą, kai užstrigo šios smagratis.

Jam pritarė ir į autoservisą užsukęs „Volvo“ klubo narys Tomas. Anot jo, nors „Volvo“ atsarginės dalys brangokos, jos kokybiškos, tad kartą suremontavus kažką, antrą kartą prie to paties grįžti nereikia.

Tomas Laukaitis

„Tačiau tokį modelį įsigijus, tikrai patarčiau iš karto turėti pinigų sankabos remontui, nes kiek teko susidurti, visiems šiems modeliams jo prireikia“, – akcentavo pašnekovas.

Pasak jo, tai, kad reikės remontuoti sankabą, išduoda specifinis garsas, dingstantis šią sankabą įmynus. Visgi toks garsas reiškia, kad remontas kainuos apie 1000 eurų.

„Tokio amžiaus ir tokios vertės (antros kartos „Volvo V70“ kainuoja 2-3 tūkst. eurų) automobiliui šitokios išlaidos išties nemažos“, – sutiko ir Rytis Zautra, UAB „Autorėjas“, Alytaus „Bosch“ serviso vadovas.

Po kapotu "Volvo V70" variklio apdailos nudažytos Švedijos vėliavos spalvomis

Kas nustebino mechanikus

„Volvo V70“ kelios patikros procedūros. Pirmiausia automobiliu buvo pravažiuota lygiu keliu ir žvyrkeliu, nes taip, aiškino R. Zautra, galima išgirsti tai, ko kartais tikrinant automobilio važiuoklę ant specialaus stendo išvysti nepavyksta.

„Šiek tiek traukia į dešinę, bet šitai galėtų būti dėl netolygiai nusidėvėjusių padangų. Be to, važiuojant žvyrkeliu, justi, kad šiek tiek pavargę galiniai automobilio amortizatoriai“, – konstatavo autoserviso vadovas.

Donatas Raulynaitis, inžinierius mechanikas, ėmėsi detalesnės „Volvo V70“ patikros. Patikrinęs važiuoklę jis konstatavo, kad trūkumų iš esmės nėra, tačiau automobilio savininkui reikėtų atkreipti dėmesį į galinių stabdžių žarneles. Šios sueižėjusios ir ilgainiui gali sutrūkinėti ir stabdžiai nustos veikti.

Taip pat, aiškino specialistas, suplyšusios priekinių amortizatorių apsaugos, tad norint, kad šie ilgiau tarnautų, reikėtų jas pasikeisti.

Atlikus diagnostiką paaiškėjo, kad „Volvo V70“ savininkas gali nesukti galvos dėl nieko – automobilio borto kompiuteris neparodė nė vienos klaidos. Anot D. Raulynaičio, vienintelis užfiksuotas nesklandumas – kadaise buvusios galinių ABS daviklių klaidos. Tačiau šitai paaiškino savininkas, papasakojęs, kad prieš techninę apžiūrą keitėsi stabdžių diskus ir ABS daviklius teko nuimti bei vėl uždėti.

„Rasti trūkumai – smulkūs. Labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį į stabdžių žarneles. Tikrai retas atvejis, kai tokio amžiaus automobilis yra toks tvarkingas“, – stebėjosi mechanikas.

Brangiausia – sankaba

R. Zautra, kalbėdamas apie būdingiausius gedimus tokiam automobiliui, patvirtino – bene skaudžiausiai per kišenę kerta sankabos remontas. Jis atsieis apie 1000 eurų ir, kadangi sankabą reikia keisti kas kiek daugiau nei 200 tūkst. km, tikėtina, kad perkant tokį naudotą automobilį, šitam remontui reikės pasiruošti iš anksto ir prie perkamo automobilio sumos pridėti dar apvalų skaičių.

Kalbėdamas apie einamąjį remontą, R. Zautra skaičiavo, kad, pavyzdžiui, nauji stabdžių diskai tokiam automobiliui kainuoja vidutiniškai apie 100 eurų. Tiesa, kadangi buvo ne viena „Volvo V70“ modifikacija, tiksli kaina priklausys nuo automobilio galios ir kitų parametrų.

Priekinių stabdžių trinkelių komplektas šiam modeliui kainuos apie 60 eurų, galinių – apie 30 eurų. Už filtrus reikės pakloti dar kelias dešimtis eurų: oro filtras kainuoja 15, degalų – apie 20, alyvos – 11, o salono – apie 17 eurų.

Kas porą metų rekomenduojama pakeisti šiam modeliui pakaitinimo žvakes, kurių viena kainuoja apie 20 eurų. Jeigu prireiktų keisti purkštukus, vienas kainuotų apie 400 eurų.

Už priekinius amortizatorius reikėtų susimokėti maždaug 65 eurus, galiniai kainuotų po 95 eurus. Be to, dyzelinį variklį turinčiam modeliui, tokį įsigijus, reikėtų paskirstymo diržą. Tokio komplektas kainuotų apie 200 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (228)