Pirmasis toks incidentas įvyko 2014 metų spalį, kai „Hondą“ vairavęs amerikietis Palo Alto vietovėje atsitrenkė į autonomišką „Audi“ automobilį su „Delphi“ sistema – kliudė jo šoną.

Kiti aštuoni eismo įvykiai susiję su „Google“ naudojamais autonomiškais „Lexus“.

Ataskaitos atskleidžia, kad visais atvejais autonomiški automobiliai važiavo pagal taisykles – avarines situacijas sukėlė ne kas kitas, o neatsargūs žmonės. Visais minėtaisiais atvejais atsitrenkta į transporto priemonių galą ar šoną.

Atsižvelgiant į faktą, kad autonomiški automobiliai keliuose jau įveikė milijonus kilometrų, o žmonės, pamatę savavaldį automobilį su keistu radaru stogo, dažniausiai siaubingai persigąsta, pavydėtinai mažas incidentų keliuose, susijusių su tokiomis savarankiškomis transporto priemonėmis, skaičius leidžia daryti išvadą, kad autonomiški automobiliai keliuose kelia žymiai mažiau bėdų nei kontroliuojami žmonių.

Remiantis JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) skaičiavimais, 2013 metais 160 milijonų transporto priemonėmis įveiktų kilometrų teko 1,10 mirčių. Kalbant apie eismo įvykius su autonomiškais automobiliais, nė vienas iš jų nesibaigė mirtimi.

Daugiausia jų įvyko važiuojant nedideliu greičiu. Vienintelė trauma susijusi su „Google Lexus“ automobiliu, kuris, degant žaliam šviesoforo signalui, atsitrenkė į „Nissan Altima“ galą („Lexus“ važiavę žmonės buvo nuvežti į ligoninę, tačiau po apžiūros paleisti namo).

Remdamasis duomenimis apie pavydėtiną autonomiškų automobilių saugumą keliuose, žurnalistas Kevinas Roose'as tvirtina, kad žmonėms iš viso turėtų būti uždrausta vairuoti.

„Yra duomenų, kad, jau XXI viduryje autonomiški automobiliai padės per metus išvengti milijonų mirčių keliuose – jie visuomenės sveikatai taps tokie pat svarbūs kaip skiepai“, – rašo K. Roose'as.

Naujausi duomenys pagrindžia šią hipotezę. Nustatyta, kad nė vienas iš minėtųjų eismo įvykių nebuvo sukeltas autonomiško automobilio.

Yra duomenų, kad kartą autonomiškas automobilis susivokė, kad gresia eismo įvykis, tačiau negalėjo tam užkirsti kelio. Vasarį autonomiškas „Google Lexus“ pastebėjo, kad prie „Stop“ ženklo pernelyg dideliu greičiu artėja „Audi“ markės automobilis, todėl „ėmė stabdyti“. Automobilio savininkas, reaguodamas į mašinos veiksmus, išjungė autonominį režimą ir mašinos kontrolę perėmė į savo rankas. „Audi“ automobilis pravažiavo „Stop“ ženklą ir kliudė „Lexus“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)