aA
Praeitą savaitę Kalifornijos motorinių transporto priemonių departamentas pateikė ataskaitą apie devynis eismo įvykius, susijusius su autonomiškais automobiliais, valstijoje įvykusius per pastaruosius metus. Įdomi detalė: dėl visų jų kalti žmonės, skelbia fusion.net.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Pirmasis toks incidentas įvyko 2014 metų spalį, kai „Hondą“ vairavęs amerikietis Palo Alto vietovėje atsitrenkė į autonomišką „Audi“ automobilį su „Delphi“ sistema – kliudė jo šoną.

Kiti aštuoni eismo įvykiai susiję su „Google“ naudojamais autonomiškais „Lexus“.

Ataskaitos atskleidžia, kad visais atvejais autonomiški automobiliai važiavo pagal taisykles – avarines situacijas sukėlė ne kas kitas, o neatsargūs žmonės. Visais minėtaisiais atvejais atsitrenkta į transporto priemonių galą ar šoną.

Atsižvelgiant į faktą, kad autonomiški automobiliai keliuose jau įveikė milijonus kilometrų, o žmonės, pamatę savavaldį automobilį su keistu radaru stogo, dažniausiai siaubingai persigąsta, pavydėtinai mažas incidentų keliuose, susijusių su tokiomis savarankiškomis transporto priemonėmis, skaičius leidžia daryti išvadą, kad autonomiški automobiliai keliuose kelia žymiai mažiau bėdų nei kontroliuojami žmonių.

Remiantis JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) skaičiavimais, 2013 metais 160 milijonų transporto priemonėmis įveiktų kilometrų teko 1,10 mirčių. Kalbant apie eismo įvykius su autonomiškais automobiliais, nė vienas iš jų nesibaigė mirtimi.

Daugiausia jų įvyko važiuojant nedideliu greičiu. Vienintelė trauma susijusi su „Google Lexus“ automobiliu, kuris, degant žaliam šviesoforo signalui, atsitrenkė į „Nissan Altima“ galą („Lexus“ važiavę žmonės buvo nuvežti į ligoninę, tačiau po apžiūros paleisti namo).

Remdamasis duomenimis apie pavydėtiną autonomiškų automobilių saugumą keliuose, žurnalistas Kevinas Roose'as tvirtina, kad žmonėms iš viso turėtų būti uždrausta vairuoti.

„Yra duomenų, kad, jau XXI viduryje autonomiški automobiliai padės per metus išvengti milijonų mirčių keliuose – jie visuomenės sveikatai taps tokie pat svarbūs kaip skiepai“, – rašo K. Roose'as.

Naujausi duomenys pagrindžia šią hipotezę. Nustatyta, kad nė vienas iš minėtųjų eismo įvykių nebuvo sukeltas autonomiško automobilio.

Yra duomenų, kad kartą autonomiškas automobilis susivokė, kad gresia eismo įvykis, tačiau negalėjo tam užkirsti kelio. Vasarį autonomiškas „Google Lexus“ pastebėjo, kad prie „Stop“ ženklo pernelyg dideliu greičiu artėja „Audi“ markės automobilis, todėl „ėmė stabdyti“. Automobilio savininkas, reaguodamas į mašinos veiksmus, išjungė autonominį režimą ir mašinos kontrolę perėmė į savo rankas. „Audi“ automobilis pravažiavo „Stop“ ženklą ir kliudė „Lexus“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektromobilio istorija: kadaise buvo laikomas skirtu moterims ir konkuravo su arkliais (12)

Daugelis pritartų, kad vairuoti elektromobilį šiandien yra modernu, ir pažangu. Vis dėlto...

Kaune japoniškų automobilių gerbėjų susitikimui neatsispyrė ir prabangus „McLaren“ (1)

Trečiasis šiemet japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas „ JapMeet “, surengtas Kaune,...

Pademonstravo elektromobilio privalumą: neįtikėtinas „Tesla“ pagreitis išgelbėjo nuo avarijos (11)

Be to, kad elektromobiliu galima važiuoti tyliai, neteršiant gamtos, aplenkiant įprastas degalines,...

„Nissan GT-R“ muilinė po lenktynių Kaune suviliojo net ilgapirščius (2)

Sekmadienį Kaune pirmą kartą vyko linksmosios „Red Bull muilinių lenktynės“, sutraukusios...

Klaipėdoje – atkakli kova dėl patekimo į „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ finalą

Klaipėdiečiai tradiciškai aktyviai dalyvavo konkurse „ Geriausias Lietuvos vairuotojas 2019“:...

Top naujienos

Ukrainai – bauginanti prognozė dėl derybų su Putinu: pasekmės gali būti katastrofiškos (540)

Ukrainos internautų slenge yra populiarus žodis-memas „zrada“. Pradinė šio žodžio reikšmė...

Prekybos tinklų darbuotojų išpažintis: vadovai ir klientai kartais sau leidžia peržengti visas ribas (79)

Parduotuvių pardavėjai – viena iš populiariausių profesijų Lietuvoje. Jais šalyje dirba beveik...

Nesuvokiamas jauno kauniečio žiaurumas: aukų kūnų nerado net aiškiaregės (63)

Aukų kūnų Kauno mariose ieškojo narai, į pagalbą artimieji kvietėsi net aiškiareges, tačiau...

Gera žinia keliaujantiems: Vilniuje ir Kaune viešuoju transportu galima naudotis nemokamai (18)

Sekmadienį Vilniuje ir Kaune galima nemokamai keliauti viešuoju transportu .

Vilnietis finansinės laisvės siekia būdamas 25-erių: turi tikslą susitaupyti 200 tūkst. ir tada gyventi kitaip (201)

Nors Kristijonui (vardas pakeistas-red. past.) dar tik 25-eri, jo sąskaitoje – keliasdešimt...

7 būdai, kaip efektyviai atsikratyti riebalų nuo veido (5)

Daugeliu atvejų riebalų veido srityje atsiradimas yra papildomų kūno riebalų priaugimo...

Trijose Lietuvos apygardose vyksta antrasis Seimo rinkimų turas (10)

Žirmūnų, Gargždų ir Žiemgalos apygardų rinkėjai sekmadienį antrajame ture renka Seimo narius...

Mantas Stonkus apie buvusios žmonos „Instagram“ vagystę: bijojau, kad gali būti sąmokslo teorijų (1)

Laisvės TV laidoje „ Laikykitės ten “ apsilankęs humoristas Mantas Stonkus šmaikštavo...

Kas yra „užrakinti“ III pakopos pensijų fondai ir kada rekomenduojama juos rinktis? (1)

Savanoriškai papildomai kaupiant pensijai III pakopoje galima rinktis dviejų skirtingų tipų fondus...

9 mėnesių tarnyba kariuomenėje: bijojau, bet padariau

Dalinuosi po gero pusmečio savo išgyvenimais. Teksto daug. Nuobodu nebus. Galbūt vienus tai...