aA
Paklausk bet kurio automobilių pardavėjo, kas iš salonų iškeliauja lyg karštos bandelės iš kepyklos, ir atsakymas bus vienas – nedideli visureigiai, vadinamieji krosoveriai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Gamintojos naujus tokio tipo modelius kepa net sukaitusios ir sako, kad šie automobiliai artimiausius metus bus populiariausi.
"Škoda Karoq"
"Škoda Karoq"
© Edvard Blaževič

Aukščiau sėdi, toliau matai, saugiau jautiesi – tokia pasakėlė glosto visų mažiau patyrusių vairuotojų ausis. Prie krosoverių vairo dažniau pamatysime moterų, todėl ilgai negalvojome ir šios „TopGear“ apdovanojimų kategorijos geriausius perdavėme potencialioms pirkėjoms – žurnalistei Rusnei, finansininkei Violetai ir direktorei Ingridai. Bandymų starto vietai pasirinkome „Ikeos“ stovėjimo aikštelę ir visiškai neišsiskyrėme iš aplinkos – aplink zujo panašūs automobiliai, o juos vairavo įvairaus plauko gražuolės.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – krosoveriai

Bandyti automobiliai:

„Nissan Qashqai“: variklis – 1598 cm3, dyzelinis, 130 AG, 320 Nm; 0–100 km/val. per 11,1 s; masė – 1365 kg; automatinė pavarų dėžė, priekiniai varantieji ratai; bandyto modelio kaina – 31 615 eurų.

„Škoda Karoq“: variklis – 1968 cm3, turbininis dyzelinis, 150 AG, 340 Nm; 0–100 km/val. per 9,3 s; masė – 1591 kg; automatinė DSG pavarų dėžė; visi varantieji ratai; bandyto modelio kaina – 34 980 eurų.

„Toyota C-HR“: variklis – 1798 cm3, benzininis ir elektros, 122 AG, 142 Nm; 0–100 km/val. per 11,0 s; masė – 1380 kg; automatinė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; bandyto modelio kaina – 29 220 eurų.

„Kia Stonic“: variklis – 998 cm3, benzininis, 120 AG, 171,5 Nm; 0–100 km/val. per 10,3 s; masė – 1278 kg; mechaninė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; bandyto modelio kaina – 21 490 eurų.

Rusnė, galvoja apie naują automobilį, bet geriausio vis dar neišsirinko

Koks nors šmaikštus kolega galėtų pasakyti, kad „Škoda Karoq“ – tai automobilis vokiečiui pensininkui. Tegu tas apibūdinimas ir lieka, bet jį reikėtų vertinti kaip komplimentą – „Škoda Karoq“ galima laikyti geru pasirinkimu savo šaunumu kelyje jau atsidžiaugusiam vairuotojui. Tai automobilis žmogui, kuriam tereikia erdvios, patogios ir stabilios susisiekimo priemonės.

Ši „Škoda“ tiks net vairuotojui, bijančiam kokių nors jaunatviškų visais ratais varomos transporto priemonės staigmenų. Ji tiesiog neįkyriai, nė neburgztelėjusi „sugers“ neatsargų akceleratoriaus spustelėjimą, nešokinės į šalis, tyliai pagreitės ir lauks tolesnių iššūkių. Bet „šūkauti“ važiuojant „Škoda Karoq“ nesinori – kaip minėjau, tai automobilis nieko įrodinėti jau nebenorinčiam žmogui. Ir mėgstančiam komfortą. Žinau ne vieną moterį, kuri džiaugtųsi galėdama tokiu ramiai vežioti vaikus ir senelius, ir vieną, kuri į ją sukištų net savo 200 kv. metrų ploto namui reikiamas statybines medžiagas.

Beje, „Škodos Karoq“ kūrėjai nepašykštėjo šiam modeliui novatoriškų automobilių technologijų, bet kas nežino, jog perspektyviai pirmajai pažinčiai užtenka mokėti įsijungti mėgstamą radijo stotį ir nusistatyti malonią salono temperatūrą.

Apie „Toyotą C-HR“ pradėti tenka banaliai – šis automobilis tikrai ne tiems, kurie nemėgsta dėmesio. Išraiškingas „Toyotos C-HR“ eksterjeras grasina užgožti kuklesnį šeimininką. Ir sugėdinti žioplesnį, dizainerių išdaigų nesitikintį vairuotoją – taip, užpakalinių durų rankeną pamačiau tik tada, kai kolegė į jas bakstelėjo. Nesu tikra, kad tai patogesnė rankenos vieta, bet pagarbos dizaineriams, pasiūliusiems šį sprendimą tokio tipo automobiliui, ji įkvepia.

„Toyotos C-HR“ prietaisų skydelis irgi turėtų suvirpinti širdį mėgstantiems pasiknibinėti įrangos parametruose. Čia viską galima susireguliuoti pagal savo įpročius ir papročius. O štai važiavimo stilių ši „Toyota“ diktuoja pati. Kiekvienas prisilietimas prie akceleratoriaus provokuoja agresyvų variklio balsą – jis turėtų patikti tiems, kurie žalioje jaunystėje kaukindavo motociklus, o ir šiaip mėgsta jaustis dalyvaujantys lenktynėse. Specialistai sako, kad tas riaumojimas – dėl hibridinės sistemos, bet čia jau kitos istorijos.

"Toyota C-HR"
"Toyota C-HR"
© Edvard Blaževič

„Kia Stonic“ yra mažiausias ir gal dėl to atrodo demokratiškiausias bei jaunatviškiausias iš bandytųjų keturių automobilių. Čia neteks ilgai nagrinėtis mygtukų funkcijas ir jaudintis, kad „žaidimų konsolė“ vėl liks deramai neišbandyta. Kuklaus „citroeno“ vairuotoją, įsitaisiusią kėdėje pavažiavus didesniais visureigiais, jame užplūdo namų jausmas. „Kia Stonic“ atrodo valdoma vienu pirštu ir antakio kilstelėjimu.

Vadinti „Nissan Qashqai“ mažu visureigiu, kaip siūlo gamintojos, neapsiverčia liežuvis – toks jis atrodo tik palyginti su troleibusais, bet tiesa tokia, kad jis judrus kaip dažnas kur kas mažesnis kaimynas kelyje. Ir neabejotinai kur kas išmanesnis nei dauguma važinėjančių Lietuvos keliais. Jis viską daro pats: rūpinasi nenuvažiuoti nuo kelio ir neįriedėti į judantį priekyje, o sustodamas geba dailiai prisišlieti prie kelkraščio.

Net nenoriu žinoti šio automobilio kainos. Ir žinote – tikrai malonu rinktis automobilį negalvojant apie jo kainą, tai yra nesistengiant „atkalbėti“ savęs nuo pasirinkimo ieškant esamų ir nesamų trūkumų.

Violeta, pamiršusi, kaip važiuoti automobiliu mechanine pavarų dėže

„Nissan Qashqai“ – kompaktiškas, veržlus, vairavimo malonumą suteikiantis automobilis, turintis daug valdymo funkcijų, salonas nelabai įmantrus, bet turi visas naujausias technologijas, puiki garso kokybė, variklis dirba tyliai. Didelis pliusas – automatinė parkavimosi sistema, palengvinsianti gyvenimą daugeliui moterų.

„Škoda Karoq“ – erdvus, patogus, tinkantis šeimai, kompaktiškas automobilis, lengvai valdomas, salonas labai paprastai, bet kokybiškai įrengtas. Visos valdymo funkcijos išdėstytos patogiai, yra kelio ženklų atpažinimo ir eismo juostų laikymosi sistema.

"Kia Stonic"
"Kia Stonic"
© Edvard Blaževič

„Toyota C-HR“ – judrus, manevringas, komfortiškas, žaibiškai greitėjantis sportiško dizaino visureigis. Kokybiškai įrengtas salonas, puiki garso sistema o važiavimo stabilumo suteikia nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo signalas.

„Kia Stonic“ – žavus automobilis jaunimui, viliojantis savo kaina. Jau daugelį metų vairuoju automobilius tik automatine pavarų dėže, todėl įsilieti į miesto srautą piko metu su mechanine pavarų dėže man pritrūko drąsos.

Ingrida, važinėja dideliu visureigiu

Viskas „Nissan Qashqai“ signalizuoja – „aš skirtas miestui“. „Už tave padarysiu viską: ir prisiparkuosiu, ir pranešiu, kai liniją kirsi.“ Tobulas automobilis norintiems važiuoti ir ilsėtis, bet ne man. Prie vairo noriu atsijungti nuo darbinių minčių, todėl noriu matyti ir visą dėmesį skirti vairavimui.

"Nissan Qashqai"
"Nissan Qashqai"
© Edvard Blaževič

Spaudi „Toyotos C-HR“ greičio pedalą ir leki Vilniaus aplinkkeliu. Automobilis, rodos, pakyla nuo kelio. Beveik nejauti lyg tyčia po ratais išdėliotų dangčių. Dar garsiau paleidi radijo stotį, nuostabiai švarus garsas, galėtum skrieti ir skrieti. Automobilio dizaineriai pasistengė: vidaus dizainas puikus, aptakios linijos ir spalvų deriniai, gal ekranas kiek ne vietoje – uždengia dalį kelio vaizdo. Daug įrangos, hibridinis variklis, išsijungiantis ilgiau laukiant sankryžose.

Tik įsėdusi į „Škodą Karoq“ pajuntu, kad tai mano automobilis. Erdvus, dideli langai, sėdi aukštai ir patogiai, matymo laukas platus, apie priartėjusį automobilį signalizuoja žybsintis veidrodėlis. Kaip visada kartoju, tobula yra tai, kas paprasta.

Ketvirtas tą dieną bandytas automobilis – „Kia Stonic“ – sunkiausiai palyginamas, nes su mechanine pavarų dėže. Jau daug metų vairuojant automobilius automatine pavarų dėže tai tampa iššūkiu. Bet viena kita sankryža, dar kilometras aplinkkeliu ir persiorientuoji, o tam labai padeda prietaisų skydelyje pasirodantis įspėjimas. „Kia“ skrieja lengvai, sportiškai ir manevringai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Toyota“ pradžiugino išskirtinį automobilių entuziastų ratą – grąžinti 2000GT į gatves dabar bus paprasčiau (2)

„Toyota 2000 GT “ – tai labai gražus sportinis automobilis, gamintas 1967–1970 metais. Juo...

Pirmos kartos „Porsche Boxster“ – kritiškai svarbus vokiečių projektas, prie kurio prisidėjo ir „Toyota“ (2)

Kai automobilių entuziastų diskusijos pasisuka apie pirmosios kartos „ Porsche Boxster “,...

Koks iššūkis laukia „Press rally“, dėl kurio ramiai nemiega dalis lenktynininkų?

Paklausus bet kurio „Press rally“ dalyvio, kas svarbiausia, norint nugalėti, dažnas paminėtų...

Internautus sudomino išskirtinis policijos automobilis: kam pareigūnams reikalingas „Excalibur Phaeton“? (55)

Socialiniuose tinkluose ne vieno internauto dėmesį patraukė Lietuvos policijos „Facebook“...

Elektromobiliais į „Press rally“ atvažiuosiantys ekipažai taupyti kilometrų nežada: spaus, kiek galės

Tarptautinis „Press rally“ renginys bene geriausiai atspindi lietuviškas automobilių rinkos...

Top naujienos

Nerimą kelia viena ligoninė: užfiksuoti 3 nauji viruso atvejai, net 100 asmenų turėjo sąlytį

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) trečiadienį pranešė apie 10 naujų COVID-19...

Naujausia informacija apie 10 naujų COVID-19 atvejų: įvežtiniai arba susiję su žinomais židiniais papildyta 11.18; vienoje ligoninėje nustatyta 100 sąlytį turėjusių asmenų (124)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. duomenimis, Lietuvoje patvirtinta 10...

Didinant NPD priimtas ir kitas pakeitimas: baiminamasi, kad Lietuva virs Laukiniais Vakarais (71)

Spręsdamas dėl NPD didinimo, Seimas birželį priėmė ir Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių...

Baudos už greičio viršijimą gali keistis: siūlo bausti ne vairuotoją, o automobilio savininką (22)

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) frakcijos narys Paulius...

Koronavirusu užsikrėtęs Brazilijos prezidentas supykdė žurnalistus (1)

Brazlijos žiniasklaidos asociacija ketina paduoti į teismą šalies prezidentą Jairą Bolsonaro ,...

Sakartvelas atnaujina oro susisiekimą su Baltijos šalimis

Sakartvelas atidaro oro susisiekimą su Lietuva , Latvija , Estija , Vokietija ir Prancūzija...

Juodojo verslo schema: įtakingo verslininko įmonė Lietuvai jau kainavo beveik 2 milijonus eurų (216)

1,7 mln. eurų. Tiek Lietuvai jau kainavo bankrutuojančios UAB „Ūrus ir Ko” verslas. Šios...

Sparčiai daugėja: per parą patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių – jau 10 papildyta (187)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. 9 val. duomenimis, per vakar dieną...

Tiesioginė transliacija / Delfi 11. Pasaulis bando ne vieną vakciną prieš COVID-19: kada ją turėsime ir koks ruduo laukia? (4)

Nuo pirmųjų žinių apie Kinijoje plintantį pavojingą virusą praėjo jau 6 mėnesiai. Kokie...

|Maža didelių žinių kaina