Po kone parą trukusios kelionės entuziastai galėjo lengviau atsipūsti – naujasis Lietuvos rekordas – jau jų kišenėje. 1176 km maršrutą aplink šalį rekordininkams pavyko apvažiuoti per 20 val. 28 min. 22 sek.

Kol kas ekipažas dar laukia oficialaus rekordų registravimo agentūros patvirtinimo, tačiau patys dėl rezultato neabejoja. Siekdami tikslo, vyrai važiavo laikydamiesi eismo taisyklių ir greičio ribojimų, be to, elektromobilį nuolat sekė globaliojo pozicionavimo sistemos įranga.

Įdomu tai, kad entuziastai pagerino savo pačių rezultatą. Lygiai prieš trejus metus vidurvasarį V. Milius ir D. Jakas pirmieji Lietuvoje leidosi aplink mūsų šalį su ankstesnės kartos „Kia e-Niro“ elektromobiliu. Tuomet jie distanciją nuvažiavo per 21 val. 58 min. 41 sek. Rekordininkai tąsyk akumuliatorių krovė keturis kartus.

„Norėjome viską padaryti identiškai, kaip tai darėme prieš trejus metus. Pasikeitė tik automobilis (šiuosyk vairavome naujesnį modelį) ir infrastruktūros padėtis. Bet tikslas buvo aiškus – pagerinti savo pačių rekordą“, – pabrėžia V. Milius.

Patikrino progresą praktiškai

Penktadienio rytą išvažiavę vyrai keliavo be sustojimų – pertraukas darė tik elektromobiliui įkrauti. Jų maršrutas ir vėl driekėsi iš Palangos pro Klaipėdą, Šilutę, Jurbarką, Šakius, Kybartus, Druskininkus, Varėną, Šalčininkus, Vilnių, Nemenčinę, Pabradę, Švenčionis, Ignaliną, Visaginą, Zarasus, Rokiškį, Biržus, Pasvalį, Žeimelį, Joniškį, Žagarę, Pašakarnių kaimą, Mažeikius, Skuodą, Lenkimus ir baigėsi vasaros sostinėje.

Lietuviai elektromobiliu apvažiavo Lietuvą

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ leidėjo V. Miliaus teigimu, mintis ir vėl siekti Lietuvos apvažiavimo elektromobiliu rekordo gimė nusprendus patikrinti, kaip šis bene sparčiausiai besivystantis lengvojo transporto segmentas pasikeitė per pastaruosius metus. Žurnalistas pastebi, kad sparčiai daugėja ne tik elektromobilių, bet ir jiems skirtų paslaugų, programėlių.

„Tad savotiškai ir norėjome pažiūrėti, ar iš tikrųjų elektromobilininkų gyvenimas Lietuvoje lengvėja, nes bendrąja prasme per tuos trejus metus įvyko nemažai pokyčių. Ar tie pokyčiai tiksliai atsispindėjo mūsų maršrute, klausimas lieka atviras, bet reikia suprasti, kad siekiant rekordo visuomet lieka ir tam tikra žaidimo dalis“, – šypsosi pašnekovas.

Naujoji rekordininkų pasirinkta „Kia e-Niro“ varoma priekiniais ratais, juos suka 150 kW galios elektros motoras. 64,8 kWh talpos baterija ir 16,2 kWh/100 km siekiančios vidutinės elektros energijos sąnaudos leidžia beveik 4,5 metro ilgio elektriniu krosoveriu viena įkrova įveikti iki 460 km. Tokie parametrai smarkiai palengvino entuziastų kelionę naujo rekordo link.

Tinklaraščio „100procentuelektrinis.lt“ autoriaus D. Jako žodžiais, naujos kartos „e-Niro“ iš esmės skiriasi nuo ankstesnio modelio. Juos sieja tik pavadinimas.

Lietuviai elektromobiliu apvažiavo Lietuvą

„Automobilis pagamintas ant kitos platformos ir visiškai kitaip, tačiau važiavome komfortiškiau. Turėjom naujesnį, šiek tiek toliau viena įkrova nuvažiuojantį automobilį, trupučiuką greičiau besikraunančią bateriją, tad neišvengiamai ir rekordą turėjome pasiekti greičiau. Galima sakyti, kad patikrinome progreso lygį, nes jeigu būtume užtrukę ilgiau, tai reikštų, jog progreso nėra“, – juokiasi elektromobilių specialistas.

Tiesa, įkrovimo stotelių plėtros tempas dar gerokai atsilieka nuo vairuotojų migravimo į elektra varomus modelius spartos. Todėl ilgesnėse kelionėse vairuotojai vis dar nemenka dalimi priklauso nuo jų keturračių galimybių – baterijos talpos ir elektromobilio našumo.

„Dalyje rajonų infrastruktūra išliko tokia pati, kokia buvo prieš trejus metus, tačiau elektromobilių skaičius augo kartais“, – į iškalbingus skaičius dėmesį atkreipia D. Jakas.

Atliepė realų gyvenimą

Tai, kad elektromobilių rekordo siekė vykstant tradicinėms „1006 km“ varžyboms, V. Milius vadina ne šiaip sutapimu. Žurnalistas kasmet tokiu metu siekia fiksuoti įdomius rezultatus įvairiais automobiliais, o elektromobilumas, jo manymu, neišvengiamai žengia ir į tradicinį autosportą.

„Gamintojai labai stipriai juda elektromobilumo link. Tad tos lenktynės ir elektromobiliai tikrai susišaukia ir ateities, ir technologijų, ir šiandienos prasme. Gal šiandien pereiti prie elektromobilių ištvermės lenktynėse būtų sudėtinga, tačiau rodyti jų galimybes galima jau dabar“, – įsitikinęs rekordininkas.

Pašnekovai sako, jog kelionei ypatingos taktikos neruošė, o galimybes įsikrauti skaičiavo jau keliaudami. Jie turėjo atsižvelgti tiek į pakelės stotelių užimtumą, tiek į energijos atsargas konkrečiu metu.

„Elektromobilininkas šiandien turi būti ganėtinai išmanus, nes net ir iš anksto žinant, kur sustoti, situacija gali pasikeisti bevažiuojant. O to nežinant, padeda įvairios programėlės. Todėl mums dviese buvo patogiau, nes vienas vairavo, o kitas sekė situaciją. Taip veiksmus galima keisti dar kelyje ir nuspręsti, kur ir kaip ilgai krautis. Be to, net ir parinkus strategiją, ji išlieka įspausta į tam tikrus rėmus, nes reikia laikytis kelių eismo taisyklių“, – paaiškina V. Milius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją