aA
Pavasario pradžioje automobilių gerbėjų dėmesys tradiciškai nukrypsta į Ženevą. Čia kasmet kovo mėnesį vyksta tarptautinė automobilių paroda, į kurią suplūsta šimtai tūkstančių lankytojų. Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai šį išskirtinį renginį nusprendė pasiekti netradiciniu būdu – važiuodami kaip įmanoma ekonomiškiau.
Finišas Ženevoje
Finišas Ženevoje
© Organizatorių archyvas

Jau 82-ą kartą automobilistus iš viso pasaulio sukviesianti paroda šiemet bus atidaryta kovo 6 d., kai pirmieji su naujienomis bus supažindinti žiniasklaidos atstovai.

Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai Vitoldas Milius ir Linas Barščevičius nusprendė Ženevos automobilių parodą pasiekti ekonomišku režimu ir užsibrėžė tikslą važiuoti be sustojimų bei degalinę aplankyti tik vieną kartą.

Žygiaiviai važiavo „Škoda Octavia Greenline“ automobiliu, turinčiu dyzelinį 1.6 l, 105 AG variklį. Nuo standartinio modelio „Greenline“ versija skiriasi degalus padedančiomis taupyti sistemomis, tokiomis kaip „Start/Stop“ sistema, stabdymo energijos rekuperacine sistema ir reikiamos pavaros perjungimo sufleriu. Gamintojai nurodo, kad vidutinės „Octavia Greenline“ degalų sąnaudos yra 3,8 l/100 km.

V. Milius ir L. Barščevičius iš Vilniaus startavo sekmadienį, 12 val., o Ženevos parodų rūmus „Palexpo“, kuriuose vyks automobilių paroda, pasiekė 17.10 val. Lietuvos laiku. Keliautojams teko įveikti 2181 km atstumą, vidutinis kelionės greitis buvo 81 km/val. Kaip ir buvo planuota, kelionėje jie tik kartą stojo degalinėje, kai nuvažiavus 1553 km Vokietijoje kuro bakas buvo papildytas 53,97 l dyzelino.

Atvykę į Ženevą keliautojai iškart užsuko į degalinę ir sklidinai pripildė kuro baką (teko užpilti 22,12 l) tam, kad sužinotų, kiek iš viso kelionėje sudegino dyzelino. Paaiškėjo, kad ekonomišku režimu važiavusiems Lietuvos žurnalistų autoklubo nariams maršrutui Vilnius – Ženeva pakako 76,09 l dyzelino. Tad vidutinės „Škoda Octavia Greenline“ degalų sąnaudos buvo 3,48 l/100 km, t.y. mažiau nei gamintojų deklaruojamas 3,8 l/100 km vidurkis.

„Antroje kelionės dalyje šiek tiek padidėjo degalų sąnaudos, buvo daugiau kalnuotų vietovių, kelis kartus teko įstrigti transporto spūstyse, krito ir vidutinis kelionės greitis. Tačiau kelionė tikrai pavyko, patys stebimės, kad tokiu automobiliu kaip „Škoda Octavia“ įstengėme pasiekti 3,48 l/100 km sąnaudas“, – po finišo kalbėjo žygeiviai.

Dėkojame visiems dalyvavusiems konkurse „Ekožygis Vilnius – Ženeva“. „Sonax“ atstovų, bendrovės „Sonbalt“, įsteigto prizo – vertingų automobilių priežiūros rinkinių - laimėtojai bus paskelbti antradienį, su jais bus susisiekta asmeniškai.

Žemiau galite skaityti keliautojų pasakojimą (pirmadienį, kovo 5 d., 10 val.)

Su vienu degalų baku – 1553 km

Lenkiją įveikėme pakankamai lengvai. Buvo geras oras, o kadangi per Lenkiją važiavome sekmadienį, kai sunkvežimių eismas draudžiamas, tad džiaugėmės neapkrautais keliais. Galima paminėti ir tai, kad lenkai pagaliau sujungė maždaug 100 km atkarpą nuo Vokietijos sienos su greitkeliu, kuris veda Varšuvos link, todėl dabar susisiekimas tapo paprastesnis. Tiesa, dar jiems liko greitkelį sujungti su Varšuva, nes kol kas net ir sekmadienį šioje atkarpoje yra didžiulės eismo spūstys. Galima manyti, kad iki vasarą vyksiančio Europos futbolo čempionato lenkai spės ir tą padaryti bei bus tinkamai pasiruošę priimti svečius.

Lenkijos-Vokietijos sieną kirtome naktį. Netikėtai buvome sustabdyti muitininkų, kurie patikrino bagažą, klausė kiek vežame alkoholio ar cigarečių, bet mūsų ekipažo bagaže tokių dalykų nebuvo, tad muitininkai liko nieko nepešę. Tiesa, nužvelgę apklijuotą automobilį, jie ėmė rodyti į DELFI Auto lipduką klausdami, kas tai? Paaiškinome, kad naujienų portalas ir daugiau klausimų nesulaukėme.

Naktis praėjo gana ramiai, paryčiui pradėjo lyti, dabar yra apie 2 laipsniai šilumos. O Vokietijoje eismas jau kaip reikiant intensyvus. Galima sakyti, kad galinėjamės su sunkvežimiais. Kadangi mūsų greitis apie 90-100 km/val., tai važiuojame greičiau nei sunkvežimiai, bet lėčiau nei lengvieji automobiliai, tad nuolat reikia „maskatuotis“ po kelią. Daugiau nei 110 km/val., atrodo, nebuvome perkopę. Žiūrėsime, kaip toliau seksis, ar padidės degalų sąnaudos, ar ne. Sunku prognozuoti, nes laukia Šveicarija, kur bus mažiau mašinų, bet daugiau kalnuotų vietovių.

Stengiamės važiuoti kaip įmanoma taupiau, t.y. išnaudoti ekonomiško vairavimo principus, pavyzdžiui nespausti greičio pedalo kai to nereikia, pasinaudoti nuokalnėmis kai tai įmanoma. O Lenkijoje, kur buvo lygus ir tiesus kelias, dažniausiai važiavome įjungę pastovaus greičio palaikymo sistemą. Vis dėlto Vokietijoje reikia keisti taktiką, yra daugiau kalnų, eismas intensyvesnis.

Degalinėje sustojome nuo Vilniaus nuvažiavę 1553 km. Tai tikrai labai geras rezultatas. Pasipildėme 53,97 l degalų, už kuriuos sumokėjome beveik 85 eurus. Skaičiuojame, vidutinės sąnaudos mažesnės nei 3,5 l/100 km. Tokio dydžio automobiliui kaip „Octavia“ toks vidurkis yra tikrai puikus.

Iki finišo liko apie 500 km, t.y. apie 6 valandos kelio, tad tiek laiko dar turi skaitytojai, norintys atspėti „Octavia Greenline“ sąnaudas.

Laukite naujienų po finišo Ženevoje!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kuria unikalų planą: senstelėjusius automobilius atnaujins ir grąžins į rinką, kad būtų naudojami kuo ilgiau (4)

Burnastone, kur gaminami „ Toyota Corolla “ hečbekai ir universalai, siekiama dar labiau...

4x4 kūrėjai pabrėžia, kad mažos degalų sąnaudos ir komfortas – tik priedai prie kitų būtinų automobilio savybių

Legendiniais „Willy“ gamybą prieš daugiau nei septyniasdešimt metų pradėjusi „ Jeep “...

Jei žvalgotės naudoto elektromobilio ir tikitės jį nusipirkti pigiau, ekspertai turi prastą žinią (12)

Nauji elektromobiliai , kaip žadama, su laiku pigs. Didėjanti konkurencija tarp gamintojų ir vis...

Naujų automobilių rinkos tendencijos: elektromobilių populiarumas auga kartais, o krosoveriai tampa dominuojančiu segmentu (1)

Jeigu kas nors pirko naują automobilį 2021 metais, turbūt jau žino, kad sunkiausia šio proceso...

Prognozuoja: netrukus automobilį rinksimės lyg išmanųjį telefoną – pagal programinę įrangą

Dauguma prieš tris dešimtmečius sukurtų filmų apie ateitį prognozavo, jog mūsų laikų...

Top naujienos

Ukrainiečių žurnalistas apie situaciją dėl Rusijos: dabar viskas kaip ant delno (4)

Karai ne veltui lyginami su epidemijomis. Žmonės gana panašiai į juos reaguoja. Visi pamena...

D+ Lauryna Vireliūnaitė

Būsimos Skvernelio partijos pavadinimą galėjo lemti netikėta aplinkybė (15)

Sausio pabaigoje naujos partijos steigimą planuojantis Saulius Skvernelis su bendražygiais...

Pasipylė skundai dėl šauktinių – paskola bankui ir vadovaujančios pareigos ne priežastis atidėti tarnybą (78)

Pasipylė skundai dėl šauktinių. Įmonės skundžiasi, kad Lietuvoje trūkstant darbuotojų, į...

Šildymo kainoms tuštinant pinigines, siūlo pigesnę alternatyvą (31)

Lietuvius šiurpinant šildymo kainoms pats laikas pagalvoti apie pokytį, kuris padėtų sutaupyti ir...

Kuria unikalų planą: senstelėjusius automobilius atnaujins ir grąžins į rinką, kad būtų naudojami kuo ilgiau (4)

Burnastone, kur gaminami „ Toyota Corolla “ hečbekai ir universalai, siekiama dar labiau...

Žaibiškas skandalisto Rodmano iškilimas: nuo nerangaus pastumdėlio iki pasaulinės šlovės

Seniai, kol dar nebuvo tapęs popkultūros simboliu, nesusitikinėjo su Madonna ar nebuvo...

Violeta Repčenkaitė apie kritiką jai: ko ji gali mokyti kitas, pati triskart išsiskyrusi (7)

Maltoje jau nieko nebestebina vaizdas, kai būrelis moterų įspūdingiausiose salos vietose pasitinka...

D+Kalbino Greta Klimkaitė, parengė Laura Tarandaitė

Kol valdžia diskutuoja, verslas skęsta: valdantieji jau susikirto dėl mokesčių pakeitimų (5)

Dėl konflikto su Kinija nukentėjęs Lietuvos verslas laukia valdžios mesto gelbėjimosi rato:...

Jonas Nainys nusirėžė kurį laiką puoselėtus ilgus plaukus: fanai lepina komplimentais, giria atjaunėjus (3)

Didžėjus, muzikos prodiuseris Jonas Nainys -Jovani atsisveikino su pamėgtu įvaizdžiu. Sėdęs į...

Šiaulių regione stabdomas šiukšlių rūšiavimas (14)

Šiaulių regiono komunalines atliekas rūšiuojanti bendrovė „NEG Recycling“ nuo šeštadienio...