Pavasario pradžioje automobilių gerbėjų dėmesys tradiciškai nukrypsta į Ženevą. Čia kasmet kovo mėnesį vyksta tarptautinė automobilių paroda, į kurią suplūsta šimtai tūkstančių lankytojų. Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai šį išskirtinį renginį nusprendė pasiekti netradiciniu būdu – važiuodami kaip įmanoma ekonomiškiau.
Finišas Ženevoje
© Organizatorių archyvas

Jau 82-ą kartą automobilistus iš viso pasaulio sukviesianti paroda šiemet bus atidaryta kovo 6 d., kai pirmieji su naujienomis bus supažindinti žiniasklaidos atstovai.

Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai Vitoldas Milius ir Linas Barščevičius nusprendė Ženevos automobilių parodą pasiekti ekonomišku režimu ir užsibrėžė tikslą važiuoti be sustojimų bei degalinę aplankyti tik vieną kartą.

Žygiaiviai važiavo „Škoda Octavia Greenline“ automobiliu, turinčiu dyzelinį 1.6 l, 105 AG variklį. Nuo standartinio modelio „Greenline“ versija skiriasi degalus padedančiomis taupyti sistemomis, tokiomis kaip „Start/Stop“ sistema, stabdymo energijos rekuperacine sistema ir reikiamos pavaros perjungimo sufleriu. Gamintojai nurodo, kad vidutinės „Octavia Greenline“ degalų sąnaudos yra 3,8 l/100 km.

V. Milius ir L. Barščevičius iš Vilniaus startavo sekmadienį, 12 val., o Ženevos parodų rūmus „Palexpo“, kuriuose vyks automobilių paroda, pasiekė 17.10 val. Lietuvos laiku. Keliautojams teko įveikti 2181 km atstumą, vidutinis kelionės greitis buvo 81 km/val. Kaip ir buvo planuota, kelionėje jie tik kartą stojo degalinėje, kai nuvažiavus 1553 km Vokietijoje kuro bakas buvo papildytas 53,97 l dyzelino.

Atvykę į Ženevą keliautojai iškart užsuko į degalinę ir sklidinai pripildė kuro baką (teko užpilti 22,12 l) tam, kad sužinotų, kiek iš viso kelionėje sudegino dyzelino. Paaiškėjo, kad ekonomišku režimu važiavusiems Lietuvos žurnalistų autoklubo nariams maršrutui Vilnius – Ženeva pakako 76,09 l dyzelino. Tad vidutinės „Škoda Octavia Greenline“ degalų sąnaudos buvo 3,48 l/100 km, t.y. mažiau nei gamintojų deklaruojamas 3,8 l/100 km vidurkis.

„Antroje kelionės dalyje šiek tiek padidėjo degalų sąnaudos, buvo daugiau kalnuotų vietovių, kelis kartus teko įstrigti transporto spūstyse, krito ir vidutinis kelionės greitis. Tačiau kelionė tikrai pavyko, patys stebimės, kad tokiu automobiliu kaip „Škoda Octavia“ įstengėme pasiekti 3,48 l/100 km sąnaudas“, – po finišo kalbėjo žygeiviai.

Dėkojame visiems dalyvavusiems konkurse „Ekožygis Vilnius – Ženeva“. „Sonax“ atstovų, bendrovės „Sonbalt“, įsteigto prizo – vertingų automobilių priežiūros rinkinių - laimėtojai bus paskelbti antradienį, su jais bus susisiekta asmeniškai.

Žemiau galite skaityti keliautojų pasakojimą (pirmadienį, kovo 5 d., 10 val.)

Su vienu degalų baku – 1553 km

Lenkiją įveikėme pakankamai lengvai. Buvo geras oras, o kadangi per Lenkiją važiavome sekmadienį, kai sunkvežimių eismas draudžiamas, tad džiaugėmės neapkrautais keliais. Galima paminėti ir tai, kad lenkai pagaliau sujungė maždaug 100 km atkarpą nuo Vokietijos sienos su greitkeliu, kuris veda Varšuvos link, todėl dabar susisiekimas tapo paprastesnis. Tiesa, dar jiems liko greitkelį sujungti su Varšuva, nes kol kas net ir sekmadienį šioje atkarpoje yra didžiulės eismo spūstys. Galima manyti, kad iki vasarą vyksiančio Europos futbolo čempionato lenkai spės ir tą padaryti bei bus tinkamai pasiruošę priimti svečius.

Lenkijos-Vokietijos sieną kirtome naktį. Netikėtai buvome sustabdyti muitininkų, kurie patikrino bagažą, klausė kiek vežame alkoholio ar cigarečių, bet mūsų ekipažo bagaže tokių dalykų nebuvo, tad muitininkai liko nieko nepešę. Tiesa, nužvelgę apklijuotą automobilį, jie ėmė rodyti į DELFI Auto lipduką klausdami, kas tai? Paaiškinome, kad naujienų portalas ir daugiau klausimų nesulaukėme.

Naktis praėjo gana ramiai, paryčiui pradėjo lyti, dabar yra apie 2 laipsniai šilumos. O Vokietijoje eismas jau kaip reikiant intensyvus. Galima sakyti, kad galinėjamės su sunkvežimiais. Kadangi mūsų greitis apie 90-100 km/val., tai važiuojame greičiau nei sunkvežimiai, bet lėčiau nei lengvieji automobiliai, tad nuolat reikia „maskatuotis“ po kelią. Daugiau nei 110 km/val., atrodo, nebuvome perkopę. Žiūrėsime, kaip toliau seksis, ar padidės degalų sąnaudos, ar ne. Sunku prognozuoti, nes laukia Šveicarija, kur bus mažiau mašinų, bet daugiau kalnuotų vietovių.

Stengiamės važiuoti kaip įmanoma taupiau, t.y. išnaudoti ekonomiško vairavimo principus, pavyzdžiui nespausti greičio pedalo kai to nereikia, pasinaudoti nuokalnėmis kai tai įmanoma. O Lenkijoje, kur buvo lygus ir tiesus kelias, dažniausiai važiavome įjungę pastovaus greičio palaikymo sistemą. Vis dėlto Vokietijoje reikia keisti taktiką, yra daugiau kalnų, eismas intensyvesnis.

Degalinėje sustojome nuo Vilniaus nuvažiavę 1553 km. Tai tikrai labai geras rezultatas. Pasipildėme 53,97 l degalų, už kuriuos sumokėjome beveik 85 eurus. Skaičiuojame, vidutinės sąnaudos mažesnės nei 3,5 l/100 km. Tokio dydžio automobiliui kaip „Octavia“ toks vidurkis yra tikrai puikus.

Iki finišo liko apie 500 km, t.y. apie 6 valandos kelio, tad tiek laiko dar turi skaitytojai, norintys atspėti „Octavia Greenline“ sąnaudas.

Laukite naujienų po finišo Ženevoje!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žvilgsnis į įspūdingą kokaino barono P. Escobaro automobilių kolekciją (6)

Žymiausias pasaulio narkotikų prekeivis daugiau nei prieš 24 metus susitiko su mirtimi. Kaip ir...

Kokie simptomai išduoda, kad šuo nepatenkintas kelione automobiliu (4)

Naminiai gyvūnai daugeliui tampa tikrais šeimos nariais, su kuriais norima praleisti kuo daugiau...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (123)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Savo gyvenimo be lenktynių neįsivaizduojantis Rusteika: „Metame iššūkį lenktynininkams profesionalams“ (5)

Šį savaitgalį Palangoje susitiks greičio, adrenalino ir automobilių sporto mylėtojai. Juos į...

6 pasaulį labiausiai sukrėtusios autoavarijos (20)

Ten, kur automobiliai ir juos vairuojantys žmonės, neišvengiama ir žmogiškosios klaidos...

Top naujienos

Branduolinių povandeninių laivų kapinyne Rusijoje apsilankęs vokiečių žurnalistas: tai, ką išvydau, sukėlė šoką (62)

Vokiečių žurnalistas Michaelis Schmidtas papasakojo apie tai, kaip Šiaurės vakarų Rusijoje,...

Egzotiškas pasiūlymas Palangoje: vietoj įprastų saldumynų – drakono vaisių, kinkanų ir karališkų uogų (6)

Vaisiais iš Tailando, Kosta Rikos, Izraelio, Turkijos bei Lenkijos Palangoje pirmus metus...

Sekmadienį – dar viena proga pasidžiaugti šiluma (7)

Sekmadienio naktis numatoma nepastoviai debesuota, be lietaus. Vėjas silpnas. Antroje nakties pusėje...

Saugojosi, bet pastojo: apie gyvybei pavojingą negimdinį nėštumą įspėjo ne vienas simptomas (30)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytoja, norėdama pasidalinti savo istorija. Ji viliasi, kad kitoms...

Kemzūros prognozė nepradžiugins „Žalgirio“ sirgalių: tai sportas, kitaip nebūna (63)

Laiko patikrintas Kęstučio Kemzūros ir Davido Blatto duetas, panašu, ruošia dirvą dar vienam...

Minią sujaudino „The Prodigy“ narių poelgis pasirodymo metu (5)

Ko gero labiausiai lauktas pasirodymas „ Positivus “ festivalyje pateisino visus lūkesčius. „...

Prabilo dar viena su „Alfa vyru“ pasimatyme buvusi mergina: bandė bėgti, bet jis ją sekė (302)

„Ėjau į troleibusą, jis iš paskos“, – apie bandymą pasprukti nuo „Alfa vyro“ Airino...

Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos? (147)

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad...

Išskyrė 9 akivaizdžiausius partnerių neištikimybės ženklus: juos pajutus, reiktų sunerimti (17)

Vyrus ir moteris į neištikimybę pastūmėja skirtingos priežastys, tačiau ir vieni, ir kiti...

Suskambo vienintelis solinis Jazzu koncertas pajūryje: atlikėja neslėpė kvapą gniaužiančio jaudulio (79)

Palanga šį savaitgalį tapo Lietuvos centru – čia ne tik vyko „Aurum 1006 km“ lenktynės, bet...